۸ روش شناسایی رول ضد عرق (مام) باکیفیت زنانه و مردانه

۸ روش شناسایی رول ضد عرق (مام) باکیفیت زنانه و مردانه


19 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
8 روش شناسایی رول ضد عرق (مام) باکیفیت زنانه و مردانه

آیا با روش شناسایی رول ضد عرق باکیفیت آشنایی دارید؟ رول ضد عرق که معمولا با نام «مام» هم شناخته می‌شود، یکی از پرکاربردترین و جا افتاده‌ترین محصولات بهداشتی است که در بین مخصوصا ایرانی‌ها، بسیار محبوب است. اما چطور یک رول ضد عرق باکیفیت را از نمونه‌های بی‌کیفیت آن تشخیص دهیم؟ این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش را به این موضوع اختصاص داده‌ایم. شما هم می‌توانید از این روش‌ها برای شناسایی مام یا رول ضد تعریق باکیفیت استفاده کنید.

 

 

فرمولاسیون ضد تعریق‌ ها

 

فرمولاسیون ضد تعریق‌ ها

انواع مختلفی از ضد تعریق‌ها در بازار وجود دارند که افراد بنا به سلیقه و نوع نیاز خود، یک یا چند مورد را می‌توانند انتخاب کنند. رول ضد تعریق یا مام مایع، مام صابونی، دئودورانت، بادی اسپلش و … از انواع متنوع این نوع خوشبوکننده‌های بدن هستند.

اما کاربرد این ضد تعریق‌ها در اصل متوقف کردن غده‌های تعریق بدن به صورت موقتی است و در عین حال، در فرمولاسیون آنها از عصاره یا رایحه‌های مختلف هم استفاده می‌شود. یکی دیگر از مهم‌ترین عناصری که در رول ضد تعریق به کار می‌رود، «آلومینیوم» است. این ماده باعث قطع شدن فرآیند تعریق می‌شود و به این روش، بوی نامطبوع بدن، متوقف می‌شود.

در حالت عادی، تعریق بوی نامطبوعی ندارد، اما اگر روی پوست بماند، با باکتری‌ها و قارچ‌های بدن واکنش نشان می‌دهد و بوی بدی متصاعد می‌شود. وجود آلومینیوم روند تعریق را متوقف یا کند می‌کند تا از بقایای عرق روی بدن جلوگیری شود.

 

بیشتر بخوانید: روش‌های خانگی جلوگیری از عرق بدن و زیر بغل

 

آیا رول ضد تعریق زنانه و مردانه کارایی متفاوتی دارند؟

 

آیا رول ضد تعریق زنانه و مردانه کارایی متفاوتی دارند؟

 

شاید جالب باشد بدانید که غدد تعریق مردان نسبت به زنان بیشتر عرق می‌کند، در حالی که زنان غدد تعریق بیشتری نسبت به مردان دارند. در عین حال میزان عرق کردن خانم‌ها و آقایان تفاوت چندانی ندارد. البته موضوعات مختلفی مثل ژنتیک، شرایط آب و هوایی، وراثت، بیماری‌های مختلف و … هم می‌توانند مزید بر علت شوند.

اما فرمول ساخت یا مواد مورد استفاده در رول ضد تعریق زنانه و مردانه، فرقی با هم ندارد. تنها وجه تمایز آنها، رایحه‌هایی است که در روند تهیه، از آنها استفاده می‌شود. احتمالا شما هم تاکنون دقت کرده‌اید که در ضد تعریق‌های مردانه عموما رایحه‌هایی با بوی قوی‌تر، تندتر یا حتی تلخ‌تر به کار می‌رود.

در حالی که رایحه‌های ضد تعریق‌های زنانه ملایم‌تر، شیرین‌تر یا خنک‌تر است. در ضمن محدودیتی برای انتخاب رول ضد تعریق زنانه و مردانه وجود ندارد. در بسیاری موارد، خانم‌ها حتی رایحه‌های مردانه را بیشتر ترجیح می‌دهند و به این محدودیت‌ها پایبند نیستند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین برندهای مام خارجی و ایرانی در بازار

حتما بخوانید  ۱۷ علائم گرمازدگی + ۱۶ روش درمان سریع گرمازدگی و پیشگیری از آن

 

ویژگی های یک ضد تعریق مناسب تابستان

 

ویژگی های یک ضد تعریق مناسب تابستان

 

فارغ از فرمولاسیون تخصصی تولید رول ضد تعریق و روش استفاده صحیح از آنها، این محصول باید ویژگی‌هایی داشته باشد که از نمونه‌های بی‌کیفیت متمایز شود. این ویژگی‌ها، شامل موارد زیر می‌شوند:

 

ماندگاری بالا

 

ماندگاری رول‌های ضد تعریق متفاوت است. برخی از آنها تا ۱۲ ساعت ماندگاری دارند، برخی دیگر ۲۴ ساعته هستند و حتی نمونه‌های ۴۸ ساعته آنها هم وجود دارند. هر چند این اعداد کاملا دقیق نیستند ولی به شما هشدار می‌دهند که هر چند ساعت یک بار باید آنها را دوباره استفاده کنید.

پس هر چه ماندگاری رول ضد تعریق بالاتر باشد، نیاز به استفاده کمتر دارند و به صرفه‌تر هم هستند. این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رول ضد عرق باکیفیت است. میزان ماندگاری این رول‌ها، روی بدنه آنها درج و نوشته شده است.

 

جلوگیری از بوی نامطبوع بدن

 

طبیعتا دلیل استفاده از رول ضد عرق باکیفیت این است که بدنی خوشبو داشته باشیم و بابت بوی نامطبوع بدنمان، خجالت‌زده نشویم. هر چقدر فرمول پیشرفته‌تر و دقیق‌تری برای تهیه این رول‌ها به کار رود، به معنی این است که بدن قرار است کمتر عرق کند.

عرق کمتر با خوشبو بودن، رابطه مستقیمی دارد. پس از رول‌هایی استفاده کنید که امتحان خود را در این مورد، پس داده‌اند.

 

بسته بندی مناسب

 

شاید کمتر کسی به این موضوع دقت کند، ولی بسته‌بندی مناسب، یکی از ویژگی‌های رول ضد عرق باکیفیت است. رولی که می‌خرید، نباید از گوشه و کنار آن نشتی بدهد یا از جنس بی‌کیفیت برای مخزن مایع ضد تعریق استفاده شود. رول‌ها نباید با کوچک‌ترین ضربه دچار شکستگی، سوراخ یا ترک شوند.

 

به جا نگذاشتن لکه روی لباس

 

برخی از رول‌های ضد عرق، بعد از استفاده لکه زرد یا سفید روی لباس از خود جا می‌گذارند که پاک کردن این لکه‌ها اصلا کار آسانی نیست. در ضمن باعث تغییر رنگ یک قسمت لباس با دیگر قسمت‌ها می‌شوند. این موضوع به خاطر فرمولاسیون بی‌کیفیت آن‌ها است.

 

خشک شدن سریع

 

رول‌های مایع ضد تعریق، همان طور که از اسم آنها مشخص است، از یک محفظه که داخل آن، از یک مایع غلیظ پر شده، تشکیل شده‌اند و مثل انواع ضد تعریق جامد یا صابونی، خشک نیستند.

یکی از روش‌های شناسایی رول ضد عرق باکیفیت «زود خشک شدن مایع این رول‌ها روی بدن» است. حالت خیسی یا لزجی مایع داخل این رول‌ها، نباید به صورت طولانی‌مدت روی پوست بماند.

 

عدم واکنش پوستی

 

هر چند واکنش‌های آلرژیک پوستی به مواد مختلفی از جمله جنس پوست هم بستگی دارد، یعنی اگر پوست حساسی داشته باشید، احتمال بروز حساسیت یا آلرژی بیشتر است. در عین حال فومولاسیون قوی برخی رول‌های ضد عرق، روی پوست‌های معمولی و بدون حساسیت هم واکنش نشان می‌دهند.

بهتر است قبل از استفاده از رول ضد عرق، مقداری از آن را روی پوست دست خود آزمایش کنید تا نسبت به حساسیت نداشتن به آنها، اطمینان حاصل کنید.

 

رایحه مناسب رول ضدعرق

 

عطر و بوی رول ضد عرق، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر بگیرید. برخی از رول‌ها، بوی تندی دارند و وقتی برای چند ساعت روی پوست بمانند، بوی نامطبوعی ایجاد می‌کنند. پس رایحه‌ای انتخاب کنید که هم بتواند نیازها و سلیقه شما را برآورده کند و هم برای دیگران آزاردهنده نباشد.

حتما بخوانید  فرق مام مایع و ژله‌ای و صابونی | کدام یک بهتر و بادوام تر است؟

 

قیمت به صرفه رول ضدعرق

 

طبیعتا بودجه‌ای که برای خرید رول ضد تعریق خرج می‌کنید، مهم است. باید بدانید که قیمت بالای این رول‌های ضد عرق، لزوما نشان‌دهنده کیفیت بالای آنها نیست و ممکن است مناسب شما نباشند. پس این فاکتور را هم در نظر بگیرید تا خریدی باکیفیت و به صرفه داشته باشید.

انواع رول ضد عرق با کیفیت را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش از برندهای مختلف با رایحه‌های دلپذیر، به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

 

رول ضد عرق دارای آلومینیوم بهتر است یا فاقد آلومینیوم؟

 

رول ضد عرق دارای آلومینیوم بهتر است یا فاقد آلومینیوم؟

 

رول‌های ضد عرق یا مام‌ها معمولا در ترکیبات و فرمولاسیونشان از آلومینیوم استفاده شده است. اتفاقا همین ماده باعث می‌شود که روند تعریق کند یا متوقف شود، اما ممکن است برخی افراد به آن حساسیت داشته باشند.

در حالت عادی، این نوع از آلومینیوم برای بدن مضر نیست و اگر تا حالا مشکل خاصی با آن نداشته‌اید، از این به بعد هم مشکل پیدا نخواهید کرد. در ضمن هیچ یافته‌ای مبنی بر عوارض بلند مدت آن وجود ندارد.

از طرفی آلومینیوم موجود در ضد تعریق، معمولا باعث ایجاد لکه‌های تیره یا زرد روی پیراهن می‌شود. وقتی آلومینیوم با عرق بدن مخلوط می‌شود و روی لباس می‌ماند، به مرور زمان لکه‌هایی بر جای می‌گذارد که پاک کردن آنها تقریبا غیرممکن است.

اما برای کسانی که پوست حساسی دارند، انواع رول ضد عرق باکیفیت بدون آلومینیوم وجود دارند که با بوی عرق مبارزه می‌کنند و استفاده از آن باعث جلوگیری از عرق کردن می‌شود.

البته این به این معنی نیست که قرار است بدنتان واکنشی به این رول‌های ضد عرق نشان ندهند. چون بسیاری از مام‌های زیر بغل معمولی هنوز از مواد شیمیایی خشن استفاده می‌کنند که می‌تواند باعث واکنش یا تحریک پوست شود.

رول‌ ضد عرق باکیفیت و طبیعی حاوی آلومینیوم نیست، بنابراین هرگز لکه‌های نامطلوب را از خود به جای نمی گذارد. در عین حال، بسیاری از محصولات طبیعی که فاقد الکل یا آلومینیوم هستند، نمی‌توانند جلوی تعریق زیاد را بگیرند اما سالم‌تر هستند.

چون مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها، چندان نمی‌تواند روی مجرای عرق تاثیر بگذارد. با این حال برخی از ضدعرق‌های طبیعی دارای خاک رس یا جوش شیرین بوده و رطوبت خاصل از عرق را جذب می‌کند. ‌

 

سوالات متداول

 

چطور رول ضد عرق بی کیفیت و با کیفیت را تشخیص دهیم؟

 

در طریقه تشخیص رول ضد عرق با کیفیت باید به مواردی مثل ماندگاری بالا، قیمت به صرفه، استفاده آسان و راحت، واکنش ندادن به پوست، رد و لکه نگذاشتن روی لباس و … توجه کنید.

 

ضد تعریق دارای آلومینیوم قوی‌تر است یا بدون آلومینیوم؟

 

رول ضد تعریق دارای آلومینیوم، بیشتر می‌تواند از عرق کردن زیاد بدن پیشگیری کند، در عین حال ممکن است لکه زرد روی لباس به جا بگذارید یا با پوست واکنش نشان دهد. در حالی که در ضد تعریق بدون آلومینیوم، با خاصیت ضد تعریق بودن کمتر، این موارد کمتر به چشم می‌خورد.

 

کالابرگ الکترونیک