معرفی و خلاصه کتاب آینده نزدیک (Inevitable) اثر کوین کلی

معرفی و خلاصه کتاب آینده نزدیک (Inevitable) اثر کوین کلی


27 تیر 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی و خلاصه کتاب آینده نزدیک اثر کوین کلی
فهرست محتوا پنهان

کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک، در این کتاب به رویدادهایی اشاره می کند که در سه دهه آینده اجتناب ناپذیر است. او که کتاب آینده نزدیک را در سال ۲۰۱۶ نوشته است، تغییرات دیجیتالی در دهه های آینده را دور از انتظار نمی بیند. کتاب آینده نزدیک به شما کمک می کند تا با ترندهای فناوری، بهتر و با دید بازتر همراه شوید. او معتقد است در جهان فناوری مسلما امروز بهتر از دیروز خواهد بود. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به کتاب آینده نزدیک اثر کوین کلی انداخته ایم.

خلاصه کتاب آینده نزدیک اثر کوین کلی

 

خلاصه کتاب آینده نزدیک اثر کوین کلی

 

کوین کلی در کتاب آینده نزدیک، به ۳۰ سال آینده اشاره می کند. او می گوید ۳۰ سال گذشته یک بستر خوب بوده اما ۳۰ سال آینده همه چیز واقعی می شود. او در بخشی از کتاب می نویسد: فرصت هایی که اکنون پیش روی ما است، بسیار زیاد است. اکثر ما حتی آگاهی نسبت به این موضوع نداریم. جهان در حال تغییر است و در آینده نزدیک اتفاقات چشمگیری رخ خواهد داد. او می گوید برای ۳ دهه آینده روی خودتان کار کنید. نویسنده کتاب آینده نزدیک می گوید ۳ دهه آینده یک مسابقه در مقابل ماشین ها نیست. ما اگر در مقابل آن ها قرار بگیریم، قطعا بازنده هستیم. ۳ دهه آینده زمانی برای مسابقه به همراه ماشین ها است. در آینده ۹۰ درصد از همکاران شما ماشین هایی خواهند بود که آن ها را نمی بینید.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب هنر ظریف بی خیالی/ مارک منسون «

 

 

افسانه ها به واقعیت تبدیل می شوند

 

کلی می گوید فناوری با سرعت بالایی در حال رشد است. چیزهایی که قبلا افسانه قلمداد می شدند حالا پیش روی ما قرار گرفته اند. نویسنده کتاب آینده نزدیک معتقد است همه از این تغییرات استقبال نخواهند کرد چرا که صنایع دگرگون خواهند شد و مدل های قدیمی کسب و کار از بین خواهند رفت. نویسنده معتقد است بزرگ ترین محصولاتی که زندگی شهروندان را در سال ۲۰۵۰ اداره می کند، تا سال ۲۰۲۰ هنوز اداره نشده است. مردم در سال ۲۰۵۰ به لنزهای تماسی واقعیت مجازی پوشیدنی، آواتارهای قابل دانلود و رابط های هوش مصنوعی مجهز بوده و در مقابل شما قرار می گیرند و می گویند: «زمانی اینترنت نداشتید؟!»

 

درک ۱۲ نیروی فناوری که آینده ما را شکل می دهد

 

درک 12 نیروی فناوری که آینده ما را شکل می دهد

 

کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک، در بخش اصلی کتاب به ۱۲ نیروی فناوری که آینده را شکل می دهند، اشاره می کند. او می گوید در مسیر تغییرات جهان این ۱۲ نیرو که از آن به عنوان ترند نیز یاد می کند اجتناب ناپذیر هستند.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب «صفر به یک» اثر پیتر تیل

 

 

مفهوم «شدن»اولین ترند تکنولوژی از نگاه کوین کلی

 

کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک معتقد است یکی از ترندهای مهم و پیشرو در دنیای کنونی مفهوم «شدن» است. او می گوید شدن به این معنی است که هیچ محصولی به طور کامل و در شکل نهایی عرضه نمی شود. زندگی تکنولوژیکی در آینده مدام به روزرسانی خواهد شد و بی پایان است. نویسنده می گوید ما تازه واردانی بی پایان خواهیم بود و در مسیر تغییرات مداوم قرار می گیریم.

 

 

شناخت و هوشمندسازی با استفاده از هوش مصنوعی

 

شناخت و هوشمندسازی با استفاده از هوش مصنوعی

 

نویسنده کتاب آینده نزدیک به دستاوردهای هوش مصنوعی در دهه های آتی اشاره می کند. او می گوید ورود هوش مصنوعی اختلالات را به سرعت از بین خواهد برد. ۷۰ درصد از مشاغل با استفاده از هوش مصنوعی جایگزین خواهند شد و تصاحب ربات ها تصاحبی حماسی خواهد بود. کوین کلی می گوید ما در حال حاضر در نقطه عطف هستیم. موفقیت از آن کسانی خواهد شد که در روند کار با ربات ها و ماشین آلات به شیوه ای بهینه از فضا استفاده کنند.

 

 

جریان ها، ترند سوم تکنولوژی از نگاه کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک

 

کوین کلی معتقد است ما با دنیای ثابت روبرو نیستیم. خبرها لحظه به لحظه بروزرسانی می شوند. تغییرات به سرعت اتفاق می افتند و همه چیز جایگزین دیگری می شود. او به روند تغییر جریان در موسیقی و فیلم اشاره می کند و می گوید همین موضوع در مورد فیلم و موسیقی اتفاق افتاده است. بیش از این از نوار کاست، سی دی و دی وی دی استفاده می کردیم، حالا از نت فلیکس و یا ساندکلاد استفاده می کنیم..

 

 

صفحه نمایش، ترند چهارم تکنولوژی از نگاه کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک

 

نویسنده کتاب آینده نزدیک به بحث صفحه نمایش و تغییرات آن برای تعاملات بیشتر اشاره می کند. او می گوید در آینده شما قادر هستید با صفحه نمایش بسیار راحت تر بازی کنید. صفحه نمایش می تواند احساسات شما را بخواند و بر اساس آن واکنش نشان دهد. سطوح هوشمند صفحه های نمایش قادر به شناسایی واکنش های افراد خواهد بود. نویسنده به تفاوت اندازه در صفحه های نمایش اشاره می کند و می گوید می توانید هزاران برابر همه چیز را کوچک و بزرگ کنید.

 

 

دسترسی، ترند پنجم تکنولوژی از نگاه کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک

 

دسترسی، ترند پنجم تکنولوژی از نگاه کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک

 

کوین کلی در بخشی از کتاب خود از دسترسی به جای مالکیت صحبت می کند. او می گوید ما به بسیاری از دارایی ها دسترسی پیدا خواهیم کرد. از خدمات آن ها در همه زمان ها استفاده خواهیم کرد. مالکیت دیگر به اندازه گذشته مهم نیست. ما با پرداخت هزینه ای تنها مجوز دسترسی به بسیاری از دارایی ها را پیدا خواهیم کرد. ما اتوموبیل شخصی نداریم اما می توانیم به اوبر دسترسی پیدا کنیم. مالکیت هتلی را نداریم اما دسترسی به AirBNB برایمان بسیار ساده خواهد بود.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب همه نویسنده ایم/ آن هندلی «

 

 

اشتراک گذاری، ترند ششم تکنولوژی از نگاه کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک

 

از جمله ترندهای مهمی که در زمینه تکنولوژی نویسنده به آن اشاره دارد، بحث اشتراک گذاری است. او می گوید در آینده افراد به طور جالب و هیجان انگیزی در پروژه های اشتراکی کار می کنند. تکنیک های جدید سرمایه گذاری جمعی باعث ایجاد عدالت برای افراد و مشاغل خواهد شد. او می گوید هر لحظه می توانید دست آوردهای خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم. شیر کردن افکاد در توییتر و تصاویر در پینترست بخشی از این موضوع اشتراک گذاری محسوب می شوند.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب دختر تحصیلکرده اثر تارا وستور

 

 

فیلتر کردن، ترند هفتم تکنولوژی از نگاه کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک

 

فیلتر کردن، ترند هفتم تکنولوژی از نگاه کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک

 

کوین کلی از فیلتر کردن به عنوان یکی از ترندهای مهم تکنولوژی یاد می کند. او می گوید همان طور که در حال حاضر به پالایش محتوا می پردازیم، این پالایش در دهه های آینده نیز اجتناب ناپذیر است. فیلتر کردن باعث شخصی سازی بالای محتوا و داده ها خواهد شد. همه چیز بر اساس سلیقه شما امکان فیلتر شدن دارد.

 

 

بازآرایی یا ریمیکس، ترند هشتم تکنولوژی از نگاه کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک

 

نویسنده کتاب آینده نزدیک از بازآرایی و یا ریمیکس به عنوان اتفاق مهم در ترندهای تکنولوژی در آینده یاد می کند. او می گوید می توان ابزار، نرم افزارها و محتواها را بازآرایی کرد و به دستاوردهای جدیدتری رسید. گاهی اوقات جدا کردن محصولات موجود و ترکیب آن ها به روش های جدید باعث بهینه سازی و شکل گیری محصولات جدید خواهد شد. او معتقد است در آینده نزدیک این امکان را خواهیم داشت تا هر مکالمه ای را ضبط کنیم و بعد به سادگی به عقب برگردیم.

 

 

تعامل، ترند نهم تکنولوژی از نگاه کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک

 

تعامل، ترند نهم تکنولوژی از نگاه کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک

 

بر عکس این موضوع که بسیاری افراد فکر می کنند توسعه تکنولوژی باعث تنبل شدن مخاطبان می شود، نویسنده کتاب آینده نزدیک معتقد است این گونه نیست. با گذشت زمان و رشد تکنولوژی تعامل بیشتر خواهد شد. بخش قابل توجهی از مخاطبان در تولید محتوا مشارکت می کنند و ارزش آفرینی برایشان مهم است. ابزارهایی مانند واقعیت افزوده به توسعه فضای تعاملی بسیار کمک می کند.

 

بیشتر بخوانید » معرفی کتاب استارت آپ ناب/ اریک ریس «

 

 

ردیابی، ترند دهم تکنولوژی از نگاه کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک

 

کوین کلی به ردیابی به عنوان واقعیتی اجتناب ناپذیر در زندگی افراد در سال های آتی اشاره می کند. او می گوید تمامی ما از طریق اینترنت ردیابی می شویم. با دستگاه های هوشمند، فشار خون، ضربان قلب و سطح اکسیژن هم ردیابی می شود. او اندازه گیری و ردیابی را در کنار هم قرار داده و می گوید در مواقع بسیار زیاد این ردیابی ها به ایجاد یک سبک زندگی سالم کمک می کند. اپلیکیشن ها به راحتی و با ارایه خدمات مناسب می توانند زندگی راحت تری را برای شما فراهم کنند. اپلیکیشن های کنترل ترافیک از جمله تکنولوژی های ردیاب در آینده محسوب می شوند.

 

 

پرسشگری، ترند یازدهم تکنولوژی از نگاه کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک

 

پرسشگری، ترند یازدهم تکنولوژی از نگاه کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک

 

نویسنده کتاب آینده نزدیک معتقد است به دلیل رشد تکنولوژی، ابهام ویژگی اصلی دنیای مدرن محسوب می شود. بنابراین پرسشگری به عنوان یکی از ترندهای مهم، مطرح خواهد شد. شمار سوالات مدام افزایش می یابند. فاصله پرسش و جهل کمتر می شود. این پرسشگری در نوآوری، علم، فناوری، هنر، سیاست و تجارت افزایش خواهد یافت.

 

شروع، ترند آخر تکنولوژی از نگاه کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک

 

شروع، ترند آخر تکنولوژی از نگاه کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک

 

کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک می گوید هیچ یک از اتفاقات و رشد تکنولوژیک در آینده به معنای پایان و مرحله نهایی نیست. همه پیشرفت ها و توسعه ها اولین قدم در مسیر یک فرآیند محسوب می شوند و این خود به معنای یک آغاز است. او می گوید ما نه به سوی اتوپیا و نه به سوی دیستوپیا می رویم، بلکه مسیر ما پرتوپیا است.

 

 

منابع: technologyforlearners , whatyouwilllearn

 

کالابرگ الکترونیک