۳۵ ایده تزیین درخت کریسمس کم هزینه + ساخت درخت

۳۵ ایده تزیین درخت کریسمس کم هزینه + ساخت درخت


5 دی 1401 . زمان مطالعه: 23 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
34 ایده تزیین درخت کریسمس کم هزینه + ساخت درخت کریسمس
فهرست محتوا پنهان

ایده تزیین درخت کریسمس حتی برای غیر مسیحی‌ها یک تفریح فوق‌العاده جذاب و دوست داشتنی است. معمولاً خرید تزیینات درخت کریسمس برای خیلی از خانواده‌ها بسیار هزینه‌بر است، اما ما به شما یاد می‌دهیم چطور با ایده‌های جالب و کم هزینه درخت کریسمس را تزیین کنید. آیا می‌دانید چطور خودتان در خانه تزئینات درخت کریسمس درست کنید؟ چطور می‌توان یک درخت کریسمس متفاوت ساخت و طراحی کرد؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با چند ایده جدید و کم هزینه و آسان ساخت و تزیین درخت کریسمس آشنا شوید.

 

 

درخت کریسمس نماد چیست؟

 

درخت کریسمس نماد چیست و چرا برای جشن روز کریسمس آن را تزیین می‌کنند؟ درخت و گیاهان در زمان‌های قدیم مورد پرستش بودند و از همین رو استفاده از درخت کریسمس در این روز به نشانه تقدیس آن است و اعتقاد بر این است که هیچ عید و جشنی نباید بدون تبرک گیاهان انجام شود.

آغاز تزئین درخت کریسمس بر اساس روایت برخی روایان برای اولین بار در آلمان و توسط «مارتین لوتر» انجام شد. او این کار را برای شادمانی کودکان انجام می‌داد و بعد از آن این رسم به صورت عمومی انجام شد و به تمامی کشورهای دنیا راه پیدا کرد.

برخی شواهد نیز نشان می‌دهد که سنت تزیین درخت کریسمس از حوالی قرن ۱۶ میلادی آغاز شد. در این دوران بسیاری از مردم با استفاده از چوب هرم‌هایی را درست می‌کردند و آن را با شاخه‌های درختان همیشه سبز مثل کاج و شمع تزئین می‌کردند.

گفته می‌شود که «ملکه ویکتوریا» و «پرنس آلبرت» نقش مهمی در محبوبیت تزیین درخت کریسمس در میان مردم داشتند و از همین رو این برخی بر این باور هستند که تزیین درخت کریسمس ریشه در تاریخ بریتانیا دارد.

در آن زمان معمولاً از مخروط‌های تزیین شده با برگ و یا درختچه‌های کوچک استفاده می‌شد و درختچه را روی میز می‌گذاشتند. اما پس از مدتی درختانی بزرگ‌تر از نروژ به بریتانیا منتقل شد و از همین رو قرار دادن درخت کریسمس روی زمین و چیدن هدایا در اطراف آن بسیار رایج شد.

از آنجایی که کاج درختی همیشه سبز است و در زمستان نیز ظاهر سبز خود را حفظ می‌کند، استفاده از این درخت به عنوان درخت کریسمس در سراسر دنیا بسیار رایج شد و به همه‌ی کشورهای مسیحی و کشورهایی که اقلیت مسیحی در آنجا زندگی می‌کردند راه پیدا کرد.

 

مراحل تزیینات درخت کریسمس

 

مراحل تزئینات درخت کریسمس

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

یکی از آداب و رسوم مراسم کریسمس تزیین درخت کریسمس است. اگر قصد دارید کریسمس امسال یک درخت بی‌نظیر با طراحی خاص و خلاقانه طراحی کنید، لازم است تا ابتدا در مورد برخی فاکتورها تصمیم‌گیری کنید. در ادامه به مراحل تزئین درخت کریسمس اشاره شده است.

 

درخت کریسمس خود را انتخاب کنید

 

در اولین قدم از طراحی یک درخت کریسمس باید نوع و اندازه درخت کریسمس خود را مشخص کنید. برای این کار چند گزینه پیش روی شما قرار دارد. شما می‌توانید یک درخت کریسمس بزرگ سفارش دهید و درست مثل عکس‌ ژورنال‌های خارجی آن را در گوشه‌ای در کنار شومینه خانه‌تان بگذارید و با کمک اعضای خانواده آن را تزئین کنید. می‌توانید به جای درخت کاج طبیعی بزرگ، از یک درختچه کوچک تزیینی استفاده کنید.

به جای درست کردن درخت کریسمس با کاج، می‌توانید از درختچه‌های مصنوعی که در سایزها و مدل‌های مختلف در بازار یافت می‌شوند، استفاده کنید. هر چند که درخت‌های کریسمس آماده و تزیین شده نیز در بازار به فروش می‌رسد، اما همه جذابیت درخت کریسمس این است که آن را به سلیقه خودتان تزئین کنید. برای خرید درخت کریسمس به چند نکته توجه کنید:

*درخت کریسمسی را انتخاب کنید که شکل مخروطی و زیبایی دارد.

*درختی که برای کریسمس خریداری می‌کنید، باید صاف و بدون خم شدن در گلدان خود قرار بگیرد.

*به تراکم برگ‌های درخت و همچنین رنگ و شادابی برگ‌ها توجه کنید.

 

رنگ تزیینات درخت کریسمس را انتخاب کنید

 

رنگ تزئینات درخت کریسمس را انتخاب کنید

 

شما می‌توانید درخت کریسمس را به هر رنگی که دوست دارید، تزیین کنید. قبل از شروع تزیینات درخت کریسمس باید انتخاب کنید که چه رنگی را برای آن در نظر دارید. آیا این رنگ با سایر لوازم دکوراسیون که در اطراف درخت قرار می‌گیرند، همخوانی دارد؟

معمولاً بهتر است برای تزیین درخت کریسمس از رنگ‌های آبی، نقره‌ای، قرمز، سبز، طلایی و برنزی استفاده شود. اما به هر حال این موضوع کاملاً سلیقه‌ای است و شما می‌توانید هر رنگی را که دوست دارید، برای تزئین استفاده کنید.

 

لوازم مورد نیاز برای تزیینات درخت کریسمس را آماده کنید

 

موضوع مهمی که روی ظاهر درخت کریسمس شما به شدت تأثیر می‌گذارد، نوع تزییناتی است که برای آن استفاده می‌کنید. برای این کار ایده‌های زیادی وجود دارد. یکی از ایده‌های تزئین درخت کریسمس در خانه این است که از حباب‌های کریسمسی در کنار انواع آویزهای دست‌ساز و لوازم ظریف و عروسک‌های کوچک استفاده کنید.

 

آموزش ایده‌های جدید و جذاب تزیین درخت کریسمس در منزل

 

آموزش ایده‌های جدید و جذاب تزیین درخت کریسمس در منزل

 

در این بخش می‌توانید با ایده‌های جذاب و جدید برای تزیین درخت کریسمس در خانه آشنا شوید.

 

۱- ایده تزیین درخت کریسمس با عروسک‌های پارچه‌ای

 

ایده تزئین درخت کریسمس با عروسک‌های پارچه‌ای

 

برای تزیین درخت کاج طبیعی بزرگ می‌توانید از چندین عروسک پارچه‌ای با نماد کریسمس استفاده کنید. برای این کار حتی می‌توانید خودتان این عروسک‌ها را با نمد و پارچه بسازید. اگر در خانه فرزند کوچک دارید، به سراغ عروسک‌های او بروید و عروسک‌های کوچک با تم رنگی مشابه را برای تزیین درخت کریسمس استفاده کنید.

 

تزئین درخت کریسمس با عروسک‌های پارچه‌ای

 

درست کردن بابانوئل‌های نمدی و آدم برفی با نمد نیز بسیار ساده است. تنها با کمی خلاقیت می‌توانید یک درخت کریسمس مصنوعی یا طبیعی خاص و جذاب طراحی کنید.

 

۲- ایده تزیین درخت کریسمس با توپ پینگ پنگ

 

ایده تزئین درخت کریسمس با توپ پینگ پنگ

 

به جای خرید لوازم گرانقیمت تزیینات درخت کریسمس می‌توانید خودتان انواع آویزهای خاص را در خانه آماده کنید. برای درست کردن این کاردستی برای تزیین درخت کریسمس می‌توانید توپ‌های پینگ پنگ را به چسب آغشته کنید و آن‌ها را داخل اکلیل فرو ببرید. می‌توانید توپ‌ها را رنگ کنید و به درخت آویزان کنید.

حتما بخوانید  بهترین روش های از بین بردن بوی زهم گوشت از غذا و محیط

ایده آسان تزیین کریسمس با توپ پینگ پنگ این است که با آن آدم برفی بسازید. برای این کار باید دو توپ را با چسب حرارتی روی هم بچسبانید. سپس با پارچه یا نمد قرمز برای آدم برفی‌تان کلاه و شال گردن درست کنید و برایش با ماژیک چشم و دهان بکشید. برای درست کردن بینی و دکمه‌ها هم می‌توانید از نمد استفاده کنید.

 

۳- ایده تزیین درخت کریسمس با گل طبیعی

 

ایده تزیین درخت کریسمس با گل طبیعی

 

یک ایده جدید دیگر برای تزیین درخت کریسمس این است که از گل‌های طبیعی و رنگی برای طراحی درخت کریسمس استفاده کنید. برای این کار می‌توانید گل‌ها را با استفاده از سیم نازک گل‌سازی یا حتی بندهای کنفی و ریسه‌های رنگی به درخت کریسمس وصل کنید. برای این کار می‌توانید از چندین رنگ گل یا تنها یک رنگ خاص گل طبیعی استفاده کنید.

می‌توانید از این ایده برای تزیین درخت برای تولد نیز استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله ایده‌های آسان و کم‌هزینه برگزاری جشن تولد را بخوانید.

 

۴- تزیین درخت کریسمس با میوه کاج

 

تزئین درخت کریسمس با میوه کاج

 

میوه کاج یکی از ارزان‌ترین و زیباترین چیزهایی است که می‌توانید با آن درخت کریسمس را تزیین کنید. برای این کار می‌توانید میوه درخت کاج را رنگ کنید یا آن را همان‌گونه با رنگ طبیعی در بخش‌های مختلف درخت آویزان کنید.

 

۵- تزیین درخت کریسمس با روبان قرمز

 

تزئین درخت کریسمس با روبان قرمز

 

یکی از بهترین و ارزان‌ترین لوازمی که باید برای تزیین درخت کریسمس ۲۰۲۳ تهیه کنید، روبان قرمز است. می‌توانید با روبان قرمز چند عدد پاپیون درست کنید و آن را در بخش‌های مختلف درخت بچسبانید. می‌توانید روبان را روی درخت بپیچانید و آویزان کنید و آن را تزئین کنید.

 

۶- تزیین درخت کریسمس با استفاده از سکه

 

تزئین درخت کریسمس با استفاده از سکه

 

به عنوان مدل تزیین درخت کریسمس می‌توانید سکه‌های طلایی یا نقره‌ای را با استفاده از چسب حرارتی به بندهایی برای آویز بچسبانید و سپس آن‌ها را روی درخت کریسمس آویزان کنید.

 

۷- ایده تزیین درخت کریسمس با ریسه

 

ایده تزیین درخت کریسمس با ریسه

 

ریسه و چراغ‌های کوچک و رنگی برای تزئینات درخت کریسمس فوق‌العاده هستند. برای این کار می‌توانید ریسه را دور برگ‌های درخت بپیچانید و یا در صورت نیاز با استفاده از سیم مفتولی نازک آن را به شاخه‌های درخت وصل کنید. سپس نور ریسه‌ها را روشن کنید و از تماشای درخت کریسمس نورانی‌تان لذت ببرید.

 

۸- تزیین درخت کریسمس با چوب دارچین

 

تزئین درخت کریسمس با چوب دارچین

 

اگر به دنبال یک ایده راحت، کم هزینه و جذاب برای تزیین درخت کریسمس هستید، پیشنهاد ما استفاده از «چوب دارچین» است. شما می‌توانید با استفاده از چوب دارچین آویزهای جذابی برای درخت کریسمس آماده کنید. برای این کار می‌توانید یک دسته چوب دارچین را کنار هم قرار دهید. سپس چند رنگ کاموا دور آن بپیچید و روی آن را به شاخه‌های درخت کریسمس آماده کنید.

 

تزئین درخت کریسمس به روش جدید

 

می‌توانید چوب دارچین را با استفاده از چسب گرمایی به شکل یک ستاره روی هم بچسبانید و یا حتی با استفاده از چوب‌های معطر دارچین یک گوزن بامزه آماده کنید و آن را روی درخت کریسمس امسالتان آویزان نمایید.

 

۹- تزیین درخت کریسمس سفید

 

تزیین درخت کریسمس سفید

 

برای تزیین درخت کریسمس سفید چند روش وجود دارد. می‌توانید از مقداری اسپری رنگ سفید روی درخت استفاده کنید تا رنگ سبزی درخت شما به سفیدی متمایل شود. سپس با استفاده از لوازم جذاب و براق درخت کریسمس را تزیین کنید.

راهکار دوم این است که درخت کریسمس را از ابتدا به صورت سفید رنگ تهیه کنید. برای تزیین درخت کریسمس سفید بهتر است از آیتم‌هایی با رنگ نقره‌ای و طلایی استفاده کنید تا جلوه درخت شما بیشتر شود.

 

۱۰- تزیین درخت کریسمس ارزان با بیسکویت

 

تزیین درخت کریسمس ارزان با بیسکویت

 

شاید برایتان جالب باشد، اما برای تزیین درخت کریسمس حتماً لازم نیست از لوازم دکوری و آویزهای آماده استفاده کنید. یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های تزیین درخت کریسمس استفاده از کوکی زنجبیلی کریسمس است.

برای این کار باید بیسکویت‌ها را آماده کنید و موقع درست کردن یک سوراخ در بخش بالای بیسکویت برای آویزان کردن ایجاد نمایید. سپس بیسکویت‌ها را با استفاده از نخ‌های رنگی به درخت آویزان کنید.

 

۱۱- تزیین درخت کریسمس با وسایل ساده و کم هزینه

 

تزیین درخت کریسمس با دکمه تزیین درخت کریسمس با وسایل ساده و کم هزینه

 

اگر به دنبال راهی برای تزیین درخت کریسمس با وسایل دور ریختنی و ساده هستید، بهتر است این روش را امتحان کنید. برای این کار باید انواع دکمه‌های قدیمی در سایزها و اندازه‌های مختلف را جمع‌آوری کنید.

سپس با استفاده از نخ یا سیم دکمه‌ها را پشت سر هم وصل کنید و آن را به شکل درخت یا حلقه‌های رنگی درست کنید و سپس آن را روی درخت کریسمس آویزان کنید.

 

چگونه درخت کریسمس بسازیم؟

 

چگونه درخت کریسمس بسازیم؟

 

همیشه مجبور نیستید درخت کریسمس را از بیرون خریداری کنید. یکی از روش‌های خلاقانه تزیین درخت کریسمس این است که خودتان در خانه درخت کریسمس را درست کنید. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه به جذاب‌ترین روش‌های درست کردن درخت کریسمس اشاره شده است.

 

۱- با میوه کاج درخت کریسمس درست کنید

 

با میوه کاج درخت کریسمس درست کنید

 

درخت کریسمس همیشه نباید خیلی بزرگ و جاگیر باشد. شما می‌توانید با استفاده از میوه کاج یک درخت کریسمس دوست داشتنی و کوچک درست کنید و از آن برای تزیین دکوراسیون یا حتی میز شام شب کریسمس استفاده کنید. برای این کار می‌توانید میوه کاج را با گواش سبز رنگ کنید. سپس روی آن پوم پوم‌های رنگی بچسبانید.

 

درست کردن درخت کریسمس با میوه کاج

 

برای زیباتر شدن این درخت دوست داشتنی می‌توانید یک ستاره طلایی با فوم اکلیلی درست کنید و آن را در قسمت بالای میوه کاج قرار دهید.

 

۲- با استفاده از مهره و سیم مفتولی درخت کریسمس درست کنید

 

با استفاده از مهره و سیم مفتولی درخت کریسمس درست کنید

 

برای درست کردن درخت کریسمس با سیم مفتولی و مهره باید مهره‌ها را داخل سیم کنید. سپس آن را به صورت مارپیچی حالت دهید. می‌توانید درخت مهره‌ای‌تان را روی یک تکه چوب برش خورده بچسبانید و روی آن یک ستاره هم نصب کنید.

 

۳- با لیمو ترش درخت کریسمس درست کنید

 

با لیمو ترش درخت کریسمس درست کنید

 

برای درست کردن یک درخت کریسمس رو میزی می‌توانید لیموها را به کمک یک سیم مفتولی یا چسب حرارتی به صورت هرمی داخل یک ظرف بچینید. سپس بین لیموها برگ سبز قرار دهید و این درخت لیمویی را برای تزئین روی میز بگذارید.

 

۴- با رزماری درخت کریسمس درست کنید

 

با رزماری درخت کریسمس درست کنید

 

برای این کار باید یک اسفنج داخل گلدان قرار دهید. سپس شاخه‌های رزماری را داخل آن فرو کنید. رزماری‌ها را طوری بچینید که شکل مخروطی به خود بگیرند. سپس داخل گلدان را با خاک یا خزه پر کنید. می‌توانید شاخه‌های رزماری را همانند درخت کریسمس با ریسه و آویزهای رنگی تزئین کنید.

 

۵- با نمد درخت کریسمس درست کنید

 

با نمد درخت کریسمس درست کنید

 

اگر دستی بر هنر داشته باشید می‌توانید با استفاده از «نمد» یک درخت کریسمس بزرگ درست کنید و درخت کریسمس را با انواع آویزهای نمدی تزیین کنید. سپس درخت‌تان را در یک طرف خانه آویزان کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

 

۶- از چوب برای ساخت درخت کریسمس استفاده کنید

 

از چوب برای ساخت درخت کریسمس استفاده کنید

 

روش‌های جالب زیادی برای درست کردن درخت کریسمس با استفاده از چوب وجود دارد. می‌توانید با استفاده از چوب یک درخت طراحی کنید و سپس آن را برای سال نوی میلادی تزیین کنید.

 

۷- با برگ‌های کاج درخت کریسمس بسازید

 

با برگ‌های کاج درخت کریسمس بسازید

 

یکی از بهترین ایده‌ها برای ساخت درخت کریسمس این است که از برگ‌های درخت کاج استفاده کنید و خودتان یک درخت در مقیاسی کوچک و با شکل دلخواه خودتان طراحی کنید. برای درست کردن این درخت کریسمس می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

حتما بخوانید  13 نکته مهم راهنمای پرورش گل آفتابگردان و نگهداری در گلدان و باغچه

 

مواد لازم برای درست کردن درخت کریسمس با برگ‌های کاج

 

  • اسفنج یا یونولیت مخروطی شکل
  • ریسه لامپی و لوازم تزئینی
  • مقداری شاخ و برگ درخت کاج یا هر درخت دیگر
  • یک گلدان کوچک

 

برای درست کردن درخت کریسمس با برگ کاج باید ابتدا اسفنج را به شکل مخروطی برش دهید. برای این کار می‌توانید از یونولیت‌های مخروطی که به شکل آماده به فروش می‌رسند، استفاده کنید. سپس اسفنج مخروطی را داخل گلدان بگذارید. برای سفت شدن اسفنج داخل گلدان می‌توانید از چسب نواری سبز رنگ یا چسب حرارتی استفاده کنید.

سپس شاخه‌ها و برگ‌های درخت کاج را از قسمت پایین اسفنج داخل آن فرو کنید. سعی کنید از شاخه‌های یک اندازه در یک لاین استفاده کنید و هر چقدر به قسمت بالای کاج نزدیک می‌شوید، از شاخه و برگ‌های کوچک‌تر استفاده کنید.

این کار را آن قدر ادامه دهید تا سطح اسفنج کاملاً پر شود. سپس لامپ ریسه‌ای را لا به لای درخت کاج دست سازتان قرار دهید و آن را با لوازم تزیین کریسمس رنگارنگ بیارایید.

 

۸- ساخت درخت کریسمس با سیم مفتول

 

ساخت درخت کریسمس با سیم مفتول

 

مرحله اول؛ آماده کردن پایه درخت کریسمس

 

یک ایده خلاقانه و فوق‌العاده زیبا برای ساخت درخت کریسمس این است که خودتان با کمک سیم مفتول و مروارید یک درخت جذاب آماده کنید. برای درست کردن این درخت کریسمس زیبا باید ابتدا سیم را به صورت چند لایه روی هم بپیچید و سپس روی یک پایه مثل تکه‌ای چوب یا حتی خود سیم محکم کنید.

این بخش به عنوان بدنه درخت کریسمس در نظر گرفته می‌شود. بعد از آن باید به سراغ درست کردن بخش بعدی بروید.

 

مرحله دوم؛ آماده کردن شاخه‌های مرواریدی درخت کریسمس

 

در این مرحله سیم‌ها را با استفاده از سیم‌چین به اندازه‌های حدود ۷، ۱۲، ۱۵، ۱۷ سانتی‌متری برش بزنید. مقداری مروارید سبز رنگ و قرمز تهیه کنید. حال با توجه به سایز درخت کریسمستان باید مقداری مروارید سبز داخل سیم بیندازید. مثلاً اگر ۱۲ عدد مروارید سبز داخل سیم می‌کنید. سپس باید از یک مروارید قرمز استفاده کنید و ۱۲ مروارید دیگر نیز داخل سیم بیندازید.

 

مرحله سوم، نصب شاخه‌ها روی پایه درخت کریسمس

 

حالا سیم را از وسط تا کنید زیر سیم را بپیچانید تا محکم شود. شما باید برای درست کردن درخت کریسمس با سیم از این شاخه‌های مرواریدی را در چند سایز آماده کنید. هر چقدر به پایین درخت نزدیک می‌شوید، باید سایز شاخه‌ها بزرگ‌تر شود.

در انتها شاخه‌های مرواریدی را با باقی مانده سیم به پایه وصل کنید. توجه داشته باشید که شاخه‌های کوچک‌تر در بالا و شاخه‌های بزرگ‌تر در پایین نصب می‌شوند. می‌توانید این درخت کریسمس مرواریدی جذاب را در رنگ‌های مختلف آماده کنید و از آن برای تزیین خانه استفاده کنید.

 

۹- ساخت درخت کریسمس با پم پم‌های رنگی

 

ساخت درخت کریسمس با پم پم های رنگی

 

یک ایده فوق‌العاده راحت و جذاب برای ساخت درخت کریسمس استفاده از «پم پم‌های رنگی» است. برای درست کردن این درخت کریسمس رنگی و زیبا باید از یک اسفنج یا یونولیت مخروطی شکل با تعدادی پم پم‌های رنگی استفاده کنید.

برای این کار می‌توانید پم پم‌ها را با هر ترکیب رنگی که دوست دارید، روی مخروط بچسبانید. سپس یک پم پم در اندازه بزرگ‌تر یا یک ستاره اکلیلی یا رنگی را روی قسمت بالای درخت کریسمس قرار دهید.

در صورت تمایل می‌توانید برای درخت کریسمس رنگی خودتان یک پایه درست کنید و آن را داخل یک گلدان سرامیکی زیبا یا یک تکه چوب بچسبانید. برای ساخت پایه درخت کریسمس می‌توانید از سیم مفتولی نسبتاً ضخیم یا یک تکه چوب یا اسفنج استوانه‌ای که دور آن را با کاموا پوشانده‌اید، استفاده کنید.

 

۱۰- ایده ساخت درخت کریسمس با پاستا

 

ایده ساخت درخت کریسمس با پاستا

 

یکی دیگر از ایده‌های راحت و زیبا برای ساخت درخت کریسمس خاص در خانه این است که از «پاستا» کمک بگیرید. برای درست کردن درخت کریسمس با پاستا شما به یک بسته پاستای فرمی، یک مخروط یونولیتی یا اسفنج مخروطی شکل و مقداری رنگ نیاز دارید.

برای ساخت این درخت کریسمس باید پاستاها را با نظم و از یک سمت مشخص به کمک چسب گرمایی روی اسفنج بچسبانید. زمانی که درخت شما تکمیل شد، می‌توانید با استفاده از قلم‌مو یا اسپری رنگ آن را به هر شکلی که دوست دارید، رنگ کنید.

سپس می‌توانید برای تزیین چند مهره براق روی درخت خود بچسبانید و در قسمت بالای آن نیز یک ستاره نصب کنید تا ظاهر زیباتری به خود بگیرد.

 

۱۱- ساخت درخت کریسمس با مقوا و کاغذ رنگی

 

ساخت درخت کریسمس با مقوا و کاغذ رنگی

 

اگر به دنبال راهی برای درست کردن درخت کریسمس کوچک برای روی میز هستید، می‌توانید به راحتی این کار را با یک تکه مقوا و کاغذ رنگی سبز رنگ انجام دهید. برای شروع باید مقوا را به شکل مخروطی درآورید و خوب چسب بزنید تا محکم شود. سپس کاغذ رنگی سبز را به شکل نوارهایی حدوداً ۵ تا ۷ سانتی برش می‌زنید.

حالا لبه‌های هر یک از این نوارها را به صورت ریش ریش با قیچی می‌برید. بعد از این کار می‌توانید از قیمت پایین شروع به چسباندن کاغذ رنگ‌ها روی مقوا کنید. بعد از این که درخت شما آماده شد روی آن را با انواع مهره و نگین‌های رنگی و براق تزئین کنید.

 

۱۲- تزیین درخت کریسمس با بادکنک

 

تزئین درخت کریسمس با بادکنک

 

برای تزیین درخت کریسمس همیشه لازم نیست به دنبال اکسسوری‌های کوچک و خاص بگردید. یکی از خاص‌ترین ایده‌های تزیین درخت کریسمس با لوازم دم دستی، استفاده از بادکنک است.

برای این کار باید بادکنک‌های رنگی با اندازه کوچک تهیه کنید. سپس این بادکنک‌ها را باد کنید و لابه‌لای درخت کریسمس و در بخش‌های مختلف آن نصب نمایید. می‌توانید برای این کار از بادکنک‌های تک رنگ و یا با رنگ‌های مشابه استفاده کنید و یا بادکنک‌هایی با رنگ‌های متضاد را انتخاب کنید.

معمولاً تزیین درخت کریسمس سفید با بادکنک‌های رنگی جلوه زیباتری پیدا می‌کند، اما اگر رنگ درخت شما سبز است، بهتر است از رنگ‌های هماهنگ مثل سفید یا زرد برای تزیین استفاده کنید.

 

۱۳- ساخت درخت کریسمس با یونولیت و اکلیل

 

ساخت درخت کریسمس با یونولیت و اکلیل

 

یکی از روش‌های ساخت درخت کریسمس ارزان قیمت و زیبا استفاده از «یونولیت» است. برای این کار باید یک یونولیت را با اندازه دلخواهتان به شکل مخروطی برش دهید. می‌توانید از یونولیت‌های آماده مخروطی نیز برای این کار استفاده کنید.

سپس سطح کار را با سمباده صاف کنید. مقداری چسب روی یونولیت بریزید تا سطح آن کاملاً به چسب آغشته شود. سپس یک رنگ اکلیل انتخاب کنید و روی تمام سطح مخروط را با اکلیل بپوشانید. اجازه دهید درخت کریسمس شما برای ۱ روز بماند و خشک شود.

در نهایت می‌توانید با مقوا یک ستاره درست کنید و روی درخت بچسبانید و روی آن را نیز با انواع پولک یا نگین‌های براق تزیین کنید. این درخت‌ها برای تزیین میز کریسمس فوق‌العاده جذاب هستند و جلوه بی‌نظیری به خانه می‌بخشند.

 

ایده‌های دیگر برای تزیینات درخت کریسمس

 

ایده‌های دیگر برای تزیینات درخت کریسمس

تزئین درخت کریسمس در گلدان

تزئین درخت کریسمس ساده و شیک

آموزش تزئین درخت کریسمس

ساخت درخت کریسمس

درخت کریسمس زیبا

مدل درخت کریسمس شیک

تزئین جدید درخت کریسمس

تزئینات درخت کریسمس 2022

مدل درخت کریسمس جدید

مدل متفاوت تزئین درخت کریسمس

تزئین کردن درخت کریسمس

 

تزئین خاص کریسمسی

تزئین کردن درخت کریسمس در خانه

چطور درخت کریسمس را تزئین کنیم

تزئین درخت کریسمس با روبان

تزئین متفاوت درخت کریسمس

تزئین جالب درخت کریسمس

ایده تزئین کردن درخت کریسمس

ایده درخت کریسمس

سخن پایانی

 

طراحی یک درخت کریسمس با وسایل کم هزینه و ارزان یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید در خانه انجام دهید. در این مقاله سعی کردیم با ارائه چندین ایده برای تزئینات کریسمس به شما کمک کنیم تا درخت جذاب‌تری درست کنید. اما شما می‌توانید درخت کریسمس طبیعی یا مصنوعی را به هر روشی که دوست دارید و با استفاده از آویزهای مختلف تزئین کنید و در کنار آن عکس‌های به یاد ماندنی بگیرید.

 

 

منابع: rd، livingetc، midwestliving

 

کالابرگ الکترونیک