لیست بهترین جاهای دیدنی ایران برای سفر در فصل بهار

لیست بهترین جاهای دیدنی ایران برای سفر در فصل بهار


9 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

بهترین شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار کدام شهرها هستند؟ بهترین مکان در ایران برای سفر در بهار کجاست؟ جاهای تفریحی ایران برای سفر در بهار کدامند؟ با شروع فصل بهار، خیلی‌ها برنامه سفر به شهرهای رویایی و زیبای داخل کشور را می‌ریزند. معمولا تا آخر فصل بهار، به خاطر متعادل بودن آب و هوا در بسیاری از مناطق کشور، سفر رفتن لذت‌بخش است. از طرفی تعطیلات رسمی در این فصل هم، عموما بیشتر از فصول دیگر سال است. اما بهترین مکان برای سفر در بهار کجاست؟ اگر قصد سفر به شهرهای داخل کشور را داشته باشیم، کجا را باید برای سفر در فروردین و اردیبهشت و خرداد انتخاب کنیم؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش، به همه این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد.

 

 

بهترین مکان برای سفر ایرانگردی در فروردین

 

بهترین مکان برای سفر در بهار

 

ایران به‌ خاطر وسعت زیاد و آب و هوای متنوع و همچنین مکان‌های بکر و طبیعی یا آثار باستانی، در همه فصل‌های سال زیبایی خاص خودش را دارد. از طرفی در فصل بهار، بسیاری از شهرهای کشور، آب و هوای خنک یا معتدل دارند که همین موضوع، آن‌‌ها را به عنوان مقاصد گردشگری ایرانگردی جذاب و پرطرفدار می‌کند. اما به عنوان بهترین مکان در ایران برای سفر در بهار، کجا را انتخاب کنیم؟

 

مکان های تفریحی ایران در فصل بهار

 

مکان ‌های تفریحی ایران در فصل بهار، مملو از مسافران و توریست‌هایی می‌شود که قصد بازدید از زیباترین جاهای کشور دارند. این مکان‌ها در شهرهای مختلف به جذابیت سفر اضافه خواهند کرد. برای سفر در فصل بهار، اگر در ابتدای فصل مثل ماه فروردین هستید، به شهرهای جنوبی یا مکان‌هایی با آب و هوای گرم عموما گرم بروید و از فرصت خنک بودن هوا در این مناطق استفاده کنید.

در ماه اردیبهشت، فرصت سفر به شهرهای گرم رو به معتدل مثل شیراز و کاشان، یا شهرهای مرکزی ایران را از دست ندهید. ماه خرداد و برای سفر ایرانگردی تابستان هم برای سفر به شهرهای سردسیر و کوهستانی انتخابی عالی است. البته فراموش نکنید که قبل از سفر، حتما پیش‌بینی وضعیت آب و هوای منطقه‌ای را که می‌خواهید به آن سفر کنید، بررسی کنید تا غافلگیر نشوید.

 

زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار

 

زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

کیش؛ جزیره‌ای خاص و متفاوت

 

برای کسانی که در فصل بهار می‌خواهند از آب و هوای خنک، آفتاب و دریا لذت ببرند، «کیش» یکی از جزایر زیبا و پر از سرگرمی‌های متنوع است. قایق سواری، شاتل سواری، چتربازی و غواصی از تفریحات آبی متداول و محبوب کسانی است که به کیش سفر می‌کنند.

همچنین گذراندن اوقات در کشتی‌های شبانه، دوچرخه‌سواری در مسیرهای مخصوص و قدم زدن در پارک‌های ساحلی هم از دیگر جذابیت‌های سفر به این جزیره است. در کنار همه این تفریحات، خرید کردن از فروشگاه‌ها و پاساژهای بزرگ و متفاوت این شهر، معمولا جزو جدانشدنی از برنامه سفر به کیش و سفر به جزایر خلیج فارس است.

حتما بخوانید  چک لیست کامل 15 وسایل ضروری برای سفر با نوزاد

 

بوشهر؛ شبه جزیره‌ای با ساحل سنگی

 

«بوشهر» به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای سفر داخلی ایران در بهار، شبه جزیره‌ای کوچک است که سه طرف آن با آب و یک طرف هم با رشته‌ کوه‌های زاگرس محصور شده است. در بوشهر بخشی از شهر، بافتی قدیمی دارد و خط یا نوار ساحلی هم به زیبایی‌های این شهر می‌افزاید.

کشتی‌سواری، خیام‌خوانی در کافه‌ها و کشتی‌ها یا قایق‌های تفریحی از تفریحات خاص و ویژه این شهر است. همچنین از مکان‌های زیبای دیدنی بوشهر می‌توان به عمارت ملک، گنبد نمکی، عمارت گلشن، مدرسه سعادت و … اشاره کرد.

 

اصفهان؛ نصف جهان

 

جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان

 

«اصفهان» با لقب «نصف جهان»، هر چند از شهرهای با آب و هوای گرم و خشک به شمار می‌رود، ولی برای سفر در فصل بهار، یکی از مقاصد مسافران است. از جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان می‌توان به کاخ چهلستون، میدان نقش جهان، بازار قیصریه، عمارت عالی قاپو، مسجد اصفهان، مسجد شیخ لطف‌الله، کاخ هشت بهشت، پل خواجو، کلیسا و موزه وانک اشاره کرد. همچنین به دلیل سکونت افراد و ساکنان با ادیان مختلف در این شهر، جذابیت برقراری ارتباط با اصفهانی‌ها هم مزید بر علت مسافرت به این شهر زیبا است.

 

شیراز؛ شهر گل و بلبل

 

هر چند «شیراز» در همه فصل‌های سال، جزو شهرهای محبوب برای مسافرت است، اما اردیبهشت ماه، بهترین زمان برای سفر به این شهر زیبای تاریخی و فرهنگی است. از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شیراز مثل تخت جمشید، پاسارگاد، مقبره کوروش، نقش رجب، نقش رستم و … گرفته تا باغ‌های زیبای این شهر مثل باغ ارم، باغ عفیف آباد، باغ دلگشا، نارنجستان قوام و … این شهر را به یکی از زیباترین شهرهای توریستی در تمام ایام سال به خصوص در فصل بهار تبدیل کرده‌اند.

از طرفی مهمان‌نوازی مردم شیراز و استقبال گرم از هموطنان مسافر، یکی از دلایل مهم سفر به شیراز به شمار می‌آیند. اگر به شیراز سفر کردید، دیدار و زیارت مقبره حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی (واقع در دروازه قرآن) را از قلم نیندازید.

 

سرعین اردبیل با چشمه‌های آب گرم

 

در میان لیست بهترین مکان ایران برای سفر در بهار، مخصوصا در ماه اردیبهشت شهرستان «سرعین» در استان اردبیل یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها است. سرچشمه‌های آب گرم که از کوه سبلان سرچشمه می‌گیرند، به این شهر جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیزی داده‌اند.

جاهای دیدنی و بهره گرفتن از خواص دارویی چشمه‌های آب گرم سرعین، به همراه طبیعت بکر و زیبای این شهر، آن را به یک مکان رویایی برای سفر در بهار تبدیل کرده است. اگر قصد مسافرت در تابستان را هم دارید سرعین یکی از بهترین مقاصد جذاب برای سفر در تابستان ایران است.

 

سیلوانا در ارومیه

 

سیلوانا در ارومیه برای سفر در بهار

 

دهستان «مرگور» از بخش «سیلوانا» که در استان آذربایجان غربی و در اطراف شهرستان ارومیه واقع شده، یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در بهار است. طبیعت زیبا، شرایط اقلیمی و آب و هوایی خاص و کوهستانی، وجود گونه‌های گیاهی متنوع، قله‌های بلند، آبشارهای طبیعی و دریاچه‌های زیبا، باعث معروف شدن این شهر در بین مسافران و گردشگران شده است.

 

محلات؛ شهر گل یا هلند ایران

 

احتمالا «محلات» را با نام هلند ایران هم شنیده‌اید. در این شهر گل‌های متنوع و زیادی پرورش داده می‌شوند و هر ساله جشنواره گل و گیاه در دهکده‌های گل محلات با وسعت ۱۲۰ هکتار برگزار می‌شود. در فصل بهار، این شهر پر از رایحه و عطر گل‌های بهاری است و می‌توانید از دیدن زیبایی این دهکده‌های گل‌ لذت ببرید.

حتما بخوانید  آداب و رسوم جالب ماه رمضان در عراق | از خوردن کلیچه تا شربت انگور

 

کرمانشاه؛ شهر تاریخی و کوهستانی

 

اگر می‌خواهید به یک شهر کوهستانی با قدمت بسیار طولانی بروید، «کرمانشاه» را حتما در لیست شهرهای سفر داخلی در فصل بهار قرار بدهید. مخصوصا در ماه اردیبهشت و خرداد، کرمانشاه پذیرای مهمانان زیادی است. علاوه بر این ، مردم این استان، با روی خوش و گشاده از مهمانان استقبال می‌کنند.

در سفر به کرمانشاه دیدن طاق بستان، سنگ نوشته بیستون، آثار تاریخی متعلق به دوره قاجار و موزه‌های این شهر را فراموش نکنید. البته طبیعت زیبا و کوهستانی کرمانشاه هم بر جذابیت‌های این شهر می‌افزاید. دنده کباب، خورش کباب، نان برنجی و شیرینی کاک هم جزو غذاهای خوشمزه و سوغاتی‌های مشهور کرمانشاه هستند.

 

تنکابن و دشت دریاسر

 

تنکابن و دشت دریاسر برای سفر در بهار

 

«تنکابن» یکی از شهرهای زیبا واقع در استان مازندران است که «دشت دریاسر» واقع شده در آن، از خیره‌کننده‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی برای سفر داخلی در فصل بهار است. در فصل بهار این دشت رنگ زرد به خود می‌گیرد.

در کف این دشت هم، تعداد ۱۰ چشمه وجود دارد که یکی از دلایل سرسبزی این دشت وجود این چشمه‌هاست. اگر تاکنون به این دشت سفر کرده باشید، می‌دانید که در فصل بهار به قدری آب چشمه‌ها زیاد است که نمی‌توان جای خشک در کف دشت پیدا کرد.

 

کهگیلویه و بویراحمد با طبیعت بکر

 

استان کهگیلویه و بویراحمد با مرکزیت «یاسوج»، از جمله زیباترین طبیعت‌های ایران را در خود جای داده است. طبیعت بکر و دست نخورده این استان، پوشش گیاهی خاص و انواع گل در شهرها و روستاهای این استان، آن‌ها را به یکی از بهترین مکان‌ های ایران برای سفر در فصل بهار تبدیل کرده است. دریاچه کوه گل در شهر سی سخت، واقع در این استان، از جاذبه‌های توریستی این استان در فصل بهار و تابستان است.

 

فصل بهار در تهران

 

اگر قصد دارید تعطیلات عید نوروز یا دیگر روزهای فصل بهار را به تهران سفر کنید، می‌توانید از مکان‌های زیبا و تاریخی تهران، مثل عمارت مسعودیه، کاخ گلستان، کاخ سفید یا موزه ملت، کاخ سعدآباد یا باغ‌های زیبای تهران مثل باغ فردوس، باغ پرندگان، بوستان آب و آتش، بوستان نهج البلاغه و دیگر موزه‌های این شهر مثل موزه زمان، باغ موزه قصر، موزه ملی ایران و … دیدن کنید.

در صورتی که گذرتان به تهران افتاد برای یک سفر بهاری سفر به مناطق دیدنی و روستاهای اطراف تهران و کرج از کردان گرفته تا افجه، ارنگه، آهار، برغان، وردیج و واریش و طالقان و … را هم از دست ندهید.

 

سوالات متداول

 

رویایی ترین مکان های ایران کجا هستند؟

 

رویایی ترین مکان های ایران برای سفر در فصل بهار کجا هستند؟

 

دشت دریاسر، شهر سرعین، بخش سیلوانا در ارومیه از جزو بهترین مکان برای سفر در بهار به شمار می‌روند که جذابیت خیره‌کننده‌ای دارند.

 

بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار کجاست؟

 

شهرهای ایران هر کدام جذابیت و زیبایی خاص خود را دارند. از میان این شهرها که برای مسافرت در فصل مناسب هستند می‌توان به کیش، شیراز، تهران، کرج، اصفهان و کرمانشاه اشاره کرد.

 

کالابرگ الکترونیک