۱۵ پیشنهاد اصفهان گردی در نوروز + عکس و آدرس

۱۵ پیشنهاد اصفهان گردی در نوروز + عکس و آدرس


21 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
اصفهان گردی در نوروز

اگر در فکر اصفهان‌گردی در نوروز امسال هستید بهتر است با جاذبه‌ها و جاهای دیدنی اصفهان آشنا باشید. اصفهان یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که به دلیل مکان‌های تاریخی و اماکن دیدنی و فرهنگی متنوعی که دارد، در تعطیلات عید بیشتر از هر شهر دیگری مسافران نوروزی را برای ایرانگردی به خود جذب می‌کند. اما نوروز را در اصفهان چه طور بگذرانیم؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با پیشنهادهای اصفهان گردی در نوروز آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد جاهای دیدنی اصفهان پاسخ خواهیم داد.

 

اصفهان گردی در نوروز

 

اصفهان گردی در نوروز

 

اصفهان مهد فرهنگ و تمدن ایران است و جذابیت‌های زیادی برای توریست‌ها دارد. اگر در تعطیلات نوروزی قصد بازدید از جاهای دیدنی اصفهان را دارید، ما پیشنهادهای جذابی برای شما داریم. در ادامه می‌توانید با جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری برای اصفهان گردی نوروز آشنا شوید.

۱- میدان نقش جهان

 

میدان نقش جهان از جاهای دیدنی اصفهان

 

حقیقت این است که اصفهان گردی در نوروز بدون بازدید از «میدان نقش جهان» و قدم زدن در بازار اطراف آن هیچ لطفی ندارد. میدان نقش جهان یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین اماکن گردشگری اصفهان است باید در سفرتان به اصفهان برای بازدید از آن وقت بگذارید.

برای ورود به میدان نقش جهان می‌توانید در مسیرهای درختکاری شده و باغ‌های جذاب آن قدم بزنید و سپس سوار کالسکه‌های اسب‌سواری شوید و دوری در میدان بزنید.

آدرس: ورودی غربی دروازه دولت (میدان امام حسین)، خیابان سپه، میدان نقش‌جهان، ورودی شرقی چهارراه شکرشکن خیابان حافظ میدان نقش جهان (شاه عباس)

۲- مسجد شاه

یکی دیگر از جذابیت‌ها و جاهای دیدنی اصفهان «مسجد شاه» است. داخل این مسجد باشکوه با کاشی‌کاری‌های آبی تزیین شده که می‌توانید ساعت‌ها به آن نگاه کنید و لذت ببرید. این مسجد آن‌قدر دیدنی است که هر ساله تعداد زیادی توریست خارجی از آن دیدن می‌کنند. بهتر است در روزهای اصفهان گردی در نوروز حتماً از این مسجد دیدن کنید و حدود ۱ ساعت زمان به آن اختصاص دهید.

آدرس: نقش جهان، میدان نقش جهان

تخفیف شوینده های افق کوروش

۳- خیابان چهارباغ عباسی

 

خیابان چهارباغ عباسی از جاذبه های اصفهان گردی

 

اگر اهل پیاده‌روی و قدم زدن هستید، بهتر است به هیچ عنوان قدم زدن در خیابان چهارباغ عباسی را از دست ندهید. به جرات می‌توان گفت که این خیابان یکی از زیباترین خیابان‌های اصفهان است که قدمت آن به دوران صفوی برمی‌گردد.

درختان بلند و کهنسال و فضای سرسبز این خیابان منظره فوق‌العاده‌ای در دو طرف خیابان ایجاد کرده که حس می‌کنید در بهشت قدم می‌زنید. در دو طرف خیابان فروشگاه‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید حین قدم زدن، نگاهی هم به این مغازه‌های بیندازید.

آدرس: نقش جهان، خیابان شیخ بهایی، خیابان چهارباغ عباسی

۴- عمارت هشت بهشت

 

هشت بهشت از جاهای دیدنی اصفهان

 

عمارت هشت بهشت درست در کنار خیابان چهارباغ عباسی واقع شده و طبق روایات بخشی از چهارباغ دوران صفویه محسوب می‌شود. هشت بهشت یک عمارت دیدنی و جذاب است که درست وسط یک باغ بزرگ و دیدنی قرار دارد.

قدمت این عمارت به سال ۱۰۸۰ هجری و دوره صفویان بازمی‌گردد. این پارک یک پارکینگ عمومی دارد که می‌توانید، ماشینتان را در پارکینگ پارک کنید و با خیال راحت در باغ قدم بزنید و لذت ببرید.

آدرس: نقش جهان، خیابان شیخ بهایی، خیابان چهارباغ عباسی

قیمت بلیط هشت بهشت: هر نفر حدود ۵۰۰۰ تومان

۵- کاخ چهلستون

یکی دیگر از جذابیت‌هایی که باید برای اصفهان گردی در نوروز خودتان را برای دیدن آن آماده کنید، «کاخ چهلستون» است. این کاخ در ضلع جنوب شرقی دروازه دولت قرار دارد که توسط شاه عباس اول بنا شده است.

حتما بخوانید  طرز تهیه انواع شیرینی عید شهرهای مختلف ایران + فیلم

کاخ چهلستون نماد ایران و اصفهان است و می‌توانید زیباترین و ظریف‌ترین جزئیات معماری ایرانی را در آن مشاهده کنید. فراموش نکنید که برای ورود به چهلستون باید یک هزینه ورودی پرداخت کنید، اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد.

آدرس: نقش جهان، خیابان دروازه دولت، خیابان سپه

قیمت بلیط چهلستون اصفهان ۱۴۰۱: هر نفر ۵۰۰۰ تومان

۶- عالی قاپو

 

عالی قاپو از جاذبه های اصفهان گردی

 

«عالی قاپو» یکی از جاهای دیدنی اصفهان است که در محدوده میدان نقش جهان قرار دارد. یکی از اصلی‌ترین بخش‌های میدان نقش جهان که می‌توانید بر فراز آن بایستید و همه زیبایی‌های این میدان را نظاره کنید. یکی از بخش‌های جذاب عالی قاپو تالار موسیقی است که پیشنهاد می‌شود حتماً از آن دیدن کنید.

آدرس: نقش جهان، میدان نقش جهان

قیمت بلیط عالی قاپو: هر نفر ۵۰۰۰ تومان

۷- کلیسا وانک

 

کلیسا وانک از جاهای دیدنی اصفهان

 

«کلیسا جامع وانک» در منطقه «جلفا» یکی از زیباترین کلیساهای اصفهان است که در منطقه جلفا قرار دارد. این کلیسا در سال ۱۶۰۶ برای ارامنه اصفهان ساخته شد. دیوارهای نقاشی شده و زیبای این کلیسا در کنار موزه دیدنی آن برای افرادی که به دیدن اماکن تاریخی علاقه دارند، بسیار جذاب خواهد بود.

در اطراف این کلیسا تعداد زیادی کافه قرار دارد که پیشنهاد می‌شود بعد از بازدید از کلیسا حتماً در یکی از این کافه‌ها بنشینید یک قهوه لذیذ و خوشمزه به سبک ارمنی‌ها میل کنید.

آدرس: جلفا، خیابان حکیم نظامی، کلیسای وانک

قیمت بلیط کلیسا وانک: هر نفر ۱۰۰۰۰ تومان

۸- پل خواجو و سی‌وسه پل

 

سی و سه پل از جاهای دیدنی اصفهان

 

«پل خواجو» و «سی‌وسه پل» که روی رودخانه زاینده‌رود قرار دارند، از دیگر جذابیت‌های اصفهان برای گردشگری در نوروز محسوب می‌شوند. این دو پل حتی زمان‌های که رودخانه خشک و بی‌آب است، باز هم محل تجمع و وقت‌گذرانی مردم اصفهان محسوب می‌شوند.

پیشنهاد می‌شود در شب از سی‌وسه پل و پل خواجو دیدن کنید تا چراغ‌های پل روشن شود و جلوه جذاب‌تری داشته باشد.

آدرس: میدان انقلاب، سی و سه پل

۹- حمام و موزه علی قلی خان

 

حمام و موزه علی قلی خان از جاهای دیدنی اصفهان

 

اگر از تماشای اماکن تاریخی و قدیمی لذت می‌برید، بهتر است برای اصفهان گردی در نوروز چند ساعتی را هم به بازدید از حمام و موزه «علی قلی خان» اختصاص دهید. این حمام قدیمی متعلق به دوران صفویه است و در حال حاضر مکان موزه مردم‌شناسی اصفهان است.

علی قلی خان یکی از درباریان صفویه بود که در سال ۱۱۲۵ این حمام را ساخت. بعد از ساخت این حمام در دوران قاجار نیز از آن استفاده می‌شود و به همین خاطر نقاشی‌های داخل حمام در دوران قاجار انجام شده است. این حمام در خیابان طبیب قرار دارد و برای بازدید از آن باید هزینه ورودی پرداخت کنید.

آدرس: خیابان بیدآبادی، محله علی قلی آقا

۱۰- باغ گل‌ها

یکی از زیباترین جاهای دیدنی اصفهان در بهار «باغ گل‌ها» است. این باغ آن‌قدر در بهار رنگارنگ و زیبا است که قطعاً از قدم زدن در آن لذت می‌برید. در این باغ آلاچیق‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید در آن بنشنید و از تماشای گل‌های رنگی و زیبایی‌های طبیعی لذت ببرید.

آدرس: نورباران، خیابان سلمان فارسی، خیابان مشتاق

۱۱- منارجنبان

 

منارجنبان از دیدنی های اصفهان

 

«منارجنبان» که احتمالاً همه اسم آن را شنیده‌اید، یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان است که در نزدیکی محلی به نام «نصرآباد» قرار دارد. منارجنبان یک ساختمان با کاشی‌های لاجوردی و ۲ مناره است که با تکان دادن یک مناره، مناره دیگر و کل ساختمان به لرزه درمی‌آید.

قدمت این بنا به دوره ایلخانیان بازمی‌گردد و از آنجایی که دیگر استحکام گذشته را ندارد، تنها در ساعات مشخصی از روز توسط مسئول بخش تکان می‌خورد.

آدرس: خیابان آتشگاه، منارجنبان

۱۲- آتشگاه اصفهان

«آتشگاه» اصفهان درواقع یک آتشکده زرتشتی در دل کوه است که در غرب اصفهان و ۸ کیلومتری خیابان آتشگاه قرار گرفته است. آتشکده اصفهان یکی از مهم‌ترین آتشکده‌های ایران است که دیدن آن برای علاقه‌مندان خالی از لطف نیست. این آتشکده از دوره ساسانیان به یادگار مانده است و برای بالا رفتن از این کوه باید خودتان را برای یک کوهنوردی کوتاه آماده کنید.

حتما بخوانید  16 نکات مهم پیک نیک رفتن دو نفره و خانوادگی

آدرس: آتشگاه، بلوار آتشگاه، کنارگذر آتشگاه

۱۳- پارک ناژوان

 

آکواریوم اصفهان در پارک ناژوان

 

پارک «ناژوان» یکی از زیباترین پارک‌های اصفهان است که وسعتی حدود ۱۲۰۰ هکتار دارد. این پارک هم جاذبه‌های طبیعی دیدنی دارد و هم پر از مراکز تفریحی است. اگر به این پارک می‌روید حتماً سری به «تله سیژ» جذاب این پارک، باغ پرندگان، باغ موزه پروانه‌ها، باغ خزندگان و همچنین آکواریوم اصفهان نیز بزنید.

جالب است بدانید که «آکواریوم اصفهان» یکی از بزرگ‌ترین آکوراریوم‌های ایران است که در آن می‌توانید بیش از صدها نوع آبزی مختلف را تماشا کنید. بهتر است برای گردش در پارک ناژوان حداقل یک روز زمان صرف کنید و از همه جذابیت‌های آن به اندازه دیدن کنید.

آدرس: اتوبان شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت 

قیمت بلیط آکواریوم اصفهان: هر نفر حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان

۱۴- پارک صفه

 

پارک صفه پیشنهاد اصفهان گردی در نوروز

 

پارک «صفه» که در قلب یک کوه قرار دارد، یکی از بهترین پیشنهادهای اصفهان گردی در نوروز است که باید از آن دیدن کنید. در پارک صفه اصفهان تفریحات بی‌نظیری وجود دارد. می‌توانید بولینگ بازی کنید و یا سوار بر تله‌کابین شوید و کل شهر را از بالای کوه نظاره کنید.

بهتر است زمانی را هم به وقت‌گذرانی در کافه‌ها و رستوران‌های پارک صفه اختصاص دهید و یک روز به یاد ماندنی را برای خودتان رقم بزنید.

آدرس: کنارگذر صفه

بیشتر بخوانید: پیشنهادهای نوروزگردی در شیراز

چه غذاها و دسرهایی را در اصفهان امتحان کنیم؟

اصفهان غذاها و دسرهای متنوعی دارد که پیشنهاد می‌شود در سفرتان به این شهر حتما آن‌ها را امتحان کنید. در لیست دسرهای اصفهانی، ترکیب دوغ و گوشفیل یا دوغ و باقلوا شاید معروف‌ترین آن باشد. ترکیبی از مزه شیرین گوشفیل در کنار طعم ترش دوغ سنتی که طعمی هیجان‌انگیز به آن می‌بخشد. در کنار این اصفهان یک دسر عجیب و خوشمزه دیگر هم دارد که چیزی نیست جز خورش ماست. اگر در ایام نوروز به اصفهان سفر کردید، حتما بعد از خوردن بریان مخصوص اصفهان یک کاسه خورش ماست هم بخورید. در ادامه می‌توانید با لیست غذاها و دسرهای معروف اصفهان آشنا شوید.

بهترین دوغ و گوشفیل اصیل اصفهان را کجا امتحان کنیم؟

اگر گذرتان به اصفهان افتاد حتما در کنار بریان اصفهان، ترکیب عجیب گوشفیل و دوغ را امتحان کنید. اما بهترین دوغ و گوشفیل اصفهان کجاست؟ در اصفهان، چند قنادی اصیل، دوغ و گوشفیل را سرو می‌کنند و به خاطر طعم خوشمزه و کیفیت بالایی که دارند، بسیار محبوب هستند. این قنادی‌ها در اصفهان را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

• دوغ و گوشفیل عدالت: مغازه‌ای کوچک و معمولی در حاشیه خیابان چهارباغ اصفهان است که از سال ۱۳۵۲ خورشیدی آغاز به کار کرد و در حال حاضر با حفظ کیفیت، به‌عنوان برندی نام‌آشنا و محبوب در این حوزه شناخته می‌شود و قدیمی‌ترین محل سرو دوغ و گوش فیل اصفهان است.

• دوغ و گوشفیل میدان نقش جهان: در کافه حاج میرزا (چاه حج میرزا) واقع در میدان نقش جهان، بازار لواف‌ها، کوچه حاج میرزا، سرای خواجه.

• دوغ و گوشفیل سه راه سیمین: با نام دوغ و گوشفیل خوشنام (باقلوا خوشنام) که در خیابان سیمین یا سهروردی، قبل از خیابان باغ زیار قرار دارد.

• دوغ و گوشفیل گلزار: در محله شیخ یوسف، خیابان ابوالحسن اصفهانی، خیابان شریف واقفی، بین علی‌ اکبر بیگ و شهید غلامی، واقع شده است.

سوالات متداول

قیمت بلیط باغ پرندگان اصفهان چقدر است؟

آخرین قیمت بلیط باغ پرندگان اصفهان در سال ۱۴۰۱ برای هر نفر مبلغ ۶۰ هزار تومان مشخص شده است.

چطور باید قیمت بلیط مکان‌های دیدنی اصفهان را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن قیمت بلیط مکان‌های دیدنی اصفهان می‌توانید قبل از بازدید با دفتر مکان مورد نظرتان تماس بگیرید.

 

 

کالابرگ الکترونیک