۲ طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده در ماهیتابه و ساندویچ ساز

۲ طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده در ماهیتابه و ساندویچ ساز


17 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده

اسنک با گوشت چرخ کرده و مخلفات دیگر مثل قارچ، سیب زمینی، فلفل دلمه‌ای، هویج، نخود فرنگی، پنیر پیتزا و سبزیجات معطر، جزو انواع خوراک با گوشت چرخ کرده راحت و تقریبا سریع به حساب می‌آیند. این مدل اسنک هم مثل انواع مختلف اسنک معمولا در زمان کمی آماده می‌شود و برای شام، ناهار یا فینگرفود مناسب بچه‌ها و همچنین به عنوان یک فینگرفود شیک برای مهمانی‌ پرطرفدار است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به آموزش طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ در دستگاه ساندویچ ساز و در تابه می‌پردازیم.

مواد لازم اسنک گوشت چرخ کرده (برای ۶ عدد)

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
نان تست ۱۲ عدد
قارچ ۲۰۰ گرم
سیب زمینی ۴ عدد
پیاز ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
پنیر پیتزا یا پنیر گودا به مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و آویشن به مقدار دلخواه
روغن سرخ کردنی یا کره به مقدار لازم
سس کچاپ به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت اسنک گوشت چرخ کرده: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده در ساندویچ ساز

 

طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده و قارچ

 

برای تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده از موادی مثل قارچ و سیب زمینی هم استفاده می‌شود که هم طعم اسنک را لذیذتر می‌کند و هم ارزش غذایی اسنک را بالا می‌برد که البته سلیقه‌ای است و می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.

مرحله اول: سیب زمینی‌‌ها را آماده کنید

برای آماده کردن سیب زمینی‌ها دو راه دارید؛ می‌توانید سیب زمینی‌ها را به صورت آبپز شده، داخل اسنک استفاده کنید یا آنها را سرخ کنید. اگر از سیب زمینی آبپز استفاده می‌کنید، بعد از آبپز کردن سیب زمینی‌ها، پوست آنها را بگیرید و بکوبید تا پوره شوند و کنار بگذارید. اگر می‌خواهید آنها را سرخ کنید، سیب‌زمینی‌ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید و در یک تابه با روغن سرخ کنید تا طلایی شوند. سپس سیب زمینی‌های سرخ شده را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: قارچ را سرخ کنید

در این مرحله از طرز تهیه اسنک گوشت چرخ کرده قارچ‌هایی که از قبل شسته‌اید و خشک شده‌اند، به صورت خلالی و باریک خرد کنید. در یک تابه روغن یا کره بریزید و بعد از داغ شدن، قارچ‌ها را در تابه بریزید. حرارت را متوسط به بالا قرار دهید تا قارچ‌ها، آب نیندازند. برای اینکه رنگ قارچ‌ها تیره نشود، به اندازه ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید. وقتی قارچ‌ها سرخ شدند و آبشان کشیده شد، آن‌ها را از تابه بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

حتما بخوانید  13 روش تشخیص خربزه شیرین از خربزه کال و نارس

در صورت تمایل کره، انواع روغن مایع از جمله روغن مایع سرخ کردنی، قارچ و آبلیمو را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله سوم: پیاز و گوشت را آماده کنید

در این مرحله، پیاز را پوست بگیرید و خیلی ریز خرد کنید. اگر رنده کنید بهتر است. در تابه کمی روغن بریزید و پیاز را در آن تفت دهید. وقتی کاملا طلایی و سبک شد، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید. مواد را تفت دهید تا رنگ گوشت چرخ کرده، تغییر کند.

برای خرید پیاز داغ منجمد و انواع گوشت چرخ کرده می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله چهارم: ادویه‌ها و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید

بعد از این‌که رنگ گوشت تغییر کرد، به آن نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر آویشن اضافه کنید و مواد را تفت دهید. فلفل دلمه‌ای را ریز خرد کنید و هسته‌های آن را دور بریزید. فلفل‌ها را هم به تابه بیفزایید. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید تا با مواد تفت بخورد و طعم خامی خود را از دست بدهد.

در صورت تمایل فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، پودر آویشن، نمک و رب گوجه را می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله پنجم: بقیه مواد اسنک را اضافه کنید

بعد از تفت دادن گوشت با ادویه و رب گوجه فرنگی، نوبت به اضافه کردن قارچ‌های خرد شده و سیب‌ زمینی‌ها است. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. به اندازه ۵ دقیقه درب تابه را روی آن بگذارید و اجازه دهید کمی مواد بپزند و طعم همدیگر را بگیرند. در این مدت، حرارت را روی حالت بسیار ملایم تنظیم کنید. دقت کنید که آب مواد یا مایه اسنک کاملا باید کشیده شود و شل نباشد. سپس شعله را خاموش کنید.

مرحله ششم: مواد اسنک را در نان بریزید

برای تهیه اسنک، می‌توانید دور نان‌ها را برش بزنید. برای خوشمزه‌تر شدن اسنک می‌توانید ابتدا مقداری سس کچاپ روی نان تست بمالید. به مقدار دلخواه پنیر پیتزا یا پنیر گودا روی نان تست بریزید. سپس مایه گوشت و قارچ و سیب زمینی را که آماده کرده‌اید، به طور یکدست روی نان قرار دهید. مقدار دیگری پنیر روی مایه گوشتی اسنک بریزید و بعد یک نان تست را روی آن بگذارید. این کار را برای تمام نان تست‌ها و مایه گوشتی اسنک تکرار کنید.

برای خرید نان تست، سس کچاپ، انواع پنیر پخت و پز مثل پنیر پروسس و پنیر ورقه‌ای گودا می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

حتما بخوانید  ۳ مدل طرز تهیه شیر کاکائو با بستنی کافی شاپی ساده و قالبی

مرحله آخر: اسنک‌ها را در ساندویچ ساز گریل کنید

در این مرحله از طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده، دستگاه ساندویچ‌ساز را گرم کنید. با یک قلم موی آشپزی، کف دستگاه را با روغن یا کره ذوب شده، کمی چرب کنید. سپس اسنک‌ها را داخل دستگاه بگذارید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه گریل شوند. هر دو طرف نان، باید طلایی شود. همه اسنک‌ها را به همین روش آماده کنید و بپزید.

وقتی همه اسنک‌ها را آماده کردید، در یک ظرف مناسب سرو قرار دهید. کنار ظرف سس کچاپ یا سس مایونز بگذارید و اسنک‌ها را با سس دلخواه، به صورت گرم، سرو و میل کنید. طرز تهیه سس کچاپ و طرز تهیه سس مایونز را بلد هستید؟

در صورت تمایل سس کچاپ و سس مایونز را می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسنک مرغ و قارچ

طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده در تابه

 

طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده در تابه

 

اگر دستگاه ساندویچ‌ساز ندارید، می‌توانید اسنک‌هایتان را در تابه درست کنید. در این روش بعد از آماده کردن مایه گوشت چرخ کرده، مایه اسنک را به همراه پنیر پیتزا یا پنیر گودا مانند روش بالا، بین دو لایه نان تست بریزید و کف یک تابه را کمی چرب کنید. اسنک‌ها را در تابه بچینید و یک جسم سنگین روی اسنک‌ها بگذارید تا از هم باز نشوند. بهتر است جسم سنگین را داخل فویل بپیچید و روی اسنک‌ها قرار دهید.

بعد از ۵ تا ۷ دقیقه، وقتی یک طرف اسنک‌ها طلایی شد، آن‌ها را برگردانید و دوباره طرف دیگر را سرخ کنید. نیازی به روغن زیاد نیست؛ همین که کمی طلایی شود، کافی است. بعد از آماده شدن، اسنک‌ها را از تابه بیرون بیاورید و سرو کنید.

سوالات متداول

چه کار کنیم که اسنک‌ها به دستگاه ساندویچ‌ساز نچسبند؟

چه کار کنیم که اسنک‌ها به دستگاه ساندویچ‌ساز نچسبند؟

برای اینکه مطمئن شوید اسنک‌های گوشت چرخ کرده، به دستگاه نمی‌چسبند، می‌توانید علاوه بر چرب کردن صفحه دستگاه، مقداری کره آب کنید و روی نان تست‌ها بمالید. سپس اسنک‌ها را در دستگاه بگذارید و بپزید.

چرا اسنک از هم می‌پاشد؟

دلیل از هم پاشیدن اسنک‌ها ممکن است به این موضوع مربوط باشد که مواد داخل اسنک، به اندازه کافی غلیظ نیست. اگر مایه اسنک آبکی باشد، باعث شل شدن و پاشیدن اسنک می‌شود. همچنین ممکن است اسنک‌ها داخل دستگاه، به خوبی پرس نشده باشند که باز هم بعد از بیرون آوردن آنها، لایه‌های نان از هم جدا می‌شوند.

اسنک چیست؟

اسنک یکی از غذاهای سریع و آسان است که معمولا با نان تست و در دستگاه ساندویچ‌ساز دست می‌شود. به این صورت که بین دو لایه نان تست (البته با دیگر نان‌ها مثل پیتا و نان باگت هم می‌توان اسنک درست کرد)، مواد اسنک ریخته می‌شود و در دستگاه ساندویچ‌ساز، تُست می‌شود. البته می‌توان اسنک را در ماهیتابه هم تهیه کرد. مواد مختلفی در طرز تهیه اسنک می‌توان به کار برد و طعم‌های متنوع‌تری را به اسنک اضافه کرد.

 

کالابرگ الکترونیک