طرز تهیه ۴۴ مدل انواع غذا با مرغ برای شام و ناهار

طرز تهیه ۴۴ مدل انواع غذا با مرغ برای شام و ناهار


21 دی 1400 . زمان مطالعه: 37 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه انواع غذا با مرغ
فهرست محتوا پنهان

در لیست انواع غذا با مرغ می‌توانید انواع غذاهای ایرانی با مرغ را پیدا کنید که هم مناسب مهمانی‌ها هستند و هم مناسب غذا برای شام یا غذا برای ناهار. حتی انواع مختلفی از پیش‌غذا با مرغ را هم می‌توانید با این ماده غذایی پرکاربرد تهیه کنید. برای تهیه غذا با مرغ، بهتر است کمی تنوع به خرج بدهید و انواع غذا با فیله مرغ یا غذا با ران مرغ و سینه مرغ و غذا با مرغ و برنج را به دستور غذایی خود اضافه کنید. اگر می‌خواهید ناهار با مرغ درست کنید، لیست تهیه غذای ایرانی با مرغ را فراموش نکنید. در ادامه آموزش تهیه انواع غذای ایرانی و فرنگی با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد.

 

 

غذای جدید با مرغ

 

در لیست انواع غذا با مرغ، غذاهای جدید با مرغ، مخصوص کسانی است که می‌خواهند طعم‌های لذیذ و البته تازه‌ای را تجربه کنند. می‌توانید به عنوان یک وعده اصلی، ناهار با مرغ یا شام با مرغ درست کنید. با این غذاها می‌توانید سفره مهمانی‌هایتان را هم رنگ و جلای بیشتری بدهید چون تهیه غذا با مرغ هم کار آسانی است و هم مرغ جزو گوشت‌هایی است که خیلی‌ها به آن روی خوش نشان می‌دهند.

 

خورش مرغ کاری با ماست و خامه

 

 خورش مرغ کاری با ماست و خامه

 

ترکیب مرغ با ماست و خامه برای ما ایرانی‌ها که معمولا مرغ را به صورت خورش یا سرخ شده استفاده می‌کنیم، تنوع خوبی است. برای تهیه این غذا باید مرغ را در یک سس مخصوص با ماست و خامه قرار دهید. ترکیب ادویه‌های خوشمزه و معطر هندی مثل کاری، زنجبیل، فلفل قرمز، پاپریکا و … هم طعم منحصر به فردی به این غذا می‌دهد.

 

فقط به خاطر داشته باشید که غذاهای هندی معمولا طعم تند و تیزی دارند که البته می‌توانید میزان استفاده از ادویه‌ها را با طبع و سلیقه‌تان سازگار کنید. برای مشاهده روش پختن این غذا به مقاله طرز تهیه خورش مرغ کاری  مراجعه کنید.

 

 

نودل با مرغ

 

طرز تهیه نودل با مرغ

 

چینی‌ها به درست کردن انواع غذا با مرغ و نودل شهرت دارند. به طوری که نودل، بخش جدایی ناپذیر فرهنگ آنهاست. در این غذا، نودل با تکه‌های مرغ و سبزیجات درست می‌شود. نودل هم خیلی سریع تهیه می‌شود و طعم دلپذیری دارد.

 

علاوه بر سبزیجات، می‌توانید از قارچ، پنیر، انواع فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی هم می‌توانید استفاده کنید تا طعم متنوع تر و هیجان انگیزتری را تجربه کنید. برای تهیه این غذای جدید با مرغ به مقاله طرز تهیه خوراک نودل سرخ شده با مرغ و سبزیجات مراجعه کنید.

 

 

شنیسل مرغ

 

طرز تهیه شنیسل مرغ

 

معمولا شنیسل جزو غذاهایی است که خیلی ها آن را به صورت نیمه آماده تهیه و مصرف می‌کنند. اما درست کردن این غذا اصلا کار سختی نیست. اتفاقا اگر خودتان آن را تهیه کنید سالم‌تر و مطمئن‌تر هم خواهد بود. شنیسل مرغ با چاشنی‌هایی مثل پنیر چدار، پارمزان و … طعم‌دار می‌شود.

 

به جای آرد سوخاری هم می‌توانید پودر نان یا پودر پانکو استفاده کنید. برای درست کردن این غذای جدید با مرغ، مقاله طرز تهیه شنیسل مرغ را ببینید.

 

مرغ تندوری یا مرغ تنوری هندی

 

طرز تهیه مرغ تندوری یا مرغ تنوری هندی

 

مرغ تنوری یا مرغ تندوری یک غذای هندی است که با مرغ، ماست و ادویه های تند درست می شود. در زبان هندی به تنور، تندور گفته می شود. این غذا در زمان گذشته در تنور پخته می‌شد ولی می‌توان آن را در فر هم درست کرد. ادویه این غذا هم خاص است و از ترکیب پودر سیر، دانه خردل، زیره، گشنیز، فلفل قرمز، زنجبیل، پاپریکا، دارچین و پودر هل تهیه می‌شود.

 

این یعنی حسابی طعم‌دار و پر ادویه است و به دل می‌نشیند. برای تهیه این غذای هندی با مرغ روی لینک مقاله طرز تهیه مرغ تندوری بزنید.

 

 

غذا با ران مرغ

 

اگر قرار به انتخاب بین تهیه غذا با ران مرغ یا سینه مرغ باشد، خیلی‌ها انتخاب ران برایشان در اولویت اول است. گوشت این قسمت از مرغ تردتر و مزه‌دارتر است و برای تهیه انواع غذا با مرغ بهترین گزینه است. غذاهای جدید زیادی را می‌توانید با مرغ درست کنید که در کل دنیا بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. غذاهای ایرانی با ران مرغ هم جزو مواردی است که با طبع و سلیقه ما ایرانی‌ها سازگار است. پس فرصت طرز تهیه آن‌ها را از دست ندهید.

 

 

پاچینی مرغ

 

پاچینی مرغ؛ از محبوب ترین انواع غذا با مرغ

 

احتمالا شما هم اولین بار با پاچینی در منوی رستوران ها مواجه شده باشید. اما این غذا را به راحتی می توانید در خانه درست کنید. کافی است بدانید که چطور بوی مرغ را با ادویه های مخصوص بگیرید. در ضمن نحوه صحیح درست کردن سس پاچینی هم مهم است.

 

چون این سس می تواند به راحتی طعم غذا را دگرگون کند. برای مشاهده روش پخت این غذای خوشمزه با مرغ روی لینک مقاله طرز تهیه پاچینی مرغ کلیک کنید.

 

 

غذا با مرغ و برنج

 

برای مهمانی‌ها و مجالس رسمی هیچ‌ غذایی بهتر از انواع غذا با مرغ و برنج نیست. این غذاها مخصوصا در لیست تهیه غذای ایرانی با برنج جزو مواردی هستند که می‌توانید با خیال راحت‌تری آن‌ها را درست کنید. چون ما ایرانی‌ها با این نوع غذاها پیوند عمیق‌تری داریم و خیلی وقت‌ها چه برای مهمانی و چه برای یک غذای دو نفره یا حتی تک‌نفره و مجردی ترجیح می‌دهیم غذا با مرغ و برنج را در اولویت قرار دهیم.

 

زرشک پلو با مرغ

 

زرشک پلو با مرغ

 

زرشک پلو با مرغ دیگر نیازی به معرفی ندارد چون حسابی شناخته شده است. اما درست کردن آن، طوری که بوی زهم مرغ کاملا گرفته شود، هنر آشپز را می طلبد. زرشک پلو معمولا در مراسم مجلسی و مهمانی‌ها طبخ می‌شود. این غذا با مرغ ریش ریش هم درست می‌شود.

 

برای درست کردن این غذای مجسی با مرغ به لینک مقاله طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مراجعه کنید.

 

 

خورش مرغ ناردون زعفرانی

 

خورش مرغ ناردون زعفرانی

 

شمالی ها فهرست متنوعی از انواع غذا با مرغ دارند که خورش مرغ ناردون یکی از آنها است. ناردون که به معنی دانه انار است، جزء اصلی خورش ناردون به همراه مرغ است. این غذا در عروسی‌های شمالی، شام شب یلدا و شب عید نوروز تهیه می‌شود. رب انار، آب انار، زعفران و ادویه‌های معطر، چاشنی‌های این غذای لذیذ مازندرانی به شمار می‌روند.

 

برای تهیه این غذای ساده برای شام یا ناهار، مقاله طرز تهیه خورش مرغ ناردون زعفرانی را بخوانید.

 

 

انار پلو

 

طرز تهیه انار پلو؛ انواع غذا با مرغ

 

انارپلو از غذاهای محلی شیرازی ها است ولی در شهرهای دیگر هم تهیه می‌شود. حتی افغان‌ها هم این غذا را در لیست انواع غذا با مرغ دارند. در ایران انار پلو معمولا به عنوان شام شب یلدا درست می‌شود. برای طعم دادن به این غذا از انواع خلال، کشمش و ادویه ها استفاده می‌شود.

 

برای تهیه این غذای محلی با مرغ و برنج روی لینک طرز تهیه ساده انار پلو با مرغ بزنید.

 

 

سیر قلیه گیلانی

 

سیر قلیه گیلانی

 

برای فصل پاییز و زمستان که سیر تازه به بازار می‌آید، خورش سیر قلیه یکی از بهترین انواع غذا با مرغ است که می‌توانید برای وعده اصلی با برنج درست کنید. شمالی‌ها به این غذا «سیر چغرتمه» هم می‌گویند. مواد اصلی این غذا، لپه، برگ سیر، تخم مرغ، مرغ، پیاز و ادویه جات دلخواه است.

 

برای تهیه این غذای ساده با مرغ و برنج روی لینک مقاله طرز تهیه خورش سیر قلیه گیلانی بزنید.

 

 

خورش مرغ ترش

 

مراحل آموزش مرغ ترش شمالی به روش رشتی ها

 

همان طور که از اسم این غذا هم مشخص است، مرغ با ترکیب از چاشنی‌ها درست می‌شود و طعم ترش می‌گیرد. این غذا اصالتا شمالی است و مازندرانی‌ها مرغ آن را به صورت کبابی درست می‌کنند. علاوه بر مرغ، سبزی‌های معطر از جمله گشنیز، جعفری، تره و نعنا در آن به کار می‌روند.

 

لپه هم در طرز تهیه این غذا استفاده می‌شود. برای مشاهده روش پخت این غذای ایرانی با مرغ، روی لینک مقاله طرز تهیه بهترین خورش مرغ ترش بزنید.

 

 

آلبالو پلو

 

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت مرغ

 

آلبالو پلو از جمله قدیمی‌ترین غذاهای ایرانی با مرغ است که به خصوص در فصل تابستان هواداران فراوانی دارد. جالب است بدانید یکی از راهکارهای قدیمی‌ها برای پیشگیری از گرمازدگی تهیه آلبالو پلو در روزهای گرم تابستان بود. آلبالو پلو را برای شام مهمانی یا وعده ناهار به روش‌های مختلف و با مواد متنوع می‌توانید درست کنید.

 

آلبالو پلو مجلسی با فیله مرغ و ران، با مرغ ریش ریش یا گوشت چرخ کرده از انواع مختلف این غذا است. برای درست کردن این غذای اصیل ایرانی ابتدا آلبالوها را در یک قابلمه ریخته و شکر را لابه‌لای آن‌ها بریزید. قابلمه آلبالو و شکر را روی شعله ملایم گاز بگذارید و بعد از به جوش آمدن اجازه دهید آلبالوها به مدت ۳۰ دقیقه با شکر بجوشند. بعد از این مدت آلبالوها را آبکش کنید. برای مشاهده ادامه مراحل پخت، به مقاله طرز تهیه آلبالو پلو مراجعه کنید.

 

 

غذا با مرغ و سیب زمینی

ترکیب مرغ و سیب زمینی یک ترکیب عالی و مقوی است البته گاهی اوقات در کنار این ماده غذایی محبوب می‌توانید سبزیجات دیگر را هم به کار ببرید تا یک ناهار ساده با مرغ یا غذا با مرغ لذیذ و دوست داشتنی داشته باشید. بسته به نوع غذایی که با مرغ درست می‌کنید، می‌توانید سیب زمینی را در کنار غذا یا همراه با مخلفات آن در غذایتان به کار ببرید.

 

 گراتن مرغ و قارچ و پنیر

 

گراتن مرغ و قارچ و پنیر

 

گراتن ها انواع مختلفی دارند و با مرغ، گوشت، بادمجان، سیب زمینی و … درست می‌شوند. گراتن در اصل یک غذای فرانسوی است و با مواد ساده و در دسترسی هم تهیه می‌شود. علاوه بر مرغ، سیب زمینی، قارچ و پنیر پیتزا، مواد اصلی این غذا را تشکیل می‌دهند.

 

گراتن مرغ را هم در فر و هم در قابلمه می‌توانید درست کنید. برای درست کردن این غذای خوشمزه برای ناهار یا شام، به لینک مقاله طرز تهیه گراتن مرغ مراجعه کنید.

 

 

کتلت مرغ

 

طرز تهیه کتلت مرغ ترد و خوشمزه مجلسی با مرغ پخته

 

کتلت مرغ ساده یا کباب شامی مرغ یکی از خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین غذاهای ساده با سیب زمینی و مرغ است که هم با مرغ خام و هم با مرغ پخته درست می‌شود. برای درست کردن این کباب شامی مرغ، ابتدا سینه مرغ بدون پوست و استخوان را با چرخ گوشت چرخ کنید یا در غذاساز پوره کنید.

 

می‌توانید مقداری چربی گوسفندی هم در صورت دلخواه به مرغ اضافه کرده و همراه با آن چرخ یا پوره کنید تا کتلت مرغ لطیف‌تر شود. برای درست کردن این غذای خوشمزه با مرغ، روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت مرغ بزنید.

 

 

غذای ساده با مرغ

 

اگر وقت چندان زیادی را نمی‌خواهید صرف پختن غذا کنید، از طرفی هم می‌خواهید یک غذای خوشمزه با مرغ بپزید، لیست انواع غذای ساده با مرغ مناسب شما است. این غذاها هم جزو غذاهای ایرانی هستند و هم جزو غذاهای بین‌المللی و محبوب جهانی. بر اساس طبع و سلیقه‌ای که دارد و همچنین مناسبتی که قرار است برای آن تدارک ببینید می‌توانید هر یک از غذاهای زیر را تست کنید.

 

 

 کراکت مرغ و پنیر

 

کراکت مرغ و پنیر

 

کراکت مرغ از انواع غذا با مرغ است که در دسته فینگر فودها قرار می‌گیرد. کراکت‌ها هم انواع مختلفی دارند و معمولا مناسب مهمانی‌های تولد یا جشن‌های دورهمی هستند. البته می‌تواند یک وعده ناهار یا شام هم باشد. برای درست کردن این غذا کافی است سینه مرغ، جعفری تازه یا خشک، آرد سوخاری و سفید، تخم مرغ و پنیر پیتزا یا گودا در دسترس داشته باشید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه کوکو گردو و گوشت با سیب زمینی و بدون آن با طعم عالی

 

برای تهیه این غذای لذیذ با مرغ روی لینک مقاله  طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر پیتزا یزنید.

 

 

 مرغ سوخاری پاپ کورنی

 

مرغ سوخاری پاپ کورنی

 

درست کردن مرغ سوخاری پاپ کورنی یا پاپ کورن چیکن، یک ایده عالی برای کنار دیگر غذاها یا برای سر ذوق آوردن بچه ها است. کافی است سینه مرغ پخته شده را به صورت سوخاری در بیاورید و برای سرو هم آن را با سس کچاپ و فرانسوی میل کنید.

 

در این غذا با مرغ، ادویه‌ها هم نقش مهمی دارند، چون گرفتن بوی زهم مرغ قبل از سوخاری کردن خیلی مهم است. برای درست کردن این غذای ساده و خوشمزه با مرغ به لینک مقاله طرز تهیه مرغ سوخاری مراجعه کنید.

 

 

غذای نونی با مرغ

 

فکر نکنید که نمی‌توانید انواع غذای نونی با مرغ را برای مهمانی‌ها و دورهمی‌هایتان بپزید. این غذاها با مرغ هم روش تهیه ساده‌ای دارند و هم نیازی به مواد غذایی غیر قابل دسترس و گران قیمت ندارند. اما در نهایت یک غذای خوشمزه نونی خواهید داشت که هم برای مهمانی و هم برای یک وعده ناهار یا شام از آن لذت ببرید.

 

 

 کباب کوبیده مرغ

 

کباب کوبیده مرغ

 

هر چند کباب کوبیده را معمولا با گوشت قرمز چرخ کرده می شناسیم ولی برای کسانی که گوشت قرمز دوست ندارند، این کباب با مرغ هم درست می‌شود. سینه مرغ، پیاز، سیر، زعفران و ادویه جات دلخواه همه موادی است که برای درست کردن این کباب نیاز دارید.

 

می توانید کباب کوبیده مرغ را هم روی زغال کبابی کنید و هم در تابه سرخ کنید. در صورت تمایل کباب کوبیده مرغ را با برنج هم می‌توانید سرو کنید. برای تهیه این غذای سنتی با مرغ، مقاله  طرز تهیه کباب کوبیده مرغ را بخوانید.

 

 

غذای رژیمی با مرغ

 

غذاهای رژیمی همان طور که از اسمشان هم پیداست، کالری و چربی بالایی ندارند. حتی معمولا نمک کمی هم در آن‌ها استفاده می‌شود. برای کسانی که در رژیم غذایی لاغری یا رژیم درمانی هستند، انواع غذا رژیمی با مرغ گزینه‌های فوق‌العاده‌ای هستند، کافی است برای درست کردن این غذاها نکات مهم رژیم غذایی را رعایت کنید و در انتها علاوه بر حفظ رژیم غذایی، از طعم غذای جذابتان هم لذت برده‌اید.

 

 

 خوراک مرغ قفقازی

 

طرز تهیه خوراک قفقازی؛ یک غذای محبوب بین المللی

 

در لیست انواع غذا با مرغ، خوراک های قفقازی یکی از مشهورترین ها به حساب می آیند. این خوراک قابلیت حذف و اضافه کردن سبزیجات مختلف را دارد. همچنین برای صرف آن می توانید از سس های گوناگون مثل سس گوجه، سس مایونز، ماست و … استفاده کنید. خوراک مرغ قفقازی هم به صورت سرد و هم به صورت گرم سرو می‌شود. برای آموزش تهیه این غذای با مرغ روی لینک مقاله طرز تهیه خوراک قفقازی بزنید.

 

 

مرغ نمکی چینی

 

طرز تهیه مرغ نمکی چینی

 

شاید برایتان جالب باشد ولی نحوه درست کردن مرغ نمکی هم مثل طعم آن، با دیگر مرغ‌های شکم پر فرق دارد. در این غذا مرغ در پوششی از نمک و لا به لای آن پخته می شود. این غذای اصالتا چینی است و در این روش کل رطوبت مرغ حفظ می شود. در ضمن اصلا هم شور نخواهد شود. نمک به عنوان یک رساننده گرما به روش یکنواخت عمل می کند و در نهایت طعم مرغ نمکی شما، شگفت انگیز خواهد شد.

 

توصیه می‌کنیم برای یک بار هم که شده، مرغ شکم پر را به این روش درست کنید. برای تهیه کردن این غذای خوشمزه با مرغ مقاله طرز تهیه مرغ نمکی چینی  را بخوانید.

 

 

برنج گل کلم

 

طرز تهیه برنج گل کلم با سینه مرغ

 

برنج گل کلم از آن دسته غذاهایی است که اکثر افرادی که در رژیم به سر می برند یا به دنبال یک غذای گیاهی خوشمزه هستند، با آن آشنایی دارند. شاید با شنیدن برنج گل کلم فکر کنید که این نام یک پلو مخلوط است که از ترکیب برنج و گل کلم ساخته شده است. اما برنج گل کلم درواقع یک جایگزین کم کالری و خوشمزه برای برنج است.

 

شما می توانید از این سبک گل کلم به جای برنج و در کنار غذاهایی که دوست دارید استفاده کنید و با این کار کالری وعده‌های غذایی خود را تا حد زیادی کاهش دهید. برای آموزش روش تهیه این غذای رژیمی با مرغ، روی لینک مقاله طرز تهیه برنج گل کلم با مرغ بزنید.

 

 

غذا با مرغ ریش ریش

 

مرغ ریش ریش شده را در طرز تهیه انواع غذا با مرغ می‌توانید به کار ببرید. حتی برای تهیه انواع ساندویچ مرغ یا غذاهایی مثل لوبیا پلو و غذاهایی که با برنج درست می‌شوند به جای مرغ تکه‌ای می‌توانید روی آن‌ها را با مرغ ریش ریش تزیین کنید. برای تهیه انواع غذای با مرغ ریش ریش، ابتدا باید مرغ را به روش درست آبپز کنید و بپزید، سپس آن را به صورت رشته رشته یا همان ریش ریش درآورید و به غذا اضافه کنید.

 

 

انچیلادا مرغ مکزیکی

 

طرز تهیه انچیلادا مرغ مکزیکی

 

انچیلادا یک غذای مکزیکی است و مثل همه غذا های این کشور، طعم تند و تیزی دارد. انواع مختلفی از انچیلادا شامل انچیلادا گوشت و انچیلادا سبزیجات از انواع دیگر این غذا هستند. این غذا را می توان با مواد مختلفی مثل گوشت، پنیر، لوبیا، سیب زمینی، سبزیجات و … پر کرد.

 

این مواد در یک لایه از نان ذرت که به صورت رول شده دور مواد پیچیده می شود، قرار می گیرند. انچیلادا را می‌توانید با سس‌های چیلی و تند میل کنید. برای مشاهده روش پخت این غذای خوشمزه با مرغ مقاله طرز تهیه انچیلادا مرغ  را بخوانید.

 

 

غذا با مرغ و قارچ

 

قارچ هم یکی از انواع سبزیجاتی است که همراه با مرغ در غذاهای مختلفی استفاده می‌شود. طعم ملایم قارچ می‌تواند طعم مرغ را قوی‌تر کند در حالی که روی طعم غذا به هیچ وجه تاثیر منفی نخواهد گذاشت. با ترکیب قارچ و مرغ هم می‌توانید فست فودهای خوشمزه تهیه کنید و هم غذاهایی بپزید که در میان مواد مورد استفاده در آن‌ها از قارچ استفاده شده است.

 

 

پیتزا مرغ و قارچ

 

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

 

اگر عاشق فست فود و انواع پیتزا هستید، پیتزا مرغ و قارچ را از دست ندهید. اگر خودتان در خانه آستین هایتان را بالا بزنید و پیتزا درست کنید، شک نکنید که محصول نهایی فراتر از حد انتظارتان خوشمزه خواهد شد. البته باید مرحله به مرحله دستورالعمل های درست کردن این غذا را دنبال کنید. برای تهیه این غذای فست فودی با مرغ به مقاله طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ نگاه کنید.

 

 

ساندویچ مرغ و قارچ

 

طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ

 

ساندویچ مرغ و قارچ از آن دسته غذاهای ساده و خوشمزه رستورانی است که برای شام و ناهار هم حسابی می‌چسبد. البته بچه‌های کوچک‌تر هم دوستش دارند. برای درست کردن ساندویج با مرغ ابتدا سینه مرغ را به صورت نواری باریک برش بزنید. سپس گوشت مرغ را با نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا، زعفران دم کرده و پیازی که خلالی خرد شده مزه‌دار کنید.

 

گوشت مرغ باید به مدت ۲ الی ۳ ساعت در این مواد بماند تا حسابی مرینیت و مزه‌دار شود. برای مشاهده ادامه مراحل، به مقاله طرز تهیه ساندویج مرغ و قارچ نگاه کنید.

 

 

 مرغ و ران بریان

 

طرز تهیه مرغ و ران بریان

 

بریان کردن مرغ، یکی از جذاب ترین کار های دنیاست. کافی است مرغ را در فر یا توستر قرار دهید تا رنگ طلایی آن بعد از پخت حسابی اشتهایتان را باز کند. مرغ بریان یکی از محبوب‌ترین انواع غذا با مرغ در سراسر دنیا است. اتفاقا برای درست کردن آن هم لازم نیست کار سخت و پیچیده ای انجام دهید.

 

ما در لینک زیر به شما یاد می‌دهیم که برای پختن این غذای خوشمزه باید چه کار کنید. برای آموزش کامل این غذای مجلسی با مرغ مقاله  طرز تهیه مرغ و ران بریان  را ببینید.

 

 

غذا با سینه مرغ

 

سینه مرغ به خاطر بافت یکدستی که دارد می‌تواند به عنوان ماده اصلی بسیاری از غذاها به کار برود. برای درست کردن غذاها با سینه مرغ کافی هم می‌توانید آن‌ها را به صورت فیله‌ای به کار ببرید و هم داخل آن را با مواد مختلف مثل سبزیجات و سس‌ها انباشته و پر کنید. غذاهای متنوع زیادی وجود دارند که با سینه مرغ می‌توانید تهیه کنید که اگر یک بار آن‌ها را درست کنید، احتمالا مشتری پر و پا قرص آن‌ها خواهید شد.

 

 

سینه مرغ شکم پر

 

طرز تهیه سینه مرغ شکم پر

 

برای درست کردن سینه مرغ شکم پر، می توانید از انواع سبزیجات، پنیر و چاشنی‌ها استفاده کنید. سینه‌های مرغ شکم در فر و بدون فر و در قابلمه امکان طبخ دارند. این غذا فوق العاده خوشمزه است و اگر یک بار آن را درست کنید، حتما به جزو ثابت لیست انواع غذا با مرغ شما هم تبدیل خواهد شد.

 

برای پخت این غذای خوشمزه با مرغ روی لینک مقاله طرز تهیه سینه مرغ شکم بزنید.

 

 

 طرز تهیه کوردن بلو مرغ

 

طرز تهیه کوردن بلو مرغ

 

یکی از بهترین فینگر فودها در سراسر دنیا کوردن بلو است که اتفاقا با انواع گوشت‌ها می توانید آن را درست  کنید. «چیکن کوردن بلو» یعنی کوردن بلو با مرغ، در اصل یک شنیسل است که لا به لای آن با پنیر و ژامپون پر شده است.

 

پنیر ورقه‌ای و کالباس ورقه‌ای با ترکیبی از ادویه‌ها، طعم فوق العاده‌ای را به وجود می‌آورند. این غذا را می‌توانید به عنوان غذای اصلی یا در مهمانی‌ها درست کنید. برای درست کردن این فینگرفود لذیذ با مرغ، به مقاله طرز تهیه کوردن بلو مرغ مراجعه کنید.

 

 

طرز تهیه مرغ لیمویی

 

طرز تهیه مرغ لیمویی آبدار

 

مرغ مزه دار شده با سس خردل، روغن زیتون، ریحان، آویشن و نمک حسابی خیالتان را بابت خوش عطر و طعم بودن راحت می‌کند. می‌توانید مطمئن باشید که این غذا به هیچ وجه بوی زهم نمی‌دهد. برعکس، بعد از پخته شدن، عطر و طعم این ترکیبات که به خورد مرغ برود، حسابی آن را لذیذ و ترد می‌کند.

 

این غذا طعم ترش دارد و می تواند به لیست انواع غذا با مرغ شما رنگ و بوی تازه ای بدهد. برای آموزش این غذا برای شام  یا ناهار  مقاله  طرز تهیه مرغ لیمویی را بخوانید.

 

 

سینه مرغ سوخاری

 

مرغ-سوخاری-با-پنیر خوشمزه

 

اگر طرفدار غذاهای فست‌فودی مثل کراکت یا شنیسل هستید، تجربه پختن و چشیدن طعم مرغ سوخاری با پنیر پیتزا را از دست ندهید. مثلا فکر کنید در حالی که دارید شنیسل می‌خورید، چند طعم دیگر را هم می‌چشید، که خب شک نکنید خیلی هیجان‌انگیز است، مخصوصا اگر در کنارش سس‌ سیر یا سس‌ تند هم داشته باشید.

 

فیله یا سینه مرغ سوخاری با پنیر پیتزا یکی از آن غذاهایی است که می‌توانید به راحتی برای دورهمی‌ها و در جمع خانواده و دوستان سرو کنید و حتما با این کار بچه‌های کم‌سن و سال‌تر را هم سر ذوق می‌آورید. برای مشاهده طرز تهیه این غذا با سینه مرغ، به مقاله طرز تهیه سینه مرغ سوخاری مراجعه کنید.

 

 

غذا با سینه مرغ و برنج

 

این نوع غذاها هم در بین غذاهای مجلسی ایرانی برای شام یا ناهار نقش پررنگی دارند. در میان انواع غذا با سینه مرغ و برنج می‌توانید غذاهای محبوب و سنتی ایرانی‌ها را پیدا کنید که احتمالا با ذائقه بسیاری از ما ایرانی‌ها سازگار است. علاوه بر این غذاهای محلی را هم شامل می‌شود. بنابراین اهل هر کجا که باشید، حتما از خوردن این غذاها لذت خواهید برد.

 

 

 ته انداز مرغ زعفرانی

 

طرز تهیه ته انداز مرغ زعفرانی

 

این غذا در اصل یک غذای ارمنی است که به آن ارمنی پلو هم می‌گویند. در ته انداز مرغ، بال یا کتف مرغ، به جای ته دیگ، در کف قابلمه قرار می‌گیرد. روی آن را هم می‌توانید انواع پلو، از پلو ساده و زعفرانی گرفته تا لوبیا پلو، عدس پلو یا هر نوع پلو دیگر بریزید.

 

بعد از پخت ته انداز مرغ، محتویات قابلمه را در ظرف مناسب برگردانید. در این صورت تکه مرغ باید روی ظرف باشند. روی مرغ را می‌توانید با مواد دلخواه تزیین کنید. برای دیدن و یاد گرفتن این غذای خوشمزه ارمنی مقاله طرز تهیه ته انداز مرغ زعفرانی را بخوانید.

 

 مرغ افشاری

 

دستور پخت مرغ افشاری

 

شاید اسم خورش مرغ افشاری برایتان جدید و کمی نا آشنا باشد. ولی در واقع همان چلو مرغ مجلسی است، که البته فوت و فن‌هایی برای خوش طعم تر شدن دارد. این غذا از قدیم در مراسم عروسی و عزا به همراه برنج تهیه و سرو می‌شده است.

 

حتما باید در مرغ افشاری از سس گوجه استفاده کنید و به کار بردن قیسی هم طعم دلپذیری به آن می‌دهد. برای پختن این غذا با مرغ و برنج مقاله طرز تهیه خورش مرغ افشاری را بخوانید.

 

 

 ته چین مرغ رستورانی

 

طرز تهیه ته چین مرغ رستورانی

 

یکی از مزیت های ته چین این است که دیگر نیازی به پخت خورش به صورت جداگانه نیست. ولی باید بتوانید غذایی درست کنید که نه شفته شود و نه بعد از پخت، از هم بپاشد. تخم مرغ و ماست اصلی‌ترین موادی هستند که باعث انسجام تهچین مرغ می‌شوند. ما در مقاله طرز درست کردن ته چین مرغ همه فوت و فن های درست کردن تهچین مرغ را برای شما آورده ایم. برای تهیه این غذا با مرغ و برنج مقاله طرز تهیه ته چین  را بخوانید.

حتما بخوانید  طرز تهیه آش سماق به 3 روش طب سنتی، همدان و ارومیه

 

 

مرغ پرتقالی مجلسی

 

مرغ پرتقالی مجلسی

 

مرغ پرتقالی یک غذای بین المللی و در سراسر جهان پر طرفدار است. حتی برای این غذا یک روز را در تقویم در نظر گرفته‌اند. در این غذا، مرغ در سس پرتقال و با ادویه هایی مثل زنجبیل پخته می‌شود. برای این که این غذا خوشمزه تر شود و رنگ و بوی غذا های ایرانی را به خود بگیرد، استفاده از زعفران در آن هم توصیه می شود.

 

برای درست کردن این غذای ایرانی با مرغ به مقاله طرز تهیه مرغ پرتقالی مراجعه کنید.

 

 

پلو سبزیجات با مرغ

 

پلو مخلوط سبزیجات یکی از پلوهای خوشمزه و دلنشین

 

پلو مخلوط سبزیجات یکی از پلوهای خوشمزه و دلنشین است که با استفاده از برنج و انواع سبزیجات تهیه می‌شود و برای گیاهخواران مناسب است. سبزی پلو یکی از همین غذاها است که ما آن را غذای بدون مرز می‌نامیم. بعضی خانواده‌ها سبزی پلو را با برنج سبزیجات یکی می‌دانند؛ ولی استفاده از مواد سبزیجات ارگانیک و معطر، یکی از مهم‌ترین عاملی است که باعث تفاوت و اختلاف در دستپخت ها می‌شود.

 

برای درست کردن سبزی پلو با مرغ، سبزی را ابتدا خرد کرده و اجازه بدهید تا خشک شود. سپس با کمی روغن آن‌ها را تفت دهید و زردچوبه وبقیه ادویه‌جات را نیز به آن اضافه کنید. بعد از اینکه سبزی‌ها به طور کامل تفت داده شد، آن‌ها را همراه با برنج آبکش شده به صورت لایه به لایه اضافه کنید و سپس اجازه بدهید تا دم بکشد. در ادامه می‌توانید مراحل پخت را در مقاله طرز تهیه پلو سبزیجات با مرغ بخوانید.

 

 

غذای سریع با مرغ

 

به لیست غذاهای ساده با مرغ، غذای سریع با مرغ را هم اضافه کنید. برای کسانی که هم می‌خواهند غذای خوب بخورند و کیفیت غذا برایشان مهم است، از طرفی زمان زیادی را نمی‌توانند به تهیه انواع غذا با مرغ اختصاص بدهند، این نمونه غذاها بسیار مناسب است. غذاهای سریع با مرغ را می‌توانید به عنوان یک غذای سبک برای محل کار هم درست کنید.

 

 

رپ مرغ یا ساندویچ چیکن رپ یونانی

 

رپ مرغ یا ساندویچ چیکن رپ یونانی

 

ساندویچ پیچیده شده یا رپ، یکی از بهترین گزینه ها برای دورهمی‌های خودمانی است. البته اگر بخواهید یک غذای سالم و در عین حال خوشمزه و راحت برای سر کار هم تهیه کنید،‌ این ساندویچ را در اولویت قرار دهید. ساندویچ رپ مرغ با نان پیتا، مرغ، و سبزیجات درست می‌شود.

 

البته می‌توانید مواد دلخواهتان را هم اضافه کنید. برای درست کردن این غذای خوشمزه با مرغ روی لینک مقاله ۲ طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ یونانی بزنید.

 

 

چغرتمه مرغ گیلانی

 

طرز تهیه چغرتمه مرغ گیلانی

 

این غذا هم جزو غذاهای محلی شمال کشور و متعلق به استان گیلان است. چغرتمه شمالی با مرغ، تخم مرغ و آب نارنج درست می‌شود. معمولا این غذا با برنج یا کته سرو می‌شود. همچنین استفاده از ادویه و چاشنی‌هایی مثل تخم گشنیز و دارچین هم می‌تواند آن را خوشمزه‌تر کند. برای پختن این غذا با مرغ و برنج مقاله طرز تهیه چغرتمه مرغ را بخوانید.

 

 

خورش مرغ و آلو

 

بهترین طرز تهیه خورشت مرغ و آلو مجلسی

 

خورش مرغ و آلو یا همان مسمای مرغ و آلو یکی از پرطرفدارترین خورش‌های ایرانی است که در اغلب مناطق ایران با یک دستور واحد درست می‌شود. خورش مرغ و آلو ساده، خورش مرغ و آلو با لپه یا خورش آلو با مرغ و هویج در کنار خورش آلو و رب انار که نسخه مازندرانی این خورش سریع و ساده است همگی دستور پخت یکسانی دارند و بسیار هم لذیذ و خوشمزه‌اند.

 

برای درست کردن این خورش ساده با مرغ پیازها را نگینی خرد کنید و تفت دهید تا سبک شوند اما سرخ و خشک نشوند. سپس تکه‌های مرغ را اضافه کنید و همراه با پیاز تفت دهید. رنگ مرغ که عوض شد نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی ادویه گرفته شود. رب گوجه فرنگی را جداگانه در کمی روغن تفت دهید و روی مرغ بریزید. برای ادامه مراحل تهیه، به مقاله طرز تهیه خورش مرغ و آلو مراجعه کنید.

 

 

خورش آلو گیلانی

 طرز تهیه خورش آلو شمالی

 

خورش آلو مسما گیلانی یا به قول خود گیلانی‌ها «شیرین قاتق» از جمله قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین غذاهای استان‌های شمالی کشور است. برای درست کردن خورش آلو مسما گیلانی باید از مواد اصلی مرغ و آلو می‌توانید استفاده کنید. خورشت آلو مسما با طعم ترش و شیرینی که دارد با روش‌های مختلفی تهیه می‌شود که تقریبا بهترین نوع آن را می‌توانید در شمال کشور پیدا کنید.

 

برای درست کردن این غذا با مرغ ابتدا پیازهای نگینی خرد شده را سرخ کنید. مقداری زردچوبه به پیازها اضافه کنید و سرخ کنید تا طعم خامی زردچوبه گرفته شود. برای مشاده ادامه مراحل، روی لینک مقاله طرز تهیه خورش آلو مسما کلیک کنید.

 

 

غذا با فیله مرغ

 

با فیله مرغ هم مثل سینه مرغ، می‌توانید غذاهای زیادی درست کنید که علاوه بر طعم جذاب و فوق‌العاده، ظاهر اشتها برانگیزی هم دارند. انواع غذاهای شیک و مجلسی را می توانید با فیله مرغ درست کنید. همچنین این نوع غذاها برای کودکانی که اشتهای زیادی به غذا نشان نمی‌دهند گزینه‌های مناسبی است.

 

 

رولت مرغ

 

طرز تهیه رولت مرغ

 

این غذا یکی از رسمی‌ترین و در عین حال شیک‌ترین غذا های مجلسی با مرغ است که حسابی می‌تواند در مهمانی‌ها به چشم بیاید. این مزیت را هم دارد که زود پخته می شود و دستتان باز است که با مواد مختلفی آن را پر کنید. ژامبون، قارچ، پنیر، اسفناج و … مواد مختلفی هستند که می‌توانند طعم بی نظیری به غذایتان بدهند. برای درست کردن این غذای لذیذ با مرغ مقاله طرز تهیه رولت مرغ را بخوانید.

 

 

 طرز تهیه دلمه مرغ

 

طرز تهیه دلمه مرغ

 

احتمالا شما هم به محض شنیدن اسم دلمه، به یاد دلمه برگ مو می افتید. اما این بار با یک دلمه متفاوت و خاص مواجهیم. دلمه مرغ یکی از غذاهایی است در مدت زمانی کم، می‌تواند تنوع را به سفره شما هدیه کند. در این غذا، سبزیجات مثل هویج، اسفناج و … داخل سینه مرغ مزه‌دار شده و نازک پیچیده و سرخ می‌شوند.

 

تصور چشیدن این طعم هم لذت بخش است، چه برسد که مزه کردن آن وقتی که خودتان آن را پخته‌اید. برای درست کردن این غذای خوشمزه با مرغ طرز تهیه دلمه مرغ را بخوانید.

 

 

اسکالوپ مرغ

 

طرز تهیه اسکالوپ مرغ و قارچ و اسکالوپ مرغ و اسفناج

 

اسکالوپ یکی از غذاهای پرکالری و در عین حال سرشار از پروتئین است که هم به صورت مرغ و قارچ و هم مرغ و اسفناج، پخته می‌شود. معمولا توصیه می‌شود که ورزشکاران، اسکالوپ مرغ و قارچ و اسفناج را به دلیل میزان بالای پروتین آن، در وعده‌های غذایی خود قرار دهند. پروتئین نقش پررنگی در عضله سازی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

 

برای درست کردن این غذا سینه مرغ را به صورت شنسیل در آورید. سینه مرغ را از وسط با چاقو به دو قسمت تقسیم کنید و سپس به صورت تکه‌هایی نسبتا بزرگ برش دهید. در این مرحله لازم است تا سینه مرغ را کمی با بیفتک بکوبید تا صاف و یکدست شود. برای مشاهده ادامه مراحل پخت، به مقاله طرز تهیه اسکالوپ مرغ مراجعه کنید.

 

 

موساخان مرغ

 

طرز تهیه موساخان مرغ، از غذاهای بین المللی با مرغ

 

این غذای فلسطینی آداب و رسوم خاص خودش را دارد. معمولا موساخان مرغ با دست خورده می‌شود و روی یک نان سرو می‌شود. به طور سنتی، مرغ با نانی که زیر آن است باید سرو شود. موساخان مرغ، یک غذای مجلسی در فلسطین به حساب می‌آید و در جشن ها و مهمانی‌ها سرو می‌شود.

 

در این غذا طعم دهنده‌های زیادی مثل دانه کاج، دارچین، پودر فلفل دلمه‌ای، زیره، سماق و … عطر و طعم خاصی به مرغ می‌دهند. برای درست کردن این غذا برای ناهار مقاله طرز تهیه موسا خان مرغ را بخوانید.

 

مقلوبه پلو با مرغ

 

مقلوبه پلو با مرغ؛ غذای محبوب عربی

 

از انواع غذا با مرغ که به صورت بین المللی پخته می‌شود، مقلوبه پلو است. البته به آن مقبوله و مغلوبه هم گفته می‌شود. این غذا شبیه ته چین و ته‌ انداز است و از ترکیب برنج با سبزیجاتی مثل بادمجان، گل کلم و سیب زمینی درست می‌شود. مقبوله در لبنان، عراق و ترکیه جزو غذاهای محبوب و مشهور است.

 

برای مشاهده روش تهیه این غذا با مرغ، مقاله طرز تهیه مقلوبه پلو با مرغ را بخوانید.

 

 

غذا با مرغ و پیاز

 

هیچ سبزی‌ای مثل پیاز نمی‌تواند در گرفتن بوی زهم مرغ موفق عمل کند. پیاز و سیر معمولا جرو مواد اصلی هستند که در هنگام پخت و تهیه انواع غذا با مرغ به کار می‌روند. البته پیاز را می‌توانید به صورت خام و به عنوان یک سبزی در کنار مرغ هم برای تزیین یا طعم دهی به انواع غذا با مرغ به کار بروند.

 

 

 مرغ کراهی هندی و پاکستانی

 

طرز تهیه مرغ کراهی پاکستانی

 

اگر بخواهیم به یک غذای معروف هندی که در پاکستان و ایران هم پخته می‌شود، اشاره کنیم، باید مرغ کراهی را نام ببریم. از میان انواع غذا با مرغ، مرغ کرایی، جزو پر ادویه‌ها است و در آن از سیر، زنجبیل، پودر زیره، پودر گشنیز، گرام ماسالا و … استفاده می‌شود.

 

می‌‌توانید بدون درست کردن آن، تصور کنید که کراهی مرغ، چه غذای لذیذی خواهد بود. این غذا را هم با نان و هم با برنج می‌توان سرو کرد. برای درست کردن این غذا برای ناهار، مقاله طرز تهیه مرغ کراهی را بخوانید.

 

 

غوره مسما شمالی با مرغ و بادمجان

 

غوره مسما شمالی با مرغ و بادمجان

 

یکی از مشهور ترین انواع غذا با مرغ خورش غوره مسما گیلانی است که با بادمجان و غوره و مرغ درست می‌شود. استفاده از دیگر سبزیجات مثل هویج هم در این غذا اختیاری است. نکته مهم ترش بودن این غذا است که آن را به گزینه‌ای خاص تبدیل می‌کند.

 

برای آشنایی با مراحل درست کردن این غذای خوشمزه با مرغ، به لینک مقاله طرز تهیه خورش غوره مسما  مراجعه کنید.

 

 

انواع پیش‌ غذا با مرغ

 

در کنار همه غذاها با مرغ که به عنوان وعده اصلی ناهار یا شام به کار می‌روند، انواع پیش غذا با مرغ هم جزو محبوب‌ترین ارکان میز مهمانی و سورپرایز تولد یا حتی جشن‌های مناسبتی به حساب می‌آیند. پیش غذاها با مرغ با مواد مختلفی مثل انواع سبزیجات، نان، سیب زمینی و … درست می‌شوند و تنوع بالایی دارند.

 

 

کیک مرغ با نان تست و گردو

 

کیک مرغ با نان تست و گردو

 

کیک مرغ علاوه بر یک عصرانه یا میان وعده سبک، می تواند به عنوان یک پیش غذا در مهمانی ها و جشن تولد هم به خوبی هنر شما را نشان بدهد. این غذا با ترکیب مرغ پخته و ماست چکیده، سس مایونز، کنسرو ذرت، خیارشور، نخود فرنگی و … درست می‌شود.

 

این مایه مرغ بین برش‌هایی از نان تست قرار می گیرد که هم ظاهر زیبایی به آن می دهد و هم این غذا را برای خوردن دلچسب‌تر می‌کند. برای درست کردن این غذای ساده با مرغ، مقاله طرز تهیه کیک مرغ  را بخوانید.

 

انواع خورشت با مرغ

انواع خورشت با مرغ جزو غذاهای خوشمزه با مرغ است

مرغ محبوب‌ترین پروتئین حیوانی در دنیا است و از آنجایی که چربی و مضرات کمتری نسبت به گوشت قرمز دارد، برای درست کردن انواع غذا پرکاربرد است. این ماده غذایی جایگاه ویژه‌ای در آشپزی ایرانی دارد. در آشپزی ایرانی تنوع غذاهایی که با مرغ تهیه می‌شوند، بسیار زیاد است و امکان درست کردن خورشت‌های مختلف با مرغ به جای گوشت قرمز نیز وجود دارد. در طرز تهیه خورشت با مرغ هم می‌توانید از سینه مرغ استفاده کنید و هم ران و دیگر بخش‌های مرغ را به خورشت اضافه کنید.

اما انواع خورشت با مرغ چطور تهیه می‌شوند؟ آیا می‌دانید راز خوشمزه شدن خورشت مرغ چیست؟ سریع‌ترین خورش با مرغ کدام است و برای تهیه یک خورش خوشمزه با گوشت مرغ برای مهمانی به چه مواد اولیه‌ای نیاز داریم؟ برای مطالعه طرز تهیه انواع خورشت با مرغ روی لینک مطلب کلیک کنید.

غذا با مرغ چی درست کنم؟

همان طور که گفتیم، فهرست انواع غذا با مرغ خیلی طولانی است و شما می‌توانید با مرغ غذاهای زیاد و متنوعی درست کنید. این مقاله در آینده نیز به‌روز خواهد شد و می‌توانید غذاهای دیگری را هم که به آن اضافه می‌شوند، درست کنید. البته می‌توانید به بخش آشپزی مجله کوروش هم نگاهی بیندازید تا ایده‌های بیشتری برای آشپزی بگیرید.

 

سوالات متداول

 

غذای ایرانی با مرغ چی بپزم؟

 

انواع غذاهای محلی ایرانی مثل خورش آلو و به، خورش آلو مسما، خورش سیر قلیه و غذاهایی مثل ته چین، زرشک پلو با مرغ و … از انواع غذای ایرانی با مرغ است.

 

غذای بین المللی با مرغ چی بپزم؟

 

انواع غذاهای هندی مثل مرغ تندوری، مرغ کراهی و… همچنین غذا با مرغ و نودل که در همه دنیا مشهور است، یا غذاهایی مثل مقلوبه پلو، موساخان مرغ و … غذاهای خوشمزه بین‌المللی با مرغ است.

 

غذا با فیله مرغ چی درست کنم؟

 

انواع رولت مرغ و اسکالوپ مرغ از جمله انواع غذا با فیله مرغ هستند.

 

پیش غذا با مرغ چی درست کنم؟

 

درست کردن انواع پیش غذای گرم و سرد با مرغ پرطرفدار است. به عنوان نمونه کیک مرغ یک پیش غذای خوشمزه با مرغ است.

 

کالابرگ الکترونیک