تاثیر تجربه صنعتی و تحصیلات در اخذ نمایندگی فرانچایز

تاثیر تجربه صنعتی و تحصیلات در اخذ نمایندگی فرانچایز


21 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تاثیر تجربه صنعتی در اخذ نمایندگی فرانچایز

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد در راه اندازی فرانچایز مطرح می شود، بحث داشتن تجربه صنعتی و سوابق تحصیلی است. اگر بخواهیم خیلی ساده پاسخ بدهیم باید بگوییم که برای راه اندازی فرانچایز یا همان نمایندگی زنجیره ای هیچ سوابق تحصیلی لازم نیست. جالب اینجاست که در اکثر آگهی های استخدامی و شغلی نیز در حال حاضر سوابق تحصیلی به عنوان نکته اصلی و مهم در نظر گرفته نمی شود. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی تاثیر سوابق تحصیلی و تجربه صنعتی در اخذ نمایندگی و راه اندازی فرانچایز پرداخته ایم.

ارجحیت دانش مدیریت به تجربه صنعتی در راه اندازی فرانچایز

 

ارجحیت دانش مدیریت به تجربه صنعتی در راه اندازی فرانچایز

 

اگر بخواهیم به بحث سوابق تحصیلی و حتی تجربه صنعتی در اخذ نمایندگی فرانچایز اشاره کنیم، پاسخ هم منفی است و هم مثبت. برای موفقیت در اجرای نمایندگی زنجیره ای، تجربه صنعتی قطعا می تواند کمک کند. در عین حال یک رزومه تحصیلی مرتبط نیز بسیار تاثیرگذار است. اما برخی از افراد خود دارای تجربه حرفه ای هستند. مهم ترین چیزی که برای موفقیت فرانچایز نیاز دارید، داشتن دانش نحوه رفتار همانند یک مدیر است. همچنین شما باید درکی از تفکر یک تاجر داشته باشید. در عین حال باید با آغوش باز به سمت یادگیری در صنعتی که در آن مشغول به فعالیت هستید، حرکت کنید.

 

بیشتر بخوانید » فرانچایز یا حق نمایندگی چیست؟ «

 

 

عدم نیاز به سابقه تجربه صنعتی در اخذ نمایندگی فرانچایز

 

عدم نیاز به سابقه تجربه صنعتی در راه اندازی فرانچایز

 

یک تصور غلط و شاید رایج در بین علاقه مندان به دریافت نمایندگی و راه اندازی فرانچایز وجود دارد. این که شما ابتدا باید تجربه صنعتی مرتبطی را داشته باشید تا بتوانید یک قرارداد فرانچایز را امضا کنید. حتی برخی معتقدند بدون داشتن تجربه صنعتی مرتبط، نمی توان در راه اندازی فرانچایز موفق بود. اما باید گفت که اغلب موارد این طور نیست. موضوعات دیگری وجود دارند که بسیار مهم تر هستند. وظایف روزانه دریافت کننده فرانچایز متکی بر مهارت های سخت و نرم قابل انتقال است. وظایف و مهارت هایی که معمولا در سابقه  همه تجارب شغلی وجود دارد.

 

 

اهمیت فرهنگ مثبت سازمانی

 

مهم ترین چیز ایجاد یک فرهنگ مثبت در کسب و کار زنجیره ای است. شما باید در جذب و حفظ کارکنان موفق باشید. مدیریت امور مالی و آماده سازی کسب و کار برای پیشبرد اهداف از اهمیت زیادی برخوردارند. صاحب فرانچایز با طیف گسترده ای از وظایف و مسئولیت ها روبرو است. از بخش فناوری و بازاریابی گرفته تا منابع انسانی و امور مالی. این موضوعات معمولا در بیشتر کسب و کارها وجود دارند. ثابت شده که موفق ترین فرانچایز ها صرف نظر از سوابق شان، با ایجاد فرهنگ مثبت در مجموعه توسعه پیدا کرده اند. جذب و حفظ کارکنان از نکات مهم در بحث راه اندازی و حفظ فرانچایز است.

حتما بخوانید  4 اصل مهم و اساسی بازاریابی خرده فروشی فروشگاه‌ها

 

 

نگاه مثبت به افراد بدون تجربه صنعتی در  دریافت نمایندگی فرانچایز

 

نگاه مثبت به افراد بدون تجربه صنعتی در  اخذ نمایندگی فرانچایز

 

همچنین باید در ایجاد تجربه مشتری وسواس به خرج داد. این موضوع در کسب و کار شما بسیار مهم است. در بسیاری از مواقع استخدام افرادی که تجربه خاصی در صنعت ندارند برای سازمان ها بسیار مفید بوده است. گاهی اوقات مردم در خلاء اصطلاحات و مفاهیم صنعتی گیر می کنند. افراد تازه وارد در صنعت می توانند چشم انداز منحصر به فرد و تازه ای را ارایه دهند. آن ها می توانند به احیای فرآیندهای روزمره کمک کنند. در نتیجه کسب و کار و تجارت شما کارآمدتر و موفق تر خواهد بود. در جذب کارکنان مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کرد، بحث فرهنگ مثبت فردی است. او باید بتواند در مجموعه بدون حاشیه عمل کند.

 

بیشتر بخوانید » ترندهای برتر صنعت فرانچایز «

 

 

چه زمانی در راه اندازی فرانچایز به سوابق تجربه صنعتی نیاز دارید

 

چه زمانی در راه اندازی فرانچایز به سوابق تجربه صنعتی نیاز دارید

 

پیش از این گفتیم که برای راه اندازی و اخذ نمایندگی فرانچایز سوابق تجربه صنعتی نیاز نیست. با این حال استثنائاتی در این قانون وجود دارد. در برخی از فرصت های فرانچایز نیاز به تجربه است. فرانچایز های فعال در زمینه غذا و یا خرده فروشی نیاز به تجربه در صنعت دارند. در مواجهه با این نوع کسب و کارها معمولا با حجم زیادی از موجودی روبرو می شوید. بنابراین باید بتوان این نوع کسب و کارها با تجربه صنعتی در این زمینه مدیریت کرد.

 

 

ضرورت تجربه صنعتی در راه اندازی فرانچایز رستوران

 

ضرورت تجربه صنعتی در راه اندازی فرانچایز رستوران

 

گرفتن حق نمایندگی رستوران ها نیاز به تجربه صنعتی دارد. رستوران ها دارای غذاهای فاسد شدنی هستند. مدیریت این غذاها نیاز به دانش و آموزش دارد. مشاغل غذایی و خرده فروشی به دلیل اتکا به بحث فروش روزانه نیاز به فردی دارند که در این زمینه تجربه داشته باشد. اگر قرار است درگیر چنین کسب و کارهایی شوید، بهتر است یک برنامه دراز مدت مناسب در مدیریت فرانچایز برای خود تدوین کنید. با تمام این اوصاف بهتر است قبل از استفاده از فرصت فرانچایز بسیار فکر کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » ۷ راهکار دقیق برای مدیریت هوشمندانه فرانچایز «

 

 

بررسی تمامی جوانب پیش از راه اندازی فرانچایز

 

بررسی تمامی جوانب پیش از راه اندازی فرانچایز 

 

یکی از مهم ترین موضوعات برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای زنجیره ای، در نظر گرفتن تمامی جوانب است. باید ببینید که در درازمدت از عهده مدیریت فرانچایز برخواهید آمد یا نه. چرا که گاهی اوقات در کوتاه مدت می توان کسب و کار را به هر صورتی شده مدیریت کرد. اما مدیریت دراز مدت نیاز به تدبیر ویژه دارد. در مورد اخذ نمایندگی فرانچایز یک حقیقت را بدانید. شما بعد از امضای قرارداد درهای کسب و کار خود را باز نخواهید کرد. باید پیش از آن فرآیند توسعه تجارت را آغاز کنید. این پروسه گاهی ممکن است چندین ماه، یک سال و حتی در برخی موارد فراتر از آن طول بکشد.

حتما بخوانید  5 شکایت مشترک مشتریان فروشگاه های خرده فروشی در سرتاسر دنیا

 

 

بیشتر بخوانید » فرانچایزهای موفق برای سرمایه گذاری «

 

 

آموزش و پشتیبانی در کنار تجربه صنعتی

 

آموزش و پشتیبانی در کنار تجربه صنعتی

 

آموزش و پشتیبانی در کنار تجربه صنعتی می توانند تاثیرگذار باشند. شما فرصت دارید تا آموزش ببینید و از اهدا کننده فرانچایز پشتیبانی بگیرید. زمان در نهایت به شما کمک می کند تا در کسب و کار آینده موفق شوید. در طی زمان تجربیات زیادی به دست خواهید آورد. با این حال پیش از راه اندازی کسب و کار فرانچایز بهتر است از خود چندین سوال کنید. این که آیا واقعا صنعتی که انتخاب کرده اید، مهم است؟ آیا موفقیت در این صنعت برای شما در دسترس است؟ باید تشخیص دهید به چه فرصت هایی نیاز دارید. در عین حال باید از تجربه صنعتی مالک و اعطا کننده فرانچایز بهره مند شوید. روی خود سرمایه گذاری کنید. از فرصت یادگیری چیزهای جدید استفاده کنید. در عین حال مهارت هایی را که دارید در خود تقویت کنید.

 

 

حمایت اعطا کننده فرانچایز در کنار انتقال تجربه صنعتی

 

حمایت اعطا کننده فرانچایز در کنار انتقال تجربه صنعتی 

 

کسب و کار زنجیره ای نوع خاصی از اعطای امتیاز است که در آن امتیاز دهنده تمام برنامه های بازاریابی را در اختیار شما قرار می دهد. برنامه هایی از قبیل نمادها، نشانه ها، محصولات و استراتژی کلی بازاریابی. معمولا خط مشی اصلی برای شما مشخص شده است. بنابراین تا جا افتادن کسب و کار می توانید از حمایت ها و خط مشی کلی نماینده اصلی پیروی کنید. گاهی اوقات شرکت های اعطا کننده حق امتیاز ترجیح می دهند از تجربه صنعتی آن ها به طور کامل و تمام و کمال استفاده شود. در این میان محدوده آزادی کمتری برای دریافت کنندگان فرانچایز قائل هستند. اما در برخی موارد این گونه نیست. شما از آزادی عمل بیشتری برخوردار هستید. در عین حال از خط مشی اصلی نیز عبور نمی کنید.

 

 

اهمیت مذاکره پیش از قرارداد

 

اهمیت مذاکره پیش از قرارداد

 

باید پیش از دریافت حق نمایندگی فرانچایز طی مذاکراتی تمامی این موضوعات را مشخص کنید. چرا که این موضوع باعث می شود بعدها در ادامه مسیر کمتر با مشکل روبرو شوید. در حالت کلی شما می توانید در ابتدای ماجرا شیوه ورود به بازار و صنعت را از نماینده اصلی و نمایندگان آن ها یاد بگیرید. شرکت های تجاری اصلی که در نقش اعطا کننده فرانچایز قرار دارند، معمولا از شهرت تجاری خوبی برخوردارند. این موضوع می تواند در نقش یک بازوی کمکی برای تجارت شما عمل کند. بیشتر سیستم های فرانچایز تلاش دارند تا یک فضای استاندارد با رفتارهای نسبتا قاعده مند را در کل فروشگاه های زنجیره ای اجرا کنند. با این حال این موضوع مانع از ایجاد ابتکار و خلق انرژی کارآفرینانه در نمایندگی فرانچایز شما نخواهد شد.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک