معرفی و خلاصه کتاب «به جعبه دست بزن» اثر ست گادین

معرفی و خلاصه کتاب «به جعبه دست بزن» اثر ست گادین


18 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی و خلاصه ای از کتاب به جعبه دست بزن اثر « ست گادین»

ست گادین در کتاب به جعبه دست بزن از مخاطب سوال می کند که آخرین باری که برای اولین بار کاری را انجام دادید، کِی بود؟ او می گوید که تصور کنید که جهان نه واسطه ای داشت نه ناشری. خبری از رییس و یا منابع انسانی نبود. کسی وجود نداشت که به شما بگوید چه کاری را نمی توانید انجام دهید. او سوال می پرسد اگر در آن دنیا بودید، چه می کردید؟ در نهایت نویسنده با دلایل مختلف مخاطب را ترغیب می کند که همان کار را باید انجام دهید. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به کتاب به جعبه دست بزن اثر ست گادین انداخته ایم.

 

زندگی از نگاه ست گادین در کتاب به جعبه دست بزن

 

زندگی از نگاه ست گادین در کتاب به جعبه دست بزن

 

نویسنده کتاب به جعبه دست بزن معتقد است زندگی یک جعبه زنگ است، باید آن را فشار دهید. ست گادین می گوید نباید کاری کنیم تا به وضعیت موجود برسیم. باید وضعیت موجود را ایجاد کنیم. ست داستانی درباره زمان به دنیا آمدن پسر عمویش تعریف می کند. عموی ست دکترای ام آی تی بود. او یک جعبه زنگ ساخت.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب روانشناسی عزت/ ناتانیل براندن «

 

 

یک جعبه الکترونیکی ساده

 

این جعبه یک جعبه الکترونیکی ساده بوده که مولد صدا است و صدایی شبیه به بوق تولید می کند. با زدن هر دکمه صدایی تولید می شود و چراغ روشن می شود. این جعبه برای بچه ها بسیار هیجان انگیز و غیر قابل پیش بینی است. جعبه دارای ۲ کلید، چند چراغ و چند کنترل دیگر بود. با چرخاندن سوئیچ ها کارهای متفاوتی انجام می شد. نویسنده کتاب معتقد است این جعبه درست مانند زندگی است. زندگی که پر از اتفاقات جدید و غافل گیر کننده است. او می گوید مانند یک تابع ریاضی اگر یک متغیر را وارد کنید نتیجه می گیرید. زندگی یک جعبه زنگ است، باید آن را فشار دهید.

 

درباره نویسنده کتاب به جعبه دست بزن

 

اکثر افراد ست گادین نویسنده کتاب به جعبه دست بزن را در حوزه بازاریابی می شناسند. با این حال او کتاب های پرفروشی مانند گاو بنفش، قبایل و شیب را نوشته است. ست گادین حرف های تاثیرگذاری در زمینه مدیریت مهارت های فردی و رهبری مطرح کرده است. او یکی از پرطرفدارترین وبلاگ نویس ها در جهان است. گادین طرز فکر خود را در نوشته های روزانه اش در وبلاگ شخصی منتشر می کند.

 

 

روایت ست گادین از زنی به نام آنی در کتاب به جعبه دست بزن

 

روایت ست گادین از زنی به نام آنی در کتاب به جعبه دست بزن

 

کتاب به جعبه دست بزن با داستان زنی به نام «آنی» آغاز می شود. زنی که یک روز به رییسش گفت من ایده ای دارم و فردا کار روی آن را شروع می کنم. آنی گفت این کار زمان زیادی نمی برد و هزینه زیادی هم نخواهد داشت. فکر می کنم ایده ام جواب دهد. این جملات آنی نه تنها زندگی اش را تغییر داد بلکه شرکت او را نیز به سمت بهتری کشاند. احتمالا سوال می کنید که این ایده چه بود و حتی کنجکاو شوید که چگونه این کار را انجام داده است. ست گادین می گوید این موضوع اصلا مهم نیست! این سوال اشتباه است! مهم تغییر در وضعیت بود.

حتما بخوانید  معرفی و مروری بر خلاصه کتاب بی حد و مرز اثر جیم کوییک

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب پروژه شادی/ گریچن رابین «

 

 

ابتکار آنی

 

آنی دیگر منتظر دستورالعمل ها نبود. او از طریق فهرست های مشخص شده کار نمی کرد. مهم این بود که او ابتکار به خرج داد. ابتکار در مورد تبدیل شدن به کسی که چیزی را شروع می کند. کسی که آماده است در این مسیر شکست بخورد. کسی که تغییر را می پذیرد. ست گادین می گوید حالا نوبت شماست. باید این کار را انجام دهید.

 

۷ ضرورت از نگاه ست گادین در کتاب به جعبه دست بزن

 

7 ضرورت از نگاه ست گادین نویسنده کتاب به جعبه دست بزن

 

ست گادین در کتاب به جعبه دست بزن از ۷ ضرورت برای قرار گرفتن در مسیر درست و ایجاد تغییر یاد می کند. او می گوید مهم ترین و اصلی ترین ضرورت این است که آگاه باشید. از بازار، فرصت ها و این که چه کسی هستید آگاهی داشته باشید. نویسنده تحصیل را به عنوان ضرورت دوم مطرح می کند. او می گوید اگر تحصیل کرده باشید می توانید درک بهتری از آن چه در اطراف شما وجود دارد پیدا کنید. ضرورت سوم از نظر گادین بحث ارتباط است. او معتقد است هنگام تعامل و ارتباط به شما اعتماد خواهند کرد. ثابت قدم بودن از نگاه نویسنده کتاب به جعبه دست بزن می تواند یکی دیگر از دیگر ضرورت های مهم برای تغییر و ابتکار باشد. او می گوید ثبات باعث می شود تا سیستم بداند که چه انتظاری از شما دارد.

 

 

ضرورت ترسناک

 

ضرورت ترسناک

 

گادین می گوید سرمایه و دارایی ایجاد کنید. شما باید چیزی برای فروش داشته باشید. او معتقد است در عین حال باید مولد باشید. در چنین شرایطی است که قیمت مناسبی خواهید داشت. گادین می گوید ممکن است شما همه این موارد را داشته باشید و همچنان شکست بخورید. یک شغل کافی نیست! یک کارخانه کافی نیست! یک تجارت کافی نیست! دنیا خیلی سریع در حال تغییر است بنابراین بدون ابتکار چاره ای ندارید. بدون تحریک و آزمایش شما گاهی فرو می روید. باید تحت فشار قرار بگیرید، ابتکار به خرج دهید و آزمایش کنید. نویسنده کتاب می گوید دستور و ضرورت هفتم کمی ترسناک است. بنابراین بسیاری آن را نادیده می گیرند. هفتمین ضرورت داشتن جرات، شور و اشتیاق برای قرار گرفتن در مسیر چالش ها است.

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب سال بله گفتن/ شوندا رایمز «

 

 

تفاوت افراد موفق با دیگران از نگاه نویسنده کتاب

 

تفاوت افراد موفق با دیگران از نگاه نویسنده کتاب به جعبه دست بزن

 

ست گادین در کتاب به جعبه دست بزن به یک تفاوت جالب اشاره می کند. او می گوید ایجاد چالش و ابتکار عمل تفاوت میان افراد موفق از افراد دیگر است. همین موضوع را می توان در سازمان هایی که رو به رشد هستند و در مقابل سازمان هایی که در مواجهه با رکود و شکست قرار دارند، مشاهده کرد. برندگان ابتکار عمل را به علاقه و تمرین تبدیل کرده اند. او می گوید چالش اصلی تکمیل توانایی های شما نیست. چالش اصلی عادت کردن برای شروع است.

حتما بخوانید  درباره زندگی و آثار لوئیز گلیک برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۰

 

 

تفاوت شار با ریسک از نگاه ست گادین، نویسنده کتاب به جعبه دست بزن

 

تفاوت شار با ریسک از نگاه ست گادین، نویسنده کتاب به جعبه دست بزن

 

ست گادین در کتاب به جعبه دست بزن به عناصر تولید اشاره می کند. او می گوید کار کردن بر روی ایده و فضایی برای سازماندهی آن از عناصر تولید هستند. در این میان نباید مواد خام، توزیع‌ و بازاریابی را نیز نادیده گرفت. با این حال اگر ضرورت هفتم که در بالا به آن اشاره شد در این مسیر قرار نگیرد، همه زحمت ها هدر خواهد رفت. شما به کسی نیاز دارید که بگوید پیش برو. همه عناصر ارزان تر و راحت تر از قبل پیدا می شوند اما نیروی محرکه بسیار سخت ایجاد می شود.

 

 

معنای برد و باخت در ریسک

 

گادین به تفاوت شار با ریسک اشاره می کند و می گوید این دو با هم یکسان نیستند. شار زمانی است که همه چیز در حال حرکت است، هنگامی که جریان وجود دارد. اما ریسک شامل شانس برد و باخت است. ما چیزی را در معرض خطر قرار می دهیم که ممکن است جواب دهد و حتی ممکن است جوابی ندهد. او می گوید از نظر برخی افراد ریسک بد است چرا که با احتمال شکست همراه است. او می گوید ریسک معمولا همان چیزی است که شما را از انجام کاری باز می دارد. از خطر جلوگیری می کند. ست گادین می گوید همه ما برای این که شکست نخوریم، آموزش دیده ایم.

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب آینده نزدیک/ کوین کلی «

 

 

تعریف ست گادین از اضطراب در کتاب به جعبه دست بزن

 

تعریف ست گادین از اضطراب در کتاب به جعبه دست بزن

 

نویسنده کتاب به جعبه دست بزن، اضطراب را به عنوان یک تجربه شکست تعریف می کند. ست گادین می گوید اگر از شروع پروژه نگران هستید، مطمئنا در ذهن تان خطر شکست وجود دارد. مردم معمولا شار با ریسک را اشتباه می گیرند. ما فکر می کنیم اگر جریان و حرکت وجود داشته باشد، چیزی در خطر است. فکر می کنیم هر چیزی که غیر قابل پیش بینی باشد، خطرناک و ریسکی است. افرادی که می ترسند سعی می کنند تا از برخورد اجتناب کنند. بنابراین به طور کلی از حرکت اجتناب می کنند. این افراد دو اشتباه مرتکب می کنند: آن ها فرض می کنند ریسک بد است و در عین حال ریسک با شار را اشتباه می گیرند. ترس از حرکت باعث گیر افتادن و دفاع از موقعیت می شود. موقعیت خود در بازار در سطح تحصیلات و… . احتمالا در گذشته این موضوع چندان اهمیتی نداشته است اما اکنون کل جهان در حال تغییر مداوم است. اگر پروژه ای تغییری نداشته باشد، شما به عقب برمی گردید.

 

کی می توانید شروع کنید؟

 

کی می توانید شروع کنید؟

 

ست گادین در کتاب به جعبه دست بزن در نهایت بهترین زمان برای شروع هر کاری را اکنون و حالا می داند. اولین قانون انجام هر کار مهم از نظر نویسنده همین است. او در بخش پایانی کتاب اشاره می کند که اجازه ندهید عقب ماندگی ها و یا اضطراب ها شما را از کار دور کنند. مغز شما مانند یک مارمولک دنبال راه آسان است. سعی کنید تفاوت را با شروع کار سخت ایجاد کنید. شکست خوردن را تمرین کنید. شما شایسته این هستید که پیامدهای انتخاب تان را مشاهده کنید.

 

 

منبع: whatyouwilllearn

 

کالابرگ الکترونیک