طرز تهیه خوراک مرغ و زردآلو | غذای نونی، سریع و فوری ۱ ساعته

طرز تهیه خوراک مرغ و زردآلو | غذای نونی، سریع و فوری ۱ ساعته


28 مرداد 1403 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه خوراک مرغ و زردآلو | غذای نونی، سریع و فوری 1 ساعته

خوراک مرغ و زردآلو یک غذای سنتی با آلو است که با ترکیب مرغ به همراه برگه زردآلو طعم ترش و ملس بی‌نظیری به همراه دارد. این غذا با مرغ خوش رنگ و خوش عطر طرز تهیه آسانی دارد و به راحتی و در مدت زمان کوتاه می‌توانید این خوراک خونگی با مرغ و زردآلو را تهیه کنید و در وعده ناهار یا شام میل کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به طرز تهیه خوراک مرغ و زردآلو می‌پردازیم و نکات مهم طبخ و فوت و فن‌های خوشمزه‌تر شدن این غذا با زردآلو را نیز به شما می‌گوییم.

مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ و زردآلو

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه مرغ ۵۰۰ گرم
برگه زردآلو ۱۰۰ گرم
پیاز (برای پیاز داغ) ۱ عدد متوسط
کره ۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
پودر زیره سبز ۲ قاشق چای‌خوری
تخم گشنیز ۱ قاشق چای‌خوری
پودر زنجبیل نصف قاشق چای‌خوری
 نمک، فلفل سیاه و دارچین به مقدار دلخواه
زعفران (دم کرده) به مقدار دلخواه
خلال پسته و خلال بادام  برای تزیین خوراک مرغ و زردآلو
روغن به مقدار کافی
نان برای سرو خوراک مرغ و زردآلو

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد اولیه: ۱۵ دقیقه

مدت زمان لازم برای پخت خوراک مرغ و زردآلو: ۴۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه خوراک مرغ و زردآلو لذیذ و خوشمزه

مراحل طرز تهیه خوراک مرغ و زردآلو لذیذ و خوشمزه

خوراک مرغ و زردآلو یک تجربه هیجان‌انگیز از طبخ مرغ به شیوه‌ای جدید است. استفاده از برگه زردآلو در کنار مرغ علاوه بر ایجاد یک طعم جدید و متفاوت بسیار مقوی و مفید نیز خواهد بود. اگر سوال شما هم این است که با زردآلو چی درست کنم برای تهیه خوراک مرغ و زردآلو مرحله به مرحله مطابق دستورالعمل زیر پیش بروید.

مرحله اول: مواد اولیه را آماده کنید

در قدم اول از طرز تهیه خوراک مرغ و زردآلو به سراغ سینه مرغ بروید. سینه بدون پوست مرغ را ابتدا با آب کاملا تمیز بشویید. سپس در آبکش قرار دهید تا آب اضافه از آن خارج شود. سپس سینه‌ مرغ را به شکل مکعبی و در سایز متوسط خرد کنید.

تکه‌های مرغ نه باید زیاد درشت باشد که به آسانی پخته نشود و نه باید خیلی ریز باشد که در خوراک مرغ با زردآلو دیده نشود و آب شوند. تکه‌های مرغ را با نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید. خلال پسته و خلال بادام را هم در مقداری آب یا گلاب خیس کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه همبرگر در ۵ مرحله ساده به روش مک دونالد

می‌توانید برای تهیه گوشت مرغ، خلال پسته، خلال بادام، نمک و فلفل سیاه به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: تکه‌های مرغ را سرخ کنید

یک تابه با سایز مناسب انتخاب کنید و مقداری کره یا روغن در آن بریزید. کره یا روغن که داغ شد، تکه‌های مرغ را در آن تفت دهید. وقتی یک طرف مرغ کاملا طلایی شد آن را برگردانید تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. سرخ شدن هر سمت مرغ حدود ۳ تا ۴ دقیقه زمان می‌برد. مرغ‌های سرخ شده را از تابه خارج کنید، در ظرف دیگری بریزید و کنار بگذارید.

می‌توانید برای تهیه انواع روغن سرخ کردنی و کره به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله سوم: پیاز داغ را آماده کنید

یک عدد پیاز متوسط را پوست بگیرد و بشویید. پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید. در همان تابه‌ای که مرغ را سرخ کردید یک قالب ۳۰ گرمی کره بندازید و اجازه دهید روی شعله ملایم ذوب شود.

پیاز را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا سبک و طلایی شوند. در این مرحله از پخت خوراک مرغ با زردآلو باید ادویه‌ها شامل زیره سبز، تخم گشنیز، دارچین، زنجبیل و مقداری زعفران غلیظ دم کرده اضافه کنید. ادویه‌ها را روی حرارت تفت دهید تا عطر آنها آزاد شود.

می‌توانید برای تهیه زعفران، کره، پیاز داغ منجمد و انواع ادویه شامل زیره سبز، تخم گشنیز، زنجبیل و دارچین به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله چهارم: رب گوجه فرنگی را به خوراک مرغ و زردآلو اضافه کنید

۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به ترکیب پیاز و ادویه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ رب باز شود و شفاف شود. حالا نوبت مواد اصلی خوراک زردآلو و مرغ می‌رسد. تکه‌های مرغ را که از قبل سرخ کردید به همراه برگه‌های زردآلو به باقی مواد اضافه کنید و همه را خوب هم بزنید تا عطر و طعم مواد به خورد همدیگر برود.

می‌توانید برای تهیه رب گوجه فرنگی به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله پنجم: خوراک زرد آلو مرغ را دم کنید

۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار آب جوش یا استاک مرغ به خوراک مرغ و زردآلو اضافه کنید. بعد از آنکه محتویات درون تابه جوش آمد درب تابه را ببندید. اجازه دهید خوراک مرغ با زردآلو به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم بماند تا کاملا بپزد و جا بیفتد.

مرحله آخر: خوراک زردآلو با مرغ را سرو کنید

در فاصله جا افتادن خوراک خلال پسته و خلال بادام را در کمی روغن تفت دهید. بعد از حدود ۳۰ دقیقه خوراک شما آماده است. آن را در یک ظرف مناسب بریزید و با خلال پسته و خلال بادام تزیین کنید. این خوراک را به همراه نان تازه و مخلفات دلخواه سرو کنید.

می‌توانید برای تهیه نان به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

روش تهیه خورش مرغ و زردآلو

دستور پخت خورشت مرغ و زردآلو هیچ تفاوتی با دستور پخت خوراک آن ندارد، تنها تفاوت مربوط به غلظت نهایی این غذا است. در تهیه این خورش باید آب بیشتری اضافه کنید. به طور کلی خورش مرغ با زردآلو نسبت به خوراک آن رقیق‌تر باید باشد. در نهایت خورشت مرغ و زردآلو را با برنج کته یا برنج چلو باید سرو کنید.

حتما بخوانید  ۱۲ نکته مهم برای پخت مربای شفاف و شیشه ای به روش بازاری

نکات مهم در طرز پخت خوراک مرغ و زردآلوی مجلسی

نکات مهم در طرز پخت خوراک مرغ و زردآلوی مجلسی

  • در تهیه این غذا حتما از سینه مرغ استفاده کنید؛ چرا که سینه مرغ بافت یکدست‌تری نسبت به ران مرغ دارد.
  • در غذاهای میوه‌ای حتما از کره استفاده کنید. کره باعث شفاف و براق شدن رنگ میوه‌ها در غذا می‌شود.
  • می‌توانید از چوب دارچین به جای پودر دارچین استفاده کنید، فقط حواستان باشد قبل از سرو غذا چوب دارچین را از خوراک مرغ و زردآلو بیرون بیاورید.
  • بنا بر ذائقه خود می‌توانید رب گوجه فرنگی را حذف کنید تا این غذا رنگ خود را فقط از زعفران بگیرد و به رنگ زرد و طلایی سرو شود.
  • در خوراک و خورش‌های میوه‌ای بهتر است از زردچوبه استفاده نکنید.
  • اگر برگه‌های زردآلو سفت است، می‌توانید نیم ساعت آنها را در آب ولرم بخیسانید و بعد تفت دهید.
  • اگر تمایل دارید طعم خوراک مرغ با زردآلو تند باشد از مقدار بیشتری فلفل سیاه و زنجبیل استفاده کنید. همچنین فلفل قرمز را هم بنا به ذائقه خود می‌توانید به غذا اضافه کنید.
  • خوراک مرغ و زردآلو به صورت غلیظ و کم آب باید سرو شود.

فوت و فن‌های خوشمزه‌ شدن خوراک مرغ با زردآلو

آیا می‌توان از میوه زردآلو تازه در تهیه این خوراک این خوراک استفاده کرد؟

اگر به زردآلوی تازه دسترسی دارید می‌توانید از آن به جای برگه زردآلو استفاده کنید. زردآلوی تازه را در ۱۵ دقیقه پایانی پخت اضافه کنید تا شکل و فرم خود را در خوراک از دست ندهد و له نشود.

اگر خوراک زردآلو با مرغ بیش از اندازه رقیق باشد چه کار باید کرد؟

اگر هنگام پخت آب زیادی به غذا اضافه کردید و خوراک رقیق شد در ۱۵ دقیقه پایانی پخت درب قابلمه را بردارید تا سس آن غلیظ شود.

محصولات مرتبط