تداوم رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین در سال ۲۰۲۱

تداوم رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین در سال ۲۰۲۱


10 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ادامه رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین در سال 2021

رشد مارکت پلیس لوکس آنلاین در سال ۲۰۲۱ همچنان ادامه دارد. بازارهای آنلاین همچنان در حال افزایش هستند و خریداران همچنان در حال جست و جوی راه های ایمن تر و راحت تر برای خرید هستند. داده ها نشان می دهد که بازارهای دیجیتالی و بازارهای آنلاین شاهد افزایش ۸۱ درصدی ارزش ناخالص کالا نسبت به سال گذشته یعنی سال ۲۰۲۰ بوده اند. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی مجله کوروش به بررسی این موضوع در سال ۲۰۲۱ پرداخته ایم.

دلیل رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین

 

دلیل رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین

 

یکی از مهم ترین سوالاتی که در حوزه خرده فروشی مطرح می شود، دلیل رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین است. این که چرا حرکت به سمت بازارهای آنلاین است. پس از کاهش خرید حضوری در سال ۲۰۲۰ به دلیل پاندمی کرونا، بازارهای دیجیتالی برای مشتریان جذابیت بیشتری پیدا کرد. آن ها در این مسیر به دنبال کشف و تحول هستند. این موضوع برای مشتریان بسیار ارزشمند است. حالا پس از رشد خرده فروشی آنلاین برندهای لوکس نیز به جنبش در مارکت پلیس آنلاین متمایل شده اند. بر اساس پیشبینی «برین اند کامپانی»، تا سال ۲۰۲۵ یک سوم از خریدهای لوکس شخصی به صورت دیجیتالی انجام خواهد شد. درآمد حاصل از این خریدها به رقمی معادل ۱۳۶ میلیارد دلار خواهد رسید.

 

بیشتر بخوانید » خرده فروشی چیست و چه اهمیتی دارد «

 

 

رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین مانند ایتالیست (italist)

 

رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین مانند ایتالیست (italist)

 

در آینده شاهد رشد فروش آنلاین خواهیم بود. در این میان مارکت پلیس های لوکس آنلاینی مانند «ایتالیست» (italist)، از این تغییر رفتار مصرف کننده سود می برند. ایتالیست با تجمیع موجودی بیش از ۲۵۰ بوتیک مستقل، به خریداران آنلاین اجازه می دهد بدون نیاز به سفر و خرید حضوری، اقلام لوکس بوتیک هایی در میلان، فلورانس و رم را با نرخ خرده فروشی ایتالیا خریداری کنند. رقم خرید از مارکت پلیس ایتالیست بسیار به نفع مصرف کنندگان است. چرا که هزینه آن می تواند ۴۰ درصد کمتر از میانگین جهانی باشد. کووید ۱۹ بر رفتار خرید بسیاری از خریداران و مصرف کنندگان تاثیر زیادی گذاشته است.

 

 

رفتار خرید متفاوت

 

رفتار خرید متفاوت

 

همان طور که خریداران فروشگاه های خرده فروشی ترجیح به خرید آنلاین می دهند و رفتار آن ها تغییر کرده، خریداران بخش کالاهای لوکس رفتار متفاوتی از خرید ثبت کردند. در بخش مارکت پلیس کالاهای لوکس، خریداران شخصی افزایش پیدا کردند. سفرها به مکان هایی مانند ایتالیا که مقصدی برای خرید کالاهای لوکس است، کاهش پیدا کرده است. «دیگو آبا»، مدیرعامل ایتالیست می گوید: پیش از این نیز ایتالیست فعالیت بر روی فضای مجازی را تجربه کرده است. پاندمی کرونا تنها باعث تاکید بیشتر خریداران بر روی خرید آنلاین کالاهای لوکس شده است. همین موضوع به رشد مارکت پلیس لوکس آنلاین بسیار کمک کرده است.

حتما بخوانید  مزایا و معایب تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی

 

بیشتر بخوانید » دلایل کاهش فروش فروشگاه های خرده فروشی فیزیکی «

 

 

رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین مانند فارفچ (Farfetch)

 

رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین مانند فارفچ (Farfetch)

 

رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین مانند فارفچ نیز در زمان پاندمی کرونا اجتناب ناپذیر بود. فارفچ مدام در حال رشد و توسعه است. میانگین سفارش فارفچ در سه ماهه سال ۲۰۲۱ مبلغ قابل توجه ۶۱۸ دلار بود. فارفچ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ در بیش از ۱۹۰ کشور و منطقه فعالیت کرده است. میانگین سفارش در پلتفرم دیجیتالی آن چیزی بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است.

 

رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین «مچس فشن» (and Fashion Matches) و «نِت ایپورتر» (Net-A-Porter)

 

رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین همچون «مچس فشن» (and Fashion Matches) و «نِت ایپورتر» (Net-A-Porter)

 

مچس فشن و نت ایپورتر نیز شاهد تحول و رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین بوده اند. آن ها نیز در زمره همین مارکت پلیس ها قرار دارند. این دو برند تجاری خود را به عنوان مارکت پلیس هایی معرفی کردند که یکی از دلایل موفقیتشان رویکرد بازاریابی خرده فروشی به شیوه اومنی چنل است. آن ها از طریق کانال های مختلف بازاریابی مشتریان خرده فروشی را پشتیبانی می کنند. تبلیغات هدفمندی را در تمامی کانال های خود برای مصرف کنندگان هدف ترتیب داده اند. پاسخ گویی مناسب از طریق تمامی کانال ها به مشتریان یکی از دلایل موفقیت این دو برند تجاری محسوب می شود.

 

 

تاثیر پاندمی کرونا بر رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین

 

تاثیر پاندمی کرونا بر رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین

 

برخی کارشناسان در حوزه خرده فروشی معتقدند اگر چه مارکت پلیس های لوکس آنلاین دیر در مسیر تجارت الکترونیک و فروش به صورت آنلاین قرار گرفتند، اما پاندمی کرونا بر روی آن ها بسیار تاثیرگذار بوده است. آن ها طی همه گیری کرونا موفق شدند رشد چشمگیری در مسیر توسعه تجارت دیجیتال و تجارت الکترونیک داشته باشند. رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین تا حد زیادی مدیون تجدید نظری است که صاحبان آن ها در طی پاندمی کرونا برای فروش محصول کرده اند.

 

 

پتانسیل مارکت پلیس های لوکس

 

پتانسیل مارکت پلیس های لوکس

 

بسیاری از کارشناسان در حوزه تجارت الکترونیک و بازار آنلاین معتقدند همچنان مارکت پلیس های لوکس پتانسیل رشد بیشتر در فضای آنلاین را دارند. سفرهای خرید کالاهای لوکس همچنان مانند سایر محصولات برای مصرف کنندگان جذاب است. مصرف کنندگان کالاهای لوکس از طریق کانال های دیجیتالی مختلف اقدام به خرید می کنند. یکی از نکاتی که در این زمینه حائز اهمیت است پرداختن بیشتر به بحث رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین است. خرده فروشان کالاهای لوکس باید بتوانند با مشتریان به صورت دیجیتالی ارتباط برقرار کنند. آن ها باید بتوانند همانند تجارت دیجیتال در خرده فروشی عادی روابط با مشتریان را افزایش داده و تجربه خرید مناسبی را در ذهن آن ها ثبت کنند.

 

 

اهمیت رشد مارکت پلیس کالاهای ولبن

 

اهمیت رشد کالاهای ولبن در کنار رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین

 

برخی از کارشناسان معتقدند علاوه بر توجه به رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین باید کالاهای وِلبِن نیز در بازار آنلاین مورد توجه قرار گیرند. این موضوع تا حد زیادی بسته به ارتباط میان مصرف کننده و خرده فروش آنلاین است. معمولا باید رابطه نسبتا مستقیمی نسبت به خرده فروشان لوکس کالاهای ولبِن با مصرف کنندگان برقرار شود. کالای ولبِن به دسته ای از کالاهای لوکس اطلاق می شود که کاهش قیمت آن ها موجب کاهش تقاضا می شود. تُرستِن وِلبِن نام بنیان گذار اصطلاح مصرف تجملی است که نام این نوع کالا ها از روی او برداشته شده است.

حتما بخوانید  5 استراتژی ضروری بازاریابی برای حمایت از رشد سازمان

 

 

کالاهای ولبن نماد ثروت و تجمل گرایی

 

کالاهای ولبن نماد ثروت و تجمل گرایی

 

کالاهای ولبن نماد ثروت و تجمل گرایی هستند. زمانی که قیمت یک کالای لوکس افزایش پیدا می کند و تقاضا برای خرید آن زیاد می شود، این کالا ولبن تلقی می شود. از کالاهای ولبن معمولا برای نشان دادن برتری طبقاتی استفاده می شود. ماشین های بسیار گران قیمت، جواهرات لوکس و حتی خانه های بسیار لوکس همگی جزو کالاهای ولبن تلقی می شوند. زمانی که قیمت این کالاها کاهش پیدا کند و افراد معمولی بتوانند آن را خرید کنند دیگر کالای لوکس محسوب نمی شوند. بنابراین تقاضا برای خرید آن ها کم خواهد شد. اگر تعداد کمی از این کالاها در بازار وجود داشته باشند، آن ها در دسته ولبن قرار می گیرند.

 

 

کالاهایی با مخاطی خاص

 

کالاهایی با مخاطی خاص

 

کالاهای ولبن مخصوص قشر خاصی از جامعه هستند. از آن جا که ویژگی کالاهای ولبن نایاب بودن آن ها است بنابراین باید تدبیر خاصی برای فروش آن ها در مارکت پلیس های لوکس آنلاین اندیشید. به این ترتیب ثروتمندان بیشتر ترغیب به خرید آن ها می شوند.افزایش قیمت باعث افزایش تقاضا در کالاهای ولبن می شود. بنابراین برای رشد مارکت پلیس لوکس آنلاین از دید بسیاری از کارشناسان، می توان این موضوع را لحاظ کرد. حتی می توان از دید بسیاری از کارشناسان در این زمینه فرآیندی را اتخاذ کرد که در پلتفرم های آنلاین بتوان ارتباط مستقیمی میان مصرف کننده و برند خرده فروشی لوکس آنلاین ایجاد کرد.

 

 

اهمیت تعامل و ارتباط با مشتری

 

اهمیت تعامل و ارتباط با مشتری 

 

بنابراین مصرف کنندگان می توانند به صورت مستقیم و به در عین حال آنلاین با فروشندگان در ارتباط بوده و کالای خاص و ویژه خود را سفارش دهند. با این حال بسیاری از کارشناسان در این زمینه می گویند خرید آنلاین و کشف محصولات آنلاین باعث افزایش تقاضا می شود و کالای ولبن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

 

نگاهی به بازاریابی فیجیتال در صنعت خرده فروشی

 

لزوم بازنگری در نقش فروشگاه های فیزیکی در آینده صنعت خرده فروشی 

 

 

سخن پایانی

 

سخن پایانی

 

بر اساس داده ها و گزارش های مکنزی، در سال ۲۰۲۱ و همزمان با پاندمی کرونا رشد بازار لوکس آنلاین اجتناب ناپذیر بوده است. پاندمی کرونا تغییر زیادی در رفتار خرید مردم ایجاد کرده است. کانال های دیجیتالی تاثیر چشمگیری در بازاریابی خرده فروشی داشته اند. در این میان شرکت های مد با عملکرد خوب و قوی خود توانسته اند به بقای خود ادامه دهند. راز موفقیت آن ها تمرکز بر روی قدرت دیجیتال و بازار آسیا و اقیانوسیه بوده است.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک