طرز تهیه سوپ ورمیشل رستورانی با مرغ

طرز تهیه سوپ ورمیشل رستورانی با مرغ


28 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سوپ ورمیشل

یکی از مشهورترین سوپ‌ های رستورانی در سرتاسر دنیا سوپ ورمیشل است که بچه‌ ها هم میانه خوبی با آن دارند. طرز تهیه سوپ ورمیشل با سبزیجات به شیوه رستورانی و مجلسی خوشمزه را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

طرز تهیه سوپ ورمیشل به روش رستورانی

 

طرز تهیه سوپ ورمیشل به روش رستورانی

مدت زمان آماده سازی: ۱۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۴۰ دقیقه

مواد لازم برای ۴ نفر

 

پیاز بزرگ: ۱ عدد

هویج: ۲ عدد متوسط

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

آب مرغ غلیظ: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

سینه مرغ: ۲۵۰ گرم

گشنیز و جعفری ساطوری خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، آویشن و زردچوبه: به مقدار لازم

رشته ورمیشل خرد شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته دار

روغن مایع: به مقدار لازم

گوجه فرنگی بزرگ: ۱ عدد

سیب زمینی: ۱ عدد کوچک

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه سوپ جو قرمز و خوشمزه «

 

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه سوپ ورمیشل خوشمزه با مرغ

 

مرحله اول؛ جوشاندن مرغ

 

در اولین مرحله از طرز تهیه سوپ ورمیشل باید سینه مرغ را به همراه ۲ لیوان آب در یک قابلمه بریزید. سپس شعله گاز را با حرارت زیاد روشن کنید. کمی صبر کنید تا آب به جوش بیاید. سپس کمی زردچوبه به مرغ بزنید. مرغ باید برای ۵ دقیقه در قابلمه بجوشد تا بوی زهم آن از بین برود. سپس می توانید شعله گاز را خاموش کنید و مرغ را از آب خارج کنید و کنار بگذارید.

 

 

مرحله دوم، تفت دادن پیاز

 

در این مرحله از طرز تهیه سوپ ورمیشل باید پیاز را پوست بگیرید و با آب فراوان بشویید. سپس پیاز را خیلی ریز و نگینی خرد کنید. سپس قابلمه ای که قصد دارید سوپ را در آن آماده کنید را روی گاز قرار دهید. مقداری روغن مایع داخل قابلمه بریزید. سپس پیازهای خرد شده به آن اضافه کنید. کمی پیازها را تفت دهید تا سبک و نرم شوند. سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید. سپس شعله گاز را کم کنید تا در این فرصت مرغ ها را آماده کنید. توجه داشته باشید که برای سرخ کردن پیازها نباید از روغن زیادی استفاده کنید. زیرا این کار موجب چرب شدن سوپ می شود.

 

 

مرحله سوم؛ پختن مرغ

 

بعد از این که پیازها را کمی تفت دادید، باید در این مرحله از طرز تهیه سوپ ساده با ورمیشل به سراغ مرغ های نیم پز شده بروید. مرغ ها با به صورت ریز خرد کنید. سپس به قابلمه پیاز اضافه کنید. مرغ را همراه با پیاز تفت دهید. بعد از این که رنگ مرغ ها تغییر کرد و به کمی سرخ شد، ۳ لیوان آب مرغ را همراه با یک لیوان آب به قابلمه اضافه کنید. شعله گاز را زیاد کنید تا سوپ به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید مرغ ها به آرامی پخته شوند.

 

 

مرحله چهارم؛ اضافه کردن سبزیجات

 

در چهارمین مرحله از طرز تهیه سوپ ورمیشل باید گوجه فرنگی ها را رنده کنید. سپس هویج و سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. بعد از چند دقیقه که مرغ پخته شد، گوجه فرنگی رنده شده را همراه با هویج خرد شده به سوپ اضافه کنید. برای این که سوپ شما خوش رنگ تر شود، می توانید گوجه فرنگی ها را برای چند دقیقه داخل ماهیتابه تفت دهید. سپس زمانی که آب اضافی گوجه ها جمع شد، آن را با سایر سبزیجات به سوپ اضافه کنید. بعد از اضافه کردن گوجه فرنگی و هویج حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا هویج ها کمی نرم شوند. سپس سیب زمینی خرد شده را نیز داخل سوپ بریزید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۹ دسر ترکیه ای معروف و خوشمزه + فیلم آموزش تهیه

 

 

مرحله پنجم؛ اضافه کردن رب و ادویه ها به سوپ

 

در این مرحله از طرز تهیه سوپ ورمیشل باید یک ماهیتابه کوچک را روی گاز قرار دهید. مقداری روغن به آن اضافه کنید. صبر کنید تا روغن داغ شود. سپس رب گوجه فرنگی را داخل ماهیتابه بریزید. مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن به رب بزنید و بعد از این که به خوبی سرخ شد، آن را به سوپ اضافه کنید.

 

 

مرحله ششم؛  اضافه کردن ورمیشل به سوپ

 

بعد از اضافه کردن رب گوجه فرنگی، کمی سوپ را هم بزنید تا یکدست شود. سپس ورمیشل های خرد شده را به سوپ اضافه کنید. در این مدت سوپ را به خوبی هم بزنید تا رشته ها به یکدیگر نچسبند. مراقب باشید که ورمیشل بیش از حد نریزید. مقداری که اضافه کردید کمی هم بزنید و اجازه دهید ورمیشل نرم شود و زمانی که نرم و باز شد اگر احساس کردید کافی نیست مقداری دیگر اضافه کنید. به طور معمول باز شدن ورمیشل در سوپ به ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد. در این ۵ دقیقه نهایی مراحل پخت سوپ، گشنیز و جعفری را به صورت ساطوری خرد کنید و به سوپ اضافه نمایید. بعد از چند دقیقه سوپ را داخل ظرف مناسب بکشید و آن را با آب لیمو ترش تازه میل کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه سوپ سیب زمینی خامه ای «

 

 

فوت و فن‌های طرز تهیه سوپ ورمیشل مجلسی رستورانی خوشمزه

 

فوت و فن های سوپ ورمیشل با مرغ

 

  • طرز تهیه سوپ ورمیشل برای دو نفر هم به همین ترتیب است. مقدار مواد سوپ را نصف کنید. یا اگر تعداد افراد بیشتر است مقدار مواد را دو یا سه برابر کنید.

 

  • طرز تهیه سوپ ورمیشل با گوشت چرخ کرده هم در برخی کشورهای دنیا رایج است. برای این کار گوشت چرخ کرده قل قلی را به روش معمول سرخ کنید و به جای مرغ به سوپ اضافه کنید.

 

  • سوپ ورمیشل با برنج طبعاً سیر کننده ‌تر است. برای این دستور پخت سوپ از همان ابتدا برنج را به سوپ اضافه کنید تا خوب بپزد و سپس در ۱۰ دقیقه آخر ورمیشل را اضافه کنید.

 

  • طرز تهیه سوپ ورمیشل رژیمی به همین ترتیب است. برای کمتر شدن کالری سوپ پیاز را با کمی روغن زیتون تفت دهید.

 

  • برای درست کردن سوپ ورمیشل برای نوزاد زردچوبه و فلفل و رب گوجه فرنگی و سبزیجات را حذف کنید و به نوعی یک سوپ ورمیشل سفید با آب مرغ درست کنید.

 

  • در صورت تمایل می ‌توانید در طرز تهیه سوپ ساده مجلسی مقداری ذرت کنسروی، سیب زمینی، گوجه فرنگی گیلاسی، آب قلم و … اضافه کنید. اهالی شرق آسیا مثل تایلند به سوپ ورمیشل تخم مرغ آب ‌پز موقع سرو آن اضافه می کنند.
حتما بخوانید  طرز تهیه 8 غذای خوشمزه با روغن زیتون

 

  • این سوپ ورمیشل برای درمان سرماخوردگی بی ‌نظیر است.

 

  • ورمیشل باعث لعاب دار شدن سوپ می شود. توجه داشته باشید که اضافه کردن مقدار زیادی ورمیشل به سوپ می تواند موجب سفت شدن سوپ شما شود.

 

  • سوپ ورمیشل باید به صورت داغ سرو شود. سرد شدن سوپ موجب سفت شدن آن می شود.

 

  • بعد از اضافه کردن ورمیشل به سوپ از جوشاندن بیش از حد سوپ اجتناب کنید. زیرا این کار سوپ شما را سفت می کند.

 

  • اگر به آب مرغ دسترسی ندارید، می توانید برای خوش طعم شدن سوپ ورمیشل از استاک مرغ نیز استفاده کنید.

 

  • در طرز تهیه سوپ ورمیشل با جو یا جو پرک می توانید به سوپ ورمیشل مقداری جو پرک یا جو پخته شده نیز اضافه کنید. اما در این صورت باید ورمیشل کمتری در سوپ بریزید تا بافت سوپ شما بیش از اندازه غلیظ نشود.

 

  • گشنیز و جعفری را حتماً در ۵ دقیقه نهایی مراحل پخت به سوپ اضافه کنید تا تغییر رنگ ندهند.

 

  • هیچ گاه آب لیمو ترش را در اواسط مراحل پخت به سوپ اضافه نکنید. زیرا این کار موجب کم رنگ شدن سوپ می شود.

 

  • در صورتی که احساس کردید سوپ ورمیشل شما کمی سفت شده است، می توانید مقداری آب جوش به سوپ اضافه کنید.

 

  • در طرز تهیه سوپ رشته برای سرماخوردگی بهتر است پیازها را به صورت پخته شده در سوپ بریزید و از اضافه کردن روغن اجتناب کنید.

 

  • در طرز تهیه سوپ ورمیشل با عدس و مرغ می توانید مقداری عدس نیز به سوپ اضافه کنید. توجه داشته باشید که عدس حجم زیادی به سوپ می دهد. بنابراین باید از ورمیشل کمتری در سوپ استفاده کنید.

 

  • اضافه کردن گوجه فرنگی رنده شده موجب می شود سوپ شما هم طعم بهتری بگیرد و هم مغذی تر شود. اما در صورت تمایل می توانید به جای گوجه فرنگی رنده شده از رب بیشتری استفاده کنید.

 

  • در طرز تهیه سوپ ورمیشل بدون مرغ می توانید از همین دستور استفاده کنید. تنها مرغ را حذف کنید و به جای آن از عدس یا قارچ ورقه ای خرد شده استفاده کنید تا سوپ شما خوش طعم تر شود.

 

  • برای درست کردن سوپ ورمیشل مجلسی می توانید مقداری آب قلم نیز به سوپ اضافه کنید. این کار طعم فوق العاده ای به سوپ می بخشد.

 

  • برای درست کردن سوپ به هیچ عنوان از پیاز سرخ شده یا چیپسی استفاده نکنید. زیرا این پیازها ظاهر سوپ را خراب می کنند و به صورت رشته هایی تیره رنگ در سوپ ظاهر می شوند. در طرز تهیه سوپ ورمیشل حتماً باید از پیاز نگینی ریز که تنها کمی در روغن تفت داده شده است، استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی «

 

جمع بندی نهایی

 

سوپ ورمیشل یکی از لذیذترین انواع سوپ ساده رستورانی و حتی بیمارستانی است که شما می توانید برای درست کردن آن از هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که اضافه کردن مقدار زیادی ورمیشل به سوپ موجب می شود سوپ شما بیش از اندازه غلیظ شود. بنابراین سعی کنید ورمیشل را به آهستگی به سوپ اضافه کنید تا سوپ بیش از حد سفت نشود. در انتهای پخت نیز بهتر است کمی آب لیمو ترش تازه به سوپ اضافه کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

 

 

 

کالابرگ الکترونیک