طرز تهیه پاستا با سس پنیر خوشمزه در ۶ مرحله ساده

طرز تهیه پاستا با سس پنیر خوشمزه در ۶ مرحله ساده


9 خرداد 1403 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

پاستا با سس پنیر از انواع پاستای ایتالیایی است. طرز تهیه پاستا با سس پنیر بسیار آسان است. با این روش، یک غذای بین‌المللی، خوشمزه و پرطرفدار را درست می‌کنید که بچه‌ها هم طعم آن را می‌پسندند. با ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش همراه باشید تا روش تهیه پاستا با سس پنیر را به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه پاستا با سس پنیر (برای ۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
ماکارونی فرمی ۴۰۰ گرم
شیر ۲ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد سفید نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
کره ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری
پنیر چدار (رنده شده) ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
 نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه

 

مدت زمان لازم برای آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه

مدت زمان لازم برای پخت پاستا با سس پنیر: ۲۰ دقیقه

 

مراحل طرز تهیه پاستا با سس پنیر

مراحل طرز تهیه پاستا با سس پنیر

برای درست کردن این پاستای ساده با پنیر پیتزا و پنیر چدار بدون فر مراحل طرز تهیه پاستا با سس پنیر را دنبال کنید.

مرحله اول: آب پاستا را بجوشانید

در اولین مرحله از طرز تهیه پاستا با سس پنیر باید سه چهارم قابلمه مناسبی را پر از آب کنید و پس از افزودن مقداری نمک روی حرارت زیاد قرار دهید تا بجوشد. توجه داشته باشید، ابعاد قابلمه و میزان آب باید با حجم پاستا تناسب داشته باشند. در غیر این صورت، ماکارونی آب و فضای کافی برای پخت نداشته و احتمالا خمیر می‌شود. خوب است بدانید، شما برای جوشاندن هر ۴۵۰ گرم ماکارونی به حدود ۴ لیتر آب نیاز دارید.

برای خرید نمک می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: پاستا را به آب جوش اضافه کنید

پس از جوش آمدن آب قابلمه لازم است پاستا (ماکارونی فرمی) را همراه با مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه کنید منتظر بمانید تا بجوشد و کاملا مغزپخت شود.

برای خرید انواع ماکارونی فرمی و روغن مایع می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله سوم: پاستا را آبکش کنید

پس از گذشت حدود ۱۰ دقیقه، بافت پاستا را امتحان کنید تا از پختن آن مطمئن شوید. سپس، آن را در آبکش بریزید و زیر آب سرد بگیرید تا نشاسته اضافی‌اش را آزاد کند و کاملا شسته شود. یادتان باشد، همه آب پاستا را دور نریزید و به اندازه یک لیوان دسته‌دار فرانسوی از این مایع لعاب‌دار را نگهدارید. در نهایت، آبکش حاوی پاستا را در گوشه‌ای قرار دهید.

مرحله سوم: آرد را تفت دهید

حالا باید درست کردن سس پاستا را شروع کنید. برای این منظور، ابتدا کره را همراه با مقداری روغن داخل تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس، آرد را الک کرده و به تابه حاوی کره اضافه کنید. این مواد را تا جایی هم بزنید که کاملا با یکدیگر ترکیب شده و مایه یکدستی ایجاد شود.

حتما بخوانید  آیا برنج گلوتن دارد + معرفی انواع برنج گولتن دار و فاقد گلوتن

برای خرید آرد و کره می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله چهارم: شیر را اضافه کنید

به‌محض آن‌که از یکدست شدن مایه و برطرف شدن بوی خامی آرد مطمئن شدید باید شیر را به تابه اضافه کنید. این ترکیب را به‌طور مداوم هم بزنید تا ته نگیرد و گلوله نشود. سپس، مقداری نمک و فلفل سیاه هم روی آن بریزید.

برای خرید شیر و فلفل سیاه می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله چهارم: پنیرها را اضافه کنید

پس از ترکیب کردن مواد بالا و مشاهده اولین حباب‌ها، مایه سس‌تان به غلظت کافی رسیده است. بنابراین، لازم است پنیر چدار و پنیر پیتزا را هم به آن اضافه کنید. اما قبل از افزودن پنیر، پیشنهاد می‌کنیم حداقل نصف آب پاستایی که نگه داشته‌اید را داخل تابه بریزید.

سپس، اجازه بدهید مایه سس دوباره به غلظت کافی برسد. اکنون پنیرهای رنده شده را هم اضافه کنید و مواد را به‌خوبی هم بزنید تا پنیر چدار و پنیر پیتزا کاملا ذوب شوند.

برای خرید پنیر پیتزا و پنیر چدار می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله پنجم: پاستا را به سس پنیر اضافه کنید

امیدواریم تا این‌جا مراحل طرز تهیه پاستا با سس پنیر را بدون مشکل دنبال کرده باشید. در این مرحله، پاستای پخته را هم به محتویات تابه اضافه کنید و با دقت هم بزنید تا کاملا به سس آغشته شود. این کار را به آرامی انجام دهید. در غیر این صورت، ممکن است ماکارونی شما خرد یا له شود.

مرحله ششم: پاستا با سس پنیر را سرو کنید

در نهایت، این غذای خوشمزه را با مقداری جعفری یا ریحان خرد شده تزیین کرده و همراه با زیتون بدون هسته یا دیگر چاشنی‌های دلخواه نوش جان کنید. قبل از سرو چند دقیقه منتظر بمانید تا پاستا با سس پنیر کمی خنک‌تر شود و خودش را بگیرد.

نکات مهم در طرز تهیه پاستا با سس پنیر

  • برای جلوگیری از تغییر رنگ سس پنیر، پیشنهاد می‌کنیم به‌ جای فلفل سیاه از فلفل سفید استفاده کنید.
  • بسته به سلیقه می‌توانید این غذا را با استفاده از ماکارونی فرمی، رشته‌ای یا فتوچینی تهیه کنید. برای خرید انواع اسپاگتی می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.
  • در صورت تمایل، می‌توانید مقداری پودر آویشن یا پودر پاپریکا هم به این غذا اضافه کنید. برای خرید آویشن و پودر پاپریکا می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.
  • بسته به ذائقه، می‌توانید یکی دو حبه سیر رنده شده یا پودر سیر را هم به سس پنیر اضافه کنید. برای خرید پودر سیر می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.
  • در صورت تمایل، می‌توانید مقداری نخود فرنگی و ذرت یا سبزیجاتی مانند بروکلی را هم به مواد داخل تابه اضافه کنید. برای خرید کنسرو نخود فرنگی و ذرت کنسروی می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.
  • به‌جای پنیر چدار و پنیر پیتزا می‌توانید از پنیر خامه‌ای و پنیر پارمسان در طرز تهیه پاستا با سس پنیر استفاده کنید. برای خرید پنیر خامه‌ای و پنیر پارمسان می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.
حتما بخوانید  طرز تهیه سس پستو ایتالیایی به 3 روش مرحله به مرحله

بیشتر بخوانید: پاستا پستو با مرغ و قارچ

فوت و فن‌های خوشمزه شدن پاستا با سس پنیر

فوت و فن‌های طرز تهیه پاستا با سس پنیر

آیا در پاستا با سس پنیر می‌توانیم مرغ و قارچ هم بریزیم؟

در صورت تمایل، می‌توانید از سینه مرغ و قارچ هم در این غذا استفاده کنید. برای این منظور، لازم است ابتدا قارچ و سینه یا فیله مرغ را به‌صورت نگینی خرد کرده و با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. سپس، آن‌ها را با مقداری کره و روغن تفت دهید و به باقی مواد اضافه کنید تا طعم سس به خوردشان برود.

نحوه گرم کردن پاستا با سس پنیر چیست؟

اگر پاستا با سس پنیر سرد شده و از دهن افتاده؛ یا اگر قصد دارید باقی مانده آن را در وعده دیگری نوش جان کنید طبیعتا باید غذا را دوباره گرم کنید. برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم حدود نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی شیر را به قابلمه حاوی پاستا اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. شعله را کم کنید و اجازه بدهید غذای خوشمزه‌تان به دمای دلخواه برسد. دقت کنید؛ این غذا حاوی پنیر، شیر و آرد است و ممکن است خیلی زود ته بگیرد.

چرا پاستا خمیر می‌شود؟

پاستا در هنگام جوشیدن باید فضا و آب کافی داشته باشد و بیش از اندازه هم جوشانده نشود. در غیر این صورت، لعاب زیادی می‌اندازد و احتمالا خمیر و شفته می‌شود.

 

محصولات مرتبط