طرز تهیه بستنی تیرامیسو به ۲ روش بدون تخم مرغ و با تخم مرغ

طرز تهیه بستنی تیرامیسو به ۲ روش بدون تخم مرغ و با تخم مرغ


4 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بستنی تیرامیسو
فهرست محتوا پنهان

بستنی تیرامیسو از جمله انواع دسر تیرامیسو با ریشه ایتالیایی و یکی از انواع بستنی خوشمزه برای پذیرایی از مهمان‌ها در تابستان است. شما می‌توانید بستنی تیرامیسو با تخم مرغ و بستنی تیرامیسو بدون تخم مرغ درست کنید. اما طرز تهیه بستنی تیرامیسو بیسکویتی چگونه است؟ می‌دانید چطور یک بستنی تیرامیسو بدون تخم مرغ درست کنید؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه بستنی تیرامیسو خانگی به روش‌های مختلف آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد روش درست کردن تیرامیسو بستنی خانگی پاسخ خواهیم داد.

 

مواد لازم برای تهیه بستنی تیرامیسو بدون تخم مرغ

  • قهوه دم کرده: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • بستنی وانیلی: ۱ لیتر
  • شکلات: ۱۵۰ گرم
  • بیسکویت لیدی فینگر: به مقدار لازم

مدت زمان آماده سازی بستنی تیرامیسو: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه بستنی ترامیسو رژیمی

مراحل طرز تهیه بستنی ترامیسو

درست کردن بستنی ترامیسو آن هم بدون تخم مرغ یکی از ساده‌ترین روش‌های تهیه این دسر تیرامیسو خوشمزه ایتالیایی است. شما می‌توانید با استفاده از مواد اولیه در دسترس و در عرض چند دقیقه به راحتی یک بستنی ترامیسو خانگی آماده کنید.

مرحله اول؛ آماده کردن مواد بستنی تیرامیسو

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی تیرامیسو باید بستنی را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود. سپس قهوه اسپرسو (یا قهوه فوری) را آماده کنید و برای چند دقیقه کنار بگذارید تا خنک شود. انواع پودر قهوه را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم؛ آغشته کردن بیسکویت‌ها به قهوه

بعد از آماده کردن مواد بستنی تیرامیسوی خانگی باید بیسکویت‌های لیدی فینگر را در قهوه سرد شده فرو ببرید و سپس برای تهیه دسر کنار بگذارید. توجه داشته باشید که اگر قهوه در این مرحله گرم باشد، بیسکویت‌ها له می‌شوند. انواع بیسکویت از جمله بیسکویت لیدی فینگر را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش اینترنتی، حضوری یا تلفنی خریداری کنید.

مرحله سوم؛ آماده کردن بستنی تیرامیسو

در این مرحله از طرز تهیه تیرامیسو بستنی خانگی باید بستنی وانیلی را به دو قسمت تقسیم کنید. نیمی از بستنی را با باقیمانده قهوه ترکیب کنید. سپس شکلات را رنده کنید و باقی مانده بستنی را با شکلات رنده شده مخلوط کنید. برای خرید انواع بستنی از جمله بستنی لیتری می‌توانید از طریق فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله چهارم؛ ریختن بستنی تیرامیسو در قالب

حالا که بستنی‌ها را آماده کردید، باید یک قالب مناسب برای تهیه بستنی تیرامیسو انتخاب کنید. دیس سرو پیرکس انتخاب مناسبی است. کف دیس یک کیسه فریزر قرار دهید. سپس ابتدا بستنی ترکیب شده با شکلات را داخل قالب بریزید و با پشت قاشق خوب صاف کنید. حالا بیسکویت‌های لیدی فینگر را که از قبل به قهوه آغشته کرده بودید، روی بستنی شکلاتی بچینید و با پشت قاشق بیسکویت‌ها را کمی فشار دهید. در آخر بستنی ترکیب شده با قهوه را روی آن بریزید و دسر را با ته قاشق صاف کنید.

حتما بخوانید  این ۳۱ ماده غذایی را هرگز نباید فریز کنید چون فاسد می شوند

مرحله پنجم؛ قرار دادن بستنی تیرامیسو در فریزر

بعد از آماده شدن بستنی ترامیسو ایتالیایی، باید یک کیسه فریزر روی بستنی بکشید و آن را برای حدود ۱ تا ۲ ساعت در فریزر بگذارید تا بستنی کاملاً سفت شود.

مرحله آخر؛ سرو کردن بستنی تیرامیسو

بعد از این که بستنی تیرامیسو شما کاملاً سفت شد، آن را از فریزر خارج کنید. با چاقو بستنی تیرامیسو را برش دهید و در ظرف مناسب بریزید. سپس روی تیرامیسو بستنی را با شکلات رنده شده و دانه‌های قهوه تزیین و آن را میل کنید.

در صورت تمایل انواع شکلات را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش حضوری، اینترنتی و تلفنی خریداری کنید.

مواد لازم برای تهیه بستنی تیرامیسو با پنیر ماسکارپونه

  • خامه قنادی: ۲۵۰ گرم
  • پنیر ماسکارپونه: ۳۵۰ گرم
  • زرده تخم مرغ: ۴ عدد
  • شیر عسل: ۱۰۰ گرم
  • آب: ۳۰۰ گرم
  • قهوه اسپرسو غلیظ یا قهوه فوری: ۴۰ گرم
  • شکلات چیپسی: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • بیسکویت: به مقدار لازم

مدت زمان آماده سازی: ۸۰ دقیقه

زمان آماده سازی بستنی تیرامیسو: ۳ ساعت

میزان انرژی بستنی تیرامیسو بیسکویتی: ۳۳۵ کالری

مراحل طرز تهیه بستنی تیرامیسو بیسکویتی با تخم مرغ

مراحل طرز تهیه بستنی تیرامیسو با تخم مرغ

درست کردن بستنی تیرامیسو با تخم مرغ یکی از حرفه‌‌ای‌ترین و خوشمزه‌ترین روش‌های آماده کردن این دسر پرطرفدار است که طعم آن درست مثل بستنی تیرامیسوی کافی‌شاپ‌ها، بسیار متفاوت و جذاب می‌شود.

برای تهیه این دسر هیچ نیازی به بستنی ندارید، بلکه برای درست کردن لایه میانی این ترامیسو بستنی از پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای به همراه خامه قنادی و ترکیبات دیگر استفاده می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن بستنی تیرامیسوی خوشمزه با تخم مرغ آشنا شوید.

مرحله اول؛ قرار دادن شکر و آب روی حرارت

در اولین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو بستنی خوشمزه با تخم مرغ باید شکر را در قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و آن را هم بزنید تا شکر کاملاً در آب حل شود. زمانی که ترکیب آب و شکر شروع به جوشیدن کرد، شعله گاز را خاموش کنید.

شکر و تخم مرغ را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله دوم؛ هم زدن زرده تخم مرغ

حالا باید زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را جدا کنید. زرده تخم مرغ را آن‌قدر با همزن برقی بزنید تا کاملاً یکدست شود. سپس ترکیب آب و شکر را که هنوز داغ است، به زرده تخم مرغ‌ها اضافه کنید.

در این مرحله به هیچ عنوان دستگاه را خاموش نکنید و همانطور که در حال هم زدن تخم مرغ‌ها هستید، ترکیب آب و شکر را اضافه کنید. هم نزدن تخم مرغ‌ها در این مرحله موجب می‌شود تا زرده تخم مرغ در اثر داغی شکر و آب پخته شود و حالت یکدست خود را از دست بدهد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک تیرامیسو شکلاتی

مرحله سوم؛ اضافه کردن پنیر به سایر مواد

اضافه کردن پنیر به سایر مواد بستنی تیرامیسو

در این مرحله از طرز تهیه بستنی تیرامیسو بیسکویتی باید پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای را به سایر مواد اضافه کنید. سپس همزن را روشن کنید و دوباره مواد را با هم ترکیب کنید تا کاملاً یکدست شوند. برای خرید انواع پنیر صبحانه از جمله پنیر خامه‌ای می‌توانید از طریق فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه دلمه بادمجان به 2 روش در فر و قابلمه + فیلم آموزشی

مرحله چهارم؛ اضافه کردن شیر عسلی و خامه به سایر مواد

حالا نوبت اضافه کردن شیر عسلی به مواد بستنی تیرامیسو است. شیر عسلی را اضافه کنید و مواد را با همزن ترکیب کنید. خامه قنادی شیرین شده هم باید برای چند دقیقه بیرون از فریزر بماند و از حالت انجماد خارج شود. در این مرحله باید خامه نرم شده را در ظرفی جداگانه بریزید و با همزن بزنید تا فرم بگیرد.

بعد از این که خامه فرم گرفت، می‌توانید خامه فرم گرفته را به سایر مواد اضافه کنید دوباره مواد بستنی تیرامیسو را با همزن ترکیب کنید. انواع شیر طعم دار مثل شیر عسل و خامه را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به صورت حضوری، تلفنی، یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله پنجم؛ اضافه کردن قهوه و شکلات به ترکیب ترامیسو

اضافه کردن قهوه و شکلات به ترکیب ترامیسو

در این مرحله از طرز تهیه تیرامیسو بستنی خوشمزه باید قهوه اسپرسو یا قهوه فوری را به سایر مواد بستنی ترامیسو اضافه کنید و مواد را با لیسک هم بزنید. سپس شکلات‌های چیپسی را نیز داخل مواد بریزید و دوباره آن‌ها را هم بزنید تا مایه بستنی یکدست شود.

مرحله ششم؛ ریختن مواد در قالب

برای درست کردن ترامیسو بستنی خانگی بهتر است از دیس سرو پیرکس مربع یا مستطیلی استفاده کنید. داخل قالب یک پلاستیک یا سلفون قرار دهید. بیسکویت‌ها را کف قالب بچینید. سپس یک لایه از کرمی که آماده کردید، روی بیسکویت بریزید. روی آن دوباره بیسکویت بچینید و دوباره این کار را تکرار کنید. قطر بستنی در هر لایه باید حدود ۲ تا ۳ سانتی‌متر باشد.

مرحله آخر؛ آماده شدن تیرامیسو بستنی خانگی

بعد از اینکه همه مواد را در قالب ریختید، باید آن را برای حدود یک شب یا حداقل ۶ ساعت در فریزر بگذارید تا کاملاً سفت شود. در نهایت می‌توانید دسر ترامیسو بستنی را از قالب خارج کنید، آن را برش بزنید و در ظرف مورد نظرتان سرو کنید. برای تزیین روی تیرامیسو بستنی می‌توانید از شکلات آب شده و ترافل‌های رنگی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تیرامیسو انبه بدون تخم مرغ

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه بستنی ترامیسو

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه بستنی ترامیسو

  • برای تهیه بستنی تیرامیسو با تخم مرغ می‌توانید از هر نوع بیسکویتی که دوست دارید استفاده کنید.
  • برای تهیه بستنی تیرامیسو باید از قهوه غلیظ استفاده کنید، هر چقدر غلظت قهوه شما بیشتر باشد، بستنی تیرامیسو نیز خوش‌طعم‌تر خواهد شد.
  • ترکیب شدن زرده تخم مرغ با آب و شکر داغ و هم زدن آن موجب می‌شود تا زرده تخم مرغ از حالت خامی خارج شود.
  • در طرز تهیه بستنی تیرامیسو با تخم مرغ می‌توانید به جای استفاده از بیسکویت‌های معمولی از بیسکویت لیدی فینگر استفاده کنید.

سوالات متداول

در طرز تهیه بستنی تیرامیسو از چه نوع قهوه‌ای استفاده می‌شود؟

برای درست کردن تیرامیسو بستنی خانگی باید از قهوه اسپرسو یا قهوه فوری غلیظ استفاده کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

در طرز تهیه بستنی تیرامیسو بدون تخم مرغ از چه مواد اولیه‌ای استفاده می‌شود؟

برای تهیه تیرامیسو بستنی بدون تخم مرغ باید از بستنی وانیلی، بیسکویت لیدی فینگر، شکلات و قهوه استفاده کنید.

پنیر مخصوص تیرامیسو چیست؟

برای تهیه تیرامیسو ترجیحا از پنیر ماسکارپونه استفاده کنید ولی اگر در دسترس نبود می‌توانید از پنیر خامه‌ای استفاده کنید. اگر پنیر خامه‌ای، شور بود، حتما به مدت ۳۰ دقیقه در آب سرد قرار بدهید تا طعم شوری آن گرفته شود.

 

کالابرگ الکترونیک