با این ترفندها شیر پسته را به روش بازاری غلیظ و کشدار درست کنید

با این ترفندها شیر پسته را به روش بازاری غلیظ و کشدار درست کنید


7 شهریور 1403 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
با این ترفندها شیر پسته را به روش بازاری غلیظ و کشدار درست کنید

شیر پسته یکی از مقوی‌ترین و خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های بازاری و کافی شاپی است که با افزودنی‌های متنوعی آماده می‌شود. مصرف شیر پسته برای تجدید قوا و سلامتی مردان، زنان و کودکان خواص بسیار زیادی دارد. اگر سوال شما هم این است که با پسته چی درست کنم با ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش همراه باشید تا طرز تهیه شیر پسته کافی شاپی غلیظ و کشدار به عنوان یک دسر لذیذ با پسته را به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه شیر پسته غلیظ و کشدار (برای ۲ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شیر (سرد و ترجیجا پرچرب) ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
مغز پسته (بدون نمک) نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
گلاب ۱ قاشق چای‌خوری
هل سبز (پودر شده) ۱/۸ قاشق چای‌خوری
ثعلب نصف قاشق چای‌خوری
عسل ۲ قاشق غذاخوری

 

مدت زمان لازم برای آماده‌سازی مواد اولیه شیر پسته: ۱ ساعت

مدت زمان مورد نیاز برای تهیه شیر پسته: ۱۰ دقیقه

میزان کالری در ۱۰۰ گرم شیر پسته ساده: حدود ۱۴۰ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه شیر پسته خانگی به روش بازاری

مراحل طرز تهیه شیر پسته خانگی

در طرز تهیه شیر پسته به دلخواه می‌توانید از خامه صبحانه ساده، سس شکلات، بستنی، موز، پودر نارگیل و انواع مغزها به عنوان طعم‌دهنده استفاده کنید و در نهایت یک معجون شیر پسته با موز و سایر مخلفات مثل شیر پسته علی بابا داشته باشید.

مرحله اول: مقدمات تهیه شیر پسته را فراهم کنید

پیش از شروع مراحل طرز تهیه شیر پسته ساده، ابتدا یک چهارم شیر (معادل نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی) را گرم کنید. سپس، مغز پسته و پودر هل را در شیر گرم بریزید و حدود یک ساعت صبر کنید تا پسته‌ها کاملا نرم در شیر شوند. در صورت تمایل، می‌توانید مغز پسته را از شب قبل در مقداری آب گرم بخیسانید و پس از آبکشی کردن با باقی مواد ترکیب کنید. باقی‌مانده شیر (معادل یک و نیم لیوان دسته‌دار فرانسوی) را در فریزر بگذارید و یک ساعت منتظر بمانید تا شیر کاملا یخ بزند.

برای خرید شیر و هل سبز می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

حتما بخوانید  ۱۵ دسر مخصوص کریسمس | رسپی کیک و شیرینی های بین المللی

مرحله دوم: شیر، مغز پسته و پودر هل را میکس کنید

حالا، ترکیب نصف لیوان شیر با پودر هل و مغز پسته نرم شده را در دستگاه مخلوط‌کن بریزید و به اندازه‌ای میکس کنید که پسته‌ها به صورت یکدست پوره شوند. این مخلوط باید به مایع غلیظ و یکنواختی تبدیل شود.

اگر مغز پسته را از شب قبل در آب گرم خیسانده‌اید، ابتدا باید آن را آبکشی کرده و سپس، با مقداری شیر و باقی مواد در مخلوط‌کن بریزید و کاملا هم بزنید.

مرحله سوم: شیر یخ زده را با باقی مواد ترکیب کنید

در این مرحله، شیر یخ‌زده را از فریزر بیرون بیاورید و داخل مخلوط‌کن بریزید تا با مخلوط شیر، پوره پسته و پودر هل کاملا ترکیب شود.

مرحله چهارم: عسل، گلاب و ثعلب را اضافه کنید

پس از آن‌که مواد داخل مخلوط‌کن را برای مدت یکی دو دقیقه کاملا هم زدید، عسل، گلاب و ثعلب را نیز در دستگاه بریزید و همراه با باقی مواد چند دقیقه هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

برای خرید عسل و گلاب می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله آخر: شیر پسته را سرو کنید

در نهایت، شیر پسته غلیظ، کش‌دار و یکنواخت را در لیوان‌ها بریزید و بسته به ذائقه، با مقداری خامه فرم گرفته، پودر پسته، چند برگ نعنای تازه، تعدادی مغز پسته یا انواع میوه‌ها، برش‌های کمپوت‌ میوه دلخواه و مغزهای متنوع تزیین کنید. نوشیدنی شیر پسته را پیش از مصرف در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک بماند.

برای خرید خامه، انواع مغزها و آجیل و انواع کمپوت میوه می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

نکات مهم در طرز تهیه شیر پسته به روش بیرون

  • در صورت تمایل، می‌توانید ثعلب را از دستور تهیه شیر پسته حذف کنید. در این صورت، نوشیدنی شما مثل شیر پسته کافی شاپی و بازاری کش‌دار و غلیظ نمی‌شود.
  • بسته به ذائقه، می‌توانید مقدار عسل مصرفی برای تهیه شیر پسته را افزایش دهید و شیرینی این نوشیدنی را به دلخواه خود بیشتر کنید.
  • در صورت تمایل، می‌توانید مقداری بستنی وانیلی (طرز تهیه بستنی وانیلی) یا بستنی پسته‌ای (طرز تهیه بستنی پسته ای) نیز به ترکیبات شیر پسته اضافه کنید که در این صورت میلک شیک پسته خواهید داشت.
  • بسته به ذائقه، می‌توانید مقداری خامه صبحانه را به ترکیب شیر پسته اضافه کنید. در این صورت، نوشیدنی شیر پسته شما غلیظ‌تر و خوشمزه‌تر می‌شود.
  • در صورت تمایل، به جای گلاب می‌توانید مقدار کمی عصاره وانیل یا عصاره بادام را به شیر پسته اضافه کنید.
  • در صورت اضافه کردن موادی مثل موز، پودر نارگیل و خامه و … به شیر پسته در نظر داشته باشید که کالری معجون شیر پسته با موز و سایر مخلفات از کالری شیر پسته ساده بیشتر است.
  • اگر محدود خوردن لبنیات دارید از انواع شیر گیاهی برای درست کردن شیر پسته استفاده کنید.
حتما بخوانید  14 خواص پسته دریایی (باقالی دریایی) + میزان کالری و طرز خوردن آن

فوت و فن‌های خوشمزه شدن شیر پسته مخصوص

فوت و فن‌های خوشمزه شدن شیر پسته مخصوص

روش درست کردن شیر پسته زعفرانی چگونه است؟

طرز تهیه شیر پسته زعفرانی هم درست مانند همان چیزی است که در دستور بالا گفتیم؛ با این تفاوت که باید یک هشتم قاشق چای‌خوری زعفران آسیاب شده یا ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کشیده غلیظ را به ترکیبات شیر پسته ساده اضافه کنید.

شیر پسته با بستنی را چطور درست کنیم؟

طرز تهیه شیر پسته با بستنی بسیار ساده است. برای این منظور، شیر سرد، مغز پسته و بستنی وانیلی یا پسته‌ای را در دستگاه مخلوط‌کن بریزید. این مواد را برای یکی دو دقیقه به خوبی هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بافت یکنواخت و غلیظی ایجاد شود. در صورت تمایل، می‌توانید مقداری عسل، کنجد و انواع مغزها را به این ترکیب اضافه کرده و کاملا با یکدیگر ترکیب کنید.

طرز تهیه شیر پسته با موز چیست؟

طرز تهیه شیر پسته با موز هم درست مانند دستور بالاست؛ با این تفاوت که یک عدد موز درشت را نیز با شیر گرم و مغز پسته باید در مخلوط‌کن بریزید و به خوبی ترکیب کنید تا مایع غلیظ و یکدستی ایجاد شود. سپس، می‌توانید مقداری بستنی، پودر نارگیل، کنجد و عسل را با باقی شیر به دستگاه میکسر اضافه کنید و هم بزنید. اگر معجون شیر پسته به دست آمده بیش از اندازه غلیظ بود، می‌توانید شیر بیشتری را به آن اضافه کنید تا رقیق‌تر شود.

روش درست کردن شیر پسته بدون شیر چیست؟

در طرز تهیه شیر پسته بدون شیر باید در دستور بالا آب را جایگزین شیر کنید. سپس، نصف لیوان خامه، نصف لیوان مغز پسته خیس خورده، مقداری وانیل و ۲ قاشق غذاخوری عسل را با آب ترکیب کرده و نوش جان کنید.

روش استفاده پودر شیر پسته چگونه است؟

طرز استفاده پودر شیر پسته به این صورت است که قبل و بعد از هر وعده غذایی، یک قاشق چای‌خوری پودر شیر پسته را در یک لیوان آب حل کرده و نوش جان کنید.

 

محصولات مرتبط