بررسی و خلاصه کتاب هنر ظریف بی خیالی اثر مارک منسون

بررسی و خلاصه کتاب هنر ظریف بی خیالی اثر مارک منسون


26 تیر 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی کتاب هنر ظریف بی خیالی اثر مارک منسون

کتاب هنر ظریف بی خیالی ( The Subtle Art of Not Giving a F*ck) اثر مارک منسون، در مورد توجه به اهداف و ارزش های اصلی در زندگی و بی توجهی به حاشیه ها است. نویسنده کتاب معتقد است در زندگی باید بر خلاف انتظار به چیزهای کمتری اهمیت داد. این موضوع یک واقعیت پنهان در زندگی است. این به معنی بی خیالی مطلق نیست. مهم این است که بدانیم به چیزهایی اهمیت بدهیم و چه چیزهایی را نادیده بگیریم. در این مقاله از مجله کوروش به معرفی کتاب هنر ظریف بی خیالی اثر مارک منسون پرداخته ایم.

درباره مارک منسون؛ نویسنده کتاب هنر ظریف بی خیالی

 

درباره نویسنده کتاب هنر ظریف بی خیالی

 

مارک منسون، نویسنده کتاب هنر ظریف بی خیالی یک وبلاگ نویس بسیار معروف است. او که حدود ۳۶ سال سن دارد نویسنده کتاب های پرورش و رشد و توسعه فردی محسوب می شود. منسون اهل تگزاس است و فارغ التحصیل رشته علوم مالی از دانشگاه بوستون است. او وبلاگ خود را در سال ۲۰۰۹ راه اندازی کرد و از آن سال به بعد به طور جدی به وبلاگ نویسی پرداخت. منسون را معمولا در گروه نویسندگان حوزه خودیاری طبقه بندی می کنند. نخستین کتاب او با نام الگوها در مورد مردان و برای آن ها نوشته شده است. در این کتاب به شیوه جذب زنان و مدیریت روابط عاطفی در دوران شکل گیری پرداخته شده است.

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب همه نویسنده ایم/ آن هندلی «

 

 

درباره کتاب هنر ظریف بی خیالی

 

درباره کتاب هنر ظریف بی خیالی

 

نویسنده کتاب هنر ظریف بی خیالی، معتقد است افراد فرصت کافی برای اهمیت دادن به همه موضوعات در جهان را ندارند. بنابراین بهتر است با بی خیالی نسبت به برخی مسایل، اولویت را موضوعات زندگی خود قرار دهند. این کتاب شامل ۶ ایده کلیدی اصلی است. نخست این که شادی در نتیجه حل مشکلات ایجاد می شود و بیشترین رضایت زمانی حاصل می شود که بتوان از موانع و مشکلات عبور کرد. این در حالی است که به ندرت به مقصد نهایی می رسیم. نویسنده کتاب هنر ظریف بی خیالی، معتقد است هیچ مشکل شخصی وجود ندارد. مشکلات به ندرت منحصر به فرد هستند. میلیون ها نفر در دنیا احتمالا با مشکلاتی مشابه با مشکلات ما روبرو هستند.

 

 

افزایش لایه های خودآگاهی

 

منسون می گوید برای توسعه ارزش ها باید لایحه های خودآگاهی را توسعه داده و بیشتر به ارزش های ذاتی بپردازیم. او معتقد است گاهی در مقابل بروز مشکلات در زندگی، شرایط تقصیر شما نیست اما واکنش شما در برابر شرایط بر عهده خود شماست. مارک منسون در بخش دیگری از کتاب به این نکته کلیدی که عدم قطعیت اجتناب ناپذیر است، اشاره می کند. او می گوید اشتباه بخشی از ذات انسان است. او معتقد است یقین مطلق و پرهیز از پرداختن به ارزش های دیگر به افراد آسیب خواهد رساند. یکی دیگر از نکات کلیدی کتاب هنر ظریف بی خیالی، اهمیت شکست، طرد شدن و مرگ است. نویسنده می گوید باید به استقبال شکست و پذیرفتن آن رفت. این موضوع باعث بروز ویژگی اصلی دیگر زندگی چون شاد زیستن می شود.

حتما بخوانید  ۱۰ کتاب از بهترین رمان های شاهکار و معروف روسی

 

پیش فرض کتاب هنر ظریف بی خیالی

 

پیش فرض کتاب هنر ظریف بی خیالی

 

نویسنده کتاب هنر ظریف بی خیالی می گوید ما وقت زیادی را صرف نگرانی درباره چیزهای اشتباه نداریم. نگرانی در این موردها باعث می شود تا نتوانیم مسئولیت شرایط خود را بپذیریم. او معتقد است باید شکست را به عنوان بخشی از پروسه رشد خود پذیرفته و گزینه های دیگر را رد کنیم. این کتاب راهکارها و ایده هایی در مورد تغییر در روش نگرش افراد در زندگی ارایه می دهد.

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب تنفس/ جیمز نستور «

 

 

ایده اصلی کتاب هنر ظریف بی خیالی

 

ایده اصلی کتاب هنر ظریف بی خیالی

 

ایده اصلی کتاب هنر ظریف بی خیالی، این است که خوشبختی ناشی از حل مشکلات است. نویسنده توصیه های متداولی را در مورد بررسی کمبودها و مشخص کردن آن ها به خواننده ارایه می کند. اما منسون معتقد است نباید کمبودها را برجسته کرد. او می گوید هنگامی که برای بهبود این موارد تمرکز می کنید با برجسته سازی کمبودها از خود ناراضی تر می شوید. به عبارت دیگر وقتی به دنبال تجربه مثبت هستید با بررسی برخی موضوعات اضافی تجربه های منفی در ذهن خود ایجاد خواهیم کرد. اما وقتی نقاط ضعف و منفی را بپذیریم می توانیم برای بهبود آن ها تلاش کنیم.

 

 

پذیرش درد و از دست دادن

 

مارک منسون در هنر ظریف بی خیالی می گوید پذیرفتن درد و از دست دادن جزو اجتناب ناپذیر زندگی است. رنج و نارضایتی حتی از نظر زیست شناختی برای تحریک به تغییر و نوآوری مفید است. خوشبختی ناشی از حل مشکلات است اما برای بسیاری از افراد این معادله با انکار مشکلات و ذهنیت قربانی به هم می خورد.

 

 

هنر بی اهمیتی و نادیده گرفتن

 

نویسنده کتاب هنر ظریف بی خیالی می گوید به جای این که از خود بپرسید چه می خواهید، بهتر است از خود سوال کنید که آماده مبارزه با چه چیزی هستید. او معتقد است راه حل مشکلات در پذیرش آن ها است و نه در اجتناب کردن از آن ها! او می گوید حتی بهتر است گاهی اوقات بسیاری از چیزها را نادیده بگیرید. وقتی بزرگ تر می شوید می فهمید به چه چیزهای بی اهمیتی، بیش از حد اهمیت داده اید.

حتما بخوانید  10 تا از پرفروش ترین و بهترین کتاب‌ های پائولو کوئیلو

 

از نظر نویسنده کتاب هنر ظریف بی خیالی، هیچ مسئله شخصی وجود ندارد!

 

از نظر نویسنده کتاب هنر ظریف بی خیالی، هیچ مسئله شخصی وجود ندارد!

 

مارک منسون در کتاب هنر ظریف بی خیالی معتقد است برخی از افراد احساسات شان در جهت جنبه های منفی خودشان سوق پیدا می کند. آن ها احساس مثبتی نسبت به خودشان ندارند. او می گوید استحقاق یک استراتژی شکست خورده است. هر چه شرایط دردناک تر باشد در برابر مشکلات بیشتر احساس ناتوانی می کنید و حق بیشتری برای جبران خسارت ها دارید. اما چیزی به عنوان مشکل شخصی وجود ندارد. میلیون ها نفر در دنیا مشکلاتی مشابه با هم دارند. شما با داشتن مشکلات شخصی نباید احساس خاص بودن داشته باشید. با چنین تصوری خود را مستحق بسیاری از مشکلات می دانید. با پذیرش این که شما مستثنی از دیگران نیستید، می توانید بر روی موارد ساده ای از زندگی که بسیار مهم هستند تمرکز کنید.

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب استارت آپ ناب/ اریک ریس «

 

 

خودآگاهی و پذیرش نقص ها از دید مارک منسون در کتاب هنر ظریف بی خیالی

 

خودآگاهی و پذیرش نقص ها از دید نویسنده کتاب هنر ظریف بی خیالی

 

مارک منسون در کتاب هنر ظریف بی خیالی به سه لایه مهم در زندگی افراد اشاره می کند. او می گوید لایه اول مربوط به درک احساسات است. چیزهایی که شما را شاد و یا غمگین می کند. لایه دوم توانایی پرسیدن این است که چرا برخی احساسات را احساس می کنیم. درک علت احساساتی که ما را تحت فشار قرار می دهند. نویسنده کتاب هنر ظریف بی خیالی به لایه سوم به عنوان ارزش های شخصی اشاره می کند.

 

 

تعریف موفقیت و شکست چیست؟

 

منسون می گوید باید به مرحله ای از آگاهی رسیده باشیم که بدانیم چه چیزی را موفقیت و یا شکست می دانیم. میزان موفقیت و شکست را با چه معیاری اندازی گیری می کنید. او می گوید به عنوان مثال لذت دلیل شادی نیست بلکه محصول جانبی آن است. در مورد موفقیت های مادی می گوید تحقیقات نشان داده پول زیاد تاثیر زیادی در خوشبختی ندارد.

 

 

این کتاب را هم بخوانید: تو کله خر هستی/ جین سینسرو 

 

 

احساسات منفی را سرکوب نکنید

 

احساسات منفی را سرکوب نکنید

 

نویسنده هنر ظریف بی خیالی در عین حال معتقد است سرکوب احساسات منفی منجر به مشکلات عاطفی عمیق تر و طولانی تر می شود. منسون معتقد است وقتی مشکلات خود را انکار می کنید، شانس حل آن ها را از خود می گیرید. او با اشاره به این موضوع ارزش های خوب را با سه معیار اصلی مبتنی بر واقعیت، سازنده و قابل کنترل معرفی می کند. نویسنده کتاب معتقد است ما همیشه نمی توانیم شرایط خود را کنترل کنیم. اما می توانیم نحوه تفسیر از شرایط و واکنش به آن ها را مدیریت کنیم.

 

 

منبع: hustleescape

 

 

کالابرگ الکترونیک