۹ تا از پرفروش‌ ترین گل‌ های ولنتاین + نماد آن‌ ها در عشق

۹ تا از پرفروش‌ ترین گل‌ های ولنتاین + نماد آن‌ ها در عشق


7 دی 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
پرفروش‌ترین گل‌های روز ولنتاین

اغراق نیست اگر بگوییم انواع گل و دسته گل محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین هدایای روز ولنتاین هستند. باکس گل ولنتاین و دسته گل ولنتاین حالا دیگر پای ثابت هدایای روز ولنتاین هستند. چه بخواهید دو شاخه گل رز را برای ولنتاین تزیین کنید و چه به دنبال باکس یا دسته گلی مناسب برای این روز هستید بد نیست ابتدا در مورد نماد و سمبل محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گل‌های روز ولنتاین بدانید. گل‌هایی که نماد عشق هستند کدامند؟ برای ولنتاین چه گلی هدیه بدهیم که نشان دهنده خلوص عشق باشد و حس بهترین را به طرف مقابلمان منتقل کند؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با گل‌های مناسب روز ولنتاین آشنا شوید.

 

 

چرا در ولنتاین گل می‌خرند؟

 

یکی از راه‌های ارتباطی در عصر ویکتوریا فرستادن گل بود. در واقع در آن زمان از گل‌های مختلف برای ارسال پیام‌های رمزی استفاده می‌کردند. استفاده از این رمزها به افراد اجازهٔ بیان احساساتی را می‌داد که در شرایط دیگر از آن نمی‌توانستند صحبت کنند.

طبق یک گزارش که در سایت شبکه CNN منتشر شده ۶۴% مردان در سرتاسر دنیا برای روز ولنتاین ترجیح می‌دهند برای نامزد یا همسرشان گل بخرند. امروزه نیز خرید گل ولنتاین یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای بیان احساسات و عشق و علاقه به طرف مقابل استفاده می‌شود و جزو بهترین کادوهای زنانه ولنتاین هستند که البته آقایان هم از آن‌ها استقبال می‌کنند.

 

آیا در مورد گل‌هایی که نماد عشق هستند می‌دانید؟

 

آیا در مورد گل‌هایی که نماد عشق هستند می‌دانید؟

 

در میان انبوهی از انواع گل‌ها، برخی از گل‌ها بیشتر از سایرین می‌توانند عشق شما را به طرف مقابل نشان دهند. در این میان گل رز قرمز اولین گلی است که به عنوان نماد عشق شناخته می‌شود. بعد از آن گل لاله، میخک، ارکیده، گل صد تومانی، گل آلسترومریا، آفتابگردان، داوودی، لیلیوم و بنفشه در لیست گل‌هایی که نماد عشق هستند قرار دارند و از همین رو در لیست پرفروش‌ترین گل‌های روز ولنتاین جای گرفته‌اند و برای هدیه دادن در روز ولنتاین بسیار مناسب هستند.

 

 

گل رز سرخ

 

گل رز سرخ؛ صدرنشین گل‌های ولنتاینی در سرتاسر دنیا

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

در میان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گل‌های روز ولنتاین گل رز سرخ حرف نخست را می‌زند. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید طبق همان گزارش CNN، پنجاه و یک درصد مردم سرتاسر دنیا ترجیح می‌دهند برای کادوی روز ولنتاین گل رز بخرند. البته این به آن معنا نیست که احتمالا کارت پستال ولنتاین، عروسک ولنتاین یا مثلا شکلات و سایر هدایای دست ساز ولنتاین را نادیده می‌گیرند.

 

اما تهیه چند شاخه گل رز یا باکس گل رز به همراه یک متن عاشقانه در مورد ولنتاین برای همسر یا نامزد به همراه آن تا به این لحظه محبوب‌ترین هدیه بوده است. البته به نظر می‌رسد دلیل این امر هم نمادهای منتسب به گل رز سرخ باشد: عشق، زیبایی، شور و حرارت و احساس دلگرمی در عشق. با این‌همه به نظر می‌رسد قرمز بودن رز سرخ بیشتر مورد توجه افراد است.

 

در این صورت اگر هوادار گل رز نیستید، اصلا جای نگرانی نیست. خبر خوب این است که بیش از ۱۵۰ نمونه گل قرمز در دنیا وجود دارد که گل رز سرخ فقط یکی از آنهاست. اگر هم بخواهیم از منظر تاریخی به نماد عشق گل رز سرخ نگاه کنیم مرور این مستندات تاریخی خالی از لطف نیستند: در کاوش‌های باستان‌شناسان گل‌های رز خشک شده‌ای متعلق به ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح از گورهای مصریان باستان کشف شده که احتمالا نشانه اولین آشنائی مصری‌ها با گل «رز‌ سرخ» است.

 

در یونان و روم «رز‌ سرخ» را با الهه‌‌‌های عشق «آفرودیت» و «ونوس» مرتبط می‌دانستند و برای آن‌ها تقدس قائل بودند. در فرهنگ ایرانی هم گل «رز ‌سرخ» گلی مقدس و بهشتی است. برای مثال در «شاهنامه فردوسی» منظور از گل منحصراً گل رز‌ سرخ است و برگ گل هم لزوما به معنای برگ گل رز‌‌ سرخ، گلبرگ رز ‌سرخ یا خود رز‌ سرخ است.

 

 

انواع گل میخک

 

معرفی سمبل و نشانه محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گل‌های روز ولنتاین در سراسر دنیا

 

شکوفه‌های بازیگوش گل میخک هم به خاطر قیمت مناسب و نسبتا ارزان و هم به خاطر ظاهر زنانه‌ای که دارند در لیست محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گل‌های روز ولنتاین مقاوم دوم را دارند. انواع مختلف گل میخک با رنگ‌ها و اشکال مختلف دست شما را برای انتخاب یک دسته گل با توجه به شخصیت و علایق طرف مقابل باز باشد.

 

بد نیست بدانید میخک قرمز نماد عشق، شیفتگی و تحسین است. اگر هم اولین سالگرد ازدواج‌تان است و قرار است نخستین ولنتاین را با همسرتان جشن بگیرید ذکر این نکته ضروری است که در سرتاسر دنیا گل میخک قرمز به عنوان دسته گل جشن گرفتن نخستین سالگرد ازدواج شناخته می‌شوند.

 

 

گل نیلوفر در رنگ‌های مختلف

 

گل نیلوفر در رنگ‌های مختلف؛ پیوندی عمیق با یار

 

گل‌های نیلوفر صورتی، سفید، نارنجی یا قرمز انتخابی ایده آل برای یک گیرنده زیبا و قدردان هستند. مایکل گافنی، مدیر دانشکده طراحی گل نیویورک، به مجله Women’s Day می‌گوید: نیلوفر کازابلانکا یا همان لی لی کازابلانکا یک انتخاب دراماتیک منحصر به فرد است و به صورت نمادین نماد شیک بودن، زیبایی و اصالت است که مطمئناً هر فرد خوش سلیقه‌ای را خوشحال می‌کند.

 

علاوه بر این نیلوفرهای سفید شرقی عطر و رایجه دلنشینی دارند و از همین رو در لیست پرفروش‌ترین گل‌های روز ولنتاین قرار دارند. یک عقیده قدیمی در مورد گل‌های نیلوفر وجود دارد و آن هم این است که اگر همسر یا نامزد شما از دست‌تان ناراحت است برای نشان دادن احساسات واقعی و خالص خود به او یک دسته گل نیلوفر هدیه بدهید. گل نیلوفر نماد پیوندی عمیق و محکم با معشوق است.

 

 

گل آلسترومریا

 

آلسترومریا؛ معشوق فداکار

 

«آلستومریا» از قدیم‌الایام نماد «فداکاری معشوق»، «ابراز عشق بی‌دریغ»، «دوستی عمیق و ریشه‌دار»، «توجه به معشوق» و «صمیمیت و هواخواهی» بوده و در لیست گل‌های مناسب روز ولنتاین قرار دارد.

 

این گل بومی آمریکای‌ جنوبی با چند شکوفه گل روی هر شاخه، چهارمین گل محبوب و پرفروش در روز ولنتاین است. زیبایی و ماندگاری بالای گل‌های آلسترومریا معمولا زیبایی گل رز صورتی و قرمز و گل مرکب اسطوخودوس را تکمیل می‌کنند.

 

 

گل لاله

 

گل لاله؛ ثابت قدم در عشق

 

اگر چه لاله‌ها ممکن است ظاهر ساده‌ای داشته باشند، اما هنوز هم یک انتخاب عالی برای یک کادوی ولنتاین نفیس و کلاسیک و سلیقه‌های سنتی هستند. انواع گل لاله ممکن است چندان پیچیده و پر از جزییات به نظر نرسند، اما تقریباً به هر رنگی که تصور کنید وجود دارند.

 

بنابراین مطمئناً می‌توانید یک رنگ متناسب با شخصیت و روحیه شخصی که دوستش دارید پیدا کنید. البته ذکر این نکته ضروری است که گل لاله قرمز نماد «ثابت قدم بودن در عشق» به معشوق است و به خاطر مقاوم بودن نسبت به گل‌های دیگر در مقام سوم پرفروش‌ترین گل‌های روز ولنتاین قرار گرفته‌اند.

 

 

گل داوودی

 

Chrysanthemum

 

می‌دانستید گل داوودی نماد دوستی است و اصلا لقبش گل «دوستی» است؟ و البته گل داوودی بعد از رز سرخ محبوب‌ترین گل دنیاست و با این تفاسیر به نظر می‌رسد برای نشان دادن عشق و دوستی به معشوق یک انتخاب بی‌نظیر است. یک دسته گل داوودی قرمز نمادی از عشق خالص است و به نظر می‌رسد یک دسته گل مناسب به عنوان کادوی ولنتاین برای کسی است که می‌خواهید ولنتاین را با او جشن بگیرید.

 

 

گل عنبیه آبی

 

عنبیه آبی؛ عشق را جذب کنید

 

می‌دانستید در دایره‌المعارف گل‌ها، گل «عنبیه آبی» نشانه ارسال پیام و لقبش «رسول خدایان» در فرهنگ اساطیری است؟ در حقیقت عنبیه آبی یادآور ایمان و امید است و بهترین انتخاب برای گل ولنتاین است. عنبیه آبی احساسات عمیقی را منتقل می‌کند. یک نکته جالب در مورد این گل این است که طبق یک باور باستانی گل عنبیه آبی قدرت جادویی دقیقاً مانند قدرت جذب یک عاشق جدید دارد.

 

بنابراین یک دسته گل عنبیه آبی زیبا یک چیدمان گل کامل برای بیان عمیق‌ترین احساسات عاشق به معشوق خود است. به نظر می‌رسد به عنوان یک ایده جدید انتخاب دسته گل ولنتاین می‌تواند به گل عنبیه آبی که شاید در بین ایرانیان چندان شناخته شده نباشد می‌توانید نگاه کنید.

 

 

 گل آفتابگردان

 

 گل آفتابگردان؛ عشق را گرم نگه دارید

 

احتمالا کمتر کسی می‌داند که گل آفتابگردان هم می‌تواند یک انتخاب عالی برای هدیه روز ولنتاین باشد. اما چرا آفتابگردان؟ آفتابگردان نمادی از روشن کردن و گرم نگه داشتن آتش عشقی درخشان در زندگی شماست. اگر نمی‌دانید چگونه به معشوق خود بگویید که حضور او زندگی شما را شادتر کرده است با یک دسته گل آفتابگردان حرف‌تان را به او بگویید.

 

 

گل ارکیده

 

ارکیده؛ سمبل عشق و مقاومت

 

شاید برای‌تان جالب و حتی کمی عجیب باشد که بدانید گل ارکیده یکی از عاشقانه‌ترین گل‌هایی است که می تواند عمق عشق شما را به معشوق منتقل کنند. چطور؟ ارکیده یکی از نادرترین گل‌هایی است که تقریباً در هر رنگی موجود است. انواع گل ارکیده سمبل «زیبایی»، «عشق» و «مقاومت» هستند.

 

اما آن‌چه که این گل‌ زیبا و کمیاب را تبدیل به ششمین گل محبوب و پرفروش روز ولنتاین کرده پیامی است که در دل این گل‌های زیبا نهفته است: به اعتقاد دایره‌المعارف گل‌ها، زبان گل ارکیده زبان عشق است.

 

بنابراین کسی که در روز ولنتاین «گل ارکیده» را به جای گل رز به شما هدیه می‌دهد قطعا عاشق‌تر از هر فردی است که یک دسته «رز سرخ» به عنوان پیشکش روز عشق برایتان تدارک دیده‌ است و این نشانه‌ای است برای آنان که به جادوی عشق ایمان دارند.

 

 

روز ولنتاین چه گلی بخریم که نماد عشق باشد؟

 

برای ولنتاین چه گلی هدیه بدهیم و گل‌های محبوب روز ولنتاین چه گل‌هایی هستند؟ این‌ها سوالاتی هستند که خیلی از ما در زمان خرید گل ولنتاین برای کسی که دوستش داریم با آن‌ها مواجه می‌شویم. برای انتخاب گل ولنتاین قبل از هر چیز باید به سلیقه طرف مقابلتان توجه کنید. به یاد داشته باشید که گل‌ها سرشار از لطافت و احساس هستند، از همین رو برای خرید گل ولنتاین حتماً از رنگ‌هایی که بهتر احساس شما را نشان می‌دهد استفاده کنید.

 

 

سوالات متداول

 

کدام گل‌هایی که نماد عشق هستند برای هدیه ولنتاین مناسب‌تر هستند؟

 

اگر به دنبال لیست گل‌هایی که نماد عشق هستند می‌گردید، باید بدانید که گل رز قرمز، گل لاله، میخک، ارکیده، گل صد تومانی، گل آلسترومریا، آفتابگردان، داوودی، لیلیوم و بنفشه در لیست گل‌هایی که نماد عشق هستند قرار دارند.

 

چرا در روز ولنتاین گل می‌خرند؟

 

در زمان‌های قدیم و در عصر ویکتوریا ارسال گل یکی از بهترین روش‌ها برای ارتباط و بیان احساسات محسوب می‌شد و همین موضوع موجب شده تا امروزه در روز ولنتاین نیز از گل برای ابراز احساسات و علاقه استفاده شود.

 

 

منابع: tele felora، flower arua

کالابرگ الکترونیک