۱۰ روش خانگی رفع لکه مام و سفیدک آن از روی لباس سفید و مشکی

۱۰ روش خانگی رفع لکه مام و سفیدک آن از روی لباس سفید و مشکی


23 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
10 روش خانگی رفع لکه مام و سفیدک آن از روی لباس سفید و مشکی

آیا می‌دانید بهترین روش خانگی رفع لکه مام از روی لباس چیست؟ استفاده از مام‌های دئودورانت می‌تواند لکه‌های زرد و کدری روی لباس ایجاد کند. شاید فکر کنید که ایجاد لکه مام روی لباس موجب می‌شود که لباس موردعلاقه شما دیگر قابل استفاده نباشد، اما ما اینجا هستیم تا بهترین نسخه خانگی رفع لکه مام را به شما آموزش دهیم. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با آموزش پاک کردن لکه مام از روی لباس آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد پاک کردن لکه مام از روی لباس پاسخ خواهیم داد.

 

 

چگونه لکه‌های مام و سفیدک آن را روی لباس از بین ببریم؟

 

چگونه لکه‌های مام و سفیدک آن را روی لباس از بین ببریم؟

 

به طور معمول پوشیدن لباس درست بعد از استفاده از مام موجب لکه شدن آن می‌شود. اما بهترین روش خانگی رفع لکه مام از روی لباس چیست؟ در ادامه می‌توانید چند روش فوق‌العاده جهت پاک کردن لکه مام و سفیدک از زیر بغل لباس آشنا شوید.

 

۱- از جوراب نایلونی برای از بین بردن لکه مام استفاده کنید

 

شاید به نظر عجیب بیاید، اما یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای از بین بردن سفیدک و لکه مام از زیر بغل لباس‌های تیره استفاده از «جوراب نایلونی» است. اگر به تازگی از مام استفاده کرده‌اید و بلافاصله لباستان را پوشیدید و لباس لکه شد، می‌توانید جوراب نایلونی را روی رگه‌های دئودورانت بمالید. این کار موجب می‌شود تا سفیدک‌های ایجاد شده به راحتی محو شوند.

 

۲- لباستان را در سرکه سفید بخیسانید

 

برای از بین بردن لکه مام لباستان را در سرکه سفید بخیسانید

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

اگر به دنبال بهترین روش خانگی رفع لکه مام از روی لباس هستید، پیشنهاد می‌شود از سرکه سفید استفاده کنید. برای این کار باید یک ظرف را پر از سرکه سفید کنید. سپس لباس مورد نظرتان را برای حدود ۱ ساعت داخل سرکه قرار دهید.

بعد از ۱ ساعت با استفاده از مسواک یا برس کوچک شروع به تمیز کردن لکه کنید. سپس لباس را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و مثل همیشه بشویید. می‌توانید از این روش هم برای لباس‌های تیره و هم روشن استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع سرکه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

 

۳- از ترکیب جوش شیرین و آب استفاده کنید

 

برای از بین بردن لکه مام از ترکیب جوش شیرین و آب استفاده کنید

 

از خواص جوش شیرین این است که یکی از راهکارهای کاربردی برای رفع لکه مام است. شاید به جرات بتوان گفت بهترین نسخه خانگی رفع لکه مام از روی لباس همان جوش شیرین است. برای این کار باید جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه سوپ لبو زنجبیل خوشمزه با گوشت و بدون گوشت

سپس خمیر را روی لکه زیر بغل قرار دهید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد لباس را با آب گرم یا نسبتاً داغ بشویید. برای لکه‌های سرسخت می‌توانید خمیر جوش شیرین را برای یک شب روی لباس قرار دهید. درنهایت لباس را در ماشین لباسشویی بیندازید و بشویید.

برای تهیه جوش شیرین به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید همین حالا خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

 

۴- ترکیب آب و آبلیمو را امتحان کنید

 

برای رفع لکه مام از لباس ترکیب آب و آبلیمو را امتحان کنید

 

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن لکه مام روی لباس استفاده از «آب لیموترش» است. آبلیمو درست مثل جوش شیرین می‌تواند بدترین لکه‌ها را از زیر بغل لباس از بین ببرد. برای این کار باید از مقدار مساوی آب و آب لیموترش استفاده کنید.

سپس این ترکیب را به صورت مستقیم روی لکه بریزید. اگر لباس شما سفید یا روشن است، می‌توانید بعد از استفاده از این ترکیب آن را برای ۱ ساعت در برابر نور خورشید قرار دهید. آفتاب با اسیدیته آبلیمو لکه‌ها را از بین می‌برد و یک سفید کننده طبیعی قوی محسوب می‌شود.

می‌توانید آبلیمو را به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

۵- از پراکسید هیدروژن کمک بگیرید

 

برای از بین بردن لکه لباس از از پراکسید هیدروژن کمک بگیرید

 

استفاده از «پراکسید هیدروژن» بهترین روش خانگی رفع لکه مام از روی لباس‌های سفید رنگ است. فراموش نکنید که این ماده نباید روی لباس‌های تیره استفاده شود، زیرا رنگ لباس را تغییر می‌دهد. استفاده از این ماده برای تمیز کردن لباس‌های سفید از جنس ابریشم، ساتن و پشم نیز مناسب نیست.

در این روش باید ۱/۲ فنجان پراکسید هیدروژن را با ۲ فنجان آب خنک ترکیب کنید و لباس را برای ۳۰ دقیقه داخل این ترکیب بگذارید. سپس این لباس را در لباسشویی بشویید تا لکه کاملاً برطرف شود.

 

۶- از لکه‌برهای موجود در فروشگاه‌ها استفاده کنید

 

برای از بین بدن لکه مام از لکه‌برهای موجود در فروشگاه‌ها استفاده کنید

 

امروزه در اکثر فروشگاه‌ها لکه‌برهای مخصوص لباس به فروش می‌رسند. این لکه‌برها طوری طراحی شده‌اند که برای از بین بردن اکثر لکه‌ها از جمله لکه مام روی لباس مؤثر هستند. به خاطر داشته باشید که هر چه سریع‌تر اقدام به از بین بردن لکه کنید، راحت‌تر تمیز می‌شود.

برای تهیه انواع سفید کننده لباس و لکه بر به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

 

۷- از آسپرین کمک بگیرید

 

جالب است بدانید که استفاده از «قرص آسپرین» هم یک روش ساده برای پاک کردن لکه مام از روی لباس سفید است. برای این کار باید ۳ تا ۴ قرص آسپرین را خرد کنید و با کمی آب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند.

سپس آن را به صورت مستقیم روی لکه زیر بغل لباس قرار دهید. به خاطر داشته باشید که این روش تنها برای لباس‌های سفید رنگ مؤثر است و نباید برای لباس‌های رنگی استفاده شود.

 

۸- از یک شوینده قوی استفاده کنید

 

برای از بین بردن لکه زیربغل از یک شوینده قوی استفاده کنید

 

اگر به دنبال بهترین روش خانگی رفع لکه مام از روی لباس هستید، می‌توانید با استفاده از یک شوینده قوی لباس خود را بشویید. برخی از شوینده‌ها قدرت بیشتری در لکه‌بری دارند و با سخت‌ترین لکه‌ها مبارزه می‌کنند.

برای این کار می‌توانید مقداری از مواد شوینده را با آب ترکیب کنید و لباس را برای چند دقیقه در آن قرار دهید. سپس لباس را در ماشین لباسشویی بیندازید و بشویید. می‌توانید انواع شوینده لباس با بهترین کیفیت را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

حتما بخوانید  ۳ مدل طرز تهیه ترشی چند میوه مجلسی با میوه های تازه و خشک

 

۹- از نمک استفاده کنید

 

برای از بین بردن زردی زیر بغل لباس‌ها می‌توانید از مقداری نمک استفاده کنید. برای این کار باید یک لیتر آب جوش را با ۴ قاشق نمک ترکیب کنید. سپس یک پارچه تمیز را به این مخلوط آغشته کنید و شروع به تمیز کردن لکه کنید. می‌توانید ناحیه لکه‌دار لباس را داخل این ترکیب قرار دهید و سپس با یک پارچه لباس را تمیز کنید.

 

۱۰- از ترکیب مایع ظرفشویی و پراکسید هیدروژن استفاده کنید

 

به عنوان آخرین مورد از آموزش پاک کردن لکه مام از روی لباس به شما پیشنهاد می‌کنیم برای از بین بردن سفیدک لباس که در اثر مام ایجاد شده، از ترکیب مایع ظرفشویی و پراکسید هیدروژن استفاده کنید.

برای این کار باید ۳ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با ۶ قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن ترکیب کنید. سپس با کمک یک برس کوچک یا مسواک لکه را تمیز کنید. بعد از تمیز کردن لباس، برای ۱ ساعت آن را در هوای آزاد قرار دهید و سپس در ماشین لباسشویی بشویید.

در صورت تمایل می‌توانید مایع ظرفشویی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

بیشتر بخوانید: مام زیر بغل بهتر است یا استیک؟

 

روش‌های جلوگیری از ایجاد لکه مام روی لباس

 

روش‌های جلوگیری از ایجاد لکه مام روی لباس

 

استفاده از مام همیشه موجب ایجاد لکه‌های زرد و زننده روی لباس نمی‌شود. اگر به درستی از مام‌های دئودورانت با کیفیت استفاده کنید، قطعاً کمتر با این مشکل مواجه خواهید شد. در ادامه می‌توانید با راهکار مؤثر برای جلوگیری از ایجاد لکه مام روی لباس آشنا شوید.

 

*بعد از استفاده از مام کمی صبر کنید تا کاملاً خشک شود، سپس لباستان را بپوشید.

*اگر برای رفتن به بیرون عجله دارید، می‌توانید بعد از استفاده از مام، زیر بغلتان را با باد سشوار خشک کنید و بعد لباس بپوشید.

*به مقدار مناسب از مام استفاده کنید. استفاده بیش از حد از مام موجب لکه‌های زرد رنگ روی لباس می‌شود.

*از دئودورانت‌های فاقد آلومینیوم استفاده کنید. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که آلومینیوم موجود در مام‌ها می‌تواند برای سلامت مضر باشد. از طرف دیگر آلومینیوم مهم‌ترین دلیل زرد شدن لباس بعد از استفاده از مام است. به جای این مام‌ها سعی کنید از مام‌های طبیعی فاقد مواد مصنوعی و آلومینیوم استفاده کنید.

*برای پیشگیری از بروز لکه مام روی لباس از «پودر بچه» استفاده کنید. برای این کار باید بعد از شستن لباس آن را پشت و رو کنید و مقداری پودر بچه روی زیر بغل لباس یپاشید. این کار از لکه شدن زیر بغل لباس شما با مام جلوگیری می‌کند.

 

سوالات متداول

 

چگونه لکه‌های مام و سفیدک آن را از روی لباس از بین ببریم؟

 

بهترین روش خانگی رفع لکه مام استفاده از سرکه، نمک، پراکسید هیدروژن، آبلیمو، جوش شیرین و یا شستن لباس با یک شوینده قوی است.

 

بهترین روش برای از بین بردن لکه مام از روی لباس مشکی چیست؟

 

برای از بین بردن لکه مام از روی لباس‌های مشکی می‌توانید از یک جوراب نایلونی یا پارچه برای پاک کردن سفیدک زیر بغل استفاده کنید و یا آن را با یک شوینده مخصوص لباس مشکی بشویید.

 

 

منابع: nike، tide، bepure

کالابرگ الکترونیک