۳ طرز تهیه شکلات انار قالبی، بدون قالب و تخته ای با طعم لذیذ

۳ طرز تهیه شکلات انار قالبی، بدون قالب و تخته ای با طعم لذیذ


23 مهر 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه شکلات انار به ۳ روش خوشمزه

شکلات انار یکی از ساده‌ترین و شیک‌ترین انواع دسرهای خانگی برای شب یلدا و زینت بخشیدن به میز پذیرایی است. درست کردن شکلات با انار نیاز به مهارت خاصی ندارد و به راحتی می‌توانید در خانه آن را به روش‌های فوری قالبی، بدون قالب و شکلات تخت تهیه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه شکلات انار به چند روش مختلف آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه شکلات انار قالبی برای شب یلدا

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شکلات تخته‌ای خرد شده ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن نارگیل ۱ قاشق غذاخوری
انار دانه سرخ ۱ عدد بزرگ

 

مدت زمان آماده سازی شکلات انار قالبی: ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه شکلات انار قالبی

مراحل طرز تهیه شکلات انار قالبی

درست کردن شکلات انار قالبی در خانه بسیار ساده است. این شکلات انار لاکچری ظاهر بسیار زیبایی دارد و در عرض چند دقیقه آماده می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه شکلات انار قالبی آشنا شوید.

مرحله اول؛ انار را دانه کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه شکلات انار قالبی در خانه باید انار را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس دانه‌های انار را از پوسته سفید آن جدا کنید و در یک ظرف مناسب بریزید.

مرحله دوم؛ شکلات تخته‌ای در یک ظرف استیل بریزید

در این مرحله به سراغ شکلات تخته‌ای بروید. شکلات‌ها را با دست کاملا خرد کنید و در یک ظرف استیل بریزید. از شکلات تلخ، سفید یا هر طعمی که دوست دارید استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع شکلات را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم؛ شکلات‌ها را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید

در این مرحله از طرز تهیه شکلات انار باید کتری آب را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس کاسه شکلات‌ها را روی حرارت غیرمستقیم کتری بگذارید تا شکلات به آرامی به روش بن ماری آب شود. در این حین چندین بار با قاشق شکلات‌ها را هم بزنید تا کاملا آب شوند. انواع روش‌های آب کردن شکلات را بلد هستید؟

مرحله چهارم؛ روغن نارگیل را به شکلات‌های آب شده اضافه کنید

بعد از این که شکلات‌ها آب شدند، روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و شکلات و روغن را به خوبی با هم ترکیب کنید تا کاملا یکدست شوند.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه شیرینی شکری در فر و تابه | شیرین خوشمزه عید نوروز

مرحله پنجم؛ شکلات‌ آب شده را در قالب بریزید

شکلات‌های آب شده را برای تهیه شکلات انار در قالب بریزید

در این مرحله از طرز تهیه شکلات انار لاکچری و خوشمزه باید داخل قالب‌های کاپ کیک کوچک یا قالب‌های مخصوص شکلات مقداری شکلات بریزید و آن را به آرامی با قاشق صاف کنید.

مرحله ششم؛ مقداری دانه انار روی شکلات بریزید

بعد از ریختن شکلات در قالب، باید مقداری انار دانه شده روی آن بریزید. سپس می‌توانید دوباره کمی شکلات روی انارها بریزید و در انتها چند دانه انار برای تزیین روی شکلات بچینید.

مرحله هفتم؛ شکلات‌ انار را در فریزر قرار دهید

در این مرحله باید قالب‌های شکلات را به آرامی در فریزر قرار دهید و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا شکلات‌ها کاملا سفت شوند و خودشان را بگیرند. بعد از ۱۵ دقیقه با انگشت روی شکلات را فشار دهید و اگر سفت بود، یعنی شکلات شما آماده است.

مرحله هشتم؛ شکلات‌ انار را از قالب خارج کنید

شکلات‌ انار را از قالب خارج کنید

برای خارج کردن شکلات‌ها از قالب باید مطمئن شوید که کاملا سفت شده‌اند. سپس شکلات‌ها را به آرامی از قالب خارج کنید. می‌توانید این شکلات‌ها را تا ۳ روز در یخچال نگهداری کنید و از طعم لذیذ و ظاهر جذاب آن‌ها لذت ببرید.

روش تهیه شکلات سکه‌ای انار بدون قالب

طرز تهیه شکلات سکه‌ای انار بدون قالب

یکی از ساده‌ترین روش‌های درست کردن شکلات انار، درست کردن شکلات انار سکه‌ای است. در این روش نیازی به قالب یا ابزار خاصی ندارید و می‌توانید به راحتی شکلات‌هایی جذاب در خانه درست کنید. برای شروع باید شکلات را به روش بن ماری، روی حرارت غیرمستقیم کتری آب کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری دارچین به شکلات آب شده اضافه کنید تا عطر بهتری پیدا کند.

سپس یک کاغذ روغنی روی سینی پهن کنید. با کمک قاشق مقداری از شکلات را بردارید و به شکل یک شکلات دایره‌ای کوچک روی کاغذ روغنی بریزید. بهتر است این کار را با دقت انجام دهید تا شکلات‌های شما همگی یکدست و یک اندازه شوند. این کار را تا تمام شدن مایه شکلات ادامه دهید.

حالا باید با دانه‌های انار، مقداری خلال پسته خرد شده و خلال بادام شکلات‌ها را تزیین کنید. به خاطر داشته باشید که تزیین شکلات‌ها را زود شروع کنید، در غیر این صورت شکلات سفت می‌شود و دانه‌های انار دیگر به آن نمی‌چسبد. بعد از این که شکلات‌ها را به سلیقه خودتان تزیین کردید، صبر کنید تا شکلات‌ها سفت شوند. برای اینکه شکلات‌ها سریع‌تر آماده شوند، می‌توانید آن‌ها را در یخچال قرار دهید.

دارچین، خلال پسته و خلال بادام را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

روش تهیه شکلات تخته‌ای انار

طرز تهیه شکلات تخته‌ای انار

برای درست کردن شکلات تخته‌ای اناری باید شکلات را به روش بن ماری آب کنید و مقداری کره یا روغن نارگیل به آن اضافه کنید. سپس مقداری دانه انار با آن ترکیب کنید. یک کاغذ روغنی بزرگ روی سینی پهن کنید و شکلات را به آرامی روی آن بریزید و به صورت یکسان پخش کنید.

بعد از این که قطر شکلات در همه قسمت‌ها یکسان شد، می‌توانید مقداری دانه انار روی شکلات بریزید. با پشت قاشق فشار کوچکی روی دانه‌های انار ایجاد کنید تا در مایه شکلات قرار بگیرند. در صورت تمایل می‌توانید شکلات تخته‌ای خودتان را با انواع مغزها، پودر نارگیل و هر چیزی که دوست دارید ترکیب کنید. صبر کنید تا شکلات تخته‌ای سفت شود و بعد آن را در هر اندازه که دوست دارید بشکنید و میل کنید.

حتما بخوانید  ۱۰ غذای مفید برای افزایش وزن کودک

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه شکلات انار

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه شکلات انار

  • برای تهیه شکلات انار بعد از آب شدن شکلات تخته‌ای می‌توانید به جای روغن نارگیل از کره نیز استفاده کنید و مقداری کره آب کرده به مایه شکلات اضافه کنید. می‌توانید کره را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • در طرز تهیه شکلات انار مخصوص شب یلدا سعی کنید از انار قرمز و خوشرنگ استفاده کنید تا شکلات‌های شما زیباتر شوند.
  • اضافه کردن انواع مغزهای خرد شده به شکلات انار طعم و ظاهر بی‌نظیری به شکلات شما می‌بخشد. می‌توانید به شکلات اناری خودتان مقداری گردو، پسته، بادام، پودر نارگیل، کنجد یا مغز تخمه خرد شده اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید انواع مغز آجیل و خشکبار مثل کنجد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • برای تهیه شکلات انار سعی کنید از شکلات تخته‌ای باکیفیت و درجه یک استفاده کنید تا شکلات اناری شما خوشمزه‌تر شود.
  • برای تهیه شکلات اناری برای شب یلدا می‌توانید شکلات‌ها را در هر قالبی که دوست دارید درست کنید و شکلات‌های متنوع با اشکال مختلف تهیه کنید.
  • در طرز تهیه شکلات انار خانگی هر چقدر مقدار مغزهایی که استفاده می‌کنید، بیشتر باشد، شکلات شما خوشمزه‌تر می‌شود و ظاهر جذاب‌تری پیدا می‌کند.
  • می‌توانید شکلات انار را با شکلات سفید و یا ترکیب شکلات قهوه‌ای و سفید که به روش بن ماری آب کرده‌اید نیز آماده کنید.
  • برای خوش عطر شدن شکلات انار می‌توانید از مقداری پوست پرتقال یا پوست لیموی رنده شده در مایه شکلات استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که برای این کار تنها باید قسمت رنگی روی لیمو و پرتقال را رنده کنید و به شکلات اضافه کنید (قسمت سفید پوست پرتقال یا لیمو طعم شکلات را خراب می‌کند).
  • برای آب کردن شکلات می‌توانید آن را در ظرف بریزید و در مایکروویو گرم کنید. در این روش باید هر ۲۰ ثانیه یک بار درب مایکروویو را باز کنید و شکلات را هم بزنید تا نسوزد.

سوالات متداول

آیا می‌توان شکلات را روی حرارت مستقیم آب کرد؟

بهتر است برای آب کردن شکلات تخته‌ای از حرارت غیرمستقیم (بن ماری کردن) استفاده کنید، زیرا قرار دادن شکلات به صورت مستقیم روی گاز ممکن است موجب سوختن و ته گرفتن آن شود. برای آب کردن شکلات بهتر است آن را در ظرف بریزید و روی بخار کتری قرار دهید.

علت تلخ شدن شکلات بعد از آب شدن چیست؟

اگر ظرف شکلات بیش از حد داغ شود و برای آب کردن آن از حرارت زیاد و مستقیم استفاده کنید، ممکن است شکلات بسوزد و طعم آن تلخ شود.

 

کالابرگ الکترونیک