۲ مدل طرز تهیه دسر ماست و مربا خوشمزه و مقوی

۲ مدل طرز تهیه دسر ماست و مربا خوشمزه و مقوی


6 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
2 مدل طرز تهیه دسر ماست و مربا خوشمزه با مرباهای میکس لند

تجربه درست کردن دسر با ماست و مربا را دارید؟ ترکیب مربا با ماست، یکی از خوشمزه‌ترین ترکیب‌هایی است که می‌توانید در تهیه دسر به کار ببندید. دسر ماست و مربا هم برای صبحانه و هم بعد از غذای اصلی، به عنوان دسر با ماست مجلسی محبوب است و در زمان کمی هم درست می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه دسر ماست و مربا را به ۲ روش خانگی به شما آموزش می‌دهیم.

 

طرز تهیه دسر ماست و مربا (روش اول)

 

طرز تهیه دسر ماست و مربا

زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه

زمان آماده سازی دسر ماست و مربا: ۱۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر ماست و مربا

  • مربا (هر طعمی که می‌پسندید): ۲ قاشق غذاخوری
  • ماست یونانی: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • میوه‌های دلخواه: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  •  آجیل با گرانولا: ۲ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه دسر ماست و مربا

برای درست کردن دسر ماست و مربا، باید مواد را به صورت لایه لایه در قالب یا لیوان بریزید و بعد آن را سرو کنید. می‌توانید بعد از آماده کردن، دسر را در یخچال قرار دهید تا سرد شود و بیشتر طعم بگیرد. همچنین می‌توانید به جای میوه‌های تازه از میوه‌های خشک در این دسر استفاده کنید. برای مشاهده مراحل تهیه این دسر، روش زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد دسر ماست و مربا را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر ماست و مربا، میوه‌های تازه را بشویید و به قطعات کوچک خرد کنید. از میوه‌های مختلف مثل توت فرنگی، شاتوت، بلوبری، موز، هلو و … می‌توانید در طرز تهیه این دسر استفاده کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کوکوی شیرین قزوین به 2 روش در فر و تابه

اگر از میوه‌های خشک استفاده می‌کنید، می‌توانید از قبل آنها را در آب خیس کنید. در ضمن انواع میوه‌ تازه را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش حضوری، اینترنتی و تلفنی، خریداری کنید.

مرحله دوم: مواد دسر را به ترتیب در ظرف بریزید

بعد از آماده کردن میوه‌ها، نصف ماست را در یک کاسه یا لیوان بریزید و میوه‌های خرد شده را به آن اضافه کنید. سپس روی میوه‌ها، مربا با طعم دلخواهتان بریزید. از انواع مرباهای خوشمزه می‌توانید برای تهیه این دسر استفاده کنید.

مرحله سوم: دسر ماست و مربا را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر ماست و مربا، دوباره بقیه ماست را روی مربا بریزید و در آخر آجیل یا گرانولا را اضافه کنید. در صورت دلخواه می‌توانید کمی پودر دارچین هم روی دسر بپاشید. نیازی به هم زدن دسر نیست.

می‌توانید دسر ماست و مربا را برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا مواد، طعم یکدیگر را بگیرند و بعد آن را نوش جان کنید. برای خرید انواع مربا، ماست مثل ماست ست، دارچین و آجیل می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش حضوری، اینترنتی یا تلفنی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی مربایی (آلمانی) 

طرز تهیه دسر ماست و مربا با خامه (روش دوم)

 

دسر ماست و مربا با خامه

 

زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه
زمان آماده‌سازی دسر ماست و مربا با خامه: ۲۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر مربا و ماست خامه‌ای

• مربا با طعم دلخواه: ۵۰ گرم

• شیر: ۱ و ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

• ماست کیسه‌ای یا چکیده: ۱ و ‍۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

• خامه: ۲۰۰ گرم

• وانیل: ۱/۳ قاشق چای‌خوری

• پودر ژلاتین: ۳ قاشق مرباخوری

• شکر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

مراحل طرز تهیه دسر ماست و مربا خامه‌ای

برای تهیه دسر با ماست و مربا خامه‌ای به روش مجلسی، باید ابتدا ژلاتین را در آب جوش بن ماری کنید. سپس بقیه مواد را با هم ترکیب کنید. همه مواد را به جز مربا، در قالب بریزید و اجازه دهید ببندید. در آخر مربا با طعم محبوب خودتان را هم به دسر بیفزایید.

مرحله اول: ژلاتین را آماده کنید

در ابتدای تهیه این دسر خوشمزه، ژلاتین را در یک کاسه یا لیوان بریزید و به اندازه ۱/۴ لیوان را آب جوش اضافه کنید. لیوان را روی حرارت غیرمستقیم یا حرارت بخار آب بگذارید تا بن ماری شود و دانه‌های ژلاتین در آب جوش حل شوند.

حتما بخوانید  ۵ مدل طرز تهیه مربای لبو براق و خوشرنگ با آهک و بدون آهک

حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا ژلاتین شفاف و ژله‌ای شود. برای خرید پودر ژلاتین می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: شیر و شکر را بجوشانید

شیر را در یک قابلمه یا ظرف مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شروع به داغ شدن کند. سپس شکر را در آن بریزید تا حل شود. حرارت را قطع کنید تا شیر و شکر از دما بیفتند و کمی سرد شوند. ژلاتین آماده شده را هم کنار بگذارید تا سرد شود.

در صورت تمایل شکر و انواع شیر را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله سوم: مواد دسر را با هم مخلوط کنید

بعد از این که مواد به دمای مناسب، در حد ولرم یا دمای محیط رسیدند، ژلاتین را با شکر و شیر مخلوط کنید. وانیل، خامه و ماست را هم به آنها اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا ترکیب یکدستی داشته باشید. این مواد را در قالب مورد نظر بریزید و در یخچال به مدت ۲ ساعت قرار دهید تا ببندد و سفت شود.

ماست چکیده، وانیل و خامه را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله چهارم: مربای دلخواه خود را اضافه کنید

بعد از حدود ۲ ساعت، دسر شما آماده می‌شود. دسر را از یخچال بیرون بیاورید و در ظرف سرو بریزید. روی دسر را با مربا یا ترکیب مرباهایی که دلخواهتان است، یا در صورت دلخواه کمی خامه برای تزیین، بریزید. در صورت تمایل می‌توانید مربای بیشتری برای دسر استفاده کنید.

سوالات متداول

از چه ماستی برای تهیه دسر ماست و مربا استفاده کنیم؟

انواع ماست را می‌توانید برای تهیه دسر استفاده کنید. اگر از ماست خامه‌ای یا چکیده استفاده کنید، بافت دسر شما هم سفت‌تر می‌شود. می‌توانید ماست‌های میوه‌ای هم برای تهیه این دسر به کار ببرید.

چه مربایی برای دسر ماست و مربا بهتر است؟

تنوع زیادی در طعم مرباها وجود دارد که می‌توانید به دلخواه از‌ آنها استفاده کنید. مربای هویج، انجیر، تمشک، گل محمدی، بالنگ، تمشک، آلبالو و … گزینه‌های مناسبی هستند.

 

کالابرگ الکترونیک