طرز تهیه مافین قارچ و پنیر به ۲ روش ساده و با سیب زمینی

طرز تهیه مافین قارچ و پنیر به ۲ روش ساده و با سیب زمینی


15 اسفند 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه مافین قارچ و پنیر

مافین قارچ و پنیر چطور درست می‌شود؟ مافین‌ها فقط کیک و دسر نیستند، بلکه انواع مافین غذایی به عنوان پیش غذا و فینگر فود، با مواد غذایی مختلف، مثل انواع گوشت، قارچ، پنیر، سبزیجات و … درست می‌شوند. فینگر فود مافین قارچ و پنیر، جزو کاپ کیک‌های غذایی پرطرفدار است که می‌توان هم به صورت گیاهی ساده و با سبزیجات و هم با انواع گوشت آن را تهیه کنید. این مافین‌ بافت نرمی دارد و بسیار لذیذ است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش، چند روش طرز تهیه مافین قارچ و پنیر را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه مافین قارچ و پنیر ساده

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کره  ۱ قاشق غذاخوری
قارچ ۵ عدد درشت
پیاز ۱ عدد متوسط
فلفل سیاه نوک قاشق چای‌خوری
آرد همه منظوره ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
مغز گردو ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار (خرد شده)
بیکینگ پودر ۲ قاشق چای‌خوری
تخم مرغ ۱ عدد بزرگ
روغن پخت و پز ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شیر ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پنیر چدار نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار (رنده شده)
جعفری خشک ۱ قاشق چای‌خوری
آویشن نصف قاشق چای‌خوری
نمک نصف قاشق چای‌خوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت مافین قارچ و پنیر: ۲۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه مافین قارچ و پنیر

مراحل طرز تهیه مافین قارچ و پنیر

مافین قارچ و پنیر در کمتر از نیم ساعت، پخته و آماده می‌شود و طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد. در ادامه مراحل طرز تهیه مافین قارچ و پنیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: مواد مافین را آماده کنید

در ابتدا، فر را روشن و روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. قارچ‌ها را بشویید و ورقه‌ای خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی باریک یا نگینی ریز خرد کنید. آرد را ۲ یا سه بار الک کنید. شیر و کره را بیرون از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسند. قالب‌های مافین را با کره چرب کنید یا داخل آنها کپسول مخصوص مافین بگذارید.

مرحله دوم: قارچ و پیاز را آماده کنید

در یک تابه ۱ قاشق غذاخوری کره بریزید و روی حرارت بگذارید. وقتی کره ذوب شد، پیاز را در آن بریزید و مدام تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس قارچ‌ها را هم اضافه کنید و حرارت را بالا ببرید تا قارچ‌ها آب نیندازند و سیاه نشوند. ۱/۴ قاشق چای‌خوری نمک و فلفل سیاه را هم اضافه کنید. حدود ۱۰ دقیقه، قارچ و پیاز را تفت دهید تا آب قارچ تبخیر شود. سپس شعله را خاموش کنید و اجازه دهید قارچ و پیاز سرد شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه آبگوشت قنبید قمی (آبگوشت کلم قمری) به روش اصیل قمی

در صورت تمایل می‌توانید انواع کره حیوانی یا گیاهی، قارچ، فلفل سیاه و نمک را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله سوم: مایه تخم مرغی را درست کنید

در یک کاسه، تخم مرغ، شیر، روغن پخت و پز، جعفری خشک و آویشن خشک، ۱/۴ قاشق چای‌خوری نمک و پنیر چدار رنده شده را بریزید و با هم مخلوط کنید. در یک کاسه دیگر، آرد الک شده، بیکینگ پودر و مغز گردو خرد شده را بریزید و با هم ترکیب کنید.

انواع روغن گیاهی، تخم مرغ، شیر، پنیر چدار، آویشن خشک، مغز گردو و آرد را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله چهارم: مواد را با هم ترکیب کنید

در این مرحله، بعد از اینکه قارچ و پیاز از دما افتادند و سرد شدند، به مایه تخم مرغی اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس مخلوط مواد خشک شامل آرد، بیکینگ پودر و گردو را هم اضافه کنید. همه مواد را کاملا با هم ترکیب کنید تا مایه مافین یکدست شود.

مرحله پنجم: مایه را در قالب مافین بریزید و در فر بپزید

مایه مافین که آماده شد، در قالب‌های مافین بریزید، طوری که ۲/۳ قالب‌ها پر شود. قالب را در فر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید. سپس یک خلال دندان را داخل مافین‌ها فرو ببرید. اگر از مایه مافین به خلال دندان نچسبید، مافین قارچ و پنیر را از فر بیرون بیاورید. صبر کنید تا مافین‌ها از دما بیفتند و آنها را از قالب دربیاورید. مافین‌ قارچ و پنیر را با سس دلخواه سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه مافین قارچ و پنیر با سیب زمینی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سیب زمینی ۳ عدد متوسط
قارچ ۲۰۰ گرم
آرد ۱۰۰ گرم
خامه (ساده) ۱۰۰ گرم
پنیر موزارلا ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد متوسط
فلفل دلمه‌ای رنگی و خرد شده ۱ عدد
پیازچه ۱۰ شاخه
بیکینگ پودر ۲ قاشق چای‌خوری
ادویه کاری نصف قاشق چای‌خوری
نمک، فلفل سیاه و پودر سیر به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی یا کره به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت مافین قارچ و پنیر: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه مافین قارچ و پنیر با سیب زمینی

مراحل طرز تهیه مافین قارچ و پنیر با سیب زمینی

این مافین قارچ و پنیر بافت بسیار لطیفی دارد و کاملا سیرکننده است. بنابراین می‌توانید به عنوان یک غذای ساده و شیک یا برای میان وعده بچه‌ها آن را به راحتی در خانه تهیه کنید. برای تهیه مافین قارچ و سیب زمینی پنیری، روش زیر را انجام دهید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه کوکو سیب زمینی و فلفل دلمه‌ ای ساده و پیتزایی

مرحله اول: مواد مافین را آماده کنید

ابتدا فر را روشن و روی دمای ۲۰۰ درجه تنظیم کنید تا گرم شود. سیب زمینی‌ها را آبپز کنید، وقتی پختند پوست آنها را بگیرید و با گوشت‌کوب بکوبید یا نگینی ریز خرد کنید. قارچ‌ها را بشویید و ریز خرد کنید. فلفل دلمه‌ای و پیازچه را هم بشویید و ریز خرد کنید.

مرحله دوم: مایه قارچ را آماده کنید

در یک تابه مقداری کره یا روغن سرخ کردنی بریزید و روی حرارت بگذارید. قارچ‌ها را در تابه بریزید و تفت دهید تا آب آنها گرفته شود. سپس پیازچه و فلفل دلمه‌ای‌ها را اضافه کنید و ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه تفت دهید و تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: مایه تخم مرغی را آماده کنید

در یک کاسه تخم مرغ‌ها را بشکنید و با همزن یا چنگال آنها را کاملا بزنید تا از لختگی خارج شوند. سپس نمک، فلفل سیاه، پودر کاری، پودر سیر و خامه را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و کنار بگذارید.

روغن سرخ کردنی، پودر کاری، پودر سیر و خامه را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله چهارم: همه مواد مافین را با هم ترکیب کنید

آرد و بیکینگ پودر را هم یک یا دو بار الک کنید و به مایه تخم مرغی اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. سیب زمینی پوره یا نگینی شده و مایه قاچ را که درست کرده‌ بودید، به مایه تخم مرغی اضافه کرده و همه مواد را با هم ترکیب کنید تا یک مخلوط یکدست داشته باشید.

مرحله پنجم: مایه مافین را در قالب بریزید

مواد مافین که آماده شد، قالب مافین را چرب کنید و نصف هر قالب را از مایه مافین پر کنید. روی مایه مافین را پنیر موزارلا رنده شده بریزید تا ۲/۳ قالب‌ها پر شود. همه قالب‌ها را به همین شکل آماده کنید. سپس قالب را در فر بگذارید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا مافین‌ها بپزند و روی آنها طلایی شود. سپس قالب را از فر خارج کنید و مافین‌ها را بیرون بیاورید و روی توری بگذارید تا از دما بیفتد. مافین‌ها را به صورت گرم یا سرو می‌توانید سرو کنید.

برای خرید پنیر موزارلا می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن مافین قارچ و پنیر

فوت و فن‌های خوشمزه شدن مافین قارچ و پنیر

از چه پنیری برای مافین قارچ و پنیر استفاده کنیم؟

انواع پنیر‌های کشدار مثل موزارلا و پنیر پیتزا، یا پنیرهایی که طعم قوی دارند مثل پنیر پارمسان، پنیر چدار و … را می‌توانید در مافین قارچ و پنیر استفاده کنید.

در مافین قارچ و پنیر از چه سبزیجاتی استفاده کنیم؟

مواد مورد استفاده در ترکیبات مافین قارچ و پنیر، بسیار متنوع و بسته به سلیقه شما است. می‌توانید در مایه مافین از کنسرو سبزیجات مخلوط، اسفناج، سیب زمینی، کرفس، هویج و حتی برنج پخته هم استفاده کنید. همچنین سبزیجات معطر خشک یا تازه مثل ریحان، جعفری،‌ گشنیز و … می‌توانند طعم مافین را خوشمزه‌تر کنند.

 

منبع: recipeland
کالابرگ الکترونیک