۱۲ روش آسان و سریع پاک کردن لکه انار از لباس، فرش، مبل، دیوار و …

۱۲ روش آسان و سریع پاک کردن لکه انار از لباس، فرش، مبل، دیوار و …


6 مهر 1402 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
پاک کردن لکه انار
فهرست محتوا پنهان

پاک کردن لکه انار از روی لباس یا دیوار برای خیلی از افراد بسیار چالش‌برانگیز است. حقیقت این است که از بین بردن لکه انار آن قدرها هم که به نظر می‌رسد با بلد بودن روش‌های قالیشویی در منزل، سخت نیست. اما بهترین روش پاک کردن سریع لکه انار چگونه است؟ آیا می‌دانید چطور لکه انار را از روی فرش و مبل تمیز کنید؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با روش تمیز کردن لکه انار به عنوان یکی از نکات نگهداری فرش آشنا شوید.

 

روش‌های از بین بردن لکه انار از سطوح مختلف

با روش‌های پاک کردن لکه انار از سطوح مختلف آشنا شوید

از بین بردن لکه انار روی لباس یا فرش تکنیک‌های ویژه‌ای دارد که اگر با آن‌ها آشنا نباشید، با مشکل روبرو می‌شوید. مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد پاک کردن لکه انار از روی لباس وجود دارد، این است که باید بسیار سریع عمل کنید. هر چقدر سریع‌تر اقدام به از بین بردن لکه‌های انار کنید، درصد موفقیت شما برای نابود کردن لکه‌ها بیشتر خواهد بود. در ادامه این بخش می‌توانید با پاک کردن لکه انار روی لباس، دست، دیوار گچی یا هر سطح دیگری آشنا شوید.

۱- لکه انار را از سطح مورد نظر پاک کنید

اگر آب انار روی لباس، فرش، مبل یا هر سطح دیگری ریخته، در اولین مرحله از تمیز کردن این لکه باید با کمک یک دستمال کاغذی یا دستمال کاغذی حوله‌ای، به آرامی محل مورد نظر را پاک کنید. برای این کار نیازی به ایجاد فشار یا حرکت دادن دستمال نیست. این کار تنها موجب پخش شدن لکه می‌شود. باید دستمال را روی محل مورد نظر قرار دهید تا آب انار اضافی کاملا به آن جذب شود. این فرآیند را چندین بار تکرار کنید تا آب انار به طور کامل جذب شود.

۲- تمیز کردن لکه انار با جوش شیرین

برای پاک کردن لکه انار با جوش شیرین به این مواد نیاز داریم:

  • جوش شیرین
  • آب جوش

روش از بین بردن لکه با جوش شیرین

برای از بین بردن لکه انار با جوش شیرین باید مقداری آب جوش در یک ظرف بریزید. سپس ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید و قسمتی از لباس را که لکه شده، داخل آب قرار دهید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد لباس را با آب سرد بشویید. فراموش نکنید که قبل از قرار دادن لباس در جوش شیرین حتما بخشی از آن را در جوش شیرین قرار دهید و مطمئن شوید که پارچه لباس شما آسیب نمی‌بیند.

در صورت تمایل می‌توانید جوش شیرین را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۳- برای پاک کردن لکه انار روی لباس از سرکه استفاده کنید

جهت پاک کردن لکه انار از روی لباس با سرکه به این مواد نیاز داریم:

  • سرکه
  • پارچه سفید
حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه دسر بیسکویتی سمولینا به روش یخچالی و فوری با طعم عالی

سرکه قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارد و می‌توانید لکه انار را از روی لباس‌های سفید و رنگی تمیز کند. برای این کار بهتر است قبل از شروع، حتما بخش کوچکی از لباس را به سرکه آغشته کنید و مطمئن شوید که تغییر رنگ نمی‌دهد. به منظور پاک کردن لکه انار از روی لباس باید یک پارچه سفید را به سرکه آغشته کنید. سپس آن را روی لکه مورد نظر بکشید. بعد لباس را با آب سرد بشویید. این کار را چند بار تکرار کنید تا لکه انار کاملا محو شود.

برای تهیه سرکه به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

۴- از مایع ظرفشویی برای تمیز کردن لکه انار استفاده کنید

برای پاک کردن لکه انار با مایع ظرفشویی به این مواد نیاز داریم:

  • مایع ظرفشویی
  • آب گرم
  • سرکه

روش از بین بردن لکه ب مایع ظرفشویی و سرکه

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

مایع ظرفشویی یک لکه‌بر قوی است که بدون آسیب به بافت لباس، لکه انار را از بین می‌برد. برای این کار باید ۱ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با یک کاسه آب گرم ترکیب کنید. سپس لباس یا پارچه را در این محلول قرار دهید. در نهایت لباس را با آب خنک بشویید. یک پارچه تمیز را به سرکه آغشته کنید و روی لکه بمالید. در مرحله آخر هم لباس مورد نظرتان را بشویید و خشک کنید.

می‌توانید مایع ظرفشویی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۵- از شوینده‌های آنزیمی لباس برای از بین بردن لکه انار استفاده کنید

از شوینده‌های آنزیمی لباس برای از بین بردن لکه انار استفاده کنید

این روزها شوینده‌های آنزیمی زیادی در بازار هستند که از آن‌ها برای از بین بردن انواع لکه استفاده می‌شود. می‌توانید از این شوینده‌ها برای پاک کردن لکه انار از روی فرش، لباس، مبل و هر سطح دیگری استفاده کنید.

می‌توانید انواع شوینده‌ منسوجات را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۶- از اسپری‌های لکه‌بر برای پاک کردن لکه انار کمک بگیرید

محصولات لکه‌بر درست برای همین کار یعنی از بین بردن لکه‌ها طراحی شده‌اند. برای پاک کردن لکه انار می‌توانید مقداری از این محصول را روی محل لکه اسپری کنید. سپس به مدت زمان پیشنهادی که روی بسته‌بندی محصول درج شده، صبر کنید و در نهایت لباس را آبکشی کنید تا لکه به طور کامل از بین برود.

۷- از سفیدکننده برای پاک کردن لکه انار روی لباس سفید استفاده کنید

نحوه پاک کردن لکه انار از روی لباس سفید معمولا ساده‌تر از لباس‌های رنگی است. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای از بین بردن لکه انار از روی لباس‌های سفید، استفاده از مایع سفیدکننده است. هر چند این راه حل باید بعد از امتحان کردن سایر روش‌های خانگی و به عنوان روش آخر استفاده شود، اما در اکثر مواقع موثر است.

برای این کار باید مقداری سفیدکننده را به صورت مستقیم روی لکه بریزید یا آن را با آب ترکیب کنید و لباس را برای چند دقیقه در این آب بگذارید. بهتر است برای استفاده از سفیدکننده دقیقا طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی عمل کنید.

می‌توانید انواع سفیدکننده لباس را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۸- از صابون و هیدروژن پراکسید برای پاک کردن لکه انار کمک بگیرید

برای تمیز کردن کردن لکه انار به این روش به مواد زیر نیاز داریم:

  • آب سرد
  • صابون مایع
  • هیدروژن پراکسید

روش از بین بردن لکه با هیدروژن پراکسید و صابون

برای تمیز کردن لکه انار با کمک صابون و هیدروژن پراکسید ابتدا باید لباس را با آب سرد بشویید. سپس مقداری صابون روی لکه مورد نظر بریزید و با انگشتان خود محل لکه را ماساژ دهید. چند دقیقه صبر کنید و بعد لباس را برای مدت ۳۰ دقیقه در ترکیب آب سرد و صابون مایع بریزید. حالا لباس را با آب سرد آبکشی کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کشک خانگی بدون آرد ذرت به 2 روش خشک و مایع

مقداری هیدروژن پراکسید روی لکه بریزید و بعد از ۳ دقیقه آن را بشویید. به خاطر داشته باشید که هیدروژن پراکسید ممکن است به بافت برخی از لباس‌ها آسیب وارد کند، بنابراین حتما قبل از استفاده آن را روی بخش کوچکی از لباس تست کنید.

می‌توانید صابون مایع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۹- پاک کردن لکه انار از فرش و رومبلی با ترکیب سرکه و صابون

برای پاک کردن لکه انار از روی فرش و رومبلی به این روش به مواد زیر نیاز داریم:

  • سرکه سفید
  • صابون مایع
  • آب سرد

اگر آب انار روی فرش و رومبلی ریخته و به دنبال راهی برای از بین بردن آن هستید، بهتر است هر چه سریع‌تر از این روش استفاده کنید. برای شروع یک قاشق چای‌خوری صابون را با ۱ فنجان آب سرد ترکیب کنید. سپس یک اسفنج را به این محلول آغشته کنید و آن را روی فرش یا رومبلی بکشید. حالا یک پارچه تمیز دیگر را به سرکه آغشته کنید و روی لکه بکشید. این کار را چند بار ادامه دهید تا لکه کاملا محو شود.

۱۰- استفاده از آبلیمو می‌تواند برای تمیز کردن لکه انار موثر باشد

برای از بین بردن لکه انار می‌توانید یک پارچه را به مقداری آبلیمو آغشته کنید. سپس آن را روی لکه مورد نظر بمالید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا لکه انار به طور کامل از بین برود. سپس لکه را با آب سرد بشویید.

می‌توانید آبلیمو را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱۱- می‌توانید با کمک نمک لکه انار را محو کنید

می‌توانید با کمک نمک لکه انار را محو کنید

برای پاک کردن لکه انار با نمک ابتدا باید محل لکه را کمی نمدار کنید. سپس مقداری نمک روی آن بریزید. حالا برای چند دقیقه یک دستمال تمیز روی آن بکشید. در نهایت لکه را با آب ولرم بشویید.

در صورت تمایل می‌توانید نمک را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱۲- برای از بین بردن لکه انار لباس را با داغ‌ترین درجه آب بشویید

اگر لکه انار به تازگی ایجاد شده و یکی از روش‌هایی که پیش‌تر به آن اشاره شد را امتحان کردید، حالا می‌توانید برای محو کردن کامل لکه انار، لباس را در ماشین لباسشویی بیندازید. سپس ماشین را با گرم‌ترین درجه آب و شوینده مناسب روشن کنید تا آثار لکه کاملا از بین برود.

نکاتی که باید در مورد پاک کردن لکه انار بدانید

نکاتی که باید در مورد پاک کردن لکه انار بدانید

  • لکه انار باید به سرعت بعد از این که ایجاد شد، تمیز شود. در صورتی که صبر کنید لکه انار خشک شود، پاک کردن آن بسیار سخت خواهد بود.
  • برای پاک کردن لکه رب انار از روی لباس نیز می‌توانید از روش‌هایی که در این مقاله اشاره شد، کمک بگیرید.
  • برای از بین بردن لکه انار روی دیوار گچی می‌توانید از ترکیب سرکه سفید و آب استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از هر ماده تمیزکننده‌ای بهتر است آن را روی بخش کوچکی از پارچه یا سطح مورد نظر امتحان کنید و در صورتی که مشکلی ایجاد نشد، از آن برای پاک کردن لکه استفاده کنید.

سوالات متداول

چگونه لکه آب انار را از روی لباس رنگی پاک کنیم؟

برای پاک کردن لکه انار می‌توانید از سرکه، مایع سفیدکننده، نمک، آبلیمو، اسپری لکه‌بر یا شوینده‌های آنزیمی استفاده کنید.

بهترین روش برای از بین بردن لکه انار از دست چیست؟

برای از بین بردن لکه انار از دست می‌توانید از ترکیب مقداری آب گرم و یک قاشق روغن نباتی و اضافه کردن آن به مایع دستشویی استفاده کنید. دستمال خود را برای ۱۰ دقیقه در این ترکیب قرار دهید و بعد دست‌ها را بشویید.

 

منابع: silverbobbin، indoorense

کالابرگ الکترونیک