۳ مدل طرز تهیه اسنک رژیمی با کالری کم در تابه و ساندویچ ساز

۳ مدل طرز تهیه اسنک رژیمی با کالری کم در تابه و ساندویچ ساز


30 مهر 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اسنک رژیمی

اسنک رژیمی هم برای اینکه لذت خوردن انواع اسنک را از دست ندهید و هم رژیم غذایی کم کالری خود را حفظ کنید، انتخاب خوبی است. در اسنک‌های رژیمی معمولا سبزیجات، مرغ، گوشت و مواد متنوعی استفاده می‌شوند ولی خبری از پنیر پیتزا و مواد پرکالری نیست. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۳ روش طرز تهیه اسنک رژیمی با مواد مختلف را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه اسنک رژیمی سبزیجات با گل کلم

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گل کلم خرد شده ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
فلفل دلمه‌ای خرد شده ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پیاز ۱ عدد متوسط
گوجه فرنگی ۱ عدد بزرگ
قارچ ۶ عدد بزرگ
پنیر ورقه‌ای کم چرب چند ورق
آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
سس فرانسوی یا سس دلخواه خودتان ۱ قاشق چای‌خوری
روغن یا کره به مقدار لازم
نان تست به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و ادویه دلخواه به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت اسنک رژیمی با گل کلم: ۱۰ دقیقه

میزان کالری در یک اسنک گل کلم: ۲۵۰کیلوکالری

مراحل طرز تهیه اسنک رژیمی با گل کلم

مراحل طرز تهیه اسنک رژیمی

این اسنک رژیمی را می‌توانید قبل یا بعد از ورزش و فعالیت بدنی سرو کنید. برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها هم یک پیش‌غذای مناسب و کم کالری است. در ادامه جزییات مراحل تهیه این اسنک رژیمی را بخوانید.

مرحله اول: مواد اسنک را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه اسنک رژیمی، گل کلم‌ها را بشویید و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه در آب جوش بیندازید تا نرم شوند. می‌توانید آنها را بخارپز هم بکنید و کنار بگذارید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. قارچ‌ها را بشویید و به صورت اسلایسی خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن یا کره بریزید و قارچ‌ها را روی حرارت متوسط به بالا سرخ کنید تا آب نیندازند و سرخ شوند. یک قاشق آبلیمو اضافه کنید تا قارچ‌ها سیاه نشوند.

در صورت تمایل می‌توانید انواع روغن، کره، آبلیمو و قارچ را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله دوم: مواد میانی اسنک را با هم تفت دهید

در این مرحله، قارچ‌ها که سرخ شدند، از تابه بیرون بیاورید و کنار بگذارید. در همان تابه، پیازها را با مقداری روغن سرخ کنید تا سبک و طلایی شوند. سپس فلفل دلمه‌ای‌ها را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید. باقی‌مانده آبلیمو، فلفل سیاه، نمک، پودر پاپریکا و ادویه‌‌های دلخواه را اضافه کنید. از تفت دادن زیاد فلفل‌ها خودداری کنید، چون ممکن است تلخ شوند. سپس گوجه‌فرنگی‌ را هم بشویید و کمی با فلفل‌ها تفت دهید. بعد حرارت را قطع کنید.

پیاز داغ منجمد و انواع ادویه‌های معطر مثل فلفل سیاه، پودر پاپریکا، نمک و … را به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله سوم: اسنک‌ رژیمی گل کلم را گریل کنید

بعد از اینکه همه مواد را آماده کردید، دستگاه ساندویچ‌ساز را روشن کنید تا گرم شود. یک لایه نان تست را روی سطح بگذارید و یک ورقه پنیر بگذارید. به ترتیب، گل کلم پخته، مایه فلفل دلمه‌ای، گوجه و قارچ را اضافه کنید. یک لایه دیگر پنیر و سپس یک نان تست دیگر روی آن بگذارید.

همه مواد را به همین شکل در نان بگذارید و در دستگاه قرار دهید. به مدت ۵ تا ۷ دقیقه صبر کنید تا اسنک‌ها، طلایی شوند. سپس اسنک‌ها را خارج کرده و با سس فرانسوی یا سس دلخواه خودتان سرو کنید.

برای خرید نان تست، پنیر ورقه‌ای و انواع سس مثل سس فرانسوی، سس کچاپ، سس فلفل، سس خردل و … می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مواد لازم برای تهیه اسنک رژیمی با مرغ

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه مرغ بدون پوست و استخوان نصف یک سینه کامل
کدو سبز ۱ عدد متوسط
قارچ ۲۵۰ گرم
گوجه فرنگی ۱ عدد بزرگ
پیاز ۱ عدد متوسط
نان تست ۱ بسته
برگ ریحان یا جعفری به مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن و پودر سیر به مقدار لازم
روغن یا کره به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت اسنک مرغ رژیمی: ۱۰ دقیقه

میزان کالری اسنک رژیمی مرغ: حدود ۲۰۰ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه اسنک رژیمی با مرغ

مراحل طرز تهیه اسنک رژیمی با مرغ

این اسنک مرغ ساده و رژیمی برای میان وعده مدرسه بچه‌ها یا به عنوان یک غذای ساده برای محل کار مناسب است و می‌توانید شما را کاملا سیر کند، در عین حال جزو غذاهای کم کالری است. در ادامه جزییات روش تهیه این اسنک رژیمی خوشمزه را بخوانید.

مرحله اول: مرغ را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه اسنک رژیمی با مرغ، پیاز را پوست بگیرید و خرد کنید. در یک قابلمه کوچک، پیاز خرد شده را با مقداری روغن تفت دهید و سینه مرغ را در آن بیندازید. روی مرغ مقداری زردچوبه، نمک و فلفل سیاه بزنید و اجازه دهید کمی تفت بخورد. سپس کمی آب اضافه کنید و اجازه دهید مرغ به مدت ۲۰ دقیقه بپزد.

گوشت مرغ از جمله سینه مرغ را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله دوم: بقیه مواد میانی اسنک را تفت دهید

در حین پختن مرغ‌ها، قارچ‌ها را بشویید و خرد کنید. سپس در یک تابه، مقداری روغن یا کره بریزید و قارچ‌ها را با حرارت متوسط تفت دهید تا سرخ شوند و آبشان کشیده شود. کدو را بشویید و پوست بگیرید. به صورت ورقه‌ای، کدو را خرد کنید و کمی سرخ کنید. گوجه فرنگی را هم بشویید و حلقه‌ای خرد کنید. گوجه‌ها را هم کمی با روغن تفت دهید. بعد از پختن سینه مرغ، آن را ریش ریش کنید و به سایر مواد اضافه کنید و کمی با آن‌ها تفت دهید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم: اسنک‌ مرغ رژیمی را درست کنید

دستگاه ساندویچ ساز را روشن کنید تا گرم شود. نان‌های تست را روی یک سطح بگذارید و مقداری از مایه مرغ، قارچ، گوجه فرنگی، کدو و چند برگ ریحان روی نان قرار دهید. روی مواد مقداری پودر سیر و آویشن بپاشید. یک نان تست دیگر روی مواد بگذارید. داخل دستگاه را کمی با کره یا روغن چرب کنید. اسنک‌ها را به مدت ۷ دقیقه در ساندویچ‌ساز بگذارید تا آماده شود. سپس اسنک رژیمی مرغ را سرو کنید.

برای خرید پودر سیر و پودر آویشن می‌توانید از فروشگاه‌‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مواد لازم برای تهیه اسنک رژیمی با ژامبون

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
ژامبون کم چرب (دودی شده) ۶۰۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
اسفناج یا ریحان ۱ دسته
پنیر لبنه به مقدار دلخواه
نان تست به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه
روغن یا کره به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت اسنک رژیمی با ژامبون: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه اسنک رژیمی با ژامبون و پنیر

مراحل طرز تهیه اسنک رژیمی با ژامبون

ترکیب طعم ژامبون، زرده تخم مرغ و سبزیجات، هم خوشمزه است و هم درست کردن اسنک رژیمی با این مواد، می‌تواند شما را سیر نگه دارد. در ادامه مراحل تهیه اسنک رژیمی با ژامبون را به شما آموزش خواهیم داد.

مرحله اول: پنیر و تخم مرغ را بپزید

در اولین مرحله، زرده تخم مرغ و پنیر لبنه را در یک کاسه بریزید و هم بزنید تا با هم کاملا مخلوط شوند. سپس کاسه را به مدت ۱ دقیقه در مایکروویو بگذارید. دوباره مخلوط را هم بزنید و ۲ دقیقه دیگر در مایکروفر قرار دهید تا پنیر و تخم مرغ بپزند.

می‌توانید پنیر لبنه و تخم مرغ را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله دوم: اسنک ژامبون رژیمی را آماده کنید

نان‌های تست را روی ساندویچ‌ساز بگذارید و آنها را برشته کنید. ژامبو‌ن‌ها را در یک ظرف بگذارید و به مدت ۲۰ ثانیه در مایکروویو حرارت دهید تا گرم شوند. روی هر تست، یک برش ژامبون بگذارید. سپس مخلوط پنیر و تخم مرغ را روی ژامبون‌ها بمالید. کمی نمک و فلفل سیاه روی مواد پنیری بپاشید. سپس اسنک ژامبون رژیمی خود را سرو کنید. نوش جان!

انواع سوسیس و کالباس را به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

روش تهیه اسنک‌های رژیمی در تابه

اگر دستگاه ساندویچ ساز در دسترس ندارید، می‌توانید اسنک رژیمی خود را در تابه درست کنید. برای این کار بعد از آماده کردن مواد و درست کردن اسنک‌ها، یک تابه را کمی چرب کنید و روی حرارت بگذارید تا گرم شود. اسنک‌ها را در تابه بچینید و یک جسم سنگین را روی آنها بگذارید. می‌توانید یک آجر، سنگ یا ظرف نشکن سنگین را در ورقه آلومینیومی بپیچید و روی نان‌های تست قرار دهید. بعد از ۵ دقیقه، یک طرف نان‌ها که سرخ شد، اسنک را برگردانید و طرف دوم را هم ۵ دقیقه سرخ کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسنک گوشت چرخ کرده در ساندویچ ساز و تابه

سوالات متداول

چرا نان تست به دستگاه ساندویچ‌ساز می‌چسبد؟

دلیل چسبیدن نان تست به دستگاه، چرب نبودن دستگاه است. قبل از اینکه اسنک‌ها را در ساندویچ‌ساز بگذارید، با کمی کره یا روغن آن را چرب کنید و بعد اسنک را در آن قرار دهید.

از چه پنیری برای تهیه اسنک رژیمی استفاده کنیم؟

سعی کنید از پنیر‌هایی استفاده کنید که کالری کمتری دارند. اگر از پنیر ورقه‌ای استفاده می‌کنید، میزان آن را کمتر در نظر بگیرید یا از پنیر ورقه‌ای کم چرب استفاده کنید. حتی از پنیر فتا یا خامه‌ای هم می‌توانید استفاده کنید.

کالابرگ الکترونیک