نسل Z از خرده فروشی چه می خواهد؟

نسل Z از خرده فروشی چه می خواهد؟


8 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
رفتارهای خرید خرده فروشی نسل Z

نسل زد (Gen Z) به طور کلی شامل افرادی است که بعد از سال ۱۹۹۶ متولد شدند. این گروه سنی دنیای خرده فروشی را به لرزه در می آورد. آن ها جوانان و نوجوانانی هستند که پس از ظهور اینترنت متولد شده اند. آن ها جزو تاثیرگذارترین نسل ها در ترند های صنعت خرده فروشی هستند. گاهی گفته می شود آن ها ترند ها را در صنعت خرده فروشی دیکته می کنند. در این مقاله از مجله کوروش به بحث انتظارات نسل Z یا GEN Z و رفتارهای خرید نسل Z در خرده فروشی پرداخته ایم.

 

پنج ویژگی اصلی رفتارهای خرید نسل Z در صنعت خرده فروشی

 

پنج ویژگی اصلی رفتارهای خرید نسل Z در صنعت خرده فروشی

 

اگر می خواهید با ترندهای روز همراه باشید، نباید نسل زد (Gen Z) در خرده فروشی را نادیده بگیرید. نادیده گرفتن این نسل در درازمدت برای شما هزینه خواهد داشت. بر اساس مطالعات سال ۲۰۱۸، حدود ۴۰ درصد از کل مصرف کنندگان در سال ۲۰۲۰ را این نسل تشکیل داده اند. برای بقا در صنعت خرده فروشی باید با ویژگی های این نسل و میزان تسلط آن ها به دانش و در عین حال عادات خرید خاص آن ها و همچنین توقعات و انتظارات آن ها نسل Z از خرده فروشی آشنایی داشت.

 

 

ویژگی اول نسل زد (Gen Z) در خرده فروشی؛ آن ها تاثیرگذار هستند

 

ویژگی اول نسل زد (Gen Z) در خرده فروشی؛ آن ها تاثیرگذار هستند

 

یکی از ویژگی های اصلی نسل زد (Gen Z) تاثیرگذاری آن ها است. این موضوع در صنعت خرده فروشی کاملا مشهود است. اکثر والدین اعتراف می کنند که فرزندان آن ها بر خریدشان تاثیر می گذارند. بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ در مورد این موضوع صورت گرفت، مشخص شد که بیش از ۷۰ درصد والدین (که نسل y هستند) می گویند فرزندان آن ها که از نسل Z هستند بر روی تصمیماتشان برای خرید پوشاک و غذا تاثیرگذارند.

 

با چنین آماری می توان نتیجه گرفت که این رفتارهای خرید نسل Z بر مصرف کل خانواده تاثیر می گذارند. بنابراین در صنعت خرده فروشی باید از این قدرت برای افزایش فروش بهترین استفاده را کرد.

 

بیشتر بخوانید: فاکتورهای مهم تصمیم گیری در انتخاب ایمیل مارکتینگ و بازاریابی مستقیم «

 

 

ویژگی دوم نسل زد (Gen Z) در خرده فروشی؛ آن ها انتظارات بالایی دارند

 

ویژگی دوم نسل زد (Gen Z) در خرده فروشی؛ آن ها انتظارات بالایی دارند

 

به نظر می رسد بسیاری از اعضای نسل Z از نظر ارائه خدمات انتظارات بالایی از صنعت خرده فروشی دارند. بر اساس نظرسنجی سال ۲۰۱۹ یک تجربه آنلاین ضعیف باعث شده است تا ۲۲ درصد از خریداران نسل زد (Gen Z) در سال گذشته ۳ تا ۵ بار بیشتر خرید انجام ندهند. این رقم در مورد یک فروشگاه تا ۲۴ درصد نیز افزایش یافته است.

 

در بازاریابی خرده فروشی باید به این توجه کرد که این نسل حضور پر رنگی در شبکه های اجتماعی دارد. بر اساس تحقیقات اینتراکشن، آن ها از پلتفرم هایی چون فیسبوک، برای تحقیقات محصول و بررسی محصولات و فروشگاه ها استفاده می کنند. ۶۵ درصد از این نسل نظرات خود را در مورد کیفیت محصول در این پلتفرم ها به اشتراک می گذارند.

حتما بخوانید  شخصی سازی در مقابل اتوماسیون | ایجاد تعادل مناسب برای تجربه مثبت مشتری

 

بنابراین اگر بخواهید آن ها را به عنوان مشتریان وفادار جذب کرده و حفظ کنید، بررسی به موقع و پاسخ به نگرانی های آن ها بسیار مهم است. حتی اگر کیفیت اجناس شما مطلوب باشد اما پاسخ دهی مناسبی نداشته باشید، نسل زد (Gen Z) از خرید منصرف خواهد شد.

 

 

ویژگی سوم نسل زد (Gen Z) در خرده فروشی؛ آن ها کمتر صبور هستند!

 

ویژگی سوم نسل زد (Gen Z) در خرده فروشی؛ آن ها کمتر صبور هستند!

 

نسل زد (Gen Z) کودکانی هستند که در عصر «فوری» بزرگ شده اند. باید به این موضوع در صنعت خرده فروشی توجه ویژه ای کرد. اگر آن ها چیزی بخواهند باید به موقع و سر وقت به آن ها داده شود. بنابراین اگر به آن ها وعده ای داده اید باید عمل کنید. در غیر این صورت ممکن است شانس دومی وجود نداشته باشد. در عین حال ممکن است باعث شود تا هزینه بیشتری را در بازاریابی خرده فروشی صرف بازگشت دوباره نسل زد (Gen Z) متحمل شوید.

 

بر اساس مطالعات انجام شده، با توجه به تحقیقات سوشال مدیا لینک، بیش از ۶۰ درصد نسل Z (Gen Z) در نظرسنجی ها گفته اند که اگر یک برند تجاری خرده فروشی به موقع عمل نکند، حتی فرصت بازبینی برای بازگشت دوباره برای خرید را به آن برند نخواهند داد. آن ها حتی ممکن است به صورت آنلاین نظرات منفی خود را ثبت کنند. این نظرات قطعا بر روی مخاطبان تاثیرگذار است.

 

 

ویژگی چهارم نسل زد (Gen Z) در خرده فروشی؛ آن ها از قیمت ها باخبرند

 

ویژگی چهارم نسل زد (Gen Z) در خرده فروشی؛ آن ها از قیمت ها باخبرند

 

یکی از ویژگی های مهم این نسل جوان تاثیر گذار ، هوشیاری و آگاهی آن ها از نرخ ها و قیمت ها است. در بررسی فتارهای خرید نسل Z در خرده فروشی باید به این نکته آگاه باشید که آن ها برای کسب تجربه در مغازه شما هستند و ممکن است حتی خرید هم بکنند.

 

بر اساس نظرسنجی اِی تی کِرنی، ۵۸ درصد از افراد پاسخ دهنده از نسل زد (Gen Z) گفته اند که برای خرید از رسانه های اجتماعی و فضای دیجیتال کمک می گیرند.

 

 

بیشتر بخوانید » ۱۰ اصل مهم در روایت سازی بازاریابی برند «

 

 

مرور قیمت ها

 

مرور قیمت ها

 

یکی از رفتارهای خرید نسل Z در خرده فروشی این است: نسل Z ترجیح می دهند قیمت را در یک نگاه ببینند و محاسبات ذهنی در مورد خرید یا عدم خرید انجام دهند. با این حال آن ها خود را خریدارانی نشان داده اند که به قیمت توجه دارند. این در حالی است که نسل های دیگر به گونه ای هستند که صاحبان فروشگاه ها گاهی اوقات می توانند قیمت را از آن ها پنهان کنند.

 

زمانی که خریدار عاشق یک محصول خاص شود، اگر از نسل زد (Gen Z) نباشد صاحبان فروشگاه ها و برندهای تجاری می توانند قیمت را تغییر دهند. اما در مورد نسل زد (Gen Z) احتمال چنین چیزی اندک است. قیمت و کیفیت برای آن ها از عوامل اصلی و تاثیرگذار در خرید است.

حتما بخوانید  5 مدل مشتری صنعت خرده‌فروشی | روش‌های تشویق مشتری به خرید بیشتر

 

 

بیشتر بدانید: تکنیک های بازاریابی برای بومیان دیجیتال

 

 

ویژگی پنجم از رفتارهای خرید نسل Z در خرده فروشی؛ آن ها بومی دیجیتال هستند!

 

ویژگی پنجم از رفتارهای خرید نسل Z در خرده فروشی؛ آن ها بومی دیجیتال هستند!

 

نسل Z در خرده فروشی، بومی آنلاین است. آن ها بیشتر وقت خود را آنلاین در بسترهای مختلف اجتماعی سپری می کنند. بر اساس آمار در سال ۲۰۱۸ این نسل به طور متوسط ۲ ساعت و ۵۵ دقیقه در روز در پلتفرم های مختلف اجتماعی حضور دارد. این نسل بر روی گوشی های هوشمند خود اپلیکیشن های زیادی دارند و پیشرفت فناوری برای آن ها جذاب است.

 

بنابراین اهمیت اپلیکیشن ها در بازاریابی خرده فروشی بسیار مهم است. حتی در این زمینه برای مخاطب هدف نسل زد (Gen Z) رقابت وجود دارد. خرده فروشان باید برنامه هایی را در بازاریابی تجاری خود فقط مخصوص این نسل قرار دهند. برنامه هایی که تجربه خرید فوری را ثبت خواهد کرد. آن ها با کوچک ترین تغییرات ممکن است از یک برنامه و اپلیکیشن به اپلیکیشن دیگری تغییر مسیر دهند. بنابراین باید دقت داشته باشید که این نسل مستعد تغییر سریع است.

 

چگونه می توان از تاثیر و انتظارات نسل Z در ترندهای فعلی بازاریابی خرده فروشی جان سالم به در برد؟

 

چگونه می توان از تاثیر نسل زد (Gen Z) در ترندهای فعلی بازاریابی خرده فروشی جان سالم به در برد؟!

 

نسل زد (Gen Z) در صنعت خرده فروشی در دسته مشتریان بسیار پر اهمیت قرار دارد. شما باید ویژگی های اصلی این نسل را جدی بگیرید. باید بتوانید آن ها را به عنوان مشتریان وفادار خود قرار دهید. این بومیان آنلاین حتی تمایل زیادی به خرید از فروشگاه های فیزیکی دارند. ۸۱ درصد آن ها فروشگاه های فیزیکی را نسبت به مغازه دیجیتالی ترجیح می دهند.

 

آن ها به احتمال زیاد از مغازه داران کمک می خواهند. نوآوری ها و فناوری های داخل فروشگاهی برای آن ها جذابیت زیادی دارد. این نسل تبلیغات از جانب افراد مشهور را به افراد واقعی ترجیح می دهد. بنابراین برای بقای خرده فروشی باید به این موضوعات توجه کنیم.

 

 

بیشتر بخوانید » فاکتور های بهینه سازی تجربه خرید مشتری که کمتر به آن ها پرداخته می شود «

 

 

سرچ در گوگل

 

سرچ در گوگل

 

نسل زد (Gen Z) برای توضیحات مربوط به محصولات به گوگل مراجعه می کند، بنابراین باید بتوانید محتوای مناسبی درباره محصولات و خدمات خود ارائه دهید. علاوه بر این شما باید از افراد هم نسل آن ها برای بازاریابی حضوری استفاده کنید. این گروه جذب فروشگاه های فیزیکی می شوند که اتصالشان به اینترنت بسیار سریع و قوی باشد.

 

آن ها ترجیح می دهند از تلفن هوشمند خود برای انجام بسیاری از کارها طی پروسه خرید حضوری استفاده کنند. شما باید از گزینه های پرداخت آنلاین برای این نسل استفاده کنید. آن ها اهل منتظر ماندن و ایستادن در صف انتظار نیستند. تجربه خرید بهینه برای آن ها بسیار ارزشمند است.

 

سخن پایانی

 

نسل زد (Gen Z) در صنعت خرده فروشی جوانان و مصرف کنندگانی با مرزبندی های به خصوص هستند. برای بهبود فروش باید بتوانید انتظارات این نسل را برآورده کنید. مهم ترین انتظار این نسل ثبت تجربه خرید بهینه است. استقبال از فناوری و ارایه خدمات فوری و باکیفیت برای این نسل بسیار مهم است. بنابراین در صنعت خرده فروشی برای بقا چاره ای جز سازگاری با این نسل ندارید.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک