راه های جذب آنلاین مشتری جدید در خرده فروشی

راه های جذب آنلاین مشتری جدید در خرده فروشی


25 تیر 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راه های جذب آنلاین مشتری جدید در خرده فروشی

جذب آنلاین مشتری جدید معمولا کمی سخت به نظر می رسد. در دنیای آنلاین مانند دنیای آفلاین رقابت برای جذب مشتری، بسیار زیاد است. اما برای این که بتوانید به عنوان یک برند تجاری این کار را به درستی انجام دهید، راهکارهای زیادی وجود دارد. با این حال مهمترین مسئله این است که نترسید و با تکنیک های جدید که در فضای مجازی و دنیای آنلاین امتحان شده  است و پاسخ گرفته شده، پیش بروید. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی نکاتی در مورد جذب آنلاین مشتری جدید در فروشگاه های خرده فروشی پرداخته ایم.

 

 

راه اندازی وب سایت و وبلاگ برای جذب آنلاین مشتری جدید خرده فروشی

 

راه اندازی وب سایت و وبلاگ برای جذب آنلاین مشتری جدید

 

داشتن یک وب سایت زیبا و بهینه سازی شده یکی از راهکارهای جذب مشتری آنلاین جدید برای برند تجاری شما است. از خانواده، دوستان و اطرافیان کمی سوال کنید. اینکه معمولا از چه کلماتی برای جستجوی مشاغلی با خدمات مشابه با شما در اینترنت استفاده می کنند. حتی با جستجوی کلمات کلیدی مشابه با تجارت شما با مشتریان جدید در وب سایت ها رو به رو می شوید. شما باید از این کلمات کلیدی در وبلاگ و وب سایت خود استفاده کنید. مطالب جذاب بنویسید و مشتریان را وابسته به مطالب وب سایت و یا وبلاگ خود کنید.

 

 

اهمیت اطلاعات تماس در وب سایت

 

مصرف کننده گان باید بتوانند خلاصه‌ ای از از آنچه شما انجام می‌ دهید را با تصاویر و توضیحات مربوط به محصولات و خدمات ببینند و بخوانند. لازم است مشتریان بتوانند با مراجعه به وب سایت شما اطلاعات تماس برند شما را پیدا کنند. اطمینان حاصل کنید که این اطلاعات علاوه بر کامل بودن، درست و صحیح است. در وب سایت و یا وبلاگ خود حتما آدرس، تلفن، ایمیل و ساعت کاری خود را ذکر کنید. وبلاگ ها فرصتی را فراهم می کنند که مشتریان بتوانند محتوایی را که در اختیارشان قرار داده اید، بخوانند و در مورد آن نظر بدهند. این نظرات بینش ارزشمندی را به شما می دهد. شما می توانید به نظرات آن ها پاسخ دهید و ارتباط خوبی با مشتریان برقرار کنید.

 

 

اهمیت شبکه اجتماعی در جذب آنلاین مشتری

 

 

 

اهمیت شبکه اجتماعی در جذب آنلاین مشتریان جدید

 

شبکه های اجتماعی یکی از موضوعات مهم در جذب آنلاین مشتریان جدید محسوب می شوند. طبق مطالعات انجام شده ۸۰ درصد افراد در اینستاگرام، حداقل یک بیزینس و یا برند تجاری را دنبال می کنند. افراد معمولا برندهایی را دنبال می کنند که شخصیت های مشهور دنبال روی آن ها هستند. داشتن فعالیت در شبکه‌ های اجتماعی باعث افزایش آگاهی نسبت بهبرند تجاری شما خواهد شد. نیمی از جمعیت جهان دارای حساب های رسانه اجتماعی هستند.

 

 

تعامل در فضای مجازی

 

حتما بخوانید  10 پرسش برای تشخیص استراتژی موثر اومنی چنل

شبکه های اجتماعی باعث افزایش تعامل با مشتریان می شوند. مشتریان دوست دارند بدانند چه کسانی پشت یک برند تجاری خاص هستند. از مخاطبان خود نظرخواهی کنید و در صورت نیاز به آن ها کمک کنید. در شبکه های اجتماعی از محتوای مناسبی که می دانید برای آن ها لذت بخش است  استفاده کنید. با مشتری در شبکه‌ های اجتماعی تعامل داشته باشید. شبکه‌های اجتماعی فرصت خوبی برای به دست آوردن بازدید بدون پرداخت هیچ هزینه ای هستند. بنابراین می توانند فرصت مناسبی برای تبلیغات برای شما باشند.

 

 

پیشنهادات رایگان و مسابقات برای جذب آنلاین مشتری

 

پیشنهادات ویژه و مسابقات رایگان برای جذب آنلاین مشتری جدید

 

پس از ایجاد حساب کاربری در رسانه های اجتماعی در فضای مجازی می توانید از پیشنهادات و مسابقات رایگان استفاده کنید. برندها گاهی می توانند از طریق رسانه های اجتماعی مسابقاتی برگزار کنند که برایشان هزینه ای ندارد. به عنوان مثال خدماتی چون تحویل رایگان را به عنوان پیشنهاد ویژه برای کسانی که پست های آن ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند، ارائه دهند. این روش راهکاری عالی برای جذب مشتری جدید و در معرض دید قرار گرفتن برند تجاری شما است. مشتریان نیز معمولا از چنین راهکاری استقبال می‌ کنند. چرا که برایشان جذاب و سودمند است. شما می توانید از شبکه اجتماعی به عنوان پلتفرمی برای ارائه نمونه محصولات خود استفاده کنید. چون افراد شما را دنبال می کنند.

 

 

پیشنهاد تحویل رایگان کالا

 

اگر موضوعی به عنوان مثال تحویل رایگان کالا را به عنوان مزیت رقابتی خود مطرح کنید، مشتریان جدید جذب خواهید کرد. مشتریان خبرهای مربوط به برند تجاری شما را به خصوص اگر در مورد مسابقات رایگان باشد با یکدیگر در شبکه های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. همین موضوع تاثیر زیادی در جذب افراد جدید دارد. مسابقات انواع مختلفی دارند. مسابقه عکس برگزار کنید. مسابقه انتخاب عنوان و اسم و یا حتی نظرسنجی و رای دادن می تواند پیشنهادات جذابی باشد.

 

 

بهینه سازی سئو برای جذب آنلاین مشتری جدید

 

بهینه سازی سئو برای جذب آنلاین مشتری جدید در خرده فروشی

 

بهینه سازی سئو  یکی از نکات مهم در جذب آنلاین مشتری جدید برای برند تجاری شما محسوب می‌ شود. اگر وب سایت خود را راه اندازی کرده اید ولی هیچ کلیکی نمی خورد، این بدان معناست که نیاز به بهینه سازی سئو دارید. تکنیک ها و استراتژی های زیادی برای بهبود وضعیت سئوی وب سایت وجود دارد. در این میان باید هم به بحث های آن پیج  و  هم آف پیج اهمیت دهید. باید از تگ ها، عناوین و  کلمات کلیدی استفاده درست داشته باشید. با استفاده از استراتژی های درست سئو قطعا بازدید بهتری خواهید داشت.

 

 

تعامل راهکاری مهم برای جذب آنلاین مشتریان جدید

 

تعامل راهکاری مهم برای جذب آنلاین مشتریان جدید

 

بحث تعامل با مشتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همین موضوع تأثیر زیادی در جذب آنلاین مشتری جدید خواهد داشت. به افراد در وبلاگ خود پاسخ دهید. ایمیل ها را مدام بررسی کنید. به نظرات در شبکه‌ های اجتماعی پاسخ دهید. این کار باعث ایجاد اعتماد در مصرف کنندگان خواهد شد. علاوه بر این به آن ها انگیزه می‌ دهد تا نقدهای خوبی برای برند تجاری شما کامنت بگذارند. همچنین باعث می شود آن ها بیشتر به سمت مطالب و پست های شما کشیده شوند. در مورد مطالبی که منتشر می‌کنید بیشتر بخوانند. اجازه دهید تا مشتریان نظرات خود را به راحتی ارائه دهند. حتی گاهی این نظرات ممکن است زشت و توهین آمیز به نظر برسند. اما باعث خواهد شد تا تعامل شما با آن ها افزایش پیدا کند.

حتما بخوانید  5 اصل کلیدی تجربه کاربری موفق تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی

 

 

تشویق به استفاده از هشتگ برند

 

مشتریان را تشویق کنید که پس از دریافت محصول شما برای استفاده از خدمات برند تجاری شما از هشتگ مربوط به برندتان استفاده کنند. این موضوع باعث می شود بازدید های بیشتری داشته باشید. همچنین برند تجاری شما در شبکه های اجتماعی بیشتر تبلیغ خواهد شد.

 

 

راه اندازی کمپین های بازاریابی برای جذب آنلاین مشتری جدید

 

راه اندازی کمپین های بازاریابی برای جذب آنلاین مشتری جدید

 

یکی از ویژگی‌ های مهم شبکه های اجتماعی گستردگی فضای آن برای فعالیت های بازاریابی برای جذب آنلاین مشتری جدید است. کمپین های بازاریابی در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار است. اما قبل از شروع کمپین ها باید دیتای مناسبی از مخاطبان خود در اختیار داشته باشید. همچنین از استراتژی های مناسب کسب و کار خود استفاده کنید.

 

 

شناسایی شبکه های اجتماعی

 

کمپین های درست بازاریابی باعث می شود تا در شبکه های اجتماعی توسط افراد شناسایی شوید. در عین حال می توانید بازار هدف و مشتریان خود خاص خود را پیدا کنید. بهترین مکان برای تبلیغات رسانه های اجتماعی است. رسانه‌ های اجتماعی مخاطبان را از طریق اطلاعات دموگرافیک هدف قرار می‌ دهند تا مشتریان بالقوه بتوانند برند تجاری شما را در فیدهای خود ببینند. زمانی که افراد از اینترنت استفاده کرده و از وب سایت شما بازدید می کنند، داده های تولید شده که شامل جنسیت، نژاد، سن و … در اختیار شما قرار می دهند. شما می توانید با استفاده از این دیتا ها تبلیغات هدف مندی در شبکه های اجتماعی راه اندازی کنید.

 

 

تاثیر ایمیل مارکتینگ در جذب آنلاین مشتریان جدید

 

تاثیر ایمیل مارکتینگ در جذب آنلاین مشتریان جدید

 

بازاریابی از طریق ایمیل یک روش فوق العاده برای جذب آنلاین مشتری های جدید و ارتباط با آن ها محسوب می شود. مطمئنا حتی اگر افراد شبکه های اجتماعی نداشته باشند، ایمیل دارند/ با استفاده از ایمیل می توانید با هزینه تقریبا اندکی به تعداد زیادی از مردم دسترسی پیدا کنید. می توانید کمپین های بازاریابی ایمیلی راه‌ اندازی کنید و مشتریان را در مورد تخفیفات، فروش ویژه و جشنواره‌ های خود مطلع کنید.

 

 

تبلیغات با کمترین هرینه

 

بازاریابی از طریق ایمیل نیازی به صرف هزینه برای چاپ آگهی و بروشور ندارد. شما می توانید کلیه اطلاعات مهم به مشتریان را از طریق پیوند به وب سایت، شماره تلفن، آدرس و غیره در اختیار آن ها قرار دهید. یکی از مزیت های بازاریابی از طریق ایمیل این است که شما می توانید هر ایمیلی را که به مشتریان ارسال می کنید شخصی سازی کنید. می توانید نام افراد را انتخاب کرده و بر روی آن ها اضافه کنید. طبق تحقیقات ۲۶ درصد احتمال باز شدن ایمیل ها در صورت داشتن نام گیرنده افزایش پیدا می کند.

 

 

سخن نهایی

 

از ایجاد وب سایت برای مشاغل شما و بهینه سازی آن، از طریق حساب های رسانه های اجتماعی، تا مشارکت با مشاغل دیگر، اغلب راه هایی سودمند برای جذب رایگان مشتری هستند. پس با استفاده از این راهکارها و با تکنیک های جدید که در فضای مجازی و دنیای آنلاین امتحان شده  است و پاسخ گرفته شده پیش بروید.

 

 

منبع: w3-lab

 

کالابرگ الکترونیک