۲ طرز تهیه پاپسیکل با کیک آماده با قالب و بدون قالب مخصوص ولنتاین

۲ طرز تهیه پاپسیکل با کیک آماده با قالب و بدون قالب مخصوص ولنتاین


17 دی 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه پاپسیکل با کیک آماده با قالب و بدون قالب مخصوص ولنتاین

درست کردن پاپسیکل با کیک آماده یکی از ساده‌ترین و جذاب‌ترین هدیه‌ها برای روز ولنتاین است. انواع پاپسیکل یا پاپسیکلز کیک را می‌توانید خودتان در خانه درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه پاپسیکل با کیک آماده آشنا شوید و همه فوت و فن‌های درست کردن پاپسیکل در خانه برای ولنتاین را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه پاپسیکلز شکلاتی با کیک آماده

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کیک کاکائویی ۲۰۰ گرم
خامه ساده ۱۰۰ گرم
شکلات رنگی ۲ بسته
شکلات قهوه‌ای به مقدار لازم
چوب بستنی به تعداد لازم
قالب بستنی به تعداد پاپسیکل‌ها

 

مدت زمان آماده‌ شدن پاپسیکل کیک: ۶۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه پاپسیکل چوبی با کیک آماده

مراحل طرز تهیه پاپسیکل با کیک آماده

اگر در فکر یک کادوی جذاب و متفاوت برای ولنتاین امسال هستید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و درست کردن پاپسیکل با کیک آماده را از همین حالا تمرین کنید. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه پاپسیکل کادویی ساده و آسان با کیک آماده آشنا شوید.

مرحله اول؛ کیک و خامه را با هم مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه پاپسیکل با کیک آماده باید کیک آماده را کاملا پودر کنید و سپس آن را با خامه مخلوط کنید. کیک و خامه ساده را خوب ترکیب کنید تا خمیری نرم و لطیف درست شود.

می‌توانید انواع طعم‌های کیک آماده و خامه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم؛ شکلات قهوه‌ای آب شده را به خمیر اضافه کنید

در این مرحله باید شکلات قهوه‌ای را در یک کاسه نشکن روی بخار کتری به روش بن ماری یا در مایکروویو ذوب کنید. سپس آن را با خمیری که آماده کرده‌اید، ترکیب کنید و دوباره مواد را با هم مخلوط کنید.

می‌توانید انواع شکلات را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم؛ شکلات‌های رنگی را آب کنید

برای تهیه پاپسیکلز شکلات‌های رنگی را ذوب کنید

در این مرحله از طرز تهیه پاپسیکل با کیک آماده باید شکلات‌های رنگی را با چاقو خرد کنید و در یک کاسه بریزید. کاسه را برای ۱ دقیقه در مایکروویو قرار دهید یا روی بخار کتری بگذارید تا شکلات به روش بن ماری ذوب شود.

مرحله چهارم؛ شکلات‌های رنگی آب کرده را در قالب بریزید

شکلات‌های رنگی آب شده را در قالب بستنی یا همان قالب پاپسیکل بریزید و تمام سطح قالب را با شکلات بپوشانید. به خاطر داشته باشید که لبه‌های قالب و کناره‌های آن را نیز با شکلات بپوشانید. سپس از طریق سوراخ زیر قالب، چوب بستنی را وارد کنید.

حتما بخوانید  لیست ۱۷ غذا و خوراکی‌ ضد سرماخوردگی برای درمان فوری آن

مرحله پنجم؛ قالب‌ها را در یخچال قرار دهید

در این مرحله از طرز تهیه پاپسیکل چوبی ولنتاین باید قالب‌های پاپسیکلز را در یخچال قرار دهید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا لایه شکلات سفت شوند. سپس قالب‌ها را از یخچال خارج کنید. چوب بستنی را در آورید و دوباره یک لایه دیگر شکلات رنگی آب کرده در قالب بریزید (اگر شکلات سفت شده بود دوباره آن را به روش بن ماری آب کنید).

از آن جایی که در این مرحله قالب سرد است، شکلات خیلی زود سفت می‌شود، پس این لایه شکلات را با سرعت بیشتری روی لایه قبلی بریزید. سپس قالب شکلات‌ها را دوباره در یخچال قرار دهید تا شکلات سفت شود.

مرحله ششم؛ لایه خمیر شکلاتی کیک را در قالب بریزید

بعد از حدود ۱۰ دقیقه دوباره قالب را از یخچال خارج کنید. حالا باید خمیر شکلاتی را در قالب بریزید و چوب بستنی را در محل مشخص شده وارد کنید. سطح خمیر را خوب صاف کنید و روی آن مقداری شکلات آب شده بریزید.

مرحله هفتم؛ پاپسیکل چوبی را تزیین کنید

بعد از این که روی خمیر شکلات ریختید، اطراف قالب را خوب تمیز کنید. سپس قالب را برای ۱۰ دقیقه دیگر در یخچال بگذارید تا شکلات‌ها سفت شوند. بعد از سفت شدن شکلات، پاپسیکل را به آرامی از قالب خارج کنید. حالا می‌توانید این پاپسیکل جذاب ولنتاینی را با شکلات آب شده، نگین‌های رنگی و انواع ترافل تزیین کنید.

روش تهیه پاپسیکل کیک بدون قالب

طرز تهیه پاپسیکل کیک بدون قالب

برای تهیه پاپسیکل کیک بدون قالب برای ولنتاین باید خمیر پاپسیکل کیک را به روشی که گفته شد آماده کنید. سپس مقداری از خمیر را بردارید و با دست به شکل گلوله‌ای درست کنید. مقداری شکلات را خرد کنید و در کاسه بریزید و روی بخار کتری به روش بن ماری آب کنید. حالا نی پاپسیکل را در شکلات فرو کنید و بعد نی را داخل گلوله‌هایی که درست کردید، فشار دهید. کیک‌های پاپسیکل را برای ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید.

حالا شکلات‌های رنگی را به روش بن ماری روی بخار آب یا در مایکروویو آب کنید. کیک‌ها را به آرامی داخل شکلات‌های رنگی آب شده فرو کنید. و سپس روی کاغذ روغنی قرار دهید. پاپسیکل‌ها را برای ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید. در انتها می‌توانید این پاپسیکلزها را با شکلات‌های رنگی آب شده و ترافل‌های رنگی تزیین کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه پاپسیکل با کیک آماده

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه پاپسیکل با کیک آماده

  • برای تهیه پاپسیکل با کیک آماده باید از قالب‌های سیلیکونی مخصوص بستنی استفاده کنید.
  • برای تهیه پاپسیکل یا پاپسیکلز کیک می‌توانید از هر طعم رنگ شکلاتی که دوست دارید استفاده کنید.
  • در طرز تهیه پاپسیکل با کیک آماده می‌توانید از انواع کیک‌های ساده، شکلاتی، کیک‌های بسته‌بندی و خانگی استفاده کنید.
  • برای طعم‌دار کردن پاپسیکل کیک می‌توانید داخل خمیر کیک از مقداری موز و مغزهای آجیل خرد شده نیز استفاده کنید. می‌توانید انواع مغز آجیل را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • در زمان پر کردن قالب پاپسیکل، باید کیک را زیرتر از لبه‌ها در قالب بریزید تا فضای کافی برای ریختن لایه رویی شکلات باقی بماند.
  • برای پودر کردن کیک می‌توانید آن را در مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید.
  • اگر شکلاتی که برای تهیه پاپسیکل استفاده می‌کنید سفت است، می‌توانید مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید تا رقیق شود. می‌توانید روغن مایع را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • برخی افراد برای تهیه خمیر پاپسیکل به جای خامه از مقداری شیر استفاده می‌کنند. برای تهیه شیر به صورت اینترنتی و حضوری و می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.
  • برای تهیه پاپسیکل کیک حتما از دو لایه شکلات رنگی آب شده استفاده کنید تا شکلات کاملا سفت شود.
  • در زمان خارج کردن پاپسیکل از قالب به چوب بستنی فشار وارد نکنید، این کار موجب شل شدن چوب بستنی می‌شود.
  • می‌توانید پاپسیکل‌های ولنتاینی را از ۲ روز قبل از ولنتاین آماده کنید و آن را در ظرف در بسته و در یخچال قرار دهید.
  • پیشنهاد می‌شود پاپسیکل‌های ولنتاینی را به رنگ قرمز درست کنید و یا برای تزیین آن‌ها از شکلات قرمز رنگ استفاده کنید. اگر به شکلات قرمز دسترسی ندارید، می‌توانید مقداری رنگ خوراکی قرمز به شکلات سفید اضافه کنید.
  • در طرز تهیه پاپسیکلز با بیسکویت باید به جای کیک آماده از پودر بیسکویت و خامه استفاده کنید.
  • اگر نگران چسبیدن شکلات به قالب پاپسیکل هستید، می‌توانید قالب را با کمی روغن مایع چرب کنید.
  • اگر در حین آماده کردن پاپسیکل، لایه شکلاتی آن شکست، نگران نباشید. می‌توانید شکلات را آب کنید و دوباره در قالب بریزید و مراحل آماده کردن پاپسیکلز را یک بار دیگر تکرار کنید.
  • ماندگاری پاپسیکل کیک حدود ۱ تا ۳ هفته است که هر چقدر زودتر مصرف شود، کیفیت آن نیز بیشتر خواهد بود.
حتما بخوانید  طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود لذیذ به 2 روش ساده و رژیمی

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک مخمل قرمز (ردولوت) برای ولنتاین

فوت و فن‌های خوشمزه شدن پاپسیکل با کیک آماده

فوت و فن‌های خوشمزه شدن پاپسیکل با کیک آماده

علت وا رفتن پاپسیکل کیک چیست؟

برای تهیه پاپسیکل باید خرده‌های کیک و خامه را خوب ترکیب کنید تا خمیری شکل شوند. اگر مقدار خامه‌ای که به کیک اضافه می‌کنید، کم باشد و مواد را خوب با هم ترکیب نکنید، پاپسیکل شما خراب می‌شود.

چطور پاپسیکل کیک را تزیین کنیم؟

برای تزیین پاپسیکل با کیک آماده می‌توانید از شکلات‌های رنگی آب شده، مروارید و ترافل‌های رنگی استفاده کنید.

علت شکستن شکلات پاپسیکل چیست؟

برای آماده کردن لایه شکلات پاپسیکل باید شکلات‌ها را چند لایه و در چند مرحله و به صورت ضخیم در قالب بریزید تا به راحتی نشکنند. اگر ضخامت شکلات در برخی قسمت‌ها و کناره‌های قالب کم باشد، ممکن است در زمان خارج کردن پاپسیکل شکلات بشکند.

 

کالابرگ الکترونیک