همه چیز درباره تزریق فیلر زیر چشم و مزایا و عوارض و هزینه

همه چیز درباره تزریق فیلر زیر چشم و مزایا و عوارض و هزینه


4 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
همه چیز درباره تزریق فیلر زیر چشم

اگر شما هم با مشکل گودی یا چروک زیر چشم ها مواجه هستید و یا از سیاه بودن و تو رفتگی زیر چشم هایتان خسته شده اید، باید بدانید که تزریق فیلر زیر چشم بهترین راهکارهای درمان برای شما است. در این روش با تزریق هیالورونیک اسید به زیر چشم، حالت گودی زیر چشم، سیاهی و چروک ها پر می شوند و چشم های شما ظاهری شاداب تر و جوان تر به خود می گیرند. اما آیا می دانید این روش درمان چطور انجام می شود و چه مزیت ها و عوارضی دارد؟ در این مقاله از سرویس سلامت مجله کوروش می توانید با هر آن چیزی که لازم است در مورد تزریق فیلر زیر چشم از مزایا و عوارض تا روش های مراقبت بعد از تزریق و هزینه ها بدانید آشنا شوید.

 

 

فیلر زیر چشم چیست؟

 

فیلر زیر چشم چیست؟

 

فیلر یا پر کننده زیر چشم که در واقع به تزریق یک ماده طبیعی مثل هیالورونیک اسید در نواحی فرو رفته و یا کبود شده استفاده می شود. این روش مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است و امروزه بسیاری از افراد برای پوشاندن گودی زیر چشم و یا برطرف کردن چروک و سیاهی زیر چشم از آن استفاده می کنند. معمولاً برای تزریق فیلر زیر چشم از هیالورونیک اسید، پلی ال- لاکتیک اسید و کلسیم هیدروکسی لاپاتیک استفاده می شود. اما به هر حال بهترین نوع فیلر زیر چشم هیالورونیک اسید است و سایر پر کننده های مصنوعی می توانند عوارض بیشتری داشته باشند.

 

 

بیشتر بخوانید » همه چیز درباره افتادگی پلک و روش های درمان خانگی و پزشکی «

 

 

تزریق فیلر زیر چشم برای چه افرادی مناسب است؟

 

تزریق فیلر زیر چشم برای چه افرادی مناسب است؟

 

در پاسخ به این سوال که فیلر زیر چشم برای چه کسانی مناسب است نیز باید بدانید که این فیلر یک پر کننده برای زیر چشم است. اگر نگاهی به عکس های فیلر زیر چشم بیندازید، می تواند پر شدن نواحی فرو رفته زیر چشم با استفاده از تزریق را مشاهده کنید. تزریق فیلر زیر چشم برای افرادی که دارای گودی و سیاهی دور چشم هستند، موجب می شود تا این سیاهی کمتر به چشم بیاید و چهره شاداب تر به نظر برسد. از همین رو کلیه افرادی که گودی، سیاهی و پف زیر چشم دارند و یا به دنبال راهی برای روشن شدن زیر چشم ها هستند، می توانند از این روش استفاده کنند.

سن تزریق فیلر زیر چشم معمولاً چندان اهمیتی ندارد و کلیه خانم ها و آقایان از سن جوانی تا سالمندی می توانند برای رفع مشکلات زیر چشم از این روش درمان استفاده کنند.

حتما بخوانید  10 روش طرز تهیه ماسک هویج برای چاقی صورت، جای جوش، لک و ...

 

 

مزایای تزریق فیلر زیر چشم

 

مزایای تزریق فیلر زیر چشم

 

تزریق فیلر مزیت های زیادی دارد. این روش درمان تنها در عرض چند ساعت چهره شما را جوان تر و شاداب تر می کند و موجب می شود چروک ها، گودی و سیاهی های آزار دهنده زیر چشم هایتان از بین برود. هر چند که اثر این فیلرها موقتی است اما ظاهر زیبایی که به چشم ها می بخشد، در اکثر مواقع ارزش این تزریق را دارد. از مهم ترین مزایای تزریق فیلر زیر چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • اثربخشی فوری
  • روشن شدن ناحیه زیر چشم
  • جوان تر به نظر رسیدن
  • پر کردن چروک های زیر چشم
  • سرحال تر نشان دادن چهره

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین روغن های گیاهی برای درمان گودی و سیاهی زیر چشم «

 

 

چطور برای تزریق فیلر زیر چشم آماده شویم؟

 

چطور برای تزریق فیلر زیر چشم آماده شویم؟

 

قبل از هر چیزی باید بدانید که پیدا کردن یک دکتر خوب برای تزریق فیلر مهم ترین کاری است که باید انجام دهید. یک پزشک متخصص و معتبر از مواد اولیه مناسبی برای تزریق استفاده می کند. از همین رو خیالتان از این بابت راحت خواهد شد که او از بهترین مارک فیلر زیر چشم استفاده می کند. در مرحله دوم باید بدانید که قبل از هر نوع تزریقی به ناحیه صورت، باید استفاده از هر نوع داروی رقیق کننده خون را کنار بگذارید. خوردن برخی مکمل ها و داروها می تواند موجب ایجاد کبودی و تورم بیشتر شود. بنابراین بهتر است از ۷ روز قبل از تزریق از خوردن داروها و مکمل هایی مثل آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکس، ویتامین E و امگا ۳ اجتناب کنید.

 

 

نحوه تزریق فیلر زیر چشم چگونه است؟

 

نحوه تزریق فیلر زیر چشم چگونه است؟

 

تزریق فیلر چندان کار سخت و ترسناکی نیست. قبل از هر کاری معمولاً در ناحیه مورد نظر از مقداری بی حسی موضعی استفاده می شود. بعد از آن تزریق انجام می شود. این فرآیند با توجه به شرایط بیمار از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد. از آن جایی که بی حسی انجام می شود. معمولاً بیمار در طول تزریق درد خاصی ندارد و تنها مقداری فشار در زیر چشم ها حس می کند. بعد از اتمام تزریق محل توسط پزشک به صورت ملایم ماساژ داده می شود.

اگر نگاهی به فیلم تزریق فیلر زیر چشم بیندازید، متوجه می شوید که روند درمان تنها چند دقیقه کوتاه است و چندان فرآیند سخت و دردناکی ندارد. بروز مقداری کبودی و تورم بعد از تزریق کاملاً طبیعی است. این موضوع به دلیل وجود عروق خونی زیر چشم و نازک بودن پوست زیر چشم اتفاق می افتد که معمولاً خیلی زود بر طرف می شود.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه ۶ ماسک خانگی برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم «

 

 

عوارض جانبی تزریق فیلر زیر چشم

 

عوارض جانبی تزریق فیلر زیر چشم

 

ایجاد کبودی و تورم جزئی بعد از تزریق فیلر کاملاً عادی است و از مهم ترین عوارض این تزریق محسوب می شود. این کبودی و تورم معمولاً ۱ تا ۲ روز ماندگار است. در برخی موارد نادر ممکن است میزان کبودی بیشتر از حد نرمال باشد. در این شرایط ممکن است زیر چشم ها تا ۱۰ روز هم کبود باشد. با این حال باز هم لازم نیست فرد درمان خاصی انجام شود و به مرور کبودی برطرف خواهد شد. به طور کلی بروز کمی قرمزی، پف و کبودی در ناحیه تزریق و زیر چشم ها تا چند روز طبیعی است و جای هیچ نگرانی ندارد.

حتما بخوانید  علت خشکی لب چیست | 20 روش درمان خانگی خشکی لب

این موضوع را نیز باید مد نظر قرار دهید که در برخی موارد بسیار نادر ممکن است تزریق فیلر زیر چشم برای چروک یا گودی منجر به کوری شود. هر چند که این عارضه بسیار نادر است اما می تواند در اثر انسداد یکی از رگ هایی که به چشم منتهی می شود، اتفاق بیفتد. از همین رو امروزه برای تزریق فیلر زیر چشم برای چروک و کبودی از کانولا که نوعی سوزن منعطف است، استفاده می شود تا منجر به پارگی عروق نشود. به یاد داشته باشید که برای این کار حتماً باید توسط یک پزشک متخصص، معتبر و باتجربه انجام شود.

 

 

بیشتر بخوانید» بهترین مارک کرم های دور چشم برای رفع تیرگی و سیاهی «

 

 

مراقبت ها بعد از تزریق فیلر زیر چشم

 

افرادی که فیلر زیر چشم انجام می دهند تا ۲۴ ساعت نباید ورزش و کارهای سنگین انجام دهند. می توانید برای کاهش تورم زیر چشم ها از کمپرس سرد برای چند بار در روز استفاده کنید. بالا نگه داشتن سر نیز می تواند به تسریع بهبودی کمک کند.

 

 

ماندگاری فیلر زیر چشم

 

ماندگاری فیلر زیر چشم

 

به طور معمول ماندگاری فیلر زیر چشم برای چروک و گودی زیر چشم در بار اول از ۶ تا ۹ ماه است. هر چند که ممکن است بیشتر از این زمان نیز از بین نرود. معمولاً بعد از تزریق دوم ماندگاری فیلرها طولانی تر می شود و تا حدود ۱۲ ماه نیز ماندگار خواهد بود.

 

 

قیمت و هزینه تزریق فیلر زیر چشم

 

به طور معمول قیمت تزریق فیلر با توجه به برند فیلر مشخص می شود. از آن جایی که این کار یک درمان زیبایی است، بیمه هزینه آن را تقبل نمی کند و کلیه هزینه ها باید توسط خود بیمار پرداخت شود. مقدار فیلر مورد استفاده برای بیمار، نوع فیلر و همچنین هزینه دستمزد تزریق از مهم ترین عوامل مؤثر بر هزینه کلی تزریق فیلر چشم برای چروک و گودی می باشد.

 

 

جمع بندی نهایی

 

امروزه شاید تشخیص این که چه کسی فیلر زیر چشم انجام داده کار چندان راحتی نیست، زیرا این فرآیند در انتها بسیار طبیعی به نظر می رسد و در اکثر مواقع قابل تشخیص نیست. تزریق تنها مقدار کمی فیلر در زیر چشم ها می تواند شما را از شر گودی، سیاهی و چروک های عمیق زیر چشم راحت کند و بار دیگر چهره جوان، شاداب و زیبا را به شما هدیه دهد.

 

 

منابع: byrdie، dermstore

 

کالابرگ الکترونیک