طرز تهیه سینه مرغ شکم پر در فر و بدون فر به ۲ روش

طرز تهیه سینه مرغ شکم پر در فر و بدون فر به ۲ روش


21 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سینه مرغ شکم پر

سینه مرغ پر شده یا شکم پر، یکی از غذاهای با مرغ خوشمزه و محبوب در سراسر دنیا است. برای تنوع دادن به لیست غذا های شام و ناهار و حتی برای دورهمی و  مهمانی ها، سینه مرغ شکم پر، یکی از جذاب ترین گزینه ها به حساب می آید. شک نکنید که با درست کردن آن، خودتان هم سر ذوق می آیید. در طرز تهیه سینه مرغ شکم پر، طیف وسیعی از سبزیجات، پنیر ها، چاشنی و ادویه ها را می توانید به کار ببرید. در سرویس آشپزی مجله کوروش می توانید طرز تهیه سینه مرغ شکم پر را به دو روش بخوانید. در ضمن این غذا را هم می توانید با فر و هم بدون فر درست کنید.

فوت و فن های طرز تهیه سینه مرغ شکم پر

 

فوت و فن های طرز تهیه سینه مرغ شکم پر

 

  • نکته مهم در طرز تهیه سینه مرغ شکم پر، اندازه سینه های مرغ است. سعی کنید سینه های مرغ، یک اندازه باشند. در این صورت هم مدت زمان پخت یکسانی دارند و هم ظاهر بهتری خواهند داشت.

 

  • برای طرز تهیه سینه مرغ شکم پر رژیمی با پنیر، پنیر خامه ای و پنیر پیتزا را در مواد مورد استفاده در داخل سینه ها، به کار نبرید. البته می توانید طرز تهیه سینه مرغ شکم پر با آلو یا قیسی (روش دوم) را امتحان کنید.

 

  • هنگام گذاشتن در تابه و پختن سینه های مرغ، حرارت را بسیار ملایم کنید تا مرغ کاملا بپزد.

 

  • می توانید قبل از سرخ کردن سینه های مرغ، سینه ها را در پودر سوخاری قرار دهید و بعد در روغن سرخ کنید.

 

می توانید سینه های مرغ را در ظرف پیرکس، تابه یا سینی فر قرار دهید. بهتر است کف سینی فر یا ظرف پیرکس را یک لایه ورق آلومینیوم قرار دهید.

 

  • سینه مرغ شکم در را هم می توانید با نان (باگت یا تُست) و هم با برنج، به همراه انواع سالاد و ترشی سرو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » راهنمای خرید مرغ و گوشت به روش حرفه ای ها «

 

 

طرز تهیه سینه مرغ شکم پر با اسفناج و پنیر

 

طرز تهیه سینه مرغ شکم پر با اسفناج و پنیر

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۳۰ دقیقه

 

مواد لازم

 

سینه مرغ: ۳ عدد

اسفناج: ۴ قاشق غذاخوری (پخته شده)

قارچ: ۳۰۰ گرم

پنیر خامه ای: ۲ قاشق غذاخوری

پنیر پارمزان: ۲ قاشق غذاخوری

پنیر چدار: ۲ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

پودر سیر: ۱/۲ قاشق چای خوری

پاپریکا: ۱/۲ قاشق چای خوری

پیازچه: ۱ ساقه (خرد شده)

گشنیز یا جعفری خرد شده: برای تزیین (دلخواه)

تخفیفات لبنیات افق کوروش
حتما بخوانید  20 فواید و مضرات خوردن گوجه سبز در دوران بارداری

 

 

طرز تهیه

 

سینه های مرغ را از پهنا برش دهید و با مواد پر کنید

 

مرحله اول: سینه های مرغ را از پهنا برش دهید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه مرغ شکم پر، سینه های مرغ را آماده کنید. آن ها را به خوبی بشویید و اجازه دهید آب خود را از دست بدهند. سینه مرغ را از پهنا به صورت افقی برش دهید. باید برش شما مثل برش نان باگت برای درست کردن ساندویچ باشد. چاقو نباید به انتهای سینه مرغ برسد. همه مرغ ها را به همین روش برش دهید و در نایلون قرار دهید.

 

 

مرحله دوم: سینه مرغ را با بیفتک کوب بکوبید و مزه دار کنید

 

با بیفتک کوب، شروع به کوبیدن سینه های مرغ کنید تا پهن و نازک شوند. مراقب باشید هنگام کوبیدن مرغ ها، بافت آن ها از هم پاره نشود. سپس نایلون را بردارید و نمک، فلفل سیاه و پاپریکا را در قسمت داخلی و روی سینه مرغ بمالید تا کاملا به ادویه آغشته و مزه دار شود. مرغ ها را کنار بگذارید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه استیک مرغ با سس قارچ «

 

 

مرحله سوم: اسفناج ها را در تابه تفت دهید

 

اسفناج را پاک کنید و بشویید. بعد از این که آبکش کردید و آب خود را از دست داد، در یک تابه با کمی روغن روی حرارت متوسط تفت دهید. آب اسفناج باید بخار شود و اسفناج بپزد. اسفناج های پخته شده را از تابه خارج کنید.

 

 

مرحله چهارم: قارچ ها را تفت دهید

 

قارچ ها را هم مقل اسفناج بشویید و به صورت خلالی نازک برش بزنید. کمی روغن یا کره در تابه بریزید و قارچ ها را اضافه کنید. به اندازه ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید تا قارچ ها سیاه نشوند. در مدت زمان سرخ کردن قارچ ها، حرارت را بالا ببرید تا آب قارچ ها تبخیر و کشیده شود.

 

 

مرحله پنجم: مواد داخل سینه مرغ شکم پر را با هم مخلوط کنید

 

در یک کاسه با اندازه مناسب، اسفناج و قارچ پخته شده را بریزید. سپس پیازچه، پنیر پارمزان، پنیر چدار رنده شده و پنیر خامه ای را اضافه کنید. نمک، پودر سیر و فلفل سیاه را به مواد بیفزایید و همه را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

 

 

مرحله ششم: سینه مرغ را با مواد پر کنید

 

سینه مرغ را باز کنید و مواد را به سه قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را داخل سینه مرغ قرار دهید و طرف دیگر سینه مرغ را روی آن بیاورید. با استفاده از خلال دندان، هر دو طرف سینه مرغ را به هم متصل کنید. اگر این کار برایتان سخت است می توانید با نخ و سوزن سینه مرغ را بدوزید.

 

 

مرحله هفتم: سینه مرغ شکم پر را در تابه سرخ کنید و بپزید

 

در یک تابه کره یا روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. بعد از ذوب شدن کره، سینه های مرغ را در تابه قرار دهید. یک طرف سینه های مرغ را که سرخ کردید، آن ها را برگردانید و طرف دیگر را سرخ کنید تا طلایی شود.

سپس حرارت را روی حالت ملایم قرار دهید و در تابه را روی آن بگذارید. اجازه دهید مرغ کاملا بپزد. سپس سینه های مرغ پر شده را در ظرف مناسب قرار دهید و روی آن را کمی گشنیز و جعفری خرد شده بریزید و تزیین و سرو کنید.

 

 

طرز تهیه مرغ شکم پر در فر

 

سینه مرغ شکم پر در فر

 

اگر به فر دسترسی دارید، از ۳۰ دقیقه قبل فر را روی دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۰ درجه سانتی گراد) گرم کنید. مراحل بالا را تکرار کنید. مرغ های شکم پر را مانند آخرین مرحله از طرز تهیه مرغ شکم پر در تابه، یا کمی کره سرخ کنید. هر دو طرف سینه مرغ را حدود ۳ دقیقه سرخ و طلایی کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه پاناکوتا قهوه با قهوه فوری و شکلات

تابه را در فر قرار دهید و دما را روی ۷۴ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. ۲۰ دقیقه صبر کنید تا سینه های مرغ کاملا بپزد. سپس تابه را از فر خارج کنید و اجازه دهید کمی از دما بیفتد. خلال دندان ها را خارج کنید و سینه مرغ شکم پر را تزیین و سرو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه کوردون بلو مرغ «

 

 

طرز تهیه سینه مرغ شکم پر با کشمش و آلو

 

سینه مرغ شکم پر با کشمش و آلو

 

مواد لازم

 

سینه مرغ: ۲ عدد

کشمش: ۲ قاشق غذاخوری

قیسی یا آلو: ۶ عدد

زرشک: ۲ قاشق غذاخوری

پیاز داغ: ۲ قاشق غذاخوری

گردوی خرد و آسیاب شده: ۲ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

رب انار: ۱ قاشق جای خوری

زعفران دم کرده: ۲ قاشق غذاخوری

هویج: ۱ عدد متوسط

فلفل دلمه ای: ۱ عدد متوسط

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه: به میزان لازم

آویشن، پودر کاری و پاپریکا: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه

 

مرحله اول: سینه های مرغ را برش بزنید و مزه دار کنید

 

سینه های مرغ را از پهنا برش بزنید. سپس با بیفتک کوب روی آن ها بزنید تا کمی نازک شود. روی سطح داخلی و خارجی مرغ را با فلفل، نصف زعفران دم کرده، آویشن، پاپریکا و کاری، مزه دار کنید.

 

 

مرحله دوم: کشمش و زرشک را با رب گوجه و رب انار تفت دهید

 

یک تابه را روی حرارت قرار دهید و پیاز داغ درست کنید. پیاز داغ ها را از تابه خارج کنید و کشمش و زرشک را کمی در روغن تفت دهید. آن ها را هم خارج کنید و ۱ قاشق از رب گوجه و کمی رب انار را اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خام خود را از دست بدهند. سپس پیاز داغ، کشمش و زرشک را به تابه برگردانید و با رب گوجه و رب انار و ادویه های دلخواه مخلوط کنید و کمی تفت دهید. حرارت را قطع کنید.

 

 

مرحله سوم: سینه های مرغ را با مواد پر کنید

 

سینه های مرغ را با مواد داخل تابه پر کنید و با خلال دندان یا نخ و سوزن آن ها را فیکس کنید تا مواد بیرون نریزند. هر دو طرف سینه های مرغ پر شده را در تابه با روغن یا کره سرخ کنید.

 

 

مرحله چهارم: سس سینه مرغ شکم پر را درست کنید

 

یک پیاز باقی مانده را رنده کنید. به آن زردچوبه و کاری بزنید. ۱ قاشق باقی مانده از رب گوجه و گردوی خرد شده را اضافه کنید. هویج و فلفل دلمه ای را به دو قسمت برش بزنید و در تابه قرار دهید. قیسی ها را اضافه کنید. ۲ لیوان آب به تابه بیفزایید و اجازه دهید شروع به جوشیدن کند.

 

 

مرحله پنجم: سینه های مرغ را در سس بپزید

 

سینه های مرغ شکم پر را به تابه اضافه کنید و حرارت را روی ملایم تنظیم کنید. ۱۰ دقیقه بعد، بقیه زعفران را به مواد اضافه کنید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد هویج و فلفل دلمه ای ها را خارج کنید. سس باید کاملا غلیظ و مرغ به خوبی پخته باشد. سپس سینه های مرغ شکم پر را تزیین و سرو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: آموزش کامل طرز تهیه مرغ و ران بریان رستورانی در فر خانگی با فویل

 

 

منبع: natashaskitchen

کالابرگ الکترونیک