معرفی و خلاصه کتاب «رضایت مندی در کسب و کار » اثر تونی شیه

معرفی و خلاصه کتاب «رضایت مندی در کسب و کار » اثر تونی شیه


22 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی و خلاصه کتاب «رضایت مندی در کسب و کار » اثر تونی شیه

کتاب رضایت مندی در کسب و کار اثر «تونی شیه» به بررسی چشم انداز نویسنده از فرهنگ سازمانی برای رسیدن به هدف و فروش بیشتر پرداخته است. این کتاب که در قالب داستان و خاطره تونی شیه، کارآفرین بزرگ آمریکایی نوشته شده، از فرصت ها، تهدیدها، موفقیت ها و شکست ها در کسب و کار می گوید. نویسنده با بیان این مسائل به راهنمایی و ارایه راهکار و پیشنهادهای کاربردی در شرایط مختلف می پردازد. تونی شیه، یک کارآفرین و سرمایه گذار خطر پذیر است که به عنوان مدیرعامل شرکت زاپوس شناخته می شود. در این مقاله از سرویس کتاب مجله کوروش به معرفی کتاب رضایت مندی در کسب و کار اثر تونی شیه پرداخته ایم.

 

موضوعات کلی کتاب رضایت مندی در کسب و کار

 

موضوعات کلی کتاب رضایت مندی در کسب و کار

 

به کسانی که علاقه مند به راه اندازی یک تجارت موفق هستند، پیشنهاد می شود کتاب پرفروش تونی شیه را حتما مطالعه کنند. این کتاب مناسب کسانی است که دغدغه تغییر جهان و شاد بودن را دارند. نویسنده در کتاب به این که چگونه صاحب سود شوید و در عین حال خدمات فوق العاده ای به مشتریان ارایه دهید می پردازد.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی و خلاصه کتاب «هفت عادت مردمان موثر» اثر استفان کاوی

 

 

خوشحالی در کنار کسب و کار

 

موضوع اصلی کتاب به معنای واقعی کلمه ارایه شادی به عنوان یک تجارت به همراه زندگی پرشور و هدفمند است. نویسنده در کتاب رضایت مندی در کسب و کار، نشان می دهد که چگونه با یک تفکر طولانی مدت و اشتیاق می توان به سود مناسب و در عین حال زندگی شاد برای خود و کارکنان دست یافت. این کتاب یک رویکرد جایگزین برای فرهنگ سازمانی ارایه می دهد. رویکردی که بر مفهوم ساده شادی بخشیدن به اطرافیان شما تمرکز دارد. کاری که با آن شادی و خوشحالی خود را نیز افزایش می دهید.

 

 

درباره نویسنده کتاب رضایت مندی در کسب و کار

 

درباره نویسنده کتاب رضایت مندی در کسب و کار

 

تونی شیه نویسنده کتاب رضایت مندی در کسب و کار یک کارآفرین آمریکایی و سرمایه گذار خطرپذیر است که بیشتر با سمت مدیرعامل شرکت زاپوس شناخته شده است. او شرکت لینک استیج را قبل از زاپوس تاسیس کرد و در سال ۱۹۹۹ به مبلغ ۲۶۵ میلیون دلار به مایکروسافت فروخت. کتاب رضایت مندی در کسب و کار در فهرست اول پرفروش ترین کتاب ها در روزنامه نیویورک تایمز قرار گرفته است. از آن زمان به بعد شیه به عنوان یک متخصص در خدمات مشتریان و فرهنگ سازمانی شناخته می شود. او به عنوان یک کاربر پرنفوذ در توییتر شناخته می شود. کاربری که در طول سال ها طرفداران زیادی به دست آورده است. «شیه» به دلیل ارتباط موثر با مشتریان، شرکا و کارکنان با استفاده از یک پلتفرم تجارت الکترونیک بسیار شناخته شده است.

حتما بخوانید  عباس کیارستمی در قلمرو ادبیات | آشنایی با کتاب های کارگردان پرآوازه ایرانی

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی و خلاصه کتاب «نسل پنجم بازاریابی» اثر فیلیپ کاتلر 

 

 

برای رضایت مندی در کسب و کار چیزی که علاقه دارید و  آنچه را که نمی خواهید کشف کنید

 

برای رضایت مندی در کسب و کار چیزی که علاقه دارید و  آنچه را که نمی خواهید کشف کنید

 

نویسنده کتاب رضایت مندی در کسب و کار می گوید در زندگی و تجارت گاهی اوقات برنده هستید و گاهی اوقات چیزهایی را از دست خواهید داد. آن چه مهم است یافتن چیزی است که به آن علاقه دارید. درک چیزی که باعث اشتیاق شما می شود، بسیار مهم است. چرا که این موضوع باعث می شود تا بتوانید تصمیمات بعدی را راحت تر بگیرید. این موضوع باعث می شود بدانید به دنبال چه چیزی هستید و هدف نهایی شما چیست؟ به عنوان مثال اگر می دانید مشتاق راه اندازی کسب و کار شخصی خود هستید و از رضایت مندی آن لذت می برید، سعی کنید در این مسیر حرکت کنید. حتی اگر کسب و کاری دارید که پیشنهاد فروش فوق العاده به شما داده می شود، آن را رد کنید. چرا که می دانید رضایت مندی شما در اداره کسب و کار است.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی و خلاصه کتاب «آن ها می پرسند، شما پاسخ دهید» اثر مارکوس شریدن

 

 

اولویت قرار دادن علایق

 

اولویت قرار دادن علایق

 

گاهی لازم است چیزهایی که به آن علاقه دارید را در اولویت قرار دهید. باید تصمیم بگیرید و با خودتان صادق باشید. تونی شیه معتقد است یک راه مهم در پیدا کردن اشتیاق تان به چیزها این است که کارهای زیادی را امتحان کنید. ببینید چه چیزی بیشتر شما را جذب می کند. در طول راه حتی ممکن است متوجه شوید که چیز دیگری می خواهید. یک لیست تهیه کنید و اشتیاقات خود را در آن بنویسید. هرچه در یافتن اشتیاق خود نزدیک می شوید، احتمال این که به دنبال رویاهای اشتباه بروید کمتر است.

 

برای رضایت مندی در کسب و کار آهسته پیش بروید

 

برای رضایت مندی در کسب و کار آهسته پیش بروید

 

نویسنده کتاب رضایت مندی در کسب و کار معتقد است که باید کارها را به آهستگی پیش برد. نباید در مسیر هیجان زدگی قرار گیرید. رشد سریع کسب و کار شما می تواند هیجان انگیز باشد. شما می توانید ترغیب شوید که هر هفته کارمندان جدیدی استخدام کنید اما مراقب رشد بیش از حد باشید و آن را به عنوان یک علامت هشدار دهنده در نظر بگیرید.

 

 

کمی در استخدام افراد جدید تامل کنید

 

سعی کنید آهسته و پیوسته قدم بردارید. ممکن است برای سرمایه گذاری بیشتر بر روی کسب و کار خود نیاز به استخدام افراد جدید داشته باشید. در این مسیر تامل کنید. رشد سریع و استخدام افراد اشتباه می تواند در فرهنگ شرکت و سازمان شما تاثیرگذار باشد. صرف نظر از این که چه تعداد موقعیت هایی در سازمان خالی است، وقت بگذارید و در پروسه استخدام عجله نکنید. تونی شیه در کتاب رضایت مندی در کسب و کار می گوید: باید قبل از استخدام افراد اطمینان حاصل کنید که هر فرد با تیم شما هماهنگ خواهد شد یا نه.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی و خلاصه کتاب مشتریان گرسنه/ استیفن وانکر 

 

 

یک تجربه اشتباه در «لینک اکسچنج»

 

یک تجربه اشتباه در «لینک اکسچنج»

 

استخدام سریع می تواند گاهی برای کسب و کار شما مضر باشد. همین باعث می شود تا حتی کارکنان شما یک روز صبح بیدار شوند و متوجه شوند که از محل کار خود و افراد حاضر در آن لذت نمی برند. تونی شیه می گوید: این همان اتفاقی بود که در اولین شرکت من به نام «لینک اکسچنج» رخ داد. رشد سریع بود، افراد زیادی استخدام شدند. همه چیز آن چنان با سرعت رشد کرد که متوجه شدم حتی افراد دفتر خود را نمی شناسم. افراد علاقه ای به ماموریت ها در لینک اکسچنج نداشتند. آن ها فقط به دنبال کسب درآمد زیاد و بازنشستگی بودند. این اتفاق درس ارزشمندی به من آموخت. این که بهتر است در استخدام با آرامش پیش رفت و افرادی را برگزید که با فرهنگ سازمانی شما هماهنگی خوبی دارند.

حتما بخوانید  5 چالش مهم مدیریت منابع انسانی در کسب و کارها

 

ارتباط تنگاتنگ رضایت مندی در کسب و کار با فرهنگ سازمانی

 

ارتباط تنگاتنگ رضایت مندی در کسب و کار با فرهنگ سازمانی

 

تونی شیه در کتاب رضایت مندی در کسب و کار معتقد است موفقیت سازمان شما ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ تان دارد. بنابراین بر روی ایجاد فرهنگی که به آن اعتقاد دارید، تمرکز کنید. فرهنگ یک شرکت یکی از مهم ترین ویژگی های آن است. فرهنگ شما برند شما است. کارمندان شما، سفیران برند شما هستند. بنابراین توجه داشته باشید که هر استخدام جدید بیش از مهارت و تجربه نیاز به بررسی فرهنگ کاری فرد دارد. افرادی را استخدام کنید که خوشحال می شوید با آن ها برای نوشیدنی بیرون بروید.

 

 

ایجاد هدف مشترک در تیم

 

پیوستگی و احساس این که بخشی از یک تیم هستید، باعث ایجاد رضایت خواهد شد. وقتی گروهی این چنین با هم ارتباط برقرار می کنند، مانند یک خانواده تعهد قوی در کل تیم ایجاد می شود. آن ها برای رفتار بهتر تلاش بیشتر می کنند. نویسنده کتاب رضایت مندی در کسب و کار معتقد است با این حال تنها ارتباط قوی بین اعضای تیم کافی نیست. تیم شما باید هدف مشترک و اشتیاق مشترک داشته باشد. تنها افرادی را استخدام کنید که از ارزش های اصلی شما تقلید، زندگی و تنفس می کنند. شما در تیم سازمانی خود باید هدف مشترکی را ایجاد کرده تا ارزش های اصلی شرکت به طور طبیعی در راستای آن هدف شکل بگیرد. تونی شیه می گوید اگر فرهنگ سازمان و کسب و کار شما قوی باشد، طبیعتا خدمات عالی به مشتری ارایه خواهید داد.

 

سخن پایانی

 

کتاب رضایت مندی در کسب و کار اثر تونی شیه، یک راهنمای کامل برای راه اندازی و موفقیت در کسب و کار است. تونی شیه، معتقد است در مسیر رشد و توسعه فردی و کاری در زندگی باید آزمون و خطاهای زیادی انجام داد. اما باید پیش از انجام آزمایش با خودِ اصلی مواجه شد. این که شما چه چیزی را دوست دارید و هدف تان چیست؟ شما از چه چیزی احساس نارضایتی دارید و دوست ندارید در مسیر آن قرار گیرید. نویسنده در کل کتاب به اهمیت فرهنگ سازمانی و ایجاد تیم قوی در راه اندازی کسب و کار اشاره می کند. او در بخشی از کتاب کسب و کار قدیمی خود و اشتباهات رایجی که در آن انجام داده، را با کسب و کار و تیم جدیدش در زاپوس مقایسه کرده است. او می گوید کل تیم در زاپوس به یکدیگر تکیه کرده و به هم نزدیک هستند.

 

 

منبع: businessinsider

 

کالابرگ الکترونیک