۱۲ طرز تهیه ماسک انار برای جوش، جوانسازی، لک و بوتاکس پوست

۱۲ طرز تهیه ماسک انار برای جوش، جوانسازی، لک و بوتاکس پوست


4 مهر 1402 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
12 طرز تهیه ماسک انار برای جوش، لک قهوه ای و بوتاکس پوست
فهرست محتوا پنهان

ماسک انار به صورت ورقه‌ای و خانگی یکی از بهترین انواع ماسک برای جوانسازی و زیبایی پوست است که می‌تواند از پیری پوست جلوگیری کند و لکه‌های پوستی را از بین ببرد. ماسک انار سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های مختلف است و از همین رو بسیاری افراد از ماسک خانگی انار برای زیبایی پوست و از بین بردن مشکلات پوستی استفاده می‌کنند. در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه ماسک انار خانگی به چند روش مختلف و نحوه استفاده از ماسک صورت انار آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد ماسک صورت انار پاسخ خواهیم داد.

 

انواع ماسک انار خانگی برای پوست

طرز تهیه انواع ماسک انار خانگی

ماسک انار برای چی خوبه؟ انار به تنهایی یک میوه فوق‌العاده برای محافظت از پوست و بهبود ظاهر پوست شما است، اما شما می‌توانید با ترکیب کردن عصاره این میوه شگفت‌انگیز با سایر مواد مفید و میوه‌ها، آن را به یکی از بهترین ماسک‌های خانگی تبدیل کنید که هر نوع مشکل پوستی را درمان خواهد کرد. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه ماسک انار خانگی به روش‌های مختلف آشنا شوید.

۱- ماسک انار و عسل برای درمان جوش

ماسک انار و عسل برای درمان جوش

عسل طبیعی و انار هر دو برای درمان جوش و آکنه مفید هستند. عسل خاصیت ضد‌باکتریایی و ضد‌التهابی دارد و در کنار انار می‌توانید به درمان جوش و همچنین جلوگیری از ایجاد جوش کمک زیادی کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک انار و عسل

  • دانه انار: ۲ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

در طرز تهیه ماسک انار با عسل برای درمان جوش باید دانه‌های انار را در مخلوط‌کن بریزید یا با استفاده از هاون کاملاً میکس کنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود. سپس انار میکس شده را با عسل ترکیب کنید و این ماسک را روی تمام صورت و گردن خود بمالید. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد پوستتان را با آب سرد بشویید. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک انار استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید عسل را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۲- ماسک انار و ماست برای جلوگیری از پیری پوست

از جمله فواید ماست جوانسازی پوست است. ویتامین‌های گروه B و همچنین «ریبوفلاوین» موجود در ماست سبب سلامت پوست و همچنین جلوگیری از پیری پوست شما می‌شود. ترکیب ماست و انار می‌تواند پوست شما را آبرسانی کند و از طرفی از پوست در برابر پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک و خطوط ریز نیز جلوگیری کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک انار و ماست

  • دانه انار: ۲ قاشق چای‌خوری
  • ماست تازه: ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

برای تهیه این ماسک با انار باید دانه‌های انار را میکس کنید. سپس ماست را به آن اضافه کنید تا ترکیبی خمیری ایجاد شود. این ماسک را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس صورتتان را با آب خنک بشویید. برای اثربخشی بیشتر بهتر است ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید ماست را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۳- ماسک انار و لیمو برای روشن شدن و سفیدی پوست

ماسک انار و لیمو برای روشن شدن پوست

انار و لیمو هر دو سرشار از ویتامین C هستند که به تقویت و بازسازی سلولی پوست کمک می‌کند و موجب روشن شدن پوست می‌شود. ویتامین C درواقع یک نوع آنتی اکسیدان قوی است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و موجب بهبود بازسازی طبیعی پوست می‌شود.

مواد لازم برای تهیه ماسک انار و لیمو

  • دانه انار: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب لیموترش تازه: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

در طرز تهیه ماسک لیموترش و انار باید دانه‌های انار را میکس کنید و سپس با نصف قاشق چای‌خوری آب لیموترش تازه ترکیب کنید. حالا ماسک را برای مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. در انتهای پوستتان را با آب معمولی بشویید. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید در هفته ۲ تا ۳ بار از این ماسک استفاده کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کباب برگ مجلسی | نکات طلایی کباب برگ آبدار

۴- ماسک انار و جو دوسر برای درمان خشکی پوست

«جو دوسر» خاصیت پاک کنندگی دارد و پوست را لایه‌برداری می‌کند. استفاده از ماسک جو دو سر با ترکیب انار می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و رطوبت و لطافت بی‌نظیری به پوست ببخشد. این ماسک ضد التهاب و رطوبت‌رسان است و به جوانسازی پوست دست و صورت نیز کمک می‌کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک انار و جو دوسر

  • دانه انار: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر جو دوسر: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن ماسک انار و جو دوسر باید دانه‌های انار را میکس کنید. سپس آن را با ۱ قاشق غذاخوری پودر جو دوسر ترکیب نمایید. این ترکیب را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. در انتهای صورتتان را با آب خنک بشویید. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید در هفته ۱ تا ۲ بار از این ماسک استفاده کنید.

جو دوسر را از افق کوروش بخرید؛ تلفنی، حضوری یا آنلاین.

۵- ماسک انار و چای سبز برای جوانسازی پوست

ماسک انار و چای سبز برای جوانسازی پوست

 

از جمله خواص چای سبز این است که سرشار از آنتی اکسیدان است که در کنار آنتی اکسیدان‌های موجود در انار می‌تواند به جوانسازی پوست شما کمک کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک انار و چای سبز

  • چای سبز دم کرده: ۱ قاشق غذاخوری
  • دانه انار: ۱ قاشق غذاخوری
  • ماست: ۱ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

در طرز تهیه ماسک انار و چای سبز باید ۱ قاشق غذاخوری چای سبزی را که تازه دم کرده‌اید را با دانه‌های میکس شده انار، ماست و عسل ترکیب کنید. مواد را خوب ترکیب کنید و این ماسک را برای ۳۰ دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید. در انتها پوستتان را با آب سرد بشویید.

می‌توانید چای سبز را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۶- ماسک انار و پودر کاکائو برای رفع چین و چروک

ترکیب انار و پودر کاکائو برای جلوگیری از پیری پوست و همچنین برطرف کردن علائم پیری پوست فوق‌العاده است.

مواد لازم برای تهیه ماسک انار و پودر کاکائو

  • دانه انار: ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن ماسک انار و پودر کاکائو باید دانه‌های انار را میکس کنید و با پودر کاکائو ترکیب کنید. نحوه استفاده از ماسک انار و کاکائو نیز بسیار ساده است. با استفاده از یک برس مخصوص این ماسک را روی پوست بمالید و بعد از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.

برای تهیه پودر کاکائو به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

۷- ماسک انار، آرد برنج و روغن بادام برای تنظیم چربی پوست

ماسک انار، آرد برنج و روغن بادام برای تنظیم چربی پوست

اگر به دنبال یک ماسک انار خانگی بی‌نظیر برای تنظیم چربی پوست هستید و دوست دارید که حالت چربی و خشکی پوست شما از بین برود و به تعادل برسد بهتر است از ماسک انار، آرد برنج و روغن بادام استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه ماسک انار، آرد برنج و روغن بادام

  • آرد برنج: ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن بادام: چند قطره
  • انار: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه این ماسک انار ابتدا باید دانه‌های انار را میکس کنید. سپس انار را با آرد برنج و چند قطره روغن بادام ترکیب کنید. نحوه استفاده از ماسک انار، آرد برنج و روغن بادام نیز بسیار ساده است. باید این ماسک را کاملاً مخلوط کنید و سپس برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. در انتها می‌توانید پوستتان را با آب ولرم بشویید.

برای تهیه آرد برنج به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

۸- ماسک پوست انار برای شادابی پوست

پوست انار نیز همانند دانه‌های انار سرشار از مواد مفید برای تقویت و شادابی پوست است. ترکیب پودر پوست انار، لیموترش و گلاب می‌تواند به درخشندگی و شادابی پوست شما کمک زیادی کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک پوست انار

  • پودر پوست انار: ۳ قاشق غذاخوری
  • آب لیموترش تازه: ۱ قاشق غذاخوری
  • گلاب: ۲ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

برای تهیه ماسک پوست انار خشک شده همراه با لیمو و گلاب می‌توانید پوست انار تازه را خرد کنید و برای چند روز در معرض آفتاب قرار دهید تا کاملاً خشک شود. سپس آن را پودر کنید و برای تهیه ماسک پوست انار استفاده کنید. در طرز تهیه ماسک پوست انار به این روش باید پودر پوست انار را با لیموترش و گلاب ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس این ماسک را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد با آب ولرم بشویید.

در صورت تمایل می‌توانید گلاب را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: درباره خواص گلاب چه می‌دانید؟

۹- ماسک پوست انار برای لک صورت

ماسک پوست انار برای لک صورت

تخفیفات لبنیات افق کوروش

پوست انار دارای ترکیباتی است که به طور طبیعی پوست را لایه‌برداری می‌کند. ترکیب پوست انار و خاک رس می‌تواند چربی پوست را تنظیم کند و لکه‌های پوستی را از بین ببرد.

مواد لازم برای تهیه ماسک پوست انار برای لک صورت

  • پودر پوست انار: ۱ قاشق غذاخوری
  • خاک رس: ۱ قاشق غذاخوری
  • گلاب: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه این ماسک با خاک رس و پوست انار باید ابتدا پودر پوست انار را با گلاب و خاک رس ترکیب کنید. سپس این ماسک را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. در انتها پوستتان را با آب ولرم بشویید.

حتما بخوانید  طرز تهیه جامبو شلز شکم پر به 5 روش مختلف

۱۰- ماسک پوست انار و خامه برای کوچک کردن منافذ باز

ترکیب پوست انار، خامه و آرد نخودچی می‌تواند به کوچک کردن منافذ باز پوست کمک کند و پوست را آبرسانی نماید.

مواد لازم برای تهیه ماسک انار برای منافذ باز پوست

  • پودر پوست انار: ۲ قاشق غذاخوری
  • آرد نخودچی: ۱ قاشق غذاخوری
  • خامه: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

در طرز تهیه ماسک پوست انار و خامه با آرد نخودچی باید همه مواد را با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کنند. حالا این خمیر را برای ۲۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید و در انتهای پوستتان را با آب ولرم بشویید.

در صورت تمایل می‌توانید خامه و آرد نخودچی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱۱- ماسک انار و پاپایا برای روشن شدن پوست

ماسک انار و پاپایا برای روشن شدن پوست

«پاپایا» حاوی آنزیمی به نام «پاپائین» است که می‌تواند به روشن شدن پوست و همچنین از بین بردن لکه‌های پوستی کمک کند. انار نیز به دلیل داشتن ویتامین C و A یک عصاره بی‌نظیر برای روشن کردن پوست است.

مواد لازم برای تهیه ماسک انار و پاپایا

  • دانه انار: ۱ قاشق غذاخوری
  • پاپایای میکس شده: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

در طرز تهیه ماسک انار و پاپایا باید دانه‌های انار و گوشت میوه پاپایا را کاملاً میکس و پوره کنید. سپس میوه‌های میکس شده را ترکیب کنید و برای ۱ ساعت روی پوست قرار دهید. در انتها می‌توانید پوست خود را با آب سرد بشویید. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید ۲ بار در هفته از این ماسک لوکس انار استفاده کنید.

۱۲- ماسک انار و سفیده تخم مرغ برای سفت کردن پوست

ماسک انار و سفیده تخم مرغ برای سفت کردن پوست

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

ماسک سفیده تخم مرغ یکی از بهترین انواع ماسک خانگی برای سفت کردن پوست است. از آن جایی که انار هم همانند سفیده تخم مرغ پوست را منقبض می‌کند، ترکیب این دو ماده می‌تواند به سفت شدن پوست شما کمک زیادی کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک انار و سفیده تخم مرغ

  • آب انار: ۲ قاشق غذاخوری
  • سفیده تخم مرغ: ۱ عدد

طرز تهیه

برای تهیه این ماسک انار برای سفت شدن پوست باید آب انار را یا سفیده تخم مرغ ترکیب کنید. سپس این ترکیب را خوب هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. در انتها پوستتان را با آب سرد بشویید.

در صورت تمایل می‌توانید تخم مرغ را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

نکاتی که باید برای تهیه ماسک انار بدانید

نکاتی که باید برای تهیه ماسک انار بدانید

  • در مورد عوارض ماسک انار باید بدانید که استفاده از ماسک انار معمولاً آسیبی به پوست نمی‌رساند، اما اگر برای اولین بار است که از این ماسک استفاده می‌کنید، بهتر است ابتدا مطمئن شوید که به آن آلرژی ندارید. در صورت مشاهده علائمی مثل قرمزی، کهیر، خارش و التهاب بهتر است استفاده از ماسک انار را متوقف کنید.
  • در طرز تهیه ماسک انار باید دانه‌های انار را با مخلوط‌کن کاملاً میکس کنید.
  • وجود هسته‌های ریز و خرد شده دانه انار در ماسک انار موجب می‌شود پوست شما لایه‌برداری شود و ایرادی ندارد.
  • بهتر است از ماسک انار بعد از حمام استفاده نکنید، زیرا این کار موجب حساسیت، قرمزی و التهاب پوست می‌شود.
  • هیچگاه از ماسک انار بعد از حمام استفاده نکنید، این کار موجب نازک شدن و حساس شدن پوست شما می‌شود.

فواید ماسک انار برای پوست

فواید ماسک انار برای پوست

انار یک میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و همانطور که می‌دانید آنتی اکسیدانها راز جوانی و سلامت پوست هستند. از جمله خواص انار هم به صورت مصرف خوراکی و هم برای تهیه ماسک انار این است که می‌تواند از پوست شما در برابر چین و چروک و همچنین ایجاد لکه و آکنه محافظت کند. ویتامین C موجود در انار می‌تواند پوست را آبرسانی کند و لکه‌ها و تیرگی‌های پوست را برطرف کند.

استفاده از ماسک انار موجب ترمیم سلول‌های آسیب دیده پوست می‌شود و کلاژن‌سازی را تقویت می‌کند. اما فواید ماسک خانگی انار برای پوست چیست؟ در ادامه می‌توانید با لیستی از مهم‌ترین فواید ماسک صورت انار برای پوست آشنا شوید.

  • جوانسازی پوست
  • رفع چین و چروک‌های پوستی
  • از بین بردن لکه‌های پوستی
  • بهبود زخم‌ها
  • افزایش کلاژن سازی
  • افزایش حالت ارتجاعی پوست
  • آبرسانی
  • از بین بردن لکه‌های پوستی
  • محافظت از پوست در برابر آفتاب
  • تسکین آفتاب سوختگی
  • کاهش التهاب پوست
  • لایه برداری پوست

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد انواع ماسک صورت با انار

ماسک صورت انار برای چی خوبه؟

ماسک انار برای جوانسازی پوست، رفع چین و چروک، بهبود زخم، آبرسانی پوست، لایه برداری پوست، از بین بردن لکه‌های پوستی و همچنین محافظت از پوست در برابر آسیب بسیار مفید است.

عوارض ماسک انار چیست؟

استفاده از ماسک انار معمولاً آسیبی به پوست نمی‌رساند، اما اگر برای اولین بار است که از این ماسک استفاده می‌کنید، بهتر است ابتدا مطمئن شوید که آن آلرژی ندارید. در صورت مشاهده علائمی مثل قرمزی، کهیر، خارش و التهاب بهتر است استفاده از ماسک انار را متوقف کنید.

برای جوانسازی پوست با ماسک انار باید از چه ترکیباتی استفاده شود؟

برای جوانسازی پوست با ماسک انار می‌توانید از ترکیب دانه انار میکس شده با چای سبز، ماست و عسل استفاده کنید.

طرز تهیه پودر پوست انار برای تهیه ماسک چگونه است؟

برای تهیه ماسک پوست انار از پودر آن استفاده می‌شود. برای این کار باید پوست انار را در آفتاب خشک کنید و زمانی که کاملا خشک شد، با کمک آسیاب، پودر کنید.

 

منابع: beautifulhameshablog، beautyglimpse، stylesatlife

کالابرگ الکترونیک