۲۰ پیشنهاد جذاب تهران گردی در نوروز + عکس و آدرس و ساعت

۲۰ پیشنهاد جذاب تهران گردی در نوروز + عکس و آدرس و ساعت


20 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 17 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
20 پیشنهاد جذاب تهران گردی در نوروز 1402 + عکس و آدرس

جاهای دیدنی تهران، شهری شلوغ، پرهیاهو و شگفت انگیز که در لابه لای این شلوغی‌ها جذابیت‌های زیادی برای تماشا دارد کم نیستند. قلب سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران که خیلی از افراد هنوز با دیدنی‌های بی‌نظیر این شهر پویا آشنایی ندارند. تهران پر از اماکن دیدنی و جاذبه‌های تفریحی گردشگری و تاریخی فوق‌العاده است که باید آن‌ها را از نزدیک لمس کنید. تهران یکی از بهترین مقاصد گردشگری در فصل بهار ایران و از جمله مقاصد سفر ارزان و کم هزینه در ایران است. موزه‌های باشکوه، بازارهای بزرگ، مراکز تفریحی هیجان‌انگیز تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری تهران برای گردش نوروزی و یک سفر ایرانگردی محسوب می‌شوند. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش قصد داریم شما را بیشتر با جاذبه‌های گردشگری تهران برای سفر در عید نوروز آشنا کنیم.

 

 

پیشنهادهای تهرانگردی ایران در نوروز

 

خیلی از افراد تهران را تنها به هیاهو، کار و تلاش می‌شناسند، اما باید بدانید که این شهر بهترین مکان برای تفریح، تماشای جاذبه‌های و چرخیدن در موزه‌ها و پارک‌های دیدنی است. تهران جذابیت‌های زیادی برای گشت و گذار نوروزی در ایام عید دارد. تنها لازم است برای آن وقت بگذارید و کمی بیشتر با تفریحات و دیدنی‌های این شهر شگفت‌انگیز آشنا شوید.

 

۱- پل طبیعت

 

پل طبیعت تهران، از جاذبه های گردشگری تهران

 

«پل طبیعت» یک پل ۲۷۰ متری ۳ طبقه است که به دلیل معماری فوق‌العاده زیبایی که دارد، از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی تهران برای گردش نوروزی و سایر ایام سال محسوب می‌شود.

محلی برای پیاد‌ه‌روی و وقت‌گذرانی که در آن چندین کافی شاپ و رستوران فعال است و بخش‌هایی از آن به صورت فضای سبز طراحی شده است. جالب است بدانید که این پل توسط خانمی ۲۶ ساله به نام «لیلا عراقیان» که یک دانشجوی معماری بود، طراحی شده است و امروز به عنوان یکی از برجسته‌ترین هنرهای معماری پایتخت شناخته می‌شود.

معمولا گردشگران از هر جای ایران که به تهران می‌آیند، از پل طبیعت به عنوان یک مکان زیبا و تفریحی دیدن می‌کنند.

 

۲- بازار بزرگ تهران

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

بازار بزرگ تهران، از مکان های گردشگری استان تهران

 

«بازار بزرگ تهران» یک بازار قدیمی و دیدنی در تهران است که در آن می‌توانید هر چیزی را که بخواهید پیدا کنید. این بازار در ضلع جنوبی خیابان ۱۵ خرداد قرار دارد و مطمئناً تماشای دیوارهای قدیمی و بافت سنتی بازار در کنار خرید کردن، حالتان را خوب می‌کند.

شما می‌توانید ساعت‌ها در کوچه‌های سرپوشیده قدیمی این بازار قدم بزنید و هر چقدر که دوست دارید خرید کنید. برای پیدا کردن مسیر و همچنین پیدا کردن بخش مورد نظرتان در این بازار تاریخی بهتر است حتماً از یک راهنما یا نقشه کمک بگیرید.

بازار تهران که از مکان‌های دیدنی و گردشگری تهران با سابقه تاریخی است که هنوز هم بافت سنتی و فرهنگ بازاری در آن جریان دارد. از هر قشری که باشید، مطمئنا از دیدن آن لذت خواهید برد.

 

بیشتر بخوانید » ترسناک ترین جاذبه های گردشگری ایران «

 

۳- کاخ گلستان

 

کاخ گلستان، از جذاب ترین جاهای دیدنی ایران

 

برای تهرانگردی در نوروز، دیدار از «کاخ گلستان» را از دست ندهید. کاخ گلستان یک کاخ زیبا و مجلل در تهران است که بیشتر از ۴۴۰ سال قدمت دارد. این کاخ ارزشمند از سال ۱۳۹۲ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی تهران شناخته می‌شود.

معماری دیدنی کاخ در کنار بخش‌های مختلف آن موجب شده تا جذابیت زیادی برای توریست‌ها داشته باشد. بخش‌های دیدنی این کاخ شامل ایوان تخت مرمر، تالار آینه، تالار سفره‌خانه، تالار برلیان، عمارت بادگیر، کاخ شمش العماره و تالار الماس است که هر بخش جذابیت‌های ویژه خود را دارد.

وسعت این کاخ حدود ۴/۵ هکتار است و بسیاری از پادشاهان مثل آقا محمد خان، فتحعلی شاه و مظفرالدین شاه و احمد شاه در آن زندگی کرده‌اند.

 

۴- دربند

 

دربند، از جاذبه های گردشگری تهران

 

برای تفریحات نوروزی در تهران می‌توانید «دربند» را در لیست جاهای دیدنی در نوروز قرار دهید. کمتر کسی هست که با نام تهران آشنا باشد و اسم دربند را نشنیده باشد. دربند یکی دیگر از جاهای گردشگری فوق‌العاده دیدنی تهران است که به دلیل منظره زیبا و امکانات جذابی که برای گردشگران دارد، در لیست بهترین جاهای دیدنی تهران و کرج قرار دارد.

دربند یک مکان جذاب برای پذیرایی از مهمان‌ها و خوردن یک وعده غذای سنتی در جذاب‌ترین بخش تهران است. می‌توانید برای چند ساعت فارغ از همه شلوغی‌های تهران بنشینید هوایی تازه کنید و لذت ببرید.

 

۵- توچال

 

توچال، از جاذبه های گردشگری تهران

 

برای دور شدن از هوای آلوده تهران و همچنین تجربه ای متفاوت در تهران بهتر است سری به منطقه «توچال» نیز بزنید. توچال کوهی در میان رشته کوه البرز در شمال تهران است که بیشتر تهرانی‌ها برای آخر هفته به این منطقه می‌روند.

در این منطقه علاوه بر تله کابین تفریحات دیگری مثل پیست اسکی، تله سیژ، سورتمه، بانجی جامپینگ و … نیز وجود دارد. به عنوان یکی از مقاصد تفریحی تهران در پاییر و زمستان، توچال را حتما در برنامه خود قرار بدهید.

 

بیشتر بخوانید » ترسناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا «

 

۶- کاخ سعد آباد

 

کاخ سعد آباد، از مکان های تاریخی و گردشگری استان تهران

 

«کاخ سعد آباد» یکی دیگر از دیدنی‌های تاریخی تهران است که همانند کاخ گلستان یکی از مکان‌های تاریخی تهران محسوب می‌شود که جذابیت‌های زیادی برای بازدیدکنندگان دارد. تماشای معماری جذاب کاخ در کنار اشیای قدیمی آن می‌تواند برای توریست‌های علاقمند به تاریخ بسیار جذاب باشد.

حتما بخوانید  طرز تهیه انواع شیرینی عید شهرهای مختلف ایران + فیلم

این کاخ در زعفرانیه، انتهای خیابان شهید کمال طاهری قرار دارد. برای خرید بلیط این کاخ باید حداکثر تا ساعت ۵ عصر اقدام کنید. کاخ سعد آباد را به عنوان جاهای دیدنی تهران در نوروز ۱۴۰۲ فراموش نکنید.

 

۷- پارک آب و آتش

 

پارک آب و آتش، بهترین باغ تفریحی تهران

 

«پارک آب و آتش» یک پارک زیبا با امکانات رفاهی بی‌نظیر برای قدم زدن و لذت بردن از یک روز پر از آرامش است. اگر در فصل بهار و تابستان به این پارک می‌روید، می‌توانید در آلاچیق‌های آن ساکن شوید و در کنار خانواده لذت ببرید.

این پارک در منطقه عباس آباد قرار دارد و به پل طبیعت و بوستان بنادر و بوستان نوروز نزدیک است. بهترین تفریحات نوروزی در تهران و مختص این پارک، پیاده‌روی، رفتن به سینما، کالسکه‌رانی و پارک بازی است که می‌تواند لحظات به یاد ماندنی را برای شما ایجاد کند.

آب و آتش روزهای وسط هفته خلوت‌تر و برای گردش و لذت بردن از پیاده‌روی یا گشت و گذار با دوستان در تهران، مناسب‌ است.

 

بیشتر بخوانید » ۴ شهر خنک ایران برای سفر در تابستان «

 

۸- برج میلاد

 

برج میلاد، از جاذبه های گردشگری تهران

 

«برج میلاد» با ارتفاع ۴۳۵ متر یکی دیگر از مکان‌های دیدنی و جذاب تهران در نوروز ۱۴۰۲ و گردشگری در سایر ایام سال است. برج میلاد که به عنوان ششمین برج بلند مخابراتی دنیا شناخته می‌شود حدود ۱۳ هزار متر وسعت دارد.

امکاناتی نظیر فودکورت، سینما سه بعدی، فروشگاه، موزه مشاهیر و سکوی دید باز است که می‌توانید یک روز هیجان‌انگیز را برای شما رقم بزند. این برج در منطقه کوی نصر (گیشا) تهران قرار دارد و گشت و گذار در بخش‌های پایین برج برای عموم مردم رایگان است. برای آخر هفته‌های تهران‌گردی هم می‌توانید برج میلاد را در لیست تفریحات خودتان قرار بدهید.

 

۹- باغ پرندگان

 

باغ پرندگان، از جذاب ترین مکان های گردشگری استان تهران

 

باغ پرندگان تهران در نوروز ۱۴۰۲ پذیرای مهمان و مسافران از سراسر کشور است. این باغ بزرگ برای تماشای پرندگان است که در دو فاز مختلف طراحی شده است. این باغ مساحتی در حدود ۲۳ هکتار دارد و در شمال شرقی تهران واقع شده است.

طراحی جذاب باغ در کنار فضای آزادی که برای پرواز پرندگان در باغ طراحی شده است موجب شده تا تماشای آن برای توریست‌ها بسیار جذاب باشد. این باغ به عنوان بزرگ‌ترین باغ پرندگان ایران شناخته می‌شود و در فاز یک آن پرندگان در قفس هستند و در فاز دوم پرندگان آزادانه پرواز می‌کنند.

ساعت بازدید از باغ پرندگان از ۹ صبح تا ۸ شب است و برای تهیه بلیط نیز می‌توانید به صورت آنلاین از سایت آن نیز اقدام کنید. یکی از مکان‌های محیط زیستی دیدنی تهران، همین باغ پرندگان است که با گونه‌های مختلف پرندگان آشنا خواهید شد.

 

۱۰- پارک ژوراسیک تهران

 

پارک ژوراسیک تهران، از مکان های گردشگری استان تهران

 

«پارک ژوراسیک» یکی از متفاوت‌ترین مکان‌های گردشگری تهران است. این پارک با دایناسورهای متحرک و فضای جذابی که دارد مکانی فوق‌العاده دیدنی برای کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.

کلیه دایناسورهای این پارک در اندازه طبیعی طراحی شده‌اند. اگر می‌خواهید یک مکان دیدنی برای سرگرمی بچه‌ها در عید نوروز و بالا بردن اطلاعات محیط زیستی‌شان انتخاب کنید، به این پارک حتما سر بزنید.

 

۱۱- گنبد مینا

 

گنبد مینا، از جذاب ترین مکان های دیدنی تهران

 

«گنبد مینا» یک مکان گردشگری فوق‌العاده منحصر به فرد در تهران است که تجربه‌ای عجیب برایتان رقم می‌زند. در این مکان می‌توانید به آسمان سفر کنید و سری به کهکشان راه شیری بزنید.

دب اصغر و دب اکبر را مشاهده کنید و در سیاره‌های مختلف گشت بزنید. تجربه این سفر رویایی با تمام سفرهایی که تا به حال رفته‌اید متفاوت خواهد بود بنابراین بازدید از این مجموعه برای علاقمندان به کهکشان بسیار جذاب خواهد بود.

این مکان دیدنی و تفریحی در تهران، در کل ایام هفته پذیرای مشتاقان به نجوم و دنیای آبی بالای سرمان است و برای تهرانگردی در نوروز یک گزینه ایده‌آل است.

 

بیشتر بخوانید » ۱۶ جاذبه گردشگری و بکر شمال ایران «

 

۱۲- دریاچه فشافویه

 

دریاچه فشافویه، مکانی برای قایقرانی تفریحی در تهران

 

«دریاچه فشافویه» یکی از بهترین مکان‌ها برای قایق سواری و جت اسکی است که نوروز ۱۴۰۲ در تهران می‌توانید به آن سر بزنید. شاید تهران دریا نداشته باشد و تصور تفریحات آبی در این شهر سخت باشد، اما این دریاچه یک مکان فوق‌العاده برای لذت بردن از یک روز متفاوت در تهران است.

این مکان تفریحی امکانات فوق العاده‌ای دارد و می توانید انواع تفریحات آبی را در آن تجربه کنید. برای تعطیلات آخر هفته تهران هم، دریاچه فشافویه را می‌توانید در برنامه تفریحی خودتان قرار دهید.

 

۱۳- پیست اسکی شمشک

 

پیست اسکی شمشک، از مکان های جذاب تهران

 

برای تهرانگردی اگر عاشق اسکی و تفریحات زمستانی باشید، احتمالاً در مورد «پیست اسکی شمشک» نیز بسیار شنیده‌اید. این پیست بین المللی دومین پیست بزرگ کشور است. پیست شمشک امکانات رفاهی و تفریحی زیادی دارد و بهترین زمان رفتن به آن در اواسط فروردین است که پیشنهاد تفریحات نوروزی در تهران هم می‌تواند باشد.

اما برای کسانی که عاشق اسکی هستند، این پیست در فصل پاییز و زمستان بسیار جای جذابی در تهران خواهد بود.

 

۱۴- دریاچه چیتگر

 

دریاچه چیتگر، از دیدنی های تهران

 

«دریاچه چیتگر» (دریاچه شهدای خلیج فارس) بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران و از جاهای دیدنی تهران است. علاوه بر پیک نیک کردن در فضای اطراف دریاچه، تفریحاتی مثل ماهیگیری، دوچرخه سواری، پیاده روی، شهربازی و … از تفریحات این مکان گردشگری غرب تهران حتی در فصل تابستان محسوب می شود.

حتما بخوانید  6 مرحله آموزش کمک‌ های اولیه در حوادث خانه تکانی منزل

البته چیتگر از مکان‌های دیدنی تهران در پاییز هم هست و فرقی نمی‌کند در کدام فصل سال باشید، چیتگر همیشه جذابیت‌های خودش را دارد. دریاچه چیتگر در انتهای اتوبان همت غرب واقع شده و از جنوب به بزرگراه همدانی (حکیم)، از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه آزادگان و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می‌شود.

برای رسیدن به دریاچه چیتگر از مترو، اتوبوس، تاکسی و اتومبیل شخصی می‌توانید استفاده کنید. ساعت استفاده از منطقه تفریحی دریاچه چیتگر از ۶ صبح تا ۲۴ شب است.

 

۱۵- بام لند

بام لند، از بهترین جاذبه های تهران

 

یکی دیگر از جذابیت‌های دیدنی تهران «بام لند» است.  مکانی که به عنوان اولین مرکز خرید خطی کشور شناخته می‌شود و فضای خوبی برای خرید کردن، تفریح و خوردن یک وعده غذای به یاد ماندنی در تهران محسوب می‌شود.

ساختمان‌های این مکان به سبک بادگیرهای کویری و روستاهای طبقاتی طراحی شده و تفریحات متنوعی نظیر کلوپ ماهیگیری، وی آر لند، پاتیناژ، موتور سواری، قایق سواری، شهربازی و سقوط آزاد دارد.

بام لند در منطقه ۲۲ شهرداری تهران واقع شده است و هزینه ورود به آن رایگان است. اگر شما هم سوالتان این است که جاهای دیدنی تهران روز جمعه کدام هستند، باید بگوییم که بام لند آخر هفته و جمعه‌ها حسابی شلوغ است و مکان تفریحی بسیار محبوبی در تهران به حساب می‌آید.

 

۱۶- کاخ نیاوران

 

کاخ نیاوران، بهترین جاذبه های گردشگری تهران

 

«کاخ نیاوران» مجموعه‌ای از سه کاخ تاریخی است که تاریخ و فرهنگ معاصر با در معرض نمایش گذاشته است. این کاخ در شمال شرقی باغ نیاوران منطقه شمیرانات واقع شده است و محل اقامت پادشاهان ایران در دوران پهلوی محسوب می‌شود.

تماشای معماری کاخ در کنار لوازم و اشیای قدیمی و جذابی که در قالب موزه به نمایش گذاشته شده‌اند، برای افرادی که به تاریخ و فرهنگ ایران علاقه دارند بسیار جذاب خواهد بود. از طرف دیگر حیاط زیبای کاخ و طراحی فضای بیرون ان نیز یکی دیگر از جذابیت‌های آن محسوب می‌شود که دیدن آن خالی از لطف نیست.

کاخ نیاوران یکی از مکان های لاکچری تهران است و برای ورود به آن باید ابتدا بلیط تهیه کنید. ساعت بازدید از کاخ نیاوران در بهار و تابستان از ساعت ۹ تا ۱۹ و در پاییز و زمستان از ساعت ۸ تا ۱۷ است.

 

۱۷- پارک ملت

 

پارک ملت، از دیدنی های تهران

 

«پارک ملت» یکی از قدیمی‌ترین پارک های تهران است که در سال ۱۳۴۵ ساخته شد و در موازات خیابان ولیعصر (عج) قرار گرفته است. مساحت این باغ حدود ۳۴ هکتار است و یکی از بزرگ‌ترین پارک های تهران محسوب می‌شود.

پارک ملت بخش های تفریحی متنوعی دارد و به دلیل داشتن دریاچه مصنوعی و فضای سرسبزش یک مکان فوق العاده برای استراحت و سپری کردن یک روز خاطره‌انگیز محسوب می‌شود. در صورت گشت و گذار در این پارک حتما به باغ وحش و سینمای داخل پارک هم سر بزنید.

 

۱۸- پارک ساعی

 

پارک ساعی، از جذاب ترین پارک های تهران

 

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی تهران برای گردش نوروزی «پارک ساعی» است. پارک ساعی پایین‌تر از میدان ونک قرار دارد و به دلیل داشتن درختانی زیبا و بلند مکانی فوق‌العاده برای قدم زدن محسوب می‌شود. در این پارک می‌توانید به بخش باغ وحش و زمین بازی هم سر بزنید و از تماشای دریاچه زیبا و مجسمه‌های دیدنی که در جای جای باغ قرار دارند، لذت ببرید.

 

۱۹- پارک جمشیدیه

 

پارک جمشیدیه، از پارهای زیبای تهران

 

پارک جمشیدیه یکی از زیباترین پارک‌های تهران است که تفریحگاه های متنوعی دارد و برای قدم زدن در تهران بسیار مناسب است. این پارک در زمان قاجار متعلق به فردی به نام «جمشید دولو» بود. از همین رو به نام پارک جمشیدیه شناخته می‌شود.

طراحی زیبای پارک در کنار کفپوش‌های سنگی و جاده‌های جنگلی این باغ تجربه‌ای بی‌نظیر برای توریست‌ها رقم می‌زند. می‌توانید زمانی را در کنار دریاچه زیبای پارک سپری کنید و یا به نگارستان و بوستان سنگی سر بزنید. در این پارک معمولا نمایشگاه‌های موقتی ایجاد می‌شود که می‌توانید برای خرید و گشت زدن جذاب باشد.

 

۲۰- برج آزادی

 

برج آزادی، از دیدنی های تهران

 

برج آزادی که همه ما آن را به عنوان نماد شهر تهران می شناسیم، از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران و یکی دیگر از مکان های دیدنی تهران محسوب می‌شود. این برج که در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد، درست در میدان آزادی شهر تهران واقع شده است.

در فضای زیر برج نگارخانه، سالن دانستنی ها، سالن ایران شناسی، موزه و کتابخانه قرار دارد. ساعت بازدید از برج آزادی همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ است. اماکن دیدنی و گردشگری برج آزادی در روزهای شنبه و ایام شهادت تعطیل است.

 

سوالات متداول

 

با دوستامون کجا بریم تهران؟

 

برای دیدن از مناظر طبیعی تهران یا مکان‌های دیدنی و تاریحی تهران در نوروز یا هر زمان دیگری، اول از هر چیز باید بدانید که تهران برای همه سلیقه‌ها، انتخاب‌های جذابی دارد. می‌توانید با دوستانتان به دربند، درکه، دریاچه چیتگر، موزه‌ها و کاخ‌های دیدنی، مکان‌های تاریخی و عمارت‌های قدیمی یا پیست و دریاچه فشافویه بروید.

 

آخر هفته کجا بریم تهران؟

 

برای برنامه تهرانگردی آخر هفته های عید نوروز می‌توانید جاهای تاریخی تهران یا جاهای دیدنی تهران را برای سپری کردن آخر هفته انتخاب کنید. اگر به طبیعت علاقه دارید، می‌توانید از پارک جمشیدیه، بام لند، دریاچه چیتگر، پارک ملت و … دیدن کنید. و اگر دنبال مکان های تازیحی تهران هستید، موزه‌های مختلف در تهران، کاخ نیاوران، کاخ سعدآباد، برج آزادی، بازار بزرگ تهران و … را می‌توانید انتخاب کنید.

 

 

منابع: inspiredbymaps، skyticket

 

کالابرگ الکترونیک