۱۱ نکته آموزش و تقویت بازاریابی افراد درون گرا

۱۱ نکته آموزش و تقویت بازاریابی افراد درون گرا


7 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
11 نکته آموزش و تقویت بازاریابی افراد درون گرا

افراد درون‌گرا چگونه می‌توانند در بازاریابی موفق شوند؟ بازاریابی افراد درون گرا موضوعی است که به تازگی در حال بحث و بررسی است. یکی از مهم‌‌ترین ویژگی‌های افراد درون گرا این است که شنونده‌های خوبی هستند. این موضوع در مواجهه با مشتریان به نوعی دستمایه قرار گرفته و نقطه قوت این افراد به شمار می‌آید. افراد بسیار کمی هستند که قادرند همه‌ی اصول درست برقراری ارتباط با دیگران را اجرا کنند؛ در این باره شخصیت فرد بسیار اهمیت دارد. افراد برون‌گرا در کنفرانس‌ها و سمینارهای بزرگ می‌درخشند اما افراد درونگرا بیشتر در محیط‌های محدود و کوچک موفق هستند. راه‌های مختلفی برای ایجاد ارتباط با مشتریان وجود دارد. حتی اگر فرد اجتماعی و برون‌گرایی نباشید باز هم راه‌هایی وجود دارد که افراد درون گرا قادر به ایجاد ارتباط قوی با مشتریان در عرصه بازاریابی هستند. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی درباره روش‌های تقویت بازاریابی افراد درون گرا صحبت می‌کنیم. با مجله کوروش همراه باشید.

 

 

با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله آورده شده به عنوان یک فرد درونگرا می‌توانید ارتباطات بیرونی خود را گسترش داده و روابط معنی‌داری با مشتریان ایجاد کنید.

 

افراد درونگرا چطور می توانند در بازاریابی موفق شوند

برای تقویت استعداد بازاریابی افراد درونگرا روی نقاط قوت تمرکز کنید

 

اکثر افراد درون گرا صحبت تک به تک با افراد را به نسبت سخنرانی برای یک جمع بیشتر می‌پسندند. این افراد در ارسال پیام‌های نوشتاری قدرتمند هستند اما در برنامه‌های زنده یا پلتفرم‌های آنلاین چندان موفق نیستند.

بسیاری از این نوع کارها غیرقابل اجتناب‌اند اما روش‌هایی مثل پلتفرم‌های ارتباط دوطرفه می‌تواند تا حد زیادی نقص این افراد را برطرف کند. ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، چت‌های زنده و پیام‌رسان‌های آنلاین رسانه‌های بسیار مناسبی برای افراد درون گرا هستند.

 

بیشتر بخوانید: بازاریابی درونگرا یا جاذبه‌ای چیست؟

 

از پلتفرم‌های معتبر استفاده کنید

 

افراد درون گرا می‌توانند با شناخت و ایجاد ارتباط با مدیران اجرایی از طریق پلتفرم‌های ایمن مشتریان جدیدی برای سازمان فراهم کنند. این کار باعث افزایش فروش و یافتن راه حل‌های قابل اتکا برای اولویت‌های کسب و کار می‌شود.

بر اساس تحقیقات مشخص شده است که ۵۷ درصد از مشتریان در صورت برقراری ارتباط درست با برند میزان خرید خود را افزایش می‌دهند و ۷۶ درصد از مشتریان دیگر به سراغ رقبا نخواهند رفت. در تحقیق دیگری مشخص شد ۷۰ درصد از مشتریان با برندهایی که مدیران اجرایی آن‌ها در فضای شبکه‌های اجتماعی فعال هستند ارتباط بهتری برقرار می‌کنند.

حتما بخوانید  ترند های دیجیتال مارکتینگ در صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱

به همین منظور لازم است با کارها و استراتژی مختلفی که در رسانه‌های اجتماعی باید انجام شوند آشنایی پیدا کنید. می‌توانید یک گروه خصوصی در فیسبوک ایجاد کنید و یا اینکه روی پست‌های محتوا با دیگران در ارتباط باشید.

افراد درون گرا می‌توانند با این پلتفرم‌ها ارتباط مؤثر و سازنده‌ای با مشتریان برقرار کنند. این کار به افراد درون گرا اجازه می‌دهد تا فضا و فرصتی برای تفکر روی شکل تعامل با دیگران داشته باشند.

 

مهارت بازاریابی برای افراد درونگرا

 

افراد درون گرا شنونده‌های خوبی هستند

 

افراد درونگرا شنونده‌های بسیار خوبی هستند. این ویژگی باعث ایجاد ارتباطات خوبی بین افراد می‌شود. به دنبال فرصت‌هایی برای شنیدن صحبت‌های مشتریان و درک خواسته‌های آنان باشید. می‌توانید از پژوهش‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایجاد ارتباط با مشتریان و جمع آوری اطلاعات استفاده کنید.

افراد درون گرا در شبکه سازی و ارتباط با افراد دیگر نسبت به افراد برون‌گرا مشکلات بیشتری دارند. افراد درون گرا در زمان حضور در رویدادها معمولاً برای مدیریت احساسات و انرژی فیزیکی خود نیاز به فرصت و تمرکز دارند. استفاده از هوش مصنوعی و امکانات اتوماسیون باعث تقویت ایجاد رابطه و محقق شدن اهداف زمانی مدیریتی می‌شود.

افراد درون گرا و افراد برون‌گرا مهارت‌های مختلفی برای انجام کارهای بازاریابی دارند. سعی کنید از افراد درون‌گرا و برون‌گرا به نسبت درستی در مدیران تیم و همکاران استفاده کنید. 

در ادامه برخی از کمک‌هایی که فناوری به بازاریابی افراد درون گرا می‌کند معرفی می‌شوند.

استفاده از سیستم‌های ثبت یادداشت و تقویم‌های الکترونیک

 

از نرم افزارهای مدیریت قرارها برای کنترل امور مشاوره و یا ارائه محصول به صورت آنلاین استفاده کنید. با این کار دسترسی مشتریان به کسب و کار بهبود یافته و برای دیدارهای رو در رو آمادگی خوبی به وجود خواهد آمد. تقویم‌های یکپارچه باعث می‌شوند اولویت‌ها همواره مد نظر باشند و با زمان بندی درست کارها بتوانید به کارهایی غیر از ارتباط با مشتریان برسید.

بازاریابی برای افراد درون گرا

 

سیستم‌های تلفن در کسب و کارها

 

این سیستم به مدیران اجازه می‌دهد تا مکالمات و ارتباطات مختلف را از کانال‌های مختلفی به دست بیاورند. برای مثال بجای نت برداری در جلسات می‌توانید تمام مکالمه را از طریق گوشی هوشمند ذخیره کرده و با استفاده از نرم افزار‌های مناسب آن‌ها را به متن تبدیل کنید. افزون بر این از ویژگی‌های خاص گوشی‌های هوشمند برای محدود کردن تماس‌ها در زمان استراحت استفاده کنید.

حتما بخوانید  برندسازی مشارکتی (Co-Branding) چیست؟ + انواع و استراتژی های آن

نرم افزار‌های مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

 

با ادغام سیستم تلفن کسب و کار و سیستم مدیریت روابط مشتریان می‌توان ایده‌های خوبی برای کار و توسعه به دست آورد. ایمیل‌هایی که برای پاسخ‌های عمومی مانند پیام‌های بازاریابی طراحی می‌شوند راهکار بسیار خوبی برای مدیریت بهتر امور هستند.

سعی کنید نسخه‌ای از CRM را استفاده کنید که با گوشی‌های همراه منطبق باشد؛ با این کار مدیریت موضوعات مختلف و تماس‌های احتمالی بسیار آسان‌تر خواهد بود.

تقویت بازاریابی افراد درون گرا در شبکه‌های اجتماعی

 

استمرار و مداومت نقشی حیاتی در ایجاد روابط محکم با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی دارد. به عنوان یک فرد درونگرا در حوزه بازاریابی با انتشار پست‌های برنامه ریزی شده و تلاش در برقراری ارتباطات مستقیم در این شبکه‌ها می‌توانید در این کار موفق شوید.

از منابع خارجی استفاده کنید

 

افراد درون گرا در ایجاد روابط و کارهای تیمی عموما دچار ضعف هستند. این افراد با استفاده از سیستم‌های حمایتی قادرند روابط خود با مشتریان را تقویت کنند. اگر شخصیتی تک رویی دارید می‌توانید بسیار از کار‌های کسب و کار خود را برون سپاری کنید.

 

نقاط ضعف خود را شناخته و برای غلبه بر آن‌ها اقدام کنید

 

می توانید برای این کار از پیشنهادات زیر استفاده کنید:

 

تیمی شامل افراد با شخصیت‌های متنوع ایجاد کنید

 

افراد درون گرا و افراد برون‌گرا هرکدام مهارت‌ها و توانایی‌های خاص خود را دارند. برای انتخاب رهبران و مدیران تیم‌ها و افرادی که در سازمان فعالیت می‌کنند سعی کنید‌ ترکیبی از افراد برون‌گرا و درون گرا را انتخاب کنید.

این کار به تیم شما تعادل می‌بخشد. از افراد با استعداد‌های مختلف می‌توانید در موقعیت‌ها و شغل‌های مناسب استفاده کنید. همچنین بسیاری از کارهای بازاریابی را در صورتی که با  آن‌ها راحت نیستید می‌توانید برون‌سپاری کنید.

 

از مشاوره منتور‌ها یا مربی‌های شغلی استفاده کنید

 

یک فرد متخصص می‌تواند در مورد نحوه رفتار و واکنش افراد درون گرا در بازاریابی به امور مختلف پیشنهادات خوبی برای کارهایی که با آن‌ها مشکل دارید ارائه کند. از منتور‌هایی استفاده کنید که به خوبی با شخصیت شما هم‌خوانی داشته باشند. 

به گروه‌های مرتبط با صنعت مرتبط بپیوندید: این گروه‌ها در فیسبوک و یا سازمان‌های دیگر ایجاد می‌شود و افراد را قادر می‌سازند تا پیام خود را برای مجموعه‌ای از افراد ارسال کند. این گروه‌ها و فروم‌ها به افراد درون گرا کمک می‌کند تا نکات بسیار مناسبی از تجربه دیگران بدست آورده و برای مواجهه با کارفرماهای جدی آماده‌تر شوند.

 

منبع: Unchamber

کالابرگ الکترونیک