طرز تهیه شکلات صبحانه نوتلا بدون شیر + نکات مهم تهیه نوتلا

طرز تهیه شکلات صبحانه نوتلا بدون شیر + نکات مهم تهیه نوتلا


17 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اصلی شکلات صبحانه نوتلا خانگی بدون شیر + نکات مهم تهیه نوتلا

۵ فوریه روز جهانی نوتلا است. شکلات صبحانه‌ای که در سراسر دنیا یکی از خوشمزه ترین صبحانه های سرد با نان تست است. علاوه بر خرید شکلات صبحانه از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شما به راحتی می‌توانید در منزل شکلات صبحانه نوتلا با طعم‌ها و مزه‌های مختلف درست کنید. طرز تهیه اصلی و مرحله به مرحله شکلات صبحانه نوتلا خانگی بدون شیر و تخم مرغ و با پودر کاکائو و فندق و نکات مهم طرز تهیه شکلات صبحانه نوتلا خانگی را از سایت آشپزی Wellness Mama در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه اصلی شکلات صبحانه نوتلا خانگی

 

طرز تهیه اصلی شکلات صبحانه نوتلا خانگی بدون شیر + نکات مهم تهیه شکلات نوتلا

مواد لازم

فندق: ۲ پیمانه (۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار)

شکر یا هر شیرین کننده دیگری که می‌پسندید: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پودر کاکائو مرغوب: ۱/۴ پیمانه (به جای پودر کاکائو می‌توانید از ۱۰۰ گرم شکلات تلخ استفاده کنید)

روغن نارگیل: ۱ قاشق غذاخوری

وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱/۸ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

طرز تهیه اصلی شکلات صبحانه نوتلا خانگی بدون شیر + نکات مهم تهیه شکلات نوتلا

مرحله اول

فر را در درجه ۳۷۵ درجه فارنهایت یا ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد روشن و گرم کنید. فندق‌های بدون پوست را در سینی فر بچینید و آن‌ها را برشته یا در اصطلاح تخصصی رُست کنید. اگر فر ندارید می‌توانید فندق‌ها را در ماهیتابه برشته کنید. به این ترتیب پوست نازک روی فندق به راحتی جدا می‌شود. اگر از فر یا ماهیتابه استفاده می‌کنید ۷ الی ۱۰ دقیقه برای این کار کافی است.

مرحله دوم

 

طرز تهیه اصلی شکلات صبحانه نوتلا خانگی بدون شیر + نکات مهم تهیه شکلات نوتلا

 

فندق‌های داغ را با احتیاط در یک شیشه درب‌دار بریزید و به شدت تکان دهید. به این ترتیب پوست نازک روی فندق جدا می‌شود. یک روش دیگر این است که فندق‌ها را در یک پارچه تمیز بریزید و درست مثل تصویر بالا آن‌ها را لای پارچه بمالید تا پوسته نازک روی فندق جدا شود. حالا فندق‌ها را با غذاساز یا میکسر خرد کنید.

بهتر است به صورت پالس پالس این کار را انجام دهید تا در اثر گرما فندق‌ها روغن پس ندهند و از سوی دیگر به خوبی خرد و یکدست شوند. برای درست کردن یک نوتلا اصیل بهتر است فندق‌ها خیلی ریز و خرد و حالت کرمی طور شوند.

مرحله سوم

شکر یا هر شیرین کننده دیگری را به فندق‌ها اضافه کنید. پودر کاکائو، روغن نارگیل، وانیل و نمک را هم اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر در میکسر یا غذاساز میکس کنید تا یک مایه یکدست و صاف و کرمی به دست بیاورید. شکلات صبحانه نوتلا خانگی که به این ترتیب آماده می‌شود را می‌توانید به مدت چندین هفته در یک ظرف شیشه‌ای درب‌دار در یخچال نگهداری کنید.

نکات مهم و فوت و فن درست کردن شکلات صبحانه خانگی نوتلا

 

طرز تهیه اصلی شکلات صبحانه نوتلا خانگی بدون شیر + نکات مهم تهیه شکلات نوتلا

 

*اگر شکلات صبحانه نوتلا را شیرین‌تر دوست دارید کمی مقدار شکر یا پودر قند را بیشتر کنید.

 

*به جای کرم فندق یا فندق می‌توانید شکلات صبحانه را با بادام زمینی یا کرم بادام زمینی درست کنید ولی نوتلا در اصل یک شکلات فندقی است و خواص نوتلا چه با فندق درست شود و چه بادام به خاطر این مغزها و آجیل موجود در آن است.

 

*با درست کردن شکلات صبحانه خانگی بهترین نوتلا را خواهید داشت چون هم خیال‌تان از بابت میزان شکر یا هر شیرین کننده دیگری که اضافه می‌کنید راحت است و هم مطمئن هستید که شکلات صبحانه شما حاوی مواد نگهدارنده نیست.

 

*برای درست کردن شکلات صبحانه نوتلا خانگی می‌توانید به جای پودر کاکائو از شکلات تلخ استفاده کنید. در این صورت برای این مقدار مواد ۱۰۰ گرم شکلات تلخ را به روش بن ماری آب کنید و به فندق‌های میکس شده و کرمی شده اضافه و مراحل بعدی را به همین ترتیب انجام دهید.

 

*به جای شکر می‌توانید از ۲ قاشق غذاخوری شیره افرا استفاده کنید.

 

*اضافه کردن ۱/۲ قاشق چای‌خوری پودر قهوه اسپرسو فوری به مواد فوق یک پیشنهاد دیگر است که طعم شکلات صبحانه شما را بهتر هم می‌کند و البته اختیاری است.

 

کالابرگ الکترونیک