طرز تهیه ژله در پوست هندوانه مخصوص شب یلدا با طعم عالی

طرز تهیه ژله در پوست هندوانه مخصوص شب یلدا با طعم عالی


28 آبان 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ژله در پوست هندوانه مخصوص شب یلدا با طعم عالی

طرز تهیه ژله در پوست هندوانه یکی از ساده‌ترین و در عین حال جالب‌ترین راهکارهای درست کردن ژله به عنوان دسر شب یلدا است که می‌تواند جلوه‌ای منحصربه‌فرد به میز یلدای شما ببخشد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه ژله هندوانه در پوست هندوانه آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ژله در پوست هندوانه

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
هندوانه نصف یک هندوانه
ژله قرمز ۲ بسته
آب جوش ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب سرد ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مدت زمان آماده سازی ژله در پوست هندوانه: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه ژله در پوست هندوانه

مراحل طرز تهیه ژله در پوست هندوانه

روش درست کردن ژله با پوست هندوانه بسیار راحت است. برای تهیه این ژله شما تنها به یک هندوانه نصفه و دو بسته ژله قرمز رنگ نیاز دارید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه ژله در پوست هندوانه برای شب یلدا آشنا شوید.

مرحله اول؛ داخل هندوانه را خالی کنید

برای تهیه ژله در پوست هندوانه داخل هندوانه را خالی کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه ژله در پوست هندوانه باید یک هندوانه کامل را بشویید و خوب خشک کنید. طرز استفاده از پوست هندوانه برای تهیه این ژله بسیار راحت است. برای شروع باید هندوانه را از وسط نصف کنید. سپس با کمک قاشق داخل هندوانه را تخلیه کنید تا به نزدیک پوست سفید هندوانه برسید. می‌توانید گوشت هندوانه را در ظرف جداگانه بریزید و از آن برای تهیه آب هندوانه خانگی استفاده کنید.

مرحله دوم؛ ژله را آماده کنید

برای تهیه ژله باید پودر ژله را در یک ظرف بریزید. ۲ لیوان آب جوش به ژله اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. می‌توانید ظرف ژله را روی بخار کتری قرار دهید تا ژله کاملا در آب به روش بن ماری حل شود. سپس ۲ لیوان آب سرد به آن اضافه کنید. می‌توانید در این مرحله به جای آب سرد از آب هندوانه تازه استفاده کنید. برای تهیه آب هندوانه حتما دانه‌های هندوانه را جدا کنید تا آب هندوانه شما یکدست و خوشرنگ شود.

مرحله سوم؛ ژله هندوانه را آماده کنید

ژله هندوانه را آماده کنید

در این مرحله از تهیه ژله داخل هندوانه باید بعد از این که ژله شما آماده شد، آن را داخل پوست هندوانه بریزید. فراموش نکنید که ژله را طوری در پوست هندوانه بریزید که کاملا پوست هندوانه پر شود و درست مثل گوشت هندوانه به نظر برسد. سپس هندوانه را با احتیاط در یخچال قرار دهید و حدود ۵ تا ۶ ساعت صبر کنید تا ژله کاملا سفت شود. در نهایت با کمک یک چاقوی تیز هندوانه با به هر شکلی که دوست دارید برش دهید و در ظرف مورد نظرتان سرو کنید. برای تزیین ژله هندوانه می‌توانید از دانه‌های هندوانه یا شکلات‌های کوچک دایره‌ای شکل استفاده کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه فرنی با شیر خشک به چند روش برای کودکان و بزرگسالان

برای تهیه انواع ژله با رنگ‌ها و طعم‌های مختلف به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش انجام دهید.

طرز تهیه ژله هندوانه شیر در پوست هندوانه

اگر دوست دارید ژله در پوست هندوانه را با شیر درست کنید، ابتدا باید هر بسته ژله را با یک لیوان آب جوش ترکیب کنید و بعد از این که ژله کاملا در آب حل شد، آن را در آشپزخانه قرار دهید تا خنک شود و به دمای محیط برسد. سپس می‌توانید آن را با ۱ لیوان شیری که به دمای محیط رسیده است (شیر سرد نباشد)، ترکیب کنید. حالا این ژله هندوانه‌ای را مانند روش قبل در پوست هندوانه بریزید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله هندوانه‌ای مخصوص شما آماده شود.

برای تهیه شیر به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش انجام دهید.

طرز تهیه ژله میوه‌ای در پوست هندوانه

طرز تهیه ژله میوه‌ای در پوست هندوانه

برای تهیه ژله میوه‌ای در پوست هندوانه می‌توانید انواع میوه‌های مختلف مثل هندوانه، خربزه، سیب، هلو، انگور و هر میوه‌ای که دوست دارید را خرد کنید یا با قالب به آن فرم دهید و در مایه ژله هندوانه بریزید و سپس ژله را در یخچال بگذارید تا ببندد.

استفاده از یک میوه خاص به صورت خرد شده در ژله هندوانه نیز ایده خوبی برای تهیه ژله میوه‌ای در پوست هندوانه است. با این روش می‌توانید یک ژله هندوانه‌ای فوق‌العاده منحصربه‌فرد و خوشمزه برای شب یلدا آماده کنید و مهمان‌هایتان را سورپرایز کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز ژله در پوست هندوانه

نکات و فوت و فن‌های طرز ژله در پوست هندوانه

  • برای تهیه ژله در پوست هندوانه می‌توانید از تکه‌های هندوانه یا آب هندوانه در ژله استفاده کنید.
  • در طرز تهیه ژله در پوست هندوانه می‌توانید به جای ژله قرمز از هر رنگ ژله‌ای که دوست دارید استفاده کنید.
  • اضافه کردن آب هندوانه به ژله هندوانه موجب خوشمزه‌تر شدن طعم و همچنین مقوی شدن ژله شما می‌شود.
  • در زمان برش دادن ژله هندوانه مطمئن شوید که ژله کاملا سفت شده است، در غیر این صورت ممکن است ژله شما خراب شود.
  • برای این که ژله هندوانه کاملا شفاف و شیشه‌ای شود، باید آن را به روش بن ماری روی بخار کتری قرار دهید تا ذرات پودر ژله کاملا در آب حل شود.
  • در طرز تهیه ژله میوه‌ای در پوست هندوانه می‌توانید از میوه‌های خرد شده در ژله استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که برای این کار نباید از میوه‌های اسیدی مثل کیوی، پرتقال یا آناناس استفاده کنید.
  • برای تهیه ژله در پوست هندوانه می‌توانید از هر نوع ژله قرمزی مثل ژله توت فرنگی، آلبالو یا هندوانه استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید ژله هندوانه شما خوشرنگ تر شود، می‌توانید از مقداری رنگ قرمز در ژله استفاده کنید.
  • برای تهیه ژله در پوست هندوانه می‌توانید مقداری از هندوانه را داخل پوست قرار دهید و بعد ژله را درست کنید. با این روش می‌توانید در کنار ژله کمی هندوانه تازه نیز میل کنید.
  • برای خرد کردن ژله هندوانه حتما از یک چاقوی تیز استفاده کنید. می‌توانید چاقو را کمی گرم کنید و بعد هندوانه را ببرید تا ژله هندوانه شما خراب نشود.
  • اگر اندازه هندوانه شما کوچک است، می‌توانید از مقدار ژله کمتری برای تهیه ژله در پوست هندوانه استفاده کنید.
  • برای تهیه ژله در پوست هندوانه بهتر است ژله را کمی سفت‌تر درست کنید تا در زمان برش زدن هندوانه با مشکل روبرو نشوید. برای این کار می‌توانید به جای ۲ لیوان آب سرد، ۱ تا ۱/۵ لیوان آب سرد به ژله اضافه کنید و یا مقدار ژلاتین را افزایش دهید تا ژله شما سفت شود.
  • برای تهیه ژله در پوست هندوانه حتما از هندوانه‌های خوش‌فرم و متقارن استفاده کنید تا ژله شما ظاهر بهتری پیدا کند و اندازه ژله‌ها بعد از برش مثل هم شود.
  • اگر به ژله هندوانه‌ای یا توت فرنگی قرمز رنگ دسترسی ندارید، می‌توانید برای تهیه ژله در پوست هندوانه از ژله بی‌رنگ یا آلوئه ورا استفاده کنید و در نهایت مقداری رنگ قرمز در مایه ژله بریزید.
  • پیشنهاد می‌شود ژله هندوانه را درست مثل قاچ‌های کوچک هندوانه برش دهید و در ظرف بچینید تا ظاهری شبیه به هندوانه داشته باشند. می‌توانید قاچ‌های کوچک هندوانه ژله‌ای را روی سیخ چوبی بزنید و آن‌ها را داخل یک لیوان بزرگ قرار دهید.
  • اگر دوست دارید طعم ژله هندوانه‌ای شما شیرین‌تر شود، می‌توانید مقداری شکر به ژلاتین اضافه کنید. 
  • برای تزیین ژله با پوست هندوانه می‌توانید از دانه‌های هندوانه یا شکلات‌های کوچک دایره‌ای یا اشکی شکل استفاده کنید.
  • در ژله هندوانه با بستنی در پوست هندوانه باید صبر کنید تا ژله بعد از ترکیب با آب خنک شود و سپس بستنی که به دمای محیط رسیده را به آن اضافه کند. در صورتی که در زمان ترکیب کردن بستنی با ژله دمای آن‌ها برابر نباشد، بستنی در ژله می‌برد و ژله شما خراب می‌شود.
حتما بخوانید  طرز تهیه سس پستو ایتالیایی به 3 روش مرحله به مرحله

فوت و فن‌های خوشمزه شدن ژله در پوست هندوانه

فوت و فن‌های خوشمزه شدن ژله در پوست هندوانه

بهترین روش برای خوشمزه شدن ژله در پوست هندوانه چیست؟

برای این که ژله هندوانه‌ای در پوست هندوانه خوشمزه‌تر شود، می‌توانید برای تهیه ژله به جای آب سرد از یک لیوان آب هندوانه استفاده کنید یا از میوه خرد شده در مایه ژله هندوانه استفاده کنید.

آیا باید به ژله هندوانه‌ای شکر اضافه کنیم؟

اگر برای تهیه ژله در پوست هندوانه از ورق ژلاتین استفاده می‌کنید و یا احساس می‌کنید که شیرینی ژله کم است، می‌توانید مقداری شکر به آن اضافه کنید.

 

کالابرگ الکترونیک