ضرورت فراخوان عمل (Call to Action) در مسیر بازاریابی دیجیتال

ضرورت فراخوان عمل (Call to Action) در مسیر بازاریابی دیجیتال


17 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
فراخوان عمل(Call to Action) مدیران کسب کار در مسیر بازاریابی دیجیتال

فراخوان عمل (Call to Action) در مسیر بازاریابی دیجیتال یک ضرورت است. تحولات دیجیتالی کسب و کار ها در طی پاندمی کرونا در سال های اخیر کم نبوده است. کسب و کارها برای موفقیت و جلوگیری از شکست و دستیابی به انعطاف پذیری و سازگاری بیشتر، تحولات چشمگیری را ایجاد کردند. این تحولات در مسیر بازاریابی دیجیتال شکل گرفت. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی مجله کوروش به اهمیت فراخوان عمل یا call to action در مسیر بازاریابی دیجیتال پرداخته‌ایم.

 

 

سازماندهی منابع انسانی و سرمایه گذاری در فناوری در مسیر فراخوان عمل (Call to Action) دیجیتالی

 

سازماندهی منابع انسانی و سرمایه گذاری در فناوری در مسیر فراخوان عمل (Call to Action) دیجیتالی

 

امروزه مشاغل و کسب و کارها با یک ضرورت دیجیتالی روبه‌رو هستند. پاندمی کرونا حرکت به سمت دیجیتال و راه دور را تسریع کرد. این ایده که به دنبال تاکتیک های فروش و بازاریابی در دوران قبل از همه گیری باشیم، اشتباه است. یک تغییر دائمی به سمت دیجیتال و به طور خاص در فروش و بازاریابی، مستلزم تغییرات فوری در طرز فکر رهبران کسب و کارها است. رهبران کسب و کار ها باید طرز فکر خود را در مورد درآمدزایی، سازماندهی منابع انسانی و سرمایه گذاری در فناوری تغییر دهند. این همان موضوعی است که از آن تحت عنوان فراخوان عمل در مسیر بازاریابی دیجیتال یاد می شود.

 

 

وضعیت کسب و کارهای بزرگ و کوچک در مسیر فراخوان عمل (Call to Action) دیجیتالی

 

وضعیت کسب و کارهای بزرگ و کوچک در مسیر فراخوان عمل (Call to Action) دیجیتالی

 

شرکت ها و کسب و کارهایی که در مسیر فراخوان عمل دیجیتالی قرار نمی گیرند، نمی‌توانند با ترجیحات و خواسته های دیجیتالی مشتریان و مصرف کنندگان سازگار شوند. آنها نیازهای مشتریان را برآورده نمی‌کنند. در نتیجه با سود بسیار کمتر از انتظار مواجه می شوند. مدت زمانی است که شرکت های بزرگ و فعال در زمینه کسب و کارهای B2B در زمینه فناوری برای حمایت از فروش دیجیتال از راه دور بسیار خوب سرمایه گذاری کرده اند. این شرکت ها سرمایه گذاری هنگفتی را بر روی بازاریابی اومنی چنل انجام داده اند. اما در حال حاضر شرکت های کوچک و متوسط در این زمینه کمتر سرمایه گذاری کرده اند. نتیجه این موضوع کاملا واضح است. آن ها با یک فاجعه درآمدی روبه‌رو خواهند شد.

 

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اهمیت اومنی چنل در خرده فروشی

 

 

تدوین استراتژی ها

 

تدوین استراتژی ها در فراخوان عمل

 

کسب و کارهای بزرگ در مسیر ضرورت فراخوان عمل دیجیتالی در ابتدا با تدوین استراتژی ها در این زمینه شروع کردند. البته در این میان نباید نقش مدیران را در اختصاص منابع نادیده گرفت. مدیران شرکت ها در کسب و کارهای بزرگ، منابع مالی و سایر منابع را برای هدایت سرمایه گذاری در زمینه فناوری تخصیص دادند. آن ها از اهمیت سرمایه‌گذاری بر روی بحث بر روی بحث فناوری در مسیر دیجیتالی شدن کاملاً آگاه هستند. اما در مورد کسب و کارهای کوچک و متوسط چه باید کرد؟ برای مقابله با چالش درآمد پس از پاندمی کرونا از کجا باید شروع کرد؟

حتما بخوانید  بررسی 2 روش لیفتراک و افزایشی در مسیر تحول در تجارت دیجیتال

 

 

بیشتر بخوانید: اهمیت حیاتی استراتژی بازاریابی اومنی چنل در دوران پساکرونا

 

 

فروش، بازاریابی و فناوری را در مسیر فراخوان عمل دیجیتالی متحد کنید

 

فروش، بازاریابی و فناوری را در مسیر فراخوان عمل (Call to Action) دیجیتالی متحد کنید

 

از جمله کارهایی که در مسیر فراخوان عمل (Call to Action) در روند دیجیتالی باید انجام داد، متحد کردن سه بحث مهم فروش، بازاریابی و فناوری است. اگر مدیرعامل یک کسب و کار هستید، اولین قدم شما در مسیر دیجیتال، ادغام بخش های فروش، بازاریابی و فناوری اطلاعات است. از این طریق شما می توانید سفر خریدار و مصرف کننده را پشتیبانی کرده و اهداف کلی درآمد را تعیین کنید. این امر مستلزم همکاری و تقویت وحدت بین بازیگران اصلی در این مسیر است. بازیگران اصلی و مدیران باید بتوانند با شکل دادن استراتژی و ساده سازی عملیات در تدوین موضوعات استراتژیک کمک کنند.

 

 

نقش مدیران در ترغیب به شکل گیری تیم های متحد

 

نقش مدیران در ترغیب به شکل گیری تیم های متحد

 

مکنزی در مقاله ای که اخیراً در مورد فراخوان عمل در مسیر دیجیتالی شدن منتشر کرده، توضیح می دهد که مدیران باید شرکت ها را ترغیب به تشکیل تیم های تجاری و فناوری واحد کنند. تیم هایی که اهداف تجاری خاص و مشخصی را در کنار یکدیگر پشتیبانی می کنند. یکی از وظایف مهم مدیران، ایجاد اتحاد میان تیم ها است. به دنبال پاندمی کرونا سفر خرید مشتریان تغییرات اساسی کرده است. این تغییرات در عین حال باعث شکاف بین بخش فروش، ارتباط دیجیتالی و منابع انسانی شده است.

 

 

اهمیت ارتباط و هماهنگی بین بخش ها

 

تنها راهی که باعث می شود کسب و کار ها با سازگاری با شرایط موجود موفق عمل کنند، بحث ایجاد هماهنگی و اتحاد بین بخش ها است. این کار اولویت کاری یک رهبر در کسب و کار محسوب می شود. یک رهبر منحصر به‌فرد باید یک استراتژی جامع برای مدیریت این موضوع تدوین کند. در عین حال باید بتوانند با تخصیص درست منابع بودجه کافی را فراهم کند.

 

 

سرمایه گذاری بر روی منابع هدفمند برای فراخوان عمل (Call to Action)

 

سرمایه گذاری بر روی منابع هدفمند برای فراخوان عمل (Call to Action) در مسیر دیجیتالی

 

سازمان ها باید برای فراخوان عمل در مسیر دیجیتالی بر روی منابع هدفمند سرمایه گذاری کنند. این سرمایه گذاری باید به صورت دقیق بر روی افراد و فناوری صورت بگیرد. اولین قدم این است که مدیران افراد مناسبی را برای حمایت از رفتار جدید خرید مشتریان لحاظ کنند. آن ها باید یک بازنگری در منابع خود داشته باشند. این که آیا افراد مناسبی را برای حمایت از رفتار خرید جدید مشتری دارند؟ آیا پرسنلی برای هدایت استراتژی درآمد از بالا به پایین دارند یا خیر؟ اگر اینطور نیست باید به فکر استخدام افراد مناسب باشید.

 

 

سرمایه گذاری بر روی منابع انسانی

 

شما باید بر روی منابع انسانی خود سرمایه گذاری کنید. بسیاری از کسب و کارها بیشتر از آنچه که لازم است به فناوری دسترسی دارند. اما پرسنل لازم برای استفاده بهینه در اختیار ندارند. از طرف دیگر ممکن است سازمان شما در مسیر فراخوان عمل (Call to Action) دیجیتالی به فناوری اضافی نیاز داشته باشد. بر اساس نظرسنجی‌ های اخیر ۷۷ درصد از مدیران در پاندمی کرونا برنامه های دیجیتالی خود را سرعت بخشیدند.

حتما بخوانید  اهمیت شناسایی بزرگ ترین شکاف ها در تجربه مشتری و کارکنان

 

 

بیشتر بخوانید: نکات مهم بهینه سازی تجربه کاربری UX در زمینه رشد کسب و کار

 

 

اهمیت سرمایه گذاری بر روی فناوری

 

اهمیت سرمایه گذاری بر روی فناوری

 

سرمایه گذاری بر روی فناوری می تواند تاثیر چشمگیری در رشد و توسعه کسب و کار شما داشته باشد. محیط دیجیتالی جدید از سال ۲۰۲۰ به بعد یکپارچه تر و مشاهده مشارکتی تر شده است. کسب و کار ها باید بتوانند به مشتریان خدمات بهینه ارائه دهند و درآمد خود را نیز افزایش دهند. در فضای مارتک استراتژی های ویژه ای برای پشتیبانی فناوری در زمینه بازاریابی تعیین تدوین شده است.

 

 

سرمایه گذاری بر روی اتوماسیون بازاریابی

 

سرمایه گذاری بر روی منابع از اهمیت ویژه ای برخوردار است این موضوع چالش مهمی در کسب و کارها محسوب می شود شرکت های کوچک و متوسط باید بر روی بحث فناوری و اتوماسیون بازاریابی خدمات بازاریابی و تامین راه حل ها برای ارزیابی داده ها سرمایه گذاری کنند این کار باعث تدوین استراتژی های قدرتمند بازاریابی و در نتیجه درآمدزایی بیشتر خواهد شد.

 

 

ایجاد فرهنگ متمایز سازمانی در مسیر فراخوان عمل (Call to Action) دیجیتالی

 

ایجاد فرهنگ متمایز سازمانی در مسیر فراخوان عمل (Call to Action) دیجیتالی

 

یکی از کارهایی که در مسیر فراخوان عمل (Call to Action) برای حرکت در سمت و سوی دنیای دیجیتال باید انجام داد، بحث ایجاد فرهنگ متمایز سازمانی است. سعی کنید به عنوان مدیر عامل در کسب و کار تحولی پایدار ایجاد کنید. طرز فکر منحصر به فرد سازمانی اتخاذ کنید و بر اساس آن فعالیت کنید. مطالعات نشان می‌ دهد شرکت‌ هایی که از فرهنگ متمایز سازمانی غافل شده اند، معمولاً موفقیت چشمگیری به دست نیاورده اند. حتی اگر پیشرفته ترین فناوری ها را در اختیار داشته باشید، اگر از فرهنگ سازمانی متمایز و ایده‌آل برخوردار نباشید پیروز نخواهید شد.

 

 

فرهنگ شفافیت را در سازمان

 

فرهنگ شفافیت را در سازمان گسترش دهید. از آنچه سازمان قصد دارد انجام دهد و نحوه همسویی با سفر مشتری صحبت کنید. نباید کاری کنید تا در کسب و کار شما فضایی ایجاد شود تا افراد با یکدیگر مشکل پیدا کنند. در صورت نیاز لازم است تغییرات اساسی در شرکت ایجاد کنید. در مورد نحوه خرید مشتریان، نحوه برخورد با آن ها و ارائه خدمات به آن ها شفافیت ایجاد کنید. سازمان هایی که تلاش تیمی کاملی دارند و از فرهنگ سازمانی بهینه و متمایز برخوردار هستند، در این مسیر موفق خواهند شد.

 

 

سخن پایانی

 

سخن پایانی

 

قرار گرفتن در مسیر فراخوان دیجیتال رزومه موفقیت کسب و کار ها در دنیای مدرن است. پاندمی کرونا اهمیت این موضوع را دوچندان کرده است. برای قرار گرفتن در این مسیر باید به یکسری اصول اولیه پایبند بود. در عین حال باید تمرکز ویژه‌ ای بر روی بحث تکنولوژی و فناوری در دنیای دیجیتال امروز کرد.

 

 

منبع: forbes

 

 

کالابرگ الکترونیک