اهمیت استفاده از عکس و تصویر در دیجیتال مارکتینگ

اهمیت استفاده از عکس و تصویر در دیجیتال مارکتینگ


25 اسفند 1399 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
اهمیت استفاده از عکس و تصویر در دیجیتال مارکتینگ

عکس ها و تصویر ها تحت عنوان ایمیج و ویژوآل نقش مهم و تاثیرگذاری در دیجیتال مارکتینگ دارد. از نظر آماری پردازش سیگنال های بصری بسیار آسان تر و سریع تر از خواندن یک جمله کامل از یک پاراگراف است. تصاویر، اطلاعات بیشتری در مدت زمان کوتاهی منتقل می کند. استفاده درست از یک تصویر به اندازه ۱۰۰۰ کلمه در سئو تاثیرگذار است. تحقیقات نشان می دهند مغز انسان می تواند تصاویر را ۶۰ هزار برابر از سریع تر از متون پردازش کند. در این مقاله از مجله کوروش به مزایای استفاده از تصاویر برای بهبود سئو در دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

 

افزایش بازدید با عکس و تصویر در وب سایت

 

افزایش بازدید با عکس و تصویر در وب سایت

 

براساس آخرین داده ها بر مبنای شاخص شبکه ویژوآل سیسکو، در سال ۲۰۲۱ ویدیوها بیش از ۸۲ درصد از کل ترافیک اینترنت کاربران در سراسر جهان را به خود اختصاص خواهند داد. گرچه هزینه تولید ویدیو و اینفوگرافیک بیشتر از محتوای متنی است، اما نقش و تاثیر آن در دیجیتال مارکتینگ را نمی توان نادیده گرفت.

تولید ویدیو های جذاب و و اینفوگرافیک های حاوی اطلاعات مفید، در جذب مشتری بیشتر از طریق وب سایت ها یا شبکه های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است. این کار سرمایه گذاری مهمی در حوزه دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. اگر در استراتژی بازاریابی تنها از محتوای متنی استفاده کنید، قطعا بازدید وب سایت پایین خواهد آمد. این روزها استفاده از عکس، تصویر، گیف ها و ویدیوها در بهبود سئوی وب سایت بسیار پر رنگ  هستند.

 

 

ترندهای تجارت دیجیتال در سال ۲۰۲۱

 

 

جذب مشتری از طریق محتوای تصویر و عکس در دیجیتال مارکتینگ

 

جذب مشتری از طریق محتوای تصویر و عکس در دیجیتال مارکتینگ

 

اگر در استفاده از محتوای بصری و تصاویر به صورت مستقل تردید دارید. یا اینکه تصور می کنید با محتوای بصری به تنهایی پیام خود را نمی توانید منتقل کنید، سعی کنید تصویر ها را در کنار متن قرار دهید. برای کمپین های بازاریابی محتوای شما بسیار مهم است. این محتوا باید بتواند در مخاطب تاثیر لازم را گذاشته و او را جذب کند. استفاده از تصویر و عکس به تنهایی جذاب است. اما متن های طولانی به تنهایی تاثیر چندانی بر روی مخاطب نخواهد گذاشت.

 

 

چند تصویر در کنار متنی کوتاه

 

به جای داشتن متن های طولانی در دیجیتال مارکتینگ، می توانید از چندین تصویر در کنار متن های کوتاه استفاده کنید. داده ها نشان می دهند که هر پست در فیس بوک به همراه تصویر، دو تا سه برابر مخاطب بیشتر نسبت به پست های بدون عکس جذب می کند. بر اساس آمار، گنجاندن تصاویر در توییتر، ۱۵۰ درصد در افزایش ری توییت تاثیرگذار است. به طور کلی باید گفت که محتوای تصویری همراه با سئوی مناسب عکس کمک بسیار زیادی در ترغیب و ماندگاری مخاطبان در سایت و شبکه های اجتماعی دارد. شما با این کار به سادگی نرخ کلیک خود را در بخش های مختلف وب سایت افزایش داده و در عین حال نرخ تعامل را بالا خواهید برد. این کار حتی در بهبود سئوی نام تجاری برند شما نیز بسیار تاثیرگذار است.

 

 

ترندهای بزرگ فناوری در صنعت خرده فروشی ۲۰۲۱

 

 

بهبود نرخ تبدیل با استفاده از عکس و تصویر در دیجیتال مارکتینگ

 

بهبود نرخ تبدیل با استفاده از عکس و تصویر در دیجیتال مارکتینگ

 

آگاهی از برند، بازدید بیشتر وب سایت و افزایش جذب مشتری با استفاده از یک استراتژی موفق با محتوای عکس و تصویر در دیجیتال مارکتینگ به سادگی قابل اجرا است. استفاده از استراتژی موفق محتوای تصویری منجر به افزایش نرخ تبدیل خواهد شد.

 

 

جهت دهی به رفتار خرید کاربر

 

بهبود نرخ تبدیل با استفاده از عکس و تصویر در دیجیتال مارکتینگ

 

محتوای تصویر، ویدیو و عکس از عوامل اصلی در جهت دهی به رفتار خرید کاربر در دیجیتال مارکتینگ محسوب می شوند. یک ویدیوی مناسب به سادگی می تواند مصرف کنندگان را متقاعد به خرید و یا استفاده از خدمات یک برند تجاری خاص کند. بر اساس آمار، ویدیوها در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها توانسته اند تا ۸۱ درصد از مخاطبان را برای خرید یک محصول و یا استفاده از خدمات یک برند تجاری ترغیب کنند. ۹۵ درصد از مردم اعلام کرده اند که با تصاویر گرافیکی بیشتر از محتوای متنی ارتباط برقرار می کنند. آن ها می گویند ترجیح دهند که اطلاعات در تصویر به نمایش گذاشته شود. چرا که در کوتاه ترین زمان ممکن و با ساده ترین زبان به اطلاعات زیادی دست پیدا می کنند.

 

 

تصویر گرافیکی برای جلب توجه مخاطبان در دیجیتال مارکتینگ

 

تصویر گرافیکی برای جلب توجه مخاطبان در دیجیتال مارکتینگ

 

امروزه جلب توجه مردم بسیار دشوار است. هر کس یک رایانه شخصی در جیب خود دارد. دنیا در نوک انگشتان مخاطبان مرور می شود. کاربران معمولا از خواندن متون طولانی خسته می شوند و می خواهند به سرعت به چیز دیگری برسند. راحت ترین راه برای دیجیتال مارکتینگ پرتاب یک مشت کلمات بر روی صفحات کوچک تلفن همراه کاربران است. اما همیشه راحت ترین کار بهترین کار نیست. بسیاری از شرکت های سنتی حتی یک گام عقب تر هستند. آن ها استفاده از رسانه های اجتماعی را چندان مهم قلمداد نمی کنند.

 

نقش سفیر برند در تثبیت نام تجاری خرده فروشی

 

 

نقش تصویر و عکس در شبکه های اجتماعی

 

با این حال باید گفت که رسانه ها و شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ بسیار تاثیرگذار هستند. اما به شرط آنکه از محتوای مناسب آن ها استفاده شود. ساده ترین توصیه استفاده از تصویر و عکس بیشتر در شبکه های اجتماعی است. بیشتر این شبکه های اجتماعی بر مبنای عکس و تصویر قرار دارد. وظیفه شما این است که مخاطبین خود را درگیر کنید. مخاطبان تصویر و عکس را بر متن ترجیح می دهند. این به دلیل خاصیت مغز انسان در برابر تصاویر است. با نوشتن بیش از حد در وب سایت و شبکه های اجتماعی در فضای آنلاین، کاربران خود را به سادگی به سمت رقبای خود سوق می دهید.

 

 

استفاده از تصویر و عکس برای درک بیشتر مطالب

 

استفاده از تصویر و عکس برای درک بیشتر مطالب

 

همانطور که پیشتر اشاره شد، یک متن به تنهایی کل مطلب را ادا نمی کند. یک وب سایت حاوی متن مخاطبان زیادی را مجذوب خود نخواهد کرد. کاربران به چنین وب سایت هایی توجه چندانی نمی کنند. حالا تصور کنید که شما به عنوان یک برند تجاری چطور می توانید محصول خود را بدون تصویر بفروشید. مخاطبان چگونه متوجه شکل، نوع و رنگ مناسب محصول شما خواهند شد؟

 

 

کمک به فروش محصول با کمک عکس و تصویر

 

استفاده از تصویر و عکس های مرتبط با کالا در فضای آنلاین کمک زیادی به رشد میزان فروش خواهد کرد. مخاطبان با برند شما و چیزی که قصد خرید آن را دارند، ارتباط نزدیک تری برقرار خواهند کرد. مغز انسان به دلیل حافظه فعال و بازشناختی، تصویر و عکس را خیلی سریع تر از متن پردازش می کند. بهترین راه برای اطمینان از ماندگاری بیشتر مخاطبان در سایت و یا شبکه های اجتماعی شما تمرکز بر روی استفاده از متن کمتر و تصویرهای بیشتر در دیجیتال مارکتینگ است.

 

ضرورت های بازار خرده فروشی در ۲۰۲۱ با رویکردی به افیلیت مارکتینگ

 

 

تصویر و عکس، گراف ها، جدول ها و اینفوگرافیک ها

 

تصویر و عکس، گراف ها، جدول ها و اینفوگرافیک ها

 

بر اساس مطالعات انجام شده مردم به تصویر و عکس های حاوی اطلاعات، بیشتر توجه می کنند. این مطالعات نشان می دهد آن ها تصاویر تزئینی را راحت تر نادیده می گیرند. این آمار حاوی خبرهای جذابی در زمینه دیجیتال مارکتینگ است. راه حل بسیار ساده است. شما می توانید به سادگی اطلاعات برند خود را به صورت نمودار، جدول و یا تصویر اینفوگرافیک به خورد مخاطب بدهید.

 

کاربران به کمک این اعداد و ارقام قرار گرفته در عکس و تصویر، شما را بهتر درک کرده و به خاطر می سپارند. بر اساس آمار، وبلاگ هایی که از اینفوگرافیک استفاده می کنند ۱۲ درصد بیشتر از دیگر وبلاگ ها بازدید دارند.

 

بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ در خرده فروشی

 

 

منبع: softwaresuggest

کالابرگ الکترونیک