طرز تهیه اصلی پیتزا مارگاریتا؛ پیتزا محبوب گیاه خواران و رژیم داران

طرز تهیه اصلی پیتزا مارگاریتا؛ پیتزا محبوب گیاه خواران و رژیم داران


7 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-پیتزا-مارگاریتا

پیتزا مارگاریتا یکی از پیتزاهای محبوب ایتالیایی است که در طرز تهیه آن از ریحان و گوجه فرنگی استفاده می‌شود. این پیتزا را با نام پیتزای گوجه فرنگی نیز می‌شناسند. پیتزا مارگاریتا یکی از غذاهای محبوب و مورد علاقه گیاه خواران است. پیتزا مارگاریتا به دلیل داشتن سبزیجات و پنیر یک وعده غذایی کامل و سرشار از پروتئین، فیبر و کربوهیدرات است. در این مقاله از مجله کورش طرز تهیه حرفه ای پیتزا ایتالیایی مارگاریتا را آموزش می‌دهیم.

 

تاریخچه پیتزا مارگاریتا

 

گوجه‌فرنگی، نان پیتزا و پنیر موزارلا برای نخستین بار در پیتزای دستپخت«رافائل اسپوزیتو» کنار هم نشستند. او که می‌خواست پیتزا اختراع خودش را به ملکه و پادشاه ایتالیا تقدیم کند تصمیم گرفت طرحی شبیه پرچم ایتالیا روی آن پیاده کند. پس سبزی ریحان را هم به آن اضافه کرد. ملکه آن زمان ایتالیا «مارگاریتا» نام داشت و اتفاقا از طعم این پیتزای ساده سه رنگ خیلی خوشش آمد. از آن روز به بعد بود که پیتزای سبزیجات با همین مخلفات به نام «پیتزا مارگاریتا» مشهور شد.

 

 

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی مارگاریتا

 

طرز-تهیه-پیتزا-مارگاریتا

 

مواد لازم

 

گوجه فرنگی: ۱۰ عدد
ریحان: ۱۵۰ گرم
سیر: ۳ حبه
پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم
نان پیتزا: ۲ عدد
نمک و فلفل: به میزان لازم
آویشن: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

 

مراحل تهیه پیتزا مارگاریتا

 

مرحله اول

 

در مرحله اول از طرز تهیه پیتزا مارگاریتا، گوجه‌ها را خرد کرده و رنده کنید. برای پیتزا مارگاریتا معمولاً از پوره گوجه فرنگی استفاده می‌شود. بنابراین گوجه فرنگی ها باید کاملاً رنده شوند.

طرز-تهیه-پیتزا-مارگاریتا

 

مرحله دوم

 

در مرحله دوم از طرز تهیه این پیتزای سبزیجات، سیرها را رنده کنید. سپس در داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید و سیرها را در روغن تفت دهید. رنگ سیر باید طلایی شود. پس از آن کمی نمک و فلفل به میزان دلخواه به آن اضافه کنید.

 

مرحله سوم

 

طرز-تهیه-پیتزا-مارگاریتا

 

در مرحله سوم، گوجه فرنگی های رنده شده را به سیر اضافه کنید و با هم تفت دهید. تفت دادن آنقدر باید ادامه پیدا کند تا آب گوجه فرنگی گرفته شود و یک ترکیب نسبتا غلیظ آماده شود.

 

مرحله چهارم

 

در این مرحله، ۲/۳ از ریحان را به مواد ماهیتابه اضافه کنید. مواد را روی حرارت با مخلوط گوجه و سیر تفت دهید. زمانی که آب ریحان کاملا گرفته شد، یعنی مواد شما آماده است. ماهی‌تابه را کنار بگذارید تا مواد کمی خنک شوند.

 

مرحله پنجم

 

طرز-تهیه-پیتزا-مارگاریتا

 

در مرحله پنجم از طرز تهیه پیتزا مارگاریتا بعد از اینکه مواد پیتزا را آماده کردید به سراغ خمیر بروید. پنیر پیتزا را در سینی فر قرار دهید و مواد آماده شده را روی نان پیتزا بمالید. اگر دوست دارید خودتان در منزل خمیر پیتزا را درست کنید مقاله طرز تهیه خمیر جادویی پیتزا را بخوانید.

 

 

مرحله آخر

 

در مرحله آخر از طرز تهیه پیتزا مارگاریتا، فر را روی درجه ۲۷۰ درجه قرار دهید. زمانی که فر گرم شد، سینی را داخل فر قرار داده، ۱۵ دقیقه صبر کنید. پس از ۱۵ دقیقه خمیر پیتزا را بیرون بیاورید. حالا کافیست تا پنیر پیتزا را روی کل خمیر بپاشید. ریحان‌های باقی مانده را برای تزیین روی پنیر قرار دهید.

حالا سینی را دوباره داخل فر قرار دهید و پانزده دقیقه دیگر برای پخت پیتزا صبر کنید. رنگ پنیر روی پیتزا پس از ۱۵ دقیقه کاملاً طلایی می‌شود. در این مرحله پیتزای شما آماده شده است. تنها کافیست پس از بیرون آوردن از فر کمی آویشن روی آن بپاشید. پیتزای مارگاریتای شما آماده سرو است.

 

کالابرگ الکترونیک