۶ نکته برای تقویت استراتژی اومنی چنل در خرده فروشی سال ۲۰۲۲

۶ نکته برای تقویت استراتژی اومنی چنل در خرده فروشی سال ۲۰۲۲


2 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
اومنی چنل در خرده فروشی

بازاریابی اومنی چنل در خرده فروشی نقش بی همتایی را بازی می کند که در صورت موفقیت، رونق کسب و کار را در پی خواهد داشت. امروزه مصرف‌کنندگان از هر زمانی ارتباطات بیشتری دارند. کانال‌های متعددی برای خرید وجود دارند که از نمونه‌های آن‌ها می‌توان به خرید آنلاین با گوشی هوشمند، خرید از فروشگاه‌های آجری،‌ ترکیبی از فروشگاه و خرید آنلاین، خرید آنلاین و تحویل در فروشگاه آجری یا هر روش دیگری که خرده فروشان ارائه می‌دهند، اشاره کرد. برای موفقیت در فضای رقابتی که در حال حاضر در بازار حکم‌فرماست لازم است تا از فناوری‌های یکپارچه که پاسخگوی نیاز‌های مشتریان هستند استفاده شود. این تکنولوژی‌ها تجربه خریدی ادغام شده و یکپارچه برای مشتریان به وجود می‌آورند. چنین تجربه‌ای برای مشتری نیاز به داشتن رویکردی پایه‌ای به خرده فروشی و فهم عمیق از ویژگی‌های هر کانال فروش و دانستن اینکه چطور سرتاسر زنجیره تأمین تجربه مثبتی ایجاد کنیم، دارد. به این منظور در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی به نکات بسیار مهمی که باعث تقویت استراتژی اومنی چنل در خرده فروشی در سال ۲۰۲۲ می‌شوند می‌پردازیم. با مجله کوروش همراه باشید.

 

 

از اتوماسیون برای درک  و پیش‌بینی تقاضا در هر کانال استفاده کنید

 

متخصصان زنجیره تأمین «فرایند اتوماسیون» را ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای انجام خرده فروشی اومنی چنل می‌دانند. اما آسان بودن مدیریت این کار به معنی سادگی اجرای آن نیست. هر کانال ویژگی‌های خود را دارد و فرایند اتوماتیک‌سازی در یک کانال با کانال‌های دیگر متقاوت است. علی‌رغم وجود همه این چالش‌ها، صنعت خرده فروشی در نهایت از این اتوماتیک‌سازی بهره خواهد برد.

برای مثال به خرید آنلاین در شرکت والمارت توجه کنید که در آن از ماشین‌هایی برای جمع‌آوری کالاها استفاده می‌شود. این ماشین‌ها به مکانی فیزیکی و موجودی مشخصی نیاز دارند و مشتریان از طریق گوشی همراه خریدهای خود را انتخاب می‌کنند. همه این کارها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود اما همچنان فعالیت‌های فیزیکی برای ذخیره کالاها توسط ماشین‌ها برقرار است.

حتما بخوانید  مروری تاریخچه و اهمیت «روز ملی صنعت چاپ»

فرایندهای مشابهی در انبار وجود دارد. اگر تجهیزات اتوماسیون سفارش را جمع‌آوری کنند بنابراین بعد از آن بسته‌بندی، برچسب‌زنی، برنامه ریزی حمل و نقل و فرایندهای بارگیری باید تا حد ممکن سریع و مؤثر انجام شوند. ایده اتوماسیون به نظر عالی می‌رسد اما باید به این نکته توجه کنیم که این مسئله بستگی دارد که چه فرایندهایی در هر کانال قابلیت اتوماتیک سازی دارد.

 

از ویترین فروشگاه‌های آجری برای اجرای خرده فروشی اومنی چنل استفاده کنید

 

استفاده از ویترین مغازه‌ها به عنوان مراکز توزیع برای اجرای اومنی چنل خرده فروشی مفید است. فروشگاه‌های آجری هر کدام در فروش آنلاین برای جمع‌آوری و حمل و نقل محصولات خریداری شده از فرایندهای مشابه بهره می‌برند.

این فرایندها بستگی به میزان موجودی در دسترس دارند. بدون مدیریت صحیح موجودی‌ها استفاده از فروشگاه‌های آجری برای توزیع صحیح کالاها امری پایدار نخواهد بود. زمانی همه جا صحبت از اومنی چنل و توان بالقوه آن بوده است. اما زمانی که اجرای اومنی چنل شروع شد متخصصان در زنجیره تأمین متوجه مشکل جدیدی شدند: کمبود توانایی جابجایی.

 

اومنی چنل و خرده فروشی

 

اجرای سیستم‌های سفارش‌دهی متحرک

 

سیستم سفارش‌دهی متحرک بخشی از استراتژی بازاریابی اومنی چنل است اما طبق نظر متخصصان اومنی چنل یکی از مهمترین فرایند‌ها در مدیریت اومنی چنل به شمار می‌آید. به عبارت دیگر تنها ۲۲ درصد از خرده فروشان در آمریکای شمالی از اومنی چنل به موردی با اهمیت در خرده فروشی نام بردند. که از سال ۲۰۱۵، بیش از ۲۳ درصد کاهش یافته است.

اصول اولیه پابرجاست و آن ارائه محصولات به مشتریان با کمترین قیمت است. استفاده از سفارش دهی متحرک و اومنی چنل خرد فروشی باعث رسیدن به این هدف شده و زنجیره تأمین را از حالت سنتی به فرایندی «حرکت محور» تبدیل می‌کند.

مدیران زنجیره تامین بایستی روی خرید یکپارچه در تمام کانال‌های فروش تمرکز داشته باشند. این کانال‌ها شامل تجارت الکترونیک، فروشگاه‌های آجری، بازارهای ثانویه، کمپین‌های تبلیغاتی و شبکه‌های اجتماعی هستند. این فرایند پیچیده بوده و برای موفقیت نیازمند قابلیت‌های متحرک بودن است.

حتما بخوانید  چگونه با شرکت افق کوروش کسب و کارمان را تبدیل به فرانچایز کنیم

 

موفقیت اومنی چنل در خرده فروشی

 

به ایجاد و نگهداری از استعدادها توجه کنید

 

موفقیت اومنی چنل نیازمند این است که تیم اجرا نیازها و روش‌های پاسخ به این نیازها را دقیقاً بشناسند. همان‌گونه که رباتیک و اتوماسیون استانداردهای زنجیره تأمین را تغییر می‌دهد، تیم شما نیز باید متحول شود و تکامل یابد. مدیران زنجیره تأمین همراه باید نیم نگاهی به دسترس بودن افراد با استعداد در زنجیره تأمین در تمام طول سال داشته باشند. افراد توانمند می‌توانند بالاترین نرخ‌های تبدیل را در زنجیره تأمین ایجاد کنند.

داشتن تخصص‌های درست برای اجرای صحیح امنی چنل واجب است و شناسایی مهارت‌ها و مشاغل برای تولید کننده و خرده فروش اهمیت بالایی دارند. استفاده از نسل جدید تکنولوژی در زنجیره تأمین نیازمند افرادی با مهارت استفاده از آن‌هاست.

به این فکر کنید که چه مشاغلی می‌توانند در طولانی مدت باعث موفقیت سازمان شوند. نکته بعدی آموزش نیروی انسانی است. در بخش تولید به متخصصان داده‌ها نیاز بسیاری وجود داشته و برند‌ها نیازمند استفاده از اطلاعات «بیگ دیتا» هستند.

زمانی که نیروی انسانی یک سازمان حال خوبی دارد نرخ درست پیش رفتن کارها افزایش یافته و مشکلات کاهش پیدا می‌کنند.

مدیریت حمل و نقل و انبار را بررسی کنید

 

نکته نهایی در تقویت استراتژی اومنی چنل در خرده فروشی ساده است. مدیران زنجیره تأمین بایستی مدیریت جاری انبار و حمل و نقل را دوباره مورد بررسی قرار داده و ضعف‌ها و فرصت‌های آن را بشناسند. مدیریت بهتر انبار باعث تآمین بهتر سفارشات، سفارشات دقیق‌تر و در نهایت سودآوری بیشتر است.

سخن پایانی

 

دنیا در حال تغییر است و زنجیره تأمین نیز باید تکامل پیدا کند. از مدیریت سنتی و مجزای کانال‌های فروش خودداری کرده و از تقویت استراتژی اومنی چنل برای هر فرایند و تعامل در صنعت خرده فروشی استفاده کنید.

 

منبع: Veridian

 

کالابرگ الکترونیک