طرز تهیه کوکی جو پرک با چیپس شکلات + فیلم آموزش تهیه

طرز تهیه کوکی جو پرک با چیپس شکلات + فیلم آموزش تهیه


12 آذر 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کوکی جو پرک با چیپس شکلات در روز جهانی کوکی

کوکی جو پرک یکی از انواع خوشمزه کوکی به روش قنادی است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه کوکی جو پرک با چیپس شکلات را به شما آموزش دهیم. این کوکی‌ها را در خانه بپزید و اهل خانه را خوشحال کنید.

 

مواد لازم برای کوکی جو پرک (۲۲ عدد کوکی)

 

آرد همه منظوره: ۱ و ۱/۲ پیمانه (۱۹۰ گرم)

دارچین آسیاب شده (اختیاری): ۱ قاشق چای‌خوری

جوش شیرین: ۱ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱ قاشق چای‌خوری

کره (نرم شده در دمای اتاق): ۱ پیمانه (۲۳۰ گرم)

شکر قهوه ای: ۱ پیمانه (۲۰۰ گرم)

شکر دانه ریز: ۱/۲ پیمانه (۱۰۰ گرم)

تخم مرغ بزرگ: دو عدد

ملاس: ۱ قاشق غذاخوری

وانیل: ۲ قاشق چای‌خوری

جو پرک: ۳ پیمانه (۲۴۰ گرم)

چیپس شکلات: ۱ و ۳/۴ پیمانه

زمان آماده سازی: ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه

زمان پخت: ۱۴ دقیقه

زمان کل: ۱ ساعت و ۲۴ دقیقه

مراحل طرز تهیه کوکی جو پرک با چیپس شکلات

طرز تهیه کوکی جو پرک با چیپس شکلات در روز جهانی کوکی

مرحله‌ی اول

آرد، دارچین، جوش شیرین و نمک را با هم در یک کاسه‌‌ی متوسط ​​مخلوط کنید و بعد کنار بگذارید.

مرحله‌ی دوم

در یک کاسه‌ی بزرگ با استفاده از همزن دستی یا برقی، کره را با سرعت متوسط ​​تا زیاد، حدود یک دقیقه هم بزنید تا یکدست شود. شکر قهوه‌ای و شکر دانه ریز را اضافه کرده و باز حدود دو دقیقه با سرعت متوسط ​​تا زیاد بزنید تا مخلوط حالت خامه‌ای پیدا کند. تخم مرغ، ملاس و وانیل را اضافه کنید و حدود یک دقیقه با سرعت زیاد بزنید تا ترکیب شود. حین هم زدن مواد چسبیده به کناره‌های کاسه را با کفگیر شیرینی پزی تمیز کنید و داخل باقی مخلوط بریزید تا به خوبی هم زده و ترکیب شود.

مرحله‌ی سوم

طرز تهیه کوکی جو پرک با چیپس شکلات در روز جهانی کوکی

مواد خشک را به مواد مرطوب اضافه کنید و کم کم مخلوط کنید تا مخلوط شوند. در حال کار با همزن با سرعت کم، جو پرک و چیپس شکلات را هم اضافه کنید و هم بزنید. حالا یک مایه‌ی غلیظ و چسبناک خواهید داشت. روی خمیر را بپوشانید و حداقل به مدت ۴۵ دقیقه در یخچال (و حداکثر ۴ روز) نگه دارید تا استراحت کند. اگر بیش از چند ساعت در یخچال ماند، بگذارید حداقل ۳۰ دقیقه در دمای محیط قرار بگیرد تا کوکی‌های خیلی سفتی نداشته باشید.

مرحله‌ی چهارم

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتیگراد) گرم کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی مخصوص پخت شیرینی بپوشانید.

مرحله‌ی پنجم

با استفاده از یک اسکوپ بزرگ یا حدود ۳ قاشق غذاخوری، خمیر کوکی را در فاصله‌های ۳ سانتی‌متری از یکدیگر روی کاغذ روغنی بریزید. به مدت ۱۳ تا ۱۴ دقیقه یا تا زمانی که کناره‌های کوکی‌ها کمی قهوه ای شود، آن‌ها را بپزید. بخش مرکزی کوکی‌ها باید نرم به نظر برسند.

مرحله‌ی ششم

قبل از انتقال کوکی‌ها روی توری خنک کننده، اجازه دهید روی کاغذ روغنی به مدت ۵ دقیقه خنک شوند. در حالی که کوکی ها هنوز گرم هستند، به شما پیشنهاد می‌کنیم روی هر کدام چند چیپس شکلات دیگر قرار دهید تا هم طحم بیشتری به آن بدهید هم زیباتر شوند.

طرز تهیه کوکی جو پرک با چیپس شکلات در روز جهانی کوکی

کوکی‌ جو پرک با چیپس شکلات تا ۱ هفته در دمای اتاق و در ظرف در بسته تازه و خوب باقی می‌مانند.

 

طرز تهیه کوکی جو پرک را حتما در خانه امتحان کنید

این کوکی‌های جو پرک شکلاتی لبه‌هایی کمی ترد و مرکزی نرم و جویدنی دارند و که موقع نصف کردن‌شان بلافاصله خرد نمی‌شوند. این طرز تهیه را که به شما آموزش دادیم را حتما امتحان کنید و شما هم مانند ما عاشق این کوکی‌های می‌شوید. به شما می‌گوییم چرا:

 

*این کوکی های طعم دلچسب و خوبی دارند. استفاده‌ی بیشتر از شکر قهوه‌ای به جای شکر سفید، طعم کوکی‌ها را بهتر می‌کند و کالری کوکی را هم پایین‌تر نگه می‌دارد. برخی هم از عسل برای شیرین کردن کوکی به جای شکر استفاده می‌کنند.

 

*زیر دندان و حین جویدن این کوکی‌ها حس خوبی خواهید داشت. جو پرک در این دستور تهیه کوکی، بافت خوب و نسبتا تردی را ایجاد می‌کند که تجربه‌ی آن لذت‌بخش خواهد بود.

 

طرز تهیه کوکی جو پرک

 

*چیپس شکلات برگ برنده‌ی دیگر این کوکی‌ها است. البته همانطور که گفتیم گزینه‌های دیگر مانند کشمش یا گردو خرد شده و البته بادام زمینی خرد شده را هم می‌توانید به جای شکلات در این دستور پخت استفاده کنید.

 

*این طرز تهیه کوکی جو پرک برای شما یادآور طعم‌های خوش قدیم و شیرین‌های مادربزرگ‌ها خواهد بود. ملاس تضمین کننده‌ی این طعم است. اما اگر آن را در دسترس ندارید نگران نباشید. می‌توانید به راحتی از دستور پخت حذفش کنید.

 

کالابرگ الکترونیک