۳ طرز تهیه پاپسیکلز کیک چوپی و توپی برای ولنتاین و تولد

۳ طرز تهیه پاپسیکلز کیک چوپی و توپی برای ولنتاین و تولد


24 بهمن 1401 . زمان مطالعه: 13 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
3 طرز تهیه پاپسیکلز کیک چوپی و توپی برای ولنتاین و تولد
فهرست محتوا پنهان

پاپسیکل‌ یا پاپسیکلز یا پاپسی از انواع کیک‌های فانتزی هستند که برای هدیه سورپرایزی ولنتاین هم بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند. کیک چوبی از بهترین هدیه‌ها برای ولنتاین و تولد کودکان یا حتی در مهمانی‌‌ها به حساب می‌آید. این مطلب از سرویس آشپزی در مجله کوروش را به آموزش پاپسیکلز ولنتاین به ۳ روش با قالب و بدون قالب و بدون فر و پاپسیکل میوه‌ای اختصاص داده‌ایم. با مراحل درست کردن این کیک خوشمزه همراه ما باشید.

 

 

معنی پاپسیکل چیست؟

 

قبل از هر چیز بهتر است توضیح بدهیم که پاپسیکلز چیه؟ پاپسیکل در اصل یک نوع بستنی یخی است که معمولا در کشورهای آمریکا و کانادا رایج است، ظاهر آ‌ن‌ها هم شبیه آلاسکاهای خودمان است. پاپسیکلز یا پاپسی کیک هم با تقلید از همین بستنی‌های یخی درست شده‌اند.

این کیک چوبی انواع بسیار متنوعی دارد و کلا به شیرینی‌هایی می‌گویند که روی چوب بستنی یا چوب آبنبات قرار دارند و روی پاپسیکل‌ کیک هم با روکش شکلاتی یا گاناش‌های مختلف پوشیده شده است.

 

طرز تهیه کیک چوبی پاپسیکلز یا پاپسیکل شکلاتی (روش اول)

 

طرز تهیه پاپسیکلز کیک یا کیک چوبی شکلاتی مگنوم برای ولنتاین

 

زمان آماده سازی مواد: ۱ ساعت

زمان مورد نیاز برای پخت پاپسکیلز: ۲۵ دقیقه

 

 مواد لازم برای تهیه کیک پاپسیکل یا پاپسیکلز به شکل بستنی

 

  • آرد سفید: ۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • روغن مایع: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • کره ذوب شده: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • شکر: ۲ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • بیکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری
  • وانیل: ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ:  ۵ عدد
  • چوب بستنی: به تعداد لازم

 

مواد لازم برای روکش شکلاتی کیک چوبی پاپسیکلز

 

  • شکلات تخته‌ای با طعم دلخواه: ۲۵۰ گرم
  • کره: ۵۰ گرم
  • پودر فندق، گردو یا پسته: به میزان دلخواه

 

مراحل طرز تهیه پاپسیکلز کیک چوبی شکلاتی بدون خامه

 

طرز تهیه پاپسیکلز کیک یا کیک چوبی شکلاتی مگنوم برای ولنتاین

 

کیک چوبی یا پاپسیکلز کیک به شکل بستنی مگنوم از انواع کیک است که با بستنی و شکلات درست می‌شود. برای درست کردن پاپسیکلز، باید از فر استفاده کنید و بعد از ریختن مواد داخل پاپسیکال در قالب و آماده شدن، روی آن را با شکلات ذوب شده به روش بن‌ ماری، تزیین کنید.

اگر می‌خواهید در روش درست کردن پاپسیکلز از تزیینات بیشتری استفاده کنید، روی روکش شکلاتی را تا وقتی که هنوز کاملا نبسته‌ است، انواع دراژه‌های رنگی، مغزهای خرد شده، پودر نارگیل و … به کار ببرید. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه کیک چوبی آشنا شوید.

 

مرحله اول: مواد کیک پاپسیکلز را آماده کنید

 

برای درست کردن پاپسیکلز به عنوان یک کیک چوبی خوشمزه ولنتاینی قبل از هر چیز، فر را روشن و روی دمای ۱۸۰درجه تنظیم کنید. چون مراحل آماده‌سازی مواد کیک چوبی مگنوم حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و تا آماده شدن مواد، فر باید گرم شده باشد.

آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را سه مرتبه الک کنید و کنار بگذارید.

 

مرحله دوم: مواد پاپسیکلز را با هم ترکیب کنید

 

حتما بخوانید  طرز تهیه دسر پان اسپانیا به روش حرفه‌ ای با انواع بیسکویت

مواد پاپسیکلز را با هم ترکیب کنید

 

در یک ظرف مناسب، تخم‌مرغ‌ها را شکسته و با همزن بزنید. نیازی به جدا کردن سفیده و زرده نیست. تا حدی تخم‌مرغ‌ها را بزنید که سفید رنگ شوند. وانیل را اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه هم بزنید. سپس شکر را اضافه کنید.

 

مرحله سوم؛ اضافه کردن کره، شیر، آرد بیکینگ پودر به سایر مواد پاپسیکلز

 

در این مرحله از طرز درست کردن پاپسیکلز باید کره و روغن را اضافه کنید. شیر را به مخلوط اضافه کرده و ۲ دقیقه هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را که از قبل الک کرده بودید به مایه کیک چوبی پاپسیکلز مگنوم اضافه کنید و با همزن بزنید.

در حدی که مواد با هم یکدست شوند آنها را به آرامی بزنید. سعی کنید از لیسک یا همزن دستی استفاده کنید.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مرحله چهارم: مواد لازم پاپسیکل را در قالب بریزید

 

طرز تهیه پاپسیکلز کیک یا کیک چوبی شکلاتی مگنوم برای ولنتاین

 

اگر قالب سیلیکونی دارید، در این مرحله از روش درست کردن پاپسیکل باید مواد را در قالب بریزید و اگر ندارید، کف یک قالب ساده مستطیلی یا مربعی را که برای کیکتان آماده کرده‌اید، کاغذ روغنی بگذارید و چرب کنید.

مواد را در قالب بریزید و به مدت ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید. بعد از اینکه کیک پخت، اجازه دهید از دما بیفتد و خنک شود.

کیک پاپسیکلز را پس از سرد شدن از قالب بیرون بیاورید و چوب بستنی‌ها را در آن فرو کنید. اگر قالب‌تان معمولی بود، کیک را به شکل بستنی مگنوم برش بزنید و چوب‌ها را در آن‌ها قرار دهید.

 

مرحله پنجم: روی کیک پاپسیکلز ولنتاین را با روکش شکلاتی تزیین کنید

 

در مرحله چهارم از پاپس کیک به شکل بستنی باید شکلات‌ تخته‌ای را به روش بن ماری ذوب کنید و با کره مخلوط کنید. اگر چند مدل شکلات را انتخاب کرده‌اید، هر یک را جداگانه در ظرفی روی بخار آب یا روی سطح آب جوش قرار دهید تا شکلات‌ها ذوب شوند.

کیک‌ها را روی توری فلزی قرار دهید و روی سطح کیک را روکش‌ شکلات بریزید تا کل کیک را بپوشاند یا کیک را در شکلات ذوب شده، فرو برید.

سپس روی کیک‌ها را با پودر پسته و فندق و گردو (به دلخواه) تزیین کنید. کیک‌های بستنی را به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودشان را کاملا بگیرند.

 

طرز تهیه پاپس کیک توپی بدون قالب (روش دوم)

 

طرز تهیه پاپس کیک توپی بدون قالب

 

مراحل تهیه پاپسیکل تولد بدون قالب و بدون فر

 

برای طرز تهیه پاپسیکل کیک بدون قالب، باید مقداری کیک و شکلات را به اندازه دلخواه از قبل، آماده یا خریداری کرده باشید. سپس آن‌ها را به شکل پاپس کیک فرم دهید و در آخر هم کیک‌های شکلاتی و ساده ولنتاین را با مواد دلخواه تزیین کنید. به این پاپسیکل، پاپسیکل توپی هم گفته می‌شود.

 

مرحله اول: کیک پودر شده را با خامه یا شکلات مایع مخلوط کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه پاپسیکلز کیک بدون قالب، یک کیک شکلاتی یا ساده را تهیه کنید. سپس آن را به شکل پودر شده درآورید یعنی کیک را با دست له کنید و در ظرف جداگانه بریزید.

به این کیک‌های پودر شده، مقداری خامه صبحانه یا شکلات مایع اضافه کنید و آن‌ها را ورز دهید و مخلوط کنید تا حدی که بافت خمیری به خودش بگیرد.

 

مرحله دوم: شکلات را بن ماری و کیک را گلوله کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه پاپسیکل آسان و بدون قالب باید یک کاسه مقداری از شکلات تخته‌ای با طعم و رنگ دلخواه را به روش بن ماری ذوب کنید و کنار بگذارید.

قبل از این که شکلات سفت شود، مقداری از خمیر را بردارید و به اندازه یک نارنگی کوچک بین کف دست‌هایتان بچرخانید تا شکل گلوله‌ای بگیرد.

 

مرحله سوم: نی را در شکلات بزنید و داخل پاپس کیک فرو ببرید

 

در این مرحله یک چوب یا نی مخصوص آبنبات را داخل شکلاتی که از قبل بن ‌ماری کردید، بزنید و بعد نی را داخل گلوله کیکی فرو ببرید. همه پاپسیکلز کیک‌ها را به همین شیوه آماده کنید.

سپس آن‌ها را در یک سینی بگذارید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید. در این فاصله شکلات‌های چسبیده به نی، باید سفت شوند و کیک را به نی بچسبانند.

 

مرحله چهارم: پاپس کیک‌ را در شکلات بن ماری فرو ببرید

 

بعد از ۱۵ دقیقه کیک‌ها را از یخچال درآورید. دوباره شکلات را بن ماری کنید و کیک‌ها را داخل شکلات بن ماری شده بزنید، طوری که سطح گلوله‌‌ها کاملا با شکلات پوشانده شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه شربت ترخون مجلسی به 2 روش با طعم‌ های مختلف

گلوله‌های کیک یا پاپسیکلز کیک را کمی بالای ظرف شکلات نگه دارید تا شکلات‌های اضافه آن بریزند.

 

مرحله پنجم: پاپسیکل کیک را از کاغذ جدا و سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه پاپس کیک‌ بدون قالب، پاپسیکلزها را روی کاغذ روغنی قرار دهید و دوباره به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید.

کیک‌ها را از یخچال در ‌آورید و اضافه‌های شکلات‌هایی را که روی کاغذ ریخته بودند جدا کنید تا سطح پاپس کیک‌ها صاف و مرتب شوند. در نهایت می‌توانید پاپس کیک‌های ولنتاینی را‌ با شکلات یا فوندانت تزئین کنید.

 

طرز تهیه پاپسیکلز ژله ای با میوه (روش سوم)

 

طرز تهیه پاپسیکلز ژله ای با میوه

 

زمان آماده سازی مواد پاپسیکلز میوه‌ای: ۱ ساعت

 

مواد لازم برای تهیه پاپسیکل ژله ای

 

• شکر: ۶ قاشق غذاخوری
• آب: ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• هلو: ۱ عدد
• توت فرنگی: ۵ عدد
• موز: ۱ عدد
• کیوی: ۲ عدد
• میوه‌های دلخواه: به میزان دلخواه

 

مراحل طرز تهیه پاپسیکل میوه ای ژله ای

 

پاپسیکلز میوه ای ژله ای، یکی از دسرهای خوشمزه و متفاوت است که مخصوصا در فصل تابستان طرفدارهای زیادی دارد. می‌توانید از این پاپسیکل برای تنقلات کودکان هم استفاده کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه پاپسیکل میوه ای ژله ای را به شما آموزش خواهیم داد.

 

مرحله اول: شربت را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه پاپسیکلز ژله ای با میوه‌های تابستانی یا زمستانی، در یک قابلمه آب و شکر را بریزید و روی حرارت بگذارید. وقتی شکر در آب حل شد و کمی غلظت گرفت، حرارت را قطع کنید. اجازه دهید شربت خنک شود و از دما بیفتد.

 

مرحله دوم: میوه‌ها را آماده کنید

 

برای درست کردن این پاپسیکلز می‌توانید از میوه‌های دلخواه استفاده کنید یا میوه‌ها را جایگزین و حذف و اضافه کنید. میوه‌های مورد استفاده در پاپسیکل را بشویید و به صورت ریز یا حلقه‌ای خرد کنید. هر چه رنگ‌های میوه‌ها متنوع‌تر باشد بهتر است. میوه‌ها را کنار بگذارید.

 

مرحله سوم: پاپسیکل را در قالب بریزید

 

قالب‌های بستنی یخی را آماده کنید و میوه‌های تکه‌ تکه شده را در آنها بریزید. آب و شکر یا شربت را به میوه‌ها اضافه کنید. می‌توانید به جای شربت از آبمیوه‌های مختلف، ماست رقیق شده یا پودر ژله همراه با آب ولرم هم استفاده کنید.

قالب‌ها را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در فریزر قرار دهید تا ببندد. سپس پاپسیکل میوه‌ای را سرو کنید.

روش تهیه پاپسیکلز با کیک آماده

شما با کیک آماده هم می‌توانید پاپسیکلز درست کنید. برای درست کردن پاپسیکلز کیک  باید کیک آماده را کاملا پودر کنید و سپس آن را با خامه مخلوط کنید. کیک و خامه ساده را خوب ترکیب کنید تا خمیری نرم و لطیف درست شود. برای مطالعه طرز تهیه پاپسیکز کیک به چند روش روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

فوت و فن های طرز تهیه کیک چوبی مگنوم یا پاپسیکال ولنتاین

 

طرز تهیه پاپسیکلز کیک یا کیک چوبی شکلاتی مگنوم برای ولنتاین

 

*می‌توانید در طرز تهیه پاپسیکلز در خانه یا همان کیک چوبی پاپسیکلز از پوست پرتقال رنده شده هم استفاده کنید.

*برای طرز تهیه پاپسیکال ولنتاین آسان به عنوان کیک شکلاتی از شکلات تخته‌ای را با طعم‌ها و رنگ‌های مختلف استفاده کنید و کیک را به چند قسمت تقسیم کرده و روکش هر بخش را بنا به دلخواه انتخاب کنید.

*برای روی شکلات مگنوم کیک می‌توانید از اسپرینکل‌های رنگی هم استفاده کنید.

*پاپسیکل‌ها یا مگنوم کیک آنقدر پرطرفدارند که به راحتی می‌توانید قالب‌های مخصوص آنها را در فروشگاه‌ها تهیه کنید و علاوه بر شکل بستنی مگنوم، آنها را به شکل‌های مختلف مثل پاپسیکل قلبی درست کنید.

*در طرز تهیه پاپسیکل ولنتاین می‌توانید از روکش قرمز یا صورتی برای تزیین پاپسیکل کیک استفاده کنید. سپس می‌توانید روی آن چند ترافل قلبی شکل بچسبانید آن را به عنوان کادوی ولنتاین به کسی که دوستش دارید هدیه دهید.

 

سوالات متداول

 

پاپسیکل کیک را چطور قالب بزنیم

 

کیک پاپسیکل چیست؟

 

معنی پاپسکل در واقع یعنی «با چوب بستنی»، که به کیک چوبی گفته می‌شود که ظاهری شبیه به بستنی دارد و با روکش شکلات تزیین می‌شود.

 

پاپسیکل کیک را چطور قالب بزنیم؟

 

پاپیس کیک به شکل بستنی، قالب مخصوص دارد و به راحتی می‌توانید آن را خریداری کنید. در غیر این صورت، برای تهیه پاپسیکل کیک بدون قالب مخصوص این کیک چوبی، می‌توانید از قالب‌های دلخواه برای درست کردن این کیک استفاده کنید.

 

کیک پاپسیکلز برای چه مناسبت‌هایی استفاده می‌شود؟

 

کیک چوبی شکلاتی مگنوم، یکی از محبوب‌ترین انواع کیک برای مناسبت‌های عاشقانه مثل ولنتاین یا سالگرد ازدواج است. اما می‌توانید آن را به عنوان یک دسر برای مهمانی‌ها هم تهیه کنید.

 

کالابرگ الکترونیک