۱۴ روش ساده از بین بردن بوی ماهی در خانه پس از سرخ کردن

۱۴ روش ساده از بین بردن بوی ماهی در خانه پس از سرخ کردن


30 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
از بین بردن بوی ماهی در خانه پس از سرخ کردن

از بین بردن بوی ماهی در خانه پس از سرخ کردن و پخت ماهی برای برخی افراد بسیار چالش‌برانگیز است. اما حقیقت این است که اگر با ترفندهای رفع بوی ماهی آشنا باشید، می‌توانید به سادگی بوی ماهی سرخ کرده را از فضای خانه و آشپزخانه برطرف کنید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش ما ترفندهای از بین بردن بوی ماهی در خانه بعد از پخت و سرخ کردن به شما آموزش می‌دهیم.

چطور از شر بوی ماهی بعد از پخت آن خلاص شویم؟

چطور از شر بوی ماهی بعد از پخت آن خلاص شویم؟

اگر ترفندهای از بین بردن بوی غذا در خانه را بلد باشید از بین بردن بوی بد ماهی از خانه بعد از پخت و سرخ کردن هم کار سختی نیست. ماهی از آن غذاهایی است که بعد از درست کردن آن، بوی تندش در تمام فضای خانه پخش می‌شود. حتی گاهی مجبور می‌شوید ترفندهای رفع بوی ماهی از یخچال را هم به کار بگیرید.

به طور کلی هر چقدر ماهی شما تازه‌تر باشد و ترفندهای مزه‌دار کردن ماهی را بلد باشید، بوی زننده کمتری خواهد داشت، اما بوی ماهی در زمان سرخ کردن آنقدر زیاد است که ممکن است همسایه‌ها هم آن را استشمام کنند. اما چطور می‌توان از شر بوی بد ماهی در خانه خلاص شد؟ در ادامه چند راهکار موثر برای رفع بوی بد ماهی از خانه را مطالعه کنید.

در ضمن شما می‌توانید ماهی تازه را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

۱- از سرکه استفاده کنید

از کاربردهای سرکه این است که بوها را به خود جذب می‌کند و از همین رو قرار دادن یک کاسه سرکه سفید در فضای بد بو می‌تواند درست مثل معجزه عمل کند. در این روش تنها باید یک کاسه سرکه سفید را روی پیشخوان یا میز آشپزخانه قرار دهید تا بوی ماهی از بین برود. جوشاندن سرکه و کمی آب روی حرارت نیز می‌تواند به از بین بردن بوی بد ماهی در خانه و آشپزخانه بعد از سرخ کردن ماهی کمک کند.

شما می‌توانید سرکه سفید را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۲- از قهوه کمک بگیرید

برای رفع بوی بد ماهی از قهوه کمک بگیرید

سبزی پلو با ماهی درست کرده‌اید و بوی ماهی سرخ شده خوشمزه تمام فضای خانه را پر کرده است؟ نگران نباشید؛ راهکار بعدی برای از بین بردن بوی ماهی در خانه پس از سرخ کردن آن استفاده از «قهوه» است. در این روش می‌توانید یک فنجان قهوه ترک روی گاز برای خودتان دم کنید تا بوی آن در خانه بپیچد یا این که کمی تفاله قهوه یا پودر قهوه را در فنجان بریزید و آن را در بدبوترین قسمت خانه قرار دهید. تفاله قهوه بوی ماهی را به خود جذب و به خوشبو شدن فضا کمک می‌کند.

حتما بخوانید  طرز تهیه مارمالاد گیلاس به ۲ روش با ژلاتین و بدون ژلاتین

شما می‌توانید پودر قهوه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۳- سرکه و پوست لیموترش را بجوشانید

سرکه جذب‌کننده قوی بو است و لیموترش به معطر شدن فضا کمک می‌کند. برای از بین بردن بوی بد ماهی در خانه می‌توانید ۱ لیوان آب را با ۳ قاشق غذاخوری سرکه سفید و یک مشت پوست لیمو در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. بعد از چند دقیقه بوی لیمو در تمام خانه پخش می‌شود و بوی بد ماهی از بین خواهد رفت. در صورت تمایل می‌توانید به جای پوست لیمو از پوست پرتقال نیز استفاده کنید.

۴- از اسپری‌های خوشبو کننده هوا استفاده کنید

شاید ساده‌ترین راهکار برای خوشبو کردن فضای خانه و رفع بوی بد ماهی استفاده از خوشبو کننده هوا باشد. در این روش بهتر است ابتدا درب و پنجره‌ها را باز کنید تا تبادل هوا افزایش پیدا کند. سپس خوشبو کننده هوا را در تمام قسمت‌های خانه اسپری کنید تا فضای خانه معطر شود.

می‌توانید انواع اسپری خوشبو کننده هوا را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۵- چند شمع عطری در خانه روشن کنید

وقتی هیچ روشی برای از بردن بوی بد ماهی از خانه موثر نیست، روشن کردن شمع معطر دست ساز یا آماده روش هوشمندانه‌ای است. در این روش باید چند عدد شمع معطر در قسمت‌های مختلف خانه روشن کنید. شمع عطری به کاهش بوی بد و همچنین خوشبو شدن فضای خانه و محل کار کمک می‌کند.

تخفیف شوینده های افق کوروش

۶- بعد از پخت ماهی همه ظروف را بشویید

بهتر است بدانید تا زمانی که ظروف پخت ماهی و ظروف آغشته به ماهی در سینک هستند، هر کاری کنید باز هم بوی ضخم ماهی از بین نمی‌رود. برای از بین بردن بوی زهم ماهی باید همه حتما همه ظروف تمیز کردن و پخت و پز ماهی را با مایع ظرفشویی بشویید و سپس سینک را هم به طور کامل با مایع ظرفشویی و وایتکس یا ترکیب سرکه و جوش شیرین تمیز کنید. مطمئن باشید با این روش بوی ماهی در خانه سریع‌تر از بین می‌رود.

می‌توانید مایع ظرفشویی و مایع سفید کننده را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۷- درب و پنجره‌ها را باز کنید

برای این که بوی ماهی راحت‌تر از خانه بیرون بروید، باید درب و پنجره‌ها را باز کنید و هود و تهویه را روشن کنید. هر چقدر تبادل هوا در خانه بیشتر باشد و هوای تازه بیشتری در خانه جریان پیدا کند، بوی بد ماهی سریع‌تر از بین می‌رود.

۸- از یک حوله خیس استفاده کنید

اگر به تازگی ماهی درست کرده‌اید و بوی ماهی بیش از اندازه در آشپزخانه پخش شده، می‌توانید یک حوله را خیس کنید و آن را در فضای آشپزخانه بچرخانید تا بوها را به خود جذب کند. برای جلوگیری از بد بو شدن فضا در زمان سرخ کردن ماهی نیز می‌توانید یک عدد حوله خیس را در کنار گاز آویزان کنید تا بوی غذا و سرخ کردنی را به خود جذب کند.

۹- مقداری چوب دارچین، زنجبیل و میخک را بجوشانید

برای رفع بوی بد ماهی مقداری چوب دارچین، زنجبیل و میخک را بجوشانید

یک روش دیگر برای از بین بردن بوی بد ماهی در خانه جوشاندن ادویه‌های معطر در مقداری آب است. در این روش باید یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید و چند عدد چوب دارچین، مقداری زنجبیل تازه یا خشک و یک عدد میخک به آن اضافه کنید. حدود نیم ساعت صبر کنید تا بوی ماهی از بین برود.

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد جوجه مرحله به مرحله به 3 روش

می‌توانید انواع ادویه از جمله چوب دارچین و زنجبیل را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۱۰- کمی اسفند دود کنید

دود کردن اسپند روشی است که اکثر قدیمی‌ها برای از بین بردن بوی بد ماهی در خانه استفاده می‌کردند. این روش برای رفع بوی نامطبوع سایر غذاها در خانه و آشپزخانه هم موثر است. در این روش کافی است مقداری اسفند دود کنید تا بوی ماهی برطرف شود. به خاطر داشته باشید که در این روش بهتر است درب و پنجره‌ها را باز کنید تا دود اسفند راحت‌تر خارج شود و هوای تازه جریان پیدا کند.

۱۱- از اسانس وانیل و اکالیپتوس استفاده کنید

راهکار بعدی برای از بین بردن بوی ماهی در خانه پس از سرخ کردن آن، استفاده از مقداری اسانس وانیل یا اکالیپتوس است. در این روش باید یک دستمال را به کمی اسانس آغشته کنید و سپس آن را روی میز یا کانتر آشپزخانه قرار دهید. پخش این بوهای معطر در فضا خانه را خوشبو می‌کند و بوی نامطبوع سرخ کردنی و پختنی را از بین می‌برد.

می‌توانید وانیل را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۱۲- زباله‌های ماهی را از خانه خارج کنید

باقی ماندن ذرات ماهی و استخوان‌های آن در سطل زباله می‌تواند فضای خانه را بد بو کند. بعد از مصرف ماهی بهتر است در اولین فرصت زباله‌های مربوط به ماهی را از خانه دور کنید تا بوی بد ماهی هر چه سریع‌تر از خانه و آشپزخانه برطرف شود.

۱۳- از جوش شیرین کمک بگیرید

برای رفع بوی بد ماهی از جوش شیرین کمک بگیرید

«جوش شیرین» (خواص و مضرات جوش شیرین) یکی دیگر از موادی است که بوی بد را به خود جذب می‌کند. برای رفع بوی بد ماهی در فضا می‌توانید یک ظرف جوش شیرین در محیط آشپزخانه قرار دهید. برای رفع بوی بد ماهی از فر و ظروف پخت و پز ماهی نیز می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید و ظرف و فر را با آن تمیز کنید.

شما می‌توانید جوش شیرین را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۱۴- شیرینی بپزید

اگر هوس شیرینی کرده‌اید و به دنبال راهی برای از بین بردن بوی ماهی هستید، بهتر است هر چه سریع‌تر دست به کار شوید و یک شیرینی یا کیک خانگی درست کنید. این کار موجب می‌شود تا بوی خوش شیرینی در فضای خانه بپیچد و بوی بد ماهی به راحتی از بین برود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ادویه مخصوص ماهی

سوالات متداول درباره رفع بوی ماهی بعد از سرخ کردن در خانه

برای از بین بردن بوی بد ماهی هنگام پختن چه کار کنیم؟

برای جلوگیری از بد بو شدن خانه در زمان سرخ کردن ماهی باید قبل از پخت ماهی درب و پنجره‌ها را باز کنید و هود را با بیشترین درجه روشن کنید و حتما ماهی را به خوبی بشویید و با ادویه مخصوص ماهی و ترفندهای حرفه‌ای مزه‌دار کنید.

روش از بین بردن بوی زخم ماهی با سرکه چگونه است؟

برای از بین بردن بوی ضخم و بد ماهی با سرکه از فضای خانه باید یک ظرف سرکه سفید را در آشپزخانه قرار دهید یا آن را با آب ترکیب کنید و روی حرارت بجوشانید تا بوهای نامطبوع را به خود جذب کند.

 

منابع: wikihow، lovetoknow

کالابرگ الکترونیک