طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس خوشمزه به روش رستورانی + فیلم

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس خوشمزه به روش رستورانی + فیلم


26 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

سالاد ماکارونی با کالباس یکی از لذیذترین و سریع‌ترین انواع سالاد ماکارونی است که می‌توانید آن را با استفاده از مواد اولیه متفاوتی تهیه کنید. درست کردن این سالاد ماکارونی خوشمزه با ژامبون واقعاً راحت است و شما می‌توانید آن را همراه با سس فراوان یا به صورت رژیمی با ترکیب سس مایونز و ماست تهیه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه سالاد پاستا با کالباس را برای شما آماده کرده‌ایم. فیلم آموزش طرز تهیه سالاد پاستا با کالباس را هم در این مقاله تماشا کنید.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی مخصوص با کالباس (۴ تا ۶ نفر)

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
خیارشور ۲۰۰ گرم
هویج ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد کوچک
نخود سبز کنسروی یا پخته ۲۰۰ گرم
ذرت کنسروی یا پخته ۲۵۰ گرم
کالباس ۳۰۰ گرم
لیموترش ۱ عدد
سس مایونز ۵۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم
ماکارونی فرمی ۱ بسته

 

مدت زمان پخت و آماده‌سازی مواد: ۴۵ دقیقه

میزان کالری در ۱۰۰ گرم سالاد ماکارونی با کالباس: حدود ۲۸۴ کیلوکالری (بسته به مواد مورد استفاده در سالاد)

مراحل طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

مراحل طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

سالاد ماکارونی با کالباس از خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین روش‌های درست کردن این سالاد خوشمزه است. در ادامه این بخش می‌توانید با طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس و هویج آشنا شوید.

مرحله اول؛ پاستا را بپزید و آبکش کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی با ژامبون باید یک قابلمه آب روی گاز قرار دهید و صبر کنید آب به جوش بیاید. سپس مقداری نمک به آب در حال جوش اضافه کنید و پاستا فرمی را داخل آب جوش بریزید. اجازه دهید پاستاها در آب جوش کاملاً پخته شوند. سپس آن‌ها را آبکش کنید. دقت داشته باشید که برای درست کردن سالاد پاستا با ژامبون باید به طور کامل در آب جوش پخته شود. مراقب باشید که پاستا را به موقع آبکش کنید تا بیش از اندازه نرم نشود. بعد از آبکش کردن پاستا آن را با آب سرد بشویید تا خنک شود و به هم نچسبد.

در صورت تمایل می‌توانید نمک و ماکارونی فرمی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ آماده کردن سایر مواد سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با ژامبون

در این مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس باید همه مواد را برای درست کردن سالاد آماده کنید. کالباس‌ها را به صورت نگینی یا نواری ریز خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را ریز خرد کنید و هویج‌ها را رنده کنید. بهتر است برای رنده کردن هویج از رنده درشت استفاده کنید.

خیارشور را نیز به صورت درشت رنده کنید. برخی افراد برای درست کردن سالاد ماکارونی سبزیجات آن را به صورت پخته استفاده می‌کنند. در صورت تمایل می‌توانید سبزیجات را کمی در آب بجوشانید و آبکش کنید یا کنسرو مخلوط سبزیجات که شامل ذرت، نخودفرنگی و هویج پخته است را تهیه کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه‌ خورش بامیه مجلسی و لذیذ با گوشت و مرغ

برای تهیه انواع کالباس گوشت، کالباس ماکیان، کالباس گیاهی، کالباس مخلوط و خیارشور به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش انجام دهید.

مرحله سوم؛ ترکیب کردن مواد سالاد ماکارونی

در این مرحله از تهیه سالاد ماکارونی با کالباس در یک ظرف بزرگ پاستاهای پخته شده را با نخود فرنگی پخته شده، ذرت پخته شده، کالباس خرد شده، فلفل دلمه خرد شده، خیارشور رنده شده و هویج رنده شده مخلوط کنید.

در صورت تمایل کنسرو نخودفرنگی، کنسرو مخلوط سبزیجات و کنسرو ذرت را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ اضافه کردن سس به سالاد ماکارونی

اضافه کردن سس به سالاد پاستا

بعد از ترکیب کردن مواد سالاد ماکارونی در این مرحله باید سس سالاد را آماده کنید. در یک ظرف کوچک، سس مایونز، آویشن، فلفل سیاه و آب لیمو ترش تازه را ترکیب کنید و خوب هم بزنید. مقداری آویشن نیز برای خوش‌عطر شدن سس به آن اضافه کنید. سپس سس را به مواد سالاد ماکارونی اضافه کنید.  برای درست کردن سالاد ماکارونی با سبزیجات می‌توانید به همین روش عمل کنید و فقط کالباس آن را حذف کنید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع سس مثل سس مایونز، آویشن، فلفل سیاه و آبلیمو را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

روش تهیه سالاد ماکارونی با کالباس و پنیر پیتزا

برای تهیه سالاد ماکارونی با کالباس و پنیر پیتزا باید کالباس، انواع سبزیجات دلخواه و خیارشور را ریز خرد کنید. ماکارونی را به صورت جداگانه آماده و آبکش کنید. سپس سالاد ماکارونی را با سس مایونز یا سس گوجه ترکیب کنید. مقداری پنیر پیتزا و جعفری تازه خرد شده روی آن بریزید و سالاد ماکارونی را برای چند دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر پیتزا کاملا آب شود. این سالاد برعکس دیگر انواع سالاد ماکارونی بهتر است به صورت گرم سرو شود.

در صورت تمایل می‌توانید پنیر موزارلا را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چین مرغ در فر یا قابلمه

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد پاستا با کالباس

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد پاستا با کالباس

  • برای درست کردن سس سالاد پاستا می‌توانید مقداری ماست نیز به سس مایونز اضافه کنید. برای تهیه ماست به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • بهتر است سالاد ماکارونی با کالباس را بعد از آماده شدن برای حداقل ۱ ساعت در یک ظرف در بسته در یخچال قرار دهید و بعد میل کنید.
  • در صورتی که بعد از خارج کردن سالاد پاستا با کالباس از یخچال متوجه شدید که کمی سفت و خشک شده است، می‌توانید کمی روغن زیتون یا آب مرغ به آن اضافه کنید.
  • اضافه کردن پیاز قرمز به مواد سالاد پاستا و ژامبون طعم آن را لذیذتر می‌کند.
  • برای این‌که سالاد پاستای شما ظاهر جذاب‌تری پیدا کند، می‌توانید از چند رنگ فلفل دلمه‌ای استفاده کنید.
  • اضافه کردن جعفری یا شوید ساطوری خرد شده به سالاد پاستا طعم آن را به طرز شگفت‌انگیزی خوشمزه می‌کند.
  • می‌توانید انواع سالاد پاستای رژیمی با کالباس را بدون سس مایونز و همراه با کالباس گیاهی، روغن زیتون، آب لیمو ترش تازه و کمی ماست نیز تهیه کنید.
  • می‌توانید به جای استفاده از سس مایونز در طرز تهیه سالاد پاستا از سس فرانسوی، سس سزار و سس هزار جزیره نیز استفاده کنید.
  • برای اینکه سس پاستای شما خوشمزه‌تر شود می‌توانید مقداری سس خردل و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. عسل را از افق کوروش بخرید؛ آنلاین، تلفنی یا حضوری.
  • برای تزیین سالاد پاستا می‌توانید مقداری جعفری خرد شده، ذرت، گوجه فرنگی و خیار شور خرد شده روی آن بریزید.
  • برای درست کردن سالاد پاستای قالبی با کالباس می‌توانید یک پلاستیک داخل قالب ژله یا قالب کیک بزرگ قرار دهید. سپس سالاد را داخل قالب بریزید. حالا آن را خوب فشار دهید و برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد سالاد ماکارونی را به آرامی داخل ظرف مناسب برگردانید.
  • در صورت تمایل می‌توانید مقداری کاهوی خرد شده نیز به سالاد پاستای رژیمی اضافه کنید.
  • استفاده از ماست موسیر به جای سس مایونز طعم بی‌نظیری به سالاد پاستا می‌دهد. در صورت تمایل می توانید مقداری ماست موسیر را با سس مایونز ترکیب کنید و به سالاد اضافه نمایید.
  • بسیاری از افراد برای درست کردن سالاد ماکارونی با کالباس از پیازچه خرد شده و زیتون بدون هسته نیز استفاده می‌کنند. این کار موجب می‌شود تا سالاد شما طعم بهتری بگیرد.
  • برای درست کردن سالاد پاستا با کالباس و سبزیجات می‌توانید از انواع سبزیجات خرد شده مثل کلم بروکلی، کدو سبز خرد شده، گوجه فرنگی، هویج، فلفل دلمه، قارچ و ذرت استفاده کنید.
  • در طرز تهیه طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص می‌توانید از یک تخم مرغ آبپز نیز استفاده کنید. می‌توانید تخم مرغ را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • اگر دوست دارید در سالاد پاستا با کالباس و سبزیجات از قارچ استفاده کنید، باید قبل از ترکیب کردن قارچ‌ها به سالاد، آن‌ها را در مقداری کره تفت دهید و بعد به سالاد اضافه نمایید. برای تهیه کره و قارچ به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.
  • سالاد پاستا را می‌توانید در برنامه غذایی یک ماهه رمضان جای دهید.
  • در طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس و سیب زمینی می‌توانید یک یا چند عدد سیب زمینی را آبپز کنید و سپس آن را به صورت نگینی خرد و به سالاد اضافه کنید.
  • در طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس برای ۱۰ نفر باید مواد مورد نیاز برای درست کردن این سالاد را حدود ۲ برابر کنید.
حتما بخوانید  20 مورد از فواید و خواص طالبی و مضرات آن برای سلامت بدن

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرین پلو مجلسی

سوالات متداول

روش آماده کردن سس سالاد ماکارونی چگونه است؟

برای تهیه سس سالاد ماکارونی باید سس مایونز را با کمی آبلیمو، سس خردل، روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه و آویشن ترکیب کنید. می‌توانید برای رژیمی‌تر شدن سالاد از ترکیب ماست و سس مایونز نیز استفاده کنید و سس خردل را حذف کنید.

سالاد ماکارونی تا چند روز قابل نگهداری است؟

برای نگهداری سالاد ماکارونی باید آن را در ظرف دربسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید. این سالاد تا ۳ روز در یخچال ماندگاری دارد.

چرا سالاد ماکارونی خشک می‌شود؟

پاستا یا ماکارونی به شدت آب را به خود جذب می‌کند و همین مسئله باعث خشک شدن سالاد ماکارونی می‌شود. اگر سالاد ماکارونی خشک شد مقداری روغن زیتون، آب مرغ یا سس به آن اضافه کنید.

چرا سالاد ماکارونی تلخ می‌شود؟

اضافه کردن آبلیمو یا آب لیموترش به سالاد ماکارونی که قرار است مدت طولانی در یخچال نگهداری شود طعم سالاد ماکارونی را تلخ می‌کند. بهترین کار این است که یا آبلیمو را فقط به سس سالاد اضافه کنید یا هر بار موقع سرو کمی آبلیمو به سالاد ماکارونی اضافه کنید.

 

کالابرگ الکترونیک