۵ اشتباه بزرگ صاحبان فرانچایز در تدوین استراتژی بازاریابی داخلی

۵ اشتباه بزرگ صاحبان فرانچایز در تدوین استراتژی بازاریابی داخلی


17 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
پنج اشتباه بزرگ صاحبان فرانچایز در تدوین استراتژی بازاریابی داخلی

یکی از نکات مهمی که صاحبان فرانچایز باید به آن اهمیت دهند، تدوین استراتژی بازاریابی داخلی است. در تدوین استراتژی بازاریابی داخلی باید به نکات مهمی توجه کرد. نام برند تجاری و فعالیت های پیشین آن در زمینه بازاریابی کمک زیادی به صاحبان فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی خواهد کرد. اهمیت به این موضوع باعث جلوگیری از بروز برخی از موقعیت های تهدید آمیز در راه اندازی یک چنین تجارتی خواهد شد. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی ۵ اشتباه رایج و بزرگ در تدوین استراتژی بازاریابی داخلی فرانچایز پرداخته‌ ایم.

 

 

اهمیت به عملکرد داخلی و درون فروشگاهی کسب و کارهای فرانچایز

 

اهمیت به عملکرد داخلی و درون فروشگاهی کسب و کارهای فرانچایز

 

راه اندازی کسب و کار و تجارت مبنی بر فرانچایز علاوه بر بر اینکه یک مدل ایده آل کسب و کار است، ریسک های مخصوص به خود را دارد. بیش از ۷۷۰ هزار فروشگاه زنجیره‌ ای در ایالات متحده با با تدوین یک استراتژی بازاریابی داخلی و درون فروشگاهی مناسب موفق شده اند تا کسب و کار موفقی را ایجاد کنند. برای شروع یک چنین تجارتی باید کاملا آماده بود. کارآفرینان باید به عملکرد داخلی و درون فروشگاهی خود اهمیت زیادی بدهند. در عین حال از اشتباهات رایج و متداول جلوگیری کنند. اما این اشتباهاتدر چه حوزه هایی هستند؟

 

 

بیشتر بخوانید » فرانچایز چیست یا حق نمایندگی چیست «

 

 

نادیده گرفتن اهمیت داده در تدوین استراتژی بازاریابی فرانچایز

 

نادیده گرفتن اهمیت داده و ایجاد صفحات محلی و داخلی در تدوین استراتژی بازاریابی فرانچایز

 

یکی از اشتباهات رایج در تدوین استراتژی بازاریابی محلی و داخلی فرانچایز، نادیده گرفتن بررسی داده ها و ایجاد صفحات محلی برای هر فروشگاه زنجیره ای است. منظور از ایجاد صفحات محلی بررسی فهرست آنلاین فروشگاه ها در گوگل و یا صفحات آنلاین دیگر است. برای به اشتراک گذاشتن کالاها و خدمات خود در بازار محلی باید مشتریان احتمالی حضور و عملکرد شما را مشاهده کنند. آن ها این حضور و عملکرد را در موتور های جستجو، نقشه ها و فهرست های معروف کشور خود را شناسایی می کنند. بررسی کنید که نام کسب و کار شما در این فهرست ها، در موتورهای جستجو و فهرست های آن لاین به درستی درج شده باشد. در عین حال می توانید اشتباهات اضافی اطلاعات نادرست در لیست‌ ها را ویرایش کنید. حتما موضوعاتی چون مکان ها و فروشگاه های جعلی و تکراری در کسب و کار خود را بررسی کنید. با ارسال اطلاعات کامل و مرتبط شرکت به سایت های منتخب چون Apple ،Google maps Facebook local pages ،maps می توانید گامی بزرگ در این زمینه بردارید.

 

 

عدم ثبت شرکت فرانچایز در موتور های جستجوی محلی

 

حتما بخوانید  ترندهای پرداخت سیار در صنعت خرده فروشی در سال 2021

عدم ثبت شرکت فرانچایز در موتور های جستجوی محلی

 

شما فهرست های شرکت و کسب و کار و فرانچایز خود را ایجاد کرده اید. این یک کار خوب است. اما فراموش نکنید که برای بهینه سازی استراتژی بازاریابی داخلی باید ابتدا مجموعه اقداماتی را انجام دهید. اقداماتی که به ترافیک فروش آنلاین شما کمک می کند. در عین حال باعث قرار گرفتن لیست فروشگاه زنجیره‌ ای شما در صدر جستجوی محلی می‌شود. شما باید اطلاعات مربوط به تجارت فرانچایز خود را به سایت های مختلفی که در موتور های جستجوی محلی به طور یکسان کار می کنند، ارسال کنید. این اطلاعات شامل اطلاعات تماس، ساعات کار و غیره است .همه فهرست اطلاعاتی شما باید به درستی و صحیح وارد شود.

 

 

بیشتر بخوانید » ۵ دلیل اهمیت فرانچایز در دنیای مدرن از نگاه فوربس «

 

 

راه حل؛ داده های مرتبط با کسب و کار محلی فرانچایز را درست وارد کنید

 

درستی داده های وارد شده تجارت محلی فرانچایز در لیست موتورهای جستجو

 

داده های مربوط به کسب و کار شما در فهرست گوگل باید دقیق باشد. چرا که گوگل یکی از موثرترین موتورهای جستجو در راه اندازی کسب و کار شما است. باید تجارت و کسب و کار شما در دسته بندی درستی قرار گیرد. عکس های با کیفیت بالا برای معرفی شما وجود داشته باشد. ویژگی های اضافی کسب و کار خود را باید به درستی وارد کنید. سوالات متداول در محتوای مناسب پاسخ داده شود. آخرین اخبار و رویدادها را به درستی به اشتراک بگذارید. از نظرات مشتریان استفاده کنید و نظرات مشتریان را به اشتراک بگذارید.  همه این ها باعث می‌ شود تا گوگل برای شما مشتریان بالقوه ایجاد کند. این ها بخشی از مسائلی است که با تدوین یک استراتژی موثر می توانید به آن دست پیدا کنید. شما باید در سایت فروشگاه صاحب رتبه و ترافیک بالا شوید.

 

 

نادیده گرفتن نظرات مشتریان

 

اهمیت ندادن به نظرات و شهرت برند در استراتژی بازاریابی محلی و داخلی تجارت فرانچایز

 

یکی از اشتباهات بزرگ در تدوین استراتژی بازاریابی داخلی و محلی تجارت فرانچایز پیگیری نکردن نظرات است. اگر به آنچه که مردم در مورد کسب و کار شما می گویند، اهمیت ندهید و بازخوردهای آن ها را پاسخ ندهید تاثیر منفی در نام برند شما ایجاد خواهد شد. شما می توانید با  این کار به راحتی مشتریان خود را از دست دهید. در نتیجه صاحب صاحب سود کمتری خواهید داشت. به خاطر داشته باشید مشتریان با خواندن نظرات در مورد اعتماد به کسب و کار شما تصمیم گیری می کند. بنابراین باید به این موضوع اهمیت دهید. برای انجام چنین کاری راهکارهای زیادی وجود دارد.

 

 

راه حل؛دریافت بازخورد از مشتریان فرانچایز

 

دریافت بازخورد از مشتریان فرانچایز

 

شما می توانید بازخوردهای مثبت از مشتریان دریافت کنید. در همه سایت هایی که شرکت شما در آن حضور دارد، برروی نظرات کار کنید. به مشتریان انگیزه دهید تا نظرات خود را بنویسند. به سوالات آن ها پاسخ دهید. به آن ها نشان دهید که علاقمند به حل سوءتفاهم های احتمالی هستید. نظرات را بازبینی کنید. بخشی از نظرا حاوی اطلاعات ارزشمندی هستند. آن ها برای جلوگیری از مشکلات مربوط به کیفیت کالاها و خدمات به شما بسیار کمک می کنند. لحن ویژه‌ ای را برای پاسخ دادن به نظرات در همه فضاها در نظر بگیرید. هنگامی که کسب و کارها با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند، می‌ تواند در تمام سطوح رضایت مشتری را از آن خود کنند. این موضوع باعث افزایش وفاداری مشتری و جلوگیری از خروج مشتریان و مصرف کنندگان از باشگاه مشتریان می شود. مشتریان و مصرف کنندگان را تشویق کنید تا به کسب و کار شما امتیاز دهند.

حتما بخوانید  بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی برای سال 2022

 

 

نادیده گرفتن شبکه‌ های اجتماعی داخلی و محلی

 

نادیده گرفتن شبکه‌ های اجتماعی داخلی و محلی در تدوین استراتژی بازاریابی فرانچایز

 

یکی از اشتباهات رایج در تدوین استراتژی بازاریابی محلی و داخلی  صاحبان فرانچایز نادیده گرفتن شبکه‌ های اجتماعی است. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای زنجیره ای معتقدند که حساب اصلی شرکت کافی است. اما گسترش دسترسی به سایر صفحات و پلتفرم ها می تواند فرصت های بیشتری را برای جذب مشتری فراهم کند. مزایای حساب های  داخلی مربوط به فرانچایز در مقابل حساب کاربری کمپانی اصلی بسیار زیاد است. حساب های فرعی می توانند محتوای بسیار هدفمند و مربوط به جامعه محلی خود را منتشر کنند.

 

 

راه حل؛ ایجاد حساب های کاربری محلی در بازاریابی فرانچایز

 

بنابراین حساب‌ های محلی فروشگاه زنجیره ای تاثیر زیادی بر روی جذب مخاطبان محلی دارند. اما برای این کار چه باید کرد. مشخص کنید که مخاطبان مورد نظر شما کجا هستند. اینکه باید به کدام شبکه اجتماعی توجه کنید. صفحات داخلی در شبکه‌ های اجتماعی ایجاد کنید. اطلاعات دقیق تماس  خود و سایر اطلاعات محلی فروشگاه فرانچایز را اضافه کنید. محتوای خود را بسیار محلی و داخلی بهینه سازی کنید. اخبار اطلاعات مربوط به تخفیف ها و تبلیغات و رویدادها را منتشر کنید. این اخبار هرچقدر محلی تر باشند، تاثیر بیشتری دارند. به بازخوردها و سوالات مشتریان در شبکه های اجتماعی به سرعت پاسخ دهید. مسابقه و نظرسنجی  را در فعالیتهای بازاریابی خود قرار دهید. به کاربران انگیزه دهید تا نظرات خود را بنویسند. نظراتی که در حساب کاربری شما قابل مشاهده هستند.

 

 

تمرکز فقط بر روی روش بازاریابی پیشنهاد شده دفتر مرکزی

 

تمرکز بر روی روش بازاریابی پیشنهاد شده توسط دفتر مرکزی 

 

یکی از رایج ترین اشتباهات تجارت فرانچایز این است که فقط روی روش بازاریابی پیشنهاد شده توسط دفتر مرکزی تمرکز کند. این موضوع باعث می شود تا از نظرات و اقدامات خود در زمینه بهینه سازی و تدوین استراتژی بازاریابیداخلی و مدیریت آن غافل شوید. این اقدام انعطاف پذیری شما را در تجارت از بین می‌ برد.

 

 

راه حل؛ استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل گوگل

 

استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل گوگل 

 

بهتر است از ابزارهای تجزیه و تحلیل و معیار های کلیدی گوگل برای کسب و کار خود استفاده کنید. با استفاده از این معیارها می توانید در راستای بهینه سازی تجارت داخلی و محلی خود با خبر شوید. از ابزارهای  تجزیه و تحلیل داده استفاده کنید. مشکلات مربوط به کسب و کار محلی خود را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کنید. این کار می تواند پتانسیل جذب مشتری افزایش دهد. با این کار شما می توانید درک بهتری از رتبه فروشگاه زنجیره ای خود و نظرات کاربران داشته باشید. اشتباهات رایج را در نظر بگیرید و در جلوگیری از آن ها اقدامات لازم را سریعا انجام دهید.

 

 

چگونه فرانچایز افق کوروش شویم؟

 

 

منبع: forbes

 

 

کالابرگ الکترونیک