۳ مدل طرز تهیه قهوه اتریشی (وین اینسپانر و زنجبیلی) به روش کافی شاپ

۳ مدل طرز تهیه قهوه اتریشی (وین اینسپانر و زنجبیلی) به روش کافی شاپ


30 مهر 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه قهوه اتریشی

آیا انواع قهوه اتریشی را می‌شناسید؟ اگر اهل خوردن قهوه باشید، احتمالا یکی از علایق‌تان، چشیدن طعم قهوه در دیگر کشورها است. حتما دوست دارید بدانید مردم دیگر کشورها، چه قهوه‌ای می‌نوشند. اتریشی‌ها قهوه‌های جذابی دارند ولی اگر نمی‌توانید به کشور اتریش سفر کنید، می‌توانید انواع مختلف قهوه اتریشی را خودتان در خانه درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش معرفی و طرز تهیه قهوه اتریشی به ۳ روش را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه قهوه اتریشی زنجبیلی (برای ۲ نفر) 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آب ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر قهوه ۶ قاشق چای‌خوری
شکر ۴ قاشق چای‌خوری
پودر زنجبیل ۱ و نیم قاشق چای‌خوری 
دارچین ۱ قاشق چای‌خوری
جوز هندی ۱/۸ قاشق چای‌خوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای تهیه قهوه اتریشی (قیشر): ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه قهوه اتریشی یا قهوه قیشر (روش اول)

مراحل طرز تهیه قهوه اتریشی

قهوه اتریشی زنجبیلی که با نام «کیشر یا قیشر» هم شناخته می‌شود، در اصل یک قهوه با اصالت یمنی است که ماده اصلی آن را زنجبیل تشکیل می‌دهد. در طرز تهیه قهوه اتریشی زنجبیلی، به جای قهوه از معمولا پوسته دانه‌های قهوه استفاده می‌شود و به همین خاطر قیمت پایین‌تری دارد. علاوه بر این، میزان کافئین آن کمتر و سبک‌تر است.

قهوه زنجبیلی طعمی بین قهوه و چای دارد و ترکیب طعم‌های زنجبیل، دارچین و قهوه، علاوه بر خوشمزه و متفاوت کردن مزه این نوشیدنی، بر خواص آن برای سلامتی و طبع گرم این نوشیدنی، می‌افزاید. در ادامه مراحل طرز تهیه قهوه اتریشی با زنجبیل را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد قهوه را مخلوط کنید

در ابتدا، آب جوش را در شیرجوش یا قهوه‌ساز بریزید. سپس قهوه، زنجبیل، شکر و ادویه دلخواه خود را به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا در آب حل شوند. ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید. تا قبل از جوشیدن آب، دارچین و جور هندی را هم به مواد بیفزایید. صبر کنید تا آب شروع به حباب زدن کند.

برای خرید پودر قهوه، پودر زنجبیل، شکر و دارچین می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه زلگه زردی (مکش پلو) | غذای خوشمزه ایلامی و کردی

مرحله دوم: قهوه اتریشی را سرو کنید

بعد از اینکه مایه قهوه به دمای جوش رسید، ظرف را از روی حرارت بردارید. چند دقیقه کوتاه صبر کنید تا مواد داخل قهوه، ته‌نشین شوند. سپس قهوه را در لیوان یا فنجان سرو بریزید. می‌توانید از عسل برای شیرین کردن این قهوه اتریشی استفاده کنید.

در صورت تمایل عسل را به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مواد لازم برای تهیه قهوه اتریشی با پوست قهوه (۶ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پوست دانه قهوه ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
زنجبیل تازه و رنده شده ۲ قاشق چای‌خوری
دارچین ۱/۲ قاشق چای‌خوری
زیره ۱/۲ قاشق چای‌خوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای تهیه قهوه اتریشی با پوست قهوه: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه قهوه اتریشی با پوست قهوه (روش دوم)

مراحل طرز تهیه قهوه زنجبیلی با زنجبیل تازه

این قهوه خوشمزه با زنجبیل را می‌توانید به عنوان یک نوشیدنی برای روزهای سرد پاییز و زمستان تهیه و سرو کنید. طبع گرم و خواص این قهوه می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بروز سرماخوردگی، پیشگیری کند. یک روش دیگر طرز تهیه قهوه زنجبیلی با شیر را با کلیک کردن روی لینک آن مطالعه کنید.

مرحله اول: قهوه را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه قهوه زنجبیلی اتریشی، پوسته‌های قهوه را با آسیاب پودر کنید تا کاملا یکدست شود. سپس آب را در کتری یا یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید تا شروع به جوشیدن کند. پوست دانه قهوه آسیاب شده، شکر، زنجبیل تازه رنده شده، پودر دارچین و پودر زیره را در قابلمه بریزید و روی حرارت به مدت ۵ دقیقه قرار دهید تا کاملا بجوشد و طعم‌ها با هم ترکیب شوند.

برای خرید پودر زیره می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به رو‌ش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: قهوه اتریشی را سرو کنید

بعد از جوشیدن قهوه زنجبیلی، یک صافی ریز، لبه فنجان‌ها قرار دهید و قهوه را از صافی رد کنید. در صورت نیاز، مقدار شکر را بیشتر کرده یا از عسل برای شیرین‌ کردن قهوه اتریشی با طعم زنجبیلی استفاده کنید. قهوه را به صورت داغ سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه قهوه اتریشی وین اینسپانر (۱ فنجان)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
اسپرسو داغ یا قهوه دم کرده ۱/۴ فنجان (۶۰ میلی‌لیتر)
آب ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی‌لیتر)
خامه فرم گرفته ۱/۴ فنجان (۶۰ میلی‌لیتر)
شکر به مقدار دلخواه
شکلات رنده شده یا پودر کاکائو برای تزیین به میزان دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای تهیه قهوه اتریشی وین اینسپانر: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه قهوه اتریشی وین اینسپانر (روش سوم)

مراحل طرز تهیه قهوه اتریشی وین اینسپانر (روش سوم)

این مدل قهوه اتریشی، برای کسانی که عاشق طعم قهوه اسپرسو و خامه هستند، یک گزینه فوق‌العاده است و می‌توانید به عنوان عصرانه یا نوشیدنی در مهمانی‌ها، آن را سرو کنید. برای تهیه قهوه اتریشی به این روش کافی شاپی مراحل زیر را دنبال کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه خورش آلو بدون گوشت به 3 روش مرحله به مرحله

مرحله اول: قهوه را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه قهوه اتریشی، قهوه اسپرسو را در دستگاه قهوه‌ساز یا موکوپات درست کنید. می‌توانید از قهوه فوری هم برای این قهوه اتریشی استفاده کنید. قهوه اسپرسو را بعد از آماده شدن در فنجان سرو بریزید. سپس آب و شکر را به فنجان اضافه کنید و هم بزنید تا دانه‌های شکر در آب حل شوند. روش‌های تهیه قهوه اسپرسو را بلد هستید؟

برای خرید قهوه فوری می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: خامه فرم گرفته را آماده کنید

در این مرحله، به کمک یک همزن برقی خامه فرم گرفته را درست کنید تا خامه کاملا پفکی و فرم دار شود. خامه فرم گرفته را با قیف یا قاشق روی قهوه بریزید. باید یک لیوان بلند انتخاب کنید که نصف لیوان قهوه و نصف دیگر را خامه فرم گرفته تشکیل دهد.

در صورت تمایل می‌توانید انواع خامه را به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم: قهوه اتریشی را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه قهوه اتریشی، روی خامه مقداری پودر کاکائو بپاشید یا مقداری شکلات تخته‌ای را رنده کرده و روی خامه فرم گرفته بریزید. قهوه را بلافاصله پس از آماده شدن، به صورت گرم سرو کنید.

در صورت تمایل پودر کاکائو و شکلات را به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

سوالات متداول

قهوه اتریشی چه نام دارد؟

اینسپانر یک قهوه سنتی وینی است که از ترکیب اسپرسو و رویه ضخیم خامه فرم گرفته ساخته شده است. داستان از این قرار است که نام این قهوه از «کالسکه‌های یک اسبی» در وین گرفته شده است. برای رانندگان کالسکه، این قهوه یک نوشیدنی ایده‌آل برای مسافرت بود، زیرا کرم روی قهوه، نوشیدنی را گرم نگه می‌داشت و از ریختن آن جلوگیری می‌کرد.

قهوه وین اینسپانر چیست؟

بسیاری از قهوه‌ها در وین، پایتخت اتریش محبوب هستند، اما «قهوه وین» معمولا به اسپرسویی گفته می‌شود که روی آن خامه زده شده فراوان و پودر کاکائو پاشیده شده است. این قهوه اتریشی را در یک لیوان بلند دسته‌دار سرو می‌کنند. در بسیاری از کافه‌های جهان، اصطلاح «سبک وین» به این معنی است که باید خامه فرم گرفته را به نوشیدنی اضافه کنید. در وین، این نوشیدنی Einspänner نام دارد.

قهوه و دارچین و زنجبیل برای چی خوبه؟

از جمله فواید زنجبیل این است که علاوه بر خواص آنتی‌اکسیدانی، یک ماده مؤثر برای بهبود و درمان سریع و قطعی سرماخوردگی و آنفولانزا، به خاطر دارا بودن ماده ضد‌اختناق دکونژستان، ضد تهوع و کاهش‌دهنده قند خون و فشارخون و کاهش‌دهنده ریسک ابتلا به آلزایمر است.

از جمله خواص دارچین هم کاهش قند خون، تب بر، تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن و ده‌ها خاصیت درمانی و سلامتی دیگر است. به‌طور کلی خواص نوشیدنی قهوه زنجبیلی و دارچین اتریشی برای سلامت عمومی بدن بی‌نظیر است.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

کالابرگ الکترونیک