معرفی و خلاصه کتاب «آن ها می پرسند، شما پاسخ دهید» اثر مارکوس شریدن

معرفی و خلاصه کتاب «آن ها می پرسند، شما پاسخ دهید» اثر مارکوس شریدن


11 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی کتاب «آن ها می پرسند، شما پاسخ دهید» اثر مارکوس شریدن

کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید اثر مارکوس شریدن رویکردی متحولانه به فروش درون گرا بازاریابی، محتوا و مصرف کننده دیجیتال امروز دارد. این کتاب بر اساس روایتی حقیقی از سختی های یک کسب و کار آفلاین نوشته شده است. نویسنده کتاب خود تجربه راه اندازی یک کسب و کار دارد. کسب و کاری که در جریان بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلاد دچار سیر نزولی می شود. در همین زمان است که نویسنده متوجه پاسخگو نبودن رویکردهای قدیمی تبلیغات می شود. این که دیگر شیوه بازاریابی آفلاین به تنهایی کافی نیست. کتاب در واقع تجارب فردی نویسنده در حوزه کسب و کار است. در این مقاله از سرویس کتاب و ادبیات مجله کوروش نگاهی به خلاصه این کتاب انداخته ایم.

برنامه ریزی محتوا در کمتر از ۶۰ دقیقه در کتاب «آن ها می پرسند شما پاسخ دهید»

 

برنامه ریزی محتوا در کمتر از 60 دقیقه در کتاب «آن ها می پرسند شما پاسخ دهید»

 

با خواندن کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید مارکوس شریدن به سادگی یاد خواهید گرفت که چگونه یک استراتژی محتوای مناسب را در کمتر از ۳۰ دقیقه تدوین کنید. همه ما می دانیم که محتوا پادشاه است. با این حال نوشتن هر محتوایی گاهی غیر ممکن است. این را کسانی که در کسب و کارهای تجاری و مشاغل کوچک فعال هستند، کاملا متوجه هستند. یافتن زمانی برای نوشتن کار سختی است. ترویج و انتشار نوشته حتی دشوارتر است. اما سخت ترین بخش ماجرا این است که چه چیزی بنویسید. مارکوس در کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید، سعی کرده به طور خلاصه روش های ساده را در این زمینه مطرح کند. روش هایی که در جذب اعتماد مشتری و افزایش نرخ تبدیل بسیار موثر هستند.

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب مشتریان گرسنه/ استیفن وانکر «

 

 

سه نکته اصلی کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید

 

سه نکته اصلی کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید

 

مارکوس شریدن در کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید، تجارب شخصی خود را زمانی که حس کرد بازاریابی آفلاین دیگر پاسخگو نیست، برای شما به اشتراک گذاشته است. او خواننده را تشویق به رویکرد در جهت بازاریابی دیجیتال در زمینه اینترنت می کند. او در کتاب شما را تشویق می کند که وبلاگ خود را حول محور پاسخ به سوالات بازار هدف تدوین کنید. نویسنده به سه نکته اصلی در این پروسه اشاره می کند. اگر بازار از شما درخواست می کند باید حتما پاسخگو باشید. همیشه در نوشتن بی طرف باشید. همچنین از واگذاری فروش برای افزایش نرخ تبدیل استفاده کنید.

 

 

درس اول از کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید؛ تعصب نداشته باشید

 

حتما بخوانید  ادتک (AdTech) یا همان تکنولوژی تبلیغات چیست؟

درس اول از کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید؛ تعصب نداشته باشید

 

درس اول از کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید این است که اگر در بازار از شما درخواستی ایجاد شد، باید به آن پاسخ دهید. گاهی ممکن است تعصب به خرج دهید. این که شما بازاریاب و نویسنده محتوا هستید و تلاش می کنید تا برنامه های محتوایی گسترده ای را بسازید و موضوعات متنوعی را پوشش دهید. اشتباه نکنید، زمان و فضای کافی برای این کار بسیار وجود دارد. در زمان درخواست بازار باید به سرعت به آن پاسخ دهید. باید در همان زمان شروع به کار با محتوا کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب «چه کسی» اثر جف اسمارت و رندی استریت «

 

 

بازاریابی محتوا؛ کاری به ظاهر ساده

 

بازاریابی محتوا کاری به ظاهر ساده است

 

وقتی به دنبال شروع یا راه اندازی مجدد بازاریابی محتوایی هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به سوالات مشتریان بالقوه پاسخ دهید. این موضوع بسیار ساده به نظر می رسد. با این حال از دید بسیاری از وبلاگ نویسان و آژانس های بازاریابی محتوا یک موضوع پیچیده است. راحت ترین کار این است که این که آن چه مشتریان بالقوه شما می خواهند بدانند، بیابید و به آن ها پاسخ دهید. محتوای وبلاگ خود را گاهی به پاسخ دهی به سوالات بازار اختصاص دهید. سوالاتی که از طریق ایمیل و یا در نشست ها و جلسات پرسیده می شوند. حتی سوالاتی که از شما در شبکه های اجتماعی پرسیده می شود. به جای نوشتن پاسخ مشابه و تکراری و به صورت چندباره در ایمیل، این پاسخ ها را به یک پست وبلاگ تبدیل کنید. در این صورت شخص بعدی که می خواهد از شما سوال کند، با خواندن وبلاگ منصرف خواهد شد. چرا که آن چه لازم است را می داند.

 

۵ موضوع بزرگی که از شما می خواهند پاسخ دهید

 

5 موضوع بزرگی که از شما می خواهند پاسخ دهید

 

مارکوس شریدن در کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید، به ۵ مبحث عمده در مورد سوالات مخاطبان اشاره می کند. مخاطبان معمولا در مورد قیمت و هزینه محصول و خدمات سوال می کنند. آن ها می خواهند در مورد نقاط ضعف بیشتر بدانند. بخش دیگری از سوالات مخاطبان و مشتریان حالت مقایسه ای دارد. آن ها می خواهند بدانند محصول شما با دیگر محصولات چه تفاوتی دارد و کدام بهتر است. بررسی کل محصول و اطلاعات آن بخش دیگری از سوالات را تشکیل می دهد. در عین حال مخاطبان عمدتا می خواهند بدانند که آیا بهتر از محصول و خدمات شما، چیزی در بازار وجود دارد. نویسنده می گوید سعی کنید هنگام تولید محتوا در وبلاگ به طور کلی به این سوالات پاسخ دهید.

 

درس دوم از کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید؛ بی طرف باشید

 

درس دوم از کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید؛ بی طرف باشید

 

مارکوس شریدن در کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید، یک سوال مطرح می کند. او می پرسد تا به حال شاهد مقالات مختلف که بیشتر در فرم خودنمایی هستند، بوده اید؟ این که در یک وبلاگ در ۵۰۰ کلمه ارائه دهنده محصول و خدمات مدام تلاش می کند تا بگوید من بهترین هستم. در عین حال مقاله با محصول مرا بخرید، به پایان می رسد! نویسنده می گوید با این کار کلیک و اعتماد زیادی را در وب سایت از دست خواهید داد.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب «خاطرات یک آدمکش» اثر کیم یونگ-ها

 

 

بی طرف نوشتن کار سختی است

 

بی طرف نوشتن کار سختی است

 

در نوشتن باید کاملا بی طرف بود. نکته این است که بی طرف نوشتن کار سختی است. شما می خواهید برای فروش محصولات و خدمات تان، محتوا تولید کنید. به هر حال این موضوع بازاریابی محتوا نامیده می شود. اما باید بتوانید با این هنر آشنایی پیدا کنید. نویسنده می گوید بازاریابی محتوا باعث ایجاد اعتماد می شود. این که به یک منبع قابل اعتماد تبدیل می شوید و در ذهن مشتری ثبت خواهید شد. این اعتماد بزرگ ترین سرمایه ای است که در تجارت و کسب و کار خود دارید. وقتی محتوایی می نویسید که بیش از حد بر روی محصول و یا خدمات خود تمرکز دارد، اعتماد خواننده را از دست می دهید. بهتر است نگویید محصول من بهترین است. صادق باشید. بهتر است بگویید محصول یا خدمات شما برای چه کسانی مناسب است و برای چه کسانی مناسب نیست.

 

درس سوم از کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید؛ استفاده از محتوا برای عقد قرارداد

 

درس سوم از کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید؛ استفاده از محتوا برای عقد قرارداد

 

نویسنده کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید، در بخش پایانی به نوع ویژه ای از نگارش محتوا و تولید آن اشاره می کند. او می گوید از محتوای آموزشی در مورد محصولات و خدمات خود استفاده کنید. به سوالات آموزشی پاسخ دهید تا نگرانی آن ها را برطرف کنید. چرا که با این کار می توانید به جذب مشتریان احتمالی کمک کنید. محتوا باید به گونه ای باشد که زمانی که خوانده می شود، اطلاعات بیشتری در مورد شما و کسب و کارتان ارائه دهد. به گونه ای که اگر یک مشتری ۵ مقاله از کسب و کار شما در وبلاگ بخواند، آشنایی کامل به شما، خدمات تان و نحوه تماس با کسب و کارتان پیدا کند. شخصی که ۵ مقاله را می خواند، شما را با ۵ موقعیت «نه» گفتن به خدماتتان و ۵ فرصت «استقبال» از کالا و خدمات مواجه می کند. تهدیدها را به فرصت تبدیل کنید تا بتوانید افراد و مشتریان بالقوه را جذب کنید. این کار باعث افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد. طبیعی است که کسی که ۳۰ مقاله با این سبک محتوا بخواند، برای عقد قرارداد با شما آماده تر خواهد بود. از این دانش به نفع خود استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب «صفر به یک» اثر پیتر تیل «

 

 

سخن پایانی

 

سخن پایانی درباره کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید

 

کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید اثر مارکوس شریدن، پاسخ های متنوعی در مورد شیوه های مختلف بازاریابی محتوا به شما ارایه می دهد. او در این کتاب سعی کرده تا به اشکال مختلف اهمیت تعامل و پاسخگویی به مشتریان را پر رنگ جلوه دهد. نویسنده معتقد است مشتریان با خواندن محتوای بازاریابی شما، باید همه چیز را در مورد شما و کسب و کارتان بدانند. کوچک ترین سوالی نباید بدون پاسخ در ذهن آن ها باقی بماند.

 

 

منبع: booksummaryclub

 

کالابرگ الکترونیک