۲ طرز تهیه کتف و بال مراکشی با سس ماست مخصوص

۲ طرز تهیه کتف و بال مراکشی با سس ماست مخصوص


6 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
کتف-و-بال-مراکشی

کباب کتف و بال و جوجه از آن چیزهایی است که خیلی‌ها را شیفته خودش می‌کند و طرفدارهای زیادی دارد ولی تصور کنید همین کتف و بال‌ها به عنوان فینگر فودهای ساده و کم هزینه و سریع در ادویه‌های تا حدی تند غلتانده و بعد سرخ شوند. یک لحظه هم شک نکنید، عاشق این دستور پخت بال و کتف خواهید شد. این غذا در فر و مایکروویو باید پخته شود تا حسابی کریسپی شود و بتوان راحت آن‌ها را به دندان بکشید. ادویه‌های آن هم در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود. این غذا معمولا با سس ماست سرو می‌شود و طعم ملایمی به آن خواهد داد. ما در این مطلب از مجله کوروش طرز تهیه کتف و بال مراکشی را به همراه طرز تهیه سس ماست برای شما آماده کرده‌ایم تا آن را در دور‌همی‌ها و مهمانی‌ها یا در جمع خانواده سرو کنید. این دستور پخت از سایت allrecipes ترجمه شده است.

 

طرز تهیه کتف و بال مرغ مراکشی

 

کتف-و-بال-مراکشی

 

مواد لازم

 

بال و کتف مرغ: ۷۰۰ گرم

روغن نباتی: ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری

پاپریکا: ۱ قاشق چای‌خوری

زیره آسیاب شده: ۱ قاشق چای‌خوری

دارچین آسیاب شده: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

زنجبیل ساییده شده: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

پودر زردچوبه: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

فلفل قرمز: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

فویل آلومینیومی: به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه کتف و بال مراکشی

 

کتف-و-بال-مراکشی

 

مرحله اول

 

برای درست کردن این غذای مراکشی خوشمزه ابتدا فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. یک فویل نچسب را در سینی فر قرار دهید. بال‌ها و کتف‌های مرغ به خوبی بشویید و بعد از اینکه آب خود را از دست دادند، در یک کاسه بزرگ بریزید کنید. روغن نباتی را اضافه کنید و آنها را کاملا با دست به روغن آغشته کنید.

در یک کاسه کوچک، فلفل قرمز، زیره، دارچین، زنجبیل، زردچوبه، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. بال‌ها را در ظرف بریزید و در مخلوط ادویه بغلتانید تا روی کاملا به مواد آغشته شوند.

 

مرحله دوم

 

بال‌ها را در سینی قرار دهید. آنها را طوری بچینید که از هم فاصله داشته باشند و با یکدیگر تماس نداشته باشند. کتف و بال‌ها را به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید تا پخته و طلایی شوند، سپس آنها را به یک ظرف سرو منتقل کنید.

می‌توانید از سیب زمینی سرخ کرده هم در کنار بال و کتف مراکشی استفاده کنید.

 

 

 طرز تهیه کتف و بال مرغ به سبک مراکشی در مایکروویو

 

کتف-و-بال-مراکشی

 

بال‌ها و کتف‌ها مانند دستور پخت بالا مزه‌دار کنید. آنها را به مدت ۳۰ دقیقه استراحت دهید سپس در ظرف مخصوص مایکروویو با فاصله قرار دهید. مایکروویو را روی قدرت ۶۵۰ وات تنظیم کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید حرارت ببینند.

 

مواد لازم برای طرز تهیه سس ماست

 

کتف-و-بال-مراکشی

 

ماست یونانی ساده: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

آب لیمو تازه: ۲ قاشق غذاخوری

نعناع تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری

گشنیز تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری

عسل: ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری

نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

فلفل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

 

 

 طرز تهیه سس ماست

 

در یک کاسه کوچک، ماست، آب لیمو، نعناع، گشنیز، عسل، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و به هم بزنید. آن را بچشید و بنا به طبع و سلیقه خود، نمک و فلفل اضافه کنید. بال‌ها را با سس ماست سرو کنید.

 

 

 فوت و فن های طرز تهیه کتف و بال مراکشی

 

کتف-و-بال-مراکشی

 

*می‌توانید به ادویه‌های مرغ، روغن زیتون، سس مایونز و سس گوجه فرنگی هم اضافه کنید. از هر کدام یک قاشق غذاخوری را با هم مخلوط کنید. در این صورت رنگ بال و کتف قرمز و خوشرنگ‌تر خواهد شد.

 

*می‌توانید از کمی سس سویا هم استفاده کنید. در این صورت میزان نمکی به مرغ اضافه می‌کنید را کمتر کنید چون سس سویا شوری زیادی دارد.

 

کالابرگ الکترونیک