طرز تهیه کارامل نمکی غلیظ و خوشمزه به روشی ساده

طرز تهیه کارامل نمکی غلیظ و خوشمزه به روشی ساده


3 آبان 1402 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کارامل نمکی غلیظ و خوشمزه به روشی ساده

کارامل نمکی یک نوع سس و فیلینگ غلیظ کاراملی است که طعم شور و شیرینی دارد و برای پر کردن انواع کروسان و پیراشکی یا تاپینگ انواع کیک و چیزکیک به کار می‌رود. میزان غلظت این سس از کارامل‌های معمولی بیشتر است. بسیاری از افراد طعم کارامل نمکی را به کارامل ساده ترجیح می‌دهند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه کارامل نمکی آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه سس کارامل نمکی غلیظ

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شکر قهوه‌ای ۱۷۵ گرم
خامه ۳۰۰ میلی‌لیتر
کره ۱/۲ قاشق غذاخوری
نمک ۱/۲ قاشق چای‌خوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲ دقیقه

مدت زمان پخت کارامل نمکی: ۵ دقیقه

میزان کالری ۱۰۰ گرم کارامل نمکی: حدود ۵۲۸ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه کارامل نمکی در خانه

مراحل طرز تهیه کارامل نمکی در خانه

درست کردن کارامل نمکی در خانه بسیار ساده است. برای تهیه این سس کاراملی تنها به مقداری شکر، خامه و کره نیاز دارید. می‌توانید کارامل نمکی را هم به تنهایی میل کنید و هم از آن به عنوان فیلینگ انواع شیرینی، کروسان، پیراشکی و برای تزیین انواع کیک و چیز کیک استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه سس کارامل نمکی آشنا شوید.

مرحله اول؛ مواد کارامل نمکی را ترکیب کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کارامل نمکی باید شکر قهوه‌ای، خامه، کره و نمک را در قابلمه بریزید و با هم ترکیب کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه آش گوجه سبز مجلسی به ۲ روش با گوشت و بدون گوشت

در صورت تمایل می‌توانید شکر قهوه‌ای، خامه، کره و نمک را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ سس کارامل را بجوشانید

سس کارامل را بجوشانید

بعد از ترکیب کردن مواد در این مرحله از طرز تهیه سس کارامل نمکی باید قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و خوب هم بزنید تا شکر حل شود. بعد از این که شکر حل شد، شعله گاز را زیاد کنید و ۲ تا ۳ دقیقه سس را بجوشانید تا به شربتی طلایی رنگ تبدیل شود.

مرحله سوم؛ کارامل نمکی را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه کارامل نمکی باید ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کارامل نمکی خنک شود. می‌توانید از ۳ روز قبل از استفاده کارامل نمکی را آماده کنید و موقع استفاده سس را کمی گرم و سرو کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کارامل نمکی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کارامل نمکی

  • برای خوش‌طعم شدن سس غلیظ کارامل نمکی می‌توانید مقداری عصاره یا پودر وانیل به کارامل نمکی اضافه کنید. می‌توانید وانیل را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • در طرز تهیه کارامل نمکی می‌توانید آب و شکر را ترکیب کنید و صبر کنید تا شکر به آرامی در آب حل شود و بعد سایر مواد را اضافه کنید.
  • در طرز تهیه کارامل نمکی ابتدا رنگ کارامل طلایی می‌شود و بعد از مدتی جوشیدن رنگ آن تیره‌تر می‌شود. بعد از طلایی شدن رنگ کاراملی شعله گاز را خاموش کنید. زیرا کارامل خیلی زود و در عرض ۱۰ ثانیه بعد از طلایی شدن می‌سوزد.
  • برای نگهداری کارامل نمکی، باید آن را در ظرف درب‌دار بریزید و در یخچال قرار دهید.
  • از آن جایی که کارامل نمکی در یخچال سفت می‌شود و حالت سسی خود را از دست می‌دهد، بهتر است قبل از استفاده آن را برای ۱۰ تا ۲۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا به غلظت مناسب برسد.
  • می‌توانید کارامل نمکی را تا ۱ ماه در ظرف درب‌دار در یخچال نگهداری کنید. برای نگهداری کارامل نمکی به مدت طولانی می‌توانید آن را در ظرف درب‌دار بریزید و تا ۳ ماه در فریزر قرار دهید.
  • برای تهیه کارامل نمکی می‌توانید هم از شکر قهوه‌ای و هم شکر سفید استفاده کنید. به طور کلی استفاده از شکر قهوه ای برای تهیه کارامل نمکی مناسب‌تر است و رنگ بهتری به کارامل شما می‌بخشد.
  • در طرز تهیه سس کارامل ساده و معمولی تنها باید نمک را حذف کنید و آن را بدون نمک یا با میزان نمک کمتر تهیه کنید.
  • در سس کارامل نمکی خانگی می‌توانید به جای خامه از مقدار برابر شیر نیز استفاده کنید. برای تهیه شیر به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه مربای انجیر براق و بدون شکرک + مارمالاد انجیر

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سس کارامل هلو به چند روش

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد کارامل نمکی

مدت زمان ماندگاری کارامل نمکی چقدر است؟

می‌توانید کارامل نمکی را به مدت ۱ ماه در یخچال و تا ۳ ماه در فریزر و در ظرف درب‌دار نگهداری کنید. فراموش نکنید که قبل از استفاده از کارامل نمکی حتما آن را کمی گرم کنید.

طرز تهیه سس کارامل با شیر چگونه است؟

برای تهیه کارامل نمکی با شیر باید درست برابر با میزان خامه از شیر استفاده کنید. معمولا شیر غلیظ یا پرچرب برای تهیه سس کارامل نمکی بسیار مناسب‌تر است.

سس کارامل نمکی برای چی استفاده میشه؟

از سس کارامل نمکی برای درست کردن پاپ کورن، چیز کیک کارامل نمکی، دنت دسر شکلاتی، پر کردن انواع کروسان و پیراشکی و … استفاده می‌شود.

 

 

کالابرگ الکترونیک