۳ راهکار بهبود تعامل مدیران و کارمندان در قرنطینه کرونا و دورکاری

۳ راهکار بهبود تعامل مدیران و کارمندان در قرنطینه کرونا و دورکاری


8 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تعامل مدیران و کارمندان در دورکاری

تعامل کاری مدیران و کارمندان در روزگار قرنطینه کرونا و دورکاری اجباری امری بسیار حیاتی برای موفقیت هر سازمانی است. کار از راه دور پیش از همه‌گیری کرونا به جدیت امروز نبود و بسیاری از صاحبان کسب و کار علاقه جدی به آن نداشتند. حالا که قرنطینه و همه گیری کرونا شدت یافته، اهمیت فریلنسرینگ و دورکاری کارمندان بیش از پیش مورد توجه است. در ادامه این مقاله از مجله کوروش به راهکار و استراتژی‌های جدید در تعامل میان کارفرما و کارمند و اهمیت آن در رشد و توسعه فردی هرکس می‌پردازیم.

 

اهمیت تعامل کاری مدیر و کارمندان در دوران دورکاری

 

تعامل مدیران کارمندان دورکاری قرنطینه کرونا کسب و کار

 

امروزه تعامل کارفرما با نیروهایش رکنی مهم برای کسب و کار و هر مجموعه‌ای تلقی می‌شود. وقتی مجبوریم از راه دور کار کنیم و شرایط حضور در محل کار نیست باید به سازوکارهای جدیدی بیاندیشیم تا فرآیند ارتباطی از بین نرود. بازدهی بالا باشد و این دوری منجر به افت در عملکرد نیروها نشود.از مهمترین ویژگی‌های که تعامل را باید بیش از همیشه پر رنگ کند، گسترش فضای گفتگو و نقد و نظر است. در فضای کاری که کارمندان در آن صاحب نظر و اهل تفکر باشند، ایده‌ها و راهکارهای جدید تولید شده که منجر به رشد و تقویت سازمان می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: چطور در دوران کرونا دورکاری کنیم و روحیه‌ و سلامت خود را حفظ کنیم؟

 

 

کنفرانس ویدیویی در دورکاری راهکاری مهم برای تعامل مدیران و کارمندان

 

کنفرانس ویدیویی در دورکاری

 

ویدیو کنفرانس یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ روابط بین کارمندان و مدیران آنها در دوران دورکاری است. کاملاً بی‌عیب و نقص نیست، اما بینهایت بهتر از پیامک، ایمیل یا تماس تلفنی است زیرا علاوه بر کلمات گفته شده حالت چهره و زبان بدن نیز در آن وجود دارد.

تخفیف شوینده های افق کوروش

جلسات ویدیویی کار تیمی را بهبود می‌بخشد، انزوای کارمندان را کاهش می‌دهد و کانال‌های ارتباطی میان مدیران و کارمندان را توسعه می‌دهد.

 

 

لزوم گفت‌وگوی زنده برای برخی امور و بعضی از کارمندان

 

لزوم گفت‌وگوی زنده برای برخی امور و بعضی از کارمندان

 

گفت‌وگوی زنده (چت) به طور سنتی به عنوان ابزاری برای فروش یا خدمات به مشتری دیده می‌شود. با این حال، می‌تواند به عنوان یک ابزار خوب در مجموعه کاری شما باشد. در حوزه مدیریت منابع انسانی (HR) گفت‌وگوی زنده می‌تواند با چابکی بیشتری کار کند. تعامل مدیران و کارمندان به‎‌ویژه در روزگار قرنطینه کرونا و دورکاری با گفت‌وگوی زنده ضروری است.

 

اگر بخش منابع انسانی شما از گفت‌وگوی زنده استفاده می‌کند، کارکنان دیگر انتظار ناامیدکننده‌ای برای صحبت با افراد حاشیه‌ای ندارند. برخلاف ویدیو کنفرانس، با چت صدا و تصویر محیط خانه شما به اطلاع حاضرین در جلسه نمی‎‌رسد. چت امکان جالبی برای کسانی است که نوزاد در خانه دارند. کسانی که دارای شرایط خاصی در منزل هستند که پر از سر و صداست از چت استقبال می‎‌کنند! بسیاری از سیستم‌های گفت‌وگوی زنده برای انتخاب وجود دارد و اینکه کدام یک را انتخاب کنید بستگی به نیاز شما دارد. پس برای تعامل با کارمندان خود همین الان اقدام کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: عادت های جالب رهبران و کارآفرینان موفق جهان

 

 

اهمیت انجمن کارمندان

 

اهمیت انجمن کارمندان

 

انجمن‌ها و گروه‌ها در شبکه‌ها و پلتفرم‌های اجتماعی آنطور که فکر می‌کنید در مجموعه کاری شما بی فایده نیستند. گروه‌های فیس بوک و واتس اپ یا دیگر شبکه‌های اجتماعی برای تعاملات اجتماعی مناسب هستند اما بدون ایراد نیستند. بهتر است با کارمندان خود در بستر رسمی‌تری گفت‌وگو کنید. از انجمن‌های رایگان و غیر رایگان برای انتخاب وجود دارد. می‌توانید از مدیریت فنی وبسایت خود بخواهید این امکان را فراهم کند. کافیست مقداری از فضای هاست شما را به کمک نرم افزارهای ساخت انجمن هماهنگ کند. آن گاه مدیران و کارمندان می‌توانند در فروم‌ها (انجمن ها) که مختص به سازمان شما است گفت‌وگوی سازنده و رسمی داشته باشند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۳ دلیل منطقی که ثابت می‌کنند تلاش برای موفقیت مهم تر از استعداد است

 

 

تعامل مدیران کارمندان در دورکاری یک خیابان ۲ طرفه است

 

تعامل مدیران کارمندان در دورکاری

 

مدیران برای برقراری ارتباط موثر با کارمندان از راه دور به سیستم نیاز دارند، اما این سیستم از هر دو طریق کار می‌کند. کارمندان همچنین برای بحث در مورد مشکلات با مدیران به کانال هایی نیاز دارند. اگر ارتباطات خراب شود، کارمندان مشاغل دیگری پیدا می‌کنند و در مسئولیت خود انرژی کمتری خواهند داشت. وقتی به کارمندان گوش می‌دهید، انگیزه و بهره‌وری آنها افزایش می‌یابد، میزان ماندگاری کارمندان بهبود می‌یابد و هزینه‌های استخدام شما کاهش می‌یابد.

اگر شما به عنوان مدیر یک مجموعه، یک نیروی کار متعهد و خوشحال می‌خواهید، باید به او گوش دهید. گوش دادن به معنای توجه داشتن به گفته‌های کارمندان و عمل به این موضوعات است نه اینکه فقط شنونده باشید!

 

 

به این نکات توجه داشته باشید که:

 

  •  در روزهای دورکاری و به خصوص در این شرایط که نمی‌توانیم به باشگاه و استخر برویم، تحرک ما بسیار پایین می‌آید که منجر به مشکلاتی برای سلامتی ما می‌شود. برای حفظ سلامتی خود، باید ورزش کنید.
  •  برای تنظیم یک دفتر کار در خانه هزینه کنید: روشنایی مناسب، مانیتور بزرگ، صندلی با پشتی مناسب و استفاده از گل و گیاه. در شرکت، هر آنچه برای کمک به شما برای کار طولانی مدت لازم است، در نظر گرفته شده است. اما در خانه اگر برای یک تنظیم دفتر کار مناسب سرمایه‌گذاری نکنید، دچار گرفتگی عضلات، استرس و بدخلقی می‌شوید.
  •  بهترین نقطه برای کار جایی است که بیشترین نور طبیعی را دارد. به این دلیل که نور خورشید باعث بهبود خلق و خو و هوشیاری می‌شود و خستگی چشم را کاهش می‌دهد.
  •  هنگامی که تنها کار می‌کنید، مستعد ابتلا به افسردگی و اضطراب هستید. برای جلوگیری از این موضوع، می‌توانید در وقفه‌های استراحت بین کار: چند تمرین یوگا سریع داشته باشید یا یک خواب کوتاه، حتی کافیست به راحتی دراز بکشید و آرام باشید.
  •  کار کردن با هم تیمی‌ها در مناطق زمانی مختلف چالش برانگیز است، زیرا در هر ساعت از شبانه روز همیشه شخصی وجود دارد که مشغول کار است و در مورد کار بحث می‌کند یا به اطلاعات نیاز دارد. اگر محدودیت تعیین نکنید، ذهن شما تمام مدت مشغول کار است و دچار فرسودگی شغلی می‌شوید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۷ اصل مهم برای ایجاد تغییر در زندگی و رشد و توسعه فردی

کالابرگ الکترونیک