روش های بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک صنعت خرده فروشی

روش های بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک صنعت خرده فروشی


27 اسفند 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روش های بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک صنعت خرده فروشی

بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی یک روش مقرون به صرفه است. این نوع بازاریابی معمولا نتایج مثبتی به همراه دارد. اگر می خواهید ۹۸ درصد نرخ بازدید شما در عرض چند دقیقه افزایش یابد، شاید بهترین توصیه استفاده از روش بازاریابی پیامکی باشد. اما برای استفاده از این نوع بازاریابی لازم است تا نکات مهمی را در نظر بگیرید. همچنین مطمئن شوید که مهمترین و بهترین نکات، حتی نکات کوچک و ظریف را رعایت کرده اید. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی نکات مهم در بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک پرداخته ایم.

 

تاثیر بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک

 

تاثیر بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک

 

اگر نگران تاثیر گذاری بازاریابی پیامکی هستید، باید بگوییم که این نوع بازاریابی در تجارت الکترونیک جزو تاثیرگذارترین انواع بازاریابی ها قرار گرفته است. اگر یک استراتژی مناسب برای بازاریابی کرد پیامکی خود داشته باشید، قطعا علاوه بر فروش مناسب، باعث ایجاد اعتماد و اطمینان در مشتریان خود خواهید شد.

 

 

ترندهای دیجیتال مارکتینگ صنعت خرده فروشی

 

 

تاثیر بالای ۳۰درصد استراتژی بازاریابی پیامکی

 

تقریباً ۹۸ درصد پیام‌ های ارسالی به مشتریان در بازاریابی پیامکی، تا پایان روز خوانده می شوند. در این میان ۳۲ درصد از مشتریان به این نوع بازاریابی پاسخ می دهند. این در حالی است که این رقم در مورد ایمیل مارکتینگ تنها بیست درصد است.

 

 

برای بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک اجازه بگیرید

 

برای بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک اجازه بگیرید

 

یکی از نکاتی که در بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی بسیار مهم است، بحث اجازه از افراد است. برای اینکه افراد را در لیست بازاریابی پیامکی خود قرار دهید، ابتدا از آن ها اجازه بگیرید. کاری نکنید تا به یک اسپم تبدیل شوید. این موضوع برای شما و نام تجاریتان ناخواسته بد است. حتی ممکن است در مواقعی شما را دچار مشکلات قانونی کند. در مقابل سعی کنید در ابتدای ماجرا برای ارسال پیام کوتاه از کاربر و مخاطب خود اجازه بگیرید.

 

 

اهمیت استفاده از عکس و تصویر در دیجیتال مارکتینگ

 

 

توجه به زمان ارسال پیامک

 

به زمان ارسال پیام های ضروری توجه کنید. برای مخاطب خود احترام قائل باشید و این پیام‌ها را در زمان نامناسب ارسال نکنید. توجه به این موضوعات باعث می‌شود تا افراد به پیام‌ های پیامکی شما علاقه‌مند شده و آن ها را حذف نکنند.

 

 

استفاده از ابزار بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک

 

استفاده از ابزار بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک

 

قطعا می دانید که در بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک تایپ بیش از یکصد پیام متنی بر روی تلفن همراه مقرون به صرفه و منطقی نیست. حتی اگر دارای یک بیزینس کوچک هستید، سعی کنید تا از ابزار بازاریابی پیامکی استفاده کنید. سعی کنید یک گروه مشتریان ساخته و در ابزارهای مناسب این گروه را اضافه کنید. سپس هر زمان که لازم بود برای ارسال پیامک به گروه مشتریان اقدام کنید. به دنبال بهترین ابزار بازار بازاریابی پیامکی باشید. ابزارهای این نوع بازاریابی در بازار بسیار زیاد هستند. باید ابتدا نیاز خود را مشخص کنید.

 

 

۴ ترند اصلی خرده فروشی ۲۰۲۱

 

 

هشدار در باره رفتار مخاطب

 

برخی از برنامه های بازاریابی پیامکی مجهز به سیستم هشدار هستند. اینکه پس از ارسال پیام شما می توانید مشاهده کنید که چه گروه و افرادی پیام شما را باز کرده و مشاهده کرده اند. و اینکه کدام دسته از افراد پیام شما را بدون بازکردن حذف کرده‌اند. پس از آگاهی از این موضوع می توانید استراتژی های متفاوتی برای افراد مختلف در زمینه بازاریابی در نظر بگیرید. شما در برنامه بازاریابی پیامکی می‌توانید یک لیست داشته باشید که آن را مطابق سلیقه خود مدیریت کنید.

 

 

خلق ارزش برای مشتری در بازاریابی پیامکی

 

خلق ارزش برای مشتری در بازاریابی پیامکی

 

قبل از از شروع بازاریابی پیامکی، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که چیزی مطمئن برای ارائه دارید. به عنوان مثال اگر یک پیشنهاد منحصر به فرد فروش دارید، می ‌توانید پیشنهاد خود را به صورت پیامکی برای مشتریان ارسال کنید.

 

 

معیارهای اصلی سنجش خدمات مشتری خرده فروشی

 

 

مدام پیامک نفرستید

 

سعی کنید در زمان پیشنهادات ویژه از این روش بازاریابی استفاده کنید. چرا که اگر مدام به مخاطبان پیامک ارسال کنید، خیلی زود به اسپم تبدیل خواهید شد. مخاطبان بعد از مدتی در می یابند که شما چیز ویژه برای ارائه ندارید. حتی اگر در این میان یک پیشنهاد ویژه هم داشته باشید، ممکن است دیگر مخاطبان به شما اعتماد نکنند و بدون خواندن پیامک، آن را حذف کنند. معرفی محصولات و خدمات جدید یکی از بهترین گزینه ها برای بازاریابی پیامکی است.

 

 

نقش بازاریابی پیامکی در وفادار سازی مشتری

 

نقش بازاریابی پیامکی در وفادار سازی مشتری

 

حتما توجه داشته باشید که در مناسبت های مختلف برای مشتریان و مخاطبان خود پیامک ارسال کنید. این پیامک ها اسپم نیستند. بلکه معمولا مورد استقبال مشتریان قرار می گیرند. از پایگاه اطلاعات و داده خرده فروشی خود استفاده کنید. حتی از اطلاعاتی که در بخش باشگاه مشتریان خود ذخیره کرده اید، بهره ببرید. تاریخ تولد مشتریان بسیار مهم است. در زمان تولد آن ها، با استفاده از این تکنیک استراتژی بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک، برایشان پیام کوتاه ارسال کنید. حتی می توانید به مناسبت سالروز تولدشان، کد تخفیف بدهید. این موضوع در وفادار سازی مشتریان به نام تجاری برند شما تاثیر چشم گیری دارد.

 

۹ پیش بینی مهم خرده فروشی در دوران کرونا

 

 

جملات کوتاه، مناسب و دقیق در بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک

 

جملات کوتاه، مناسب و دقیق در بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک

 

یکی از نکات مهمی که در بازاریابی پیامکی باید به آن به شدت توجه کرد، جملات کوتاه است. سعی کنید بسیار خلاصه، مختصر و دقیق بنویسید. مردم این پیام ها را در صفحه های کوچک را در تلفن همراه خود مرور می کنند. بنابراین طولانی بودن آن ها باعث می شود تا پیام ها را به صورت نخوانده و یا نیمه خوانده رها کنند.

 

 

اشتباه تایپی نداشته باشید

 

به خاطر داشته باشید که بسیاری از افراد هزینه پیام های متنی شما را پرداخت می‌کنند. آن ها از اینکه سه پیام برای برقراری ارتباط و تبلیغات برای آن ها ارسال کنید، چندان خوشحال نخواهند شد. به جملاتی که می‌خواهید ارسال کنید، بسیار دقت کنید که اشتباه تایپی نداشته باشید. همچنین پیام خود را در سریع ترین زمان ممکن به مخاطب اعلام کنید.

 

 

شخصی سازی کمپین های بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک

 

شخصی سازی کمپین های بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک

 

از استراتژی های متفاوتی برای شخصی سازی پیام های خود در بازاریابی پیامکی استفاده کنید. شما با استفاده از ابزارهای بازاریابی پیامکی می توانید لیست زیادی از مشتریان با رفتارهای تجاری متفاوت تهیه کنید.

بنا به ویژگی هر لیست از مشتریان پیام های کوتاه و مقطعی خود را در مواردی که می دانید مورد علاقه آن ها است، برایشان ارسال کنید. سعی کنید نام افراد را با استفاده از اتوماسیون داده در پیام خود را وارد کنید. این موضوع باعث می شود افراد احساس نزدیکی بیشتری به نام برند خرده‌ فروشی شما پیدا کنند.

 

 

منبع: bigcommerce

 

کالابرگ الکترونیک