طرز تهیه ۸ مدل سالاد ماکارونی به روش رستورانی و مجلسی + فیلم

طرز تهیه ۸ مدل سالاد ماکارونی به روش رستورانی و مجلسی + فیلم


28 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۸ مدل سالاد ماکارونی به روش رستورانی و مجلسی + فیلم

سالاد ماکارونی یا سالاد پاستا، از جمله پیش غذاهای محبوب در سراسر دنیا است که هم به صورت گرم و هم به صورت سرد، سرو می‌شود. انواع سالاد ماکارونی علاوه بر پاستا یا ماکارونی فرمی، در ترکیب خود مخلفاتی شامل سبزیجات و انواع گوشت مثل مرغ، میگو، تن ماهی و … دارند که وجه تمایز تغییر در طعم آنها می‌شود. سالاد ماکارونی جزو سالادهایی است که هم به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان پیش غذا برای مهمانی، تولد یا در برنامه غذایی روزانه، سرو می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به معرفی و طرز تهیه انواع سالاد ماکارونی می‌پردازیم.

انواع سالاد ماکارونی ایرانی و فرنگی

اگر به دنبال یک غذا یا پیش غذای خوشمزه برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خودمانی هستید، سالاد ماکارونی یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید. سالاد ماکارونی یا همان سالاد پاستا، جزو غذاهایی است که به راحتی در خانه می‌توانید درست کنید و با ذوق و سلیقه خود می‌توانید طعم‌های جدیدی را به آن اضافه کنید. انواع سالاد پاستا بسیار سیر‌کننده هستند و برای شام یا ناهار هم جزو گزینه‌های راحت و آسان محسوب می‌شوند.

در سالاد ماکارونی، می‌توانید از انواع ماکارونی‌های فرمی یا پاستا استفاده کنید و دستتان برای استفاده از سبزیجاتی مثل ذرت، نخودفرنگی، پیازچه، پیاز قرمز، گوجه گیلاسی و انواع گوشت قرمز و سفید و … باز است.

علاوه بر این، چاشنی‌ها و انواع سس جزو جدایی‌ناپذیر سالاد پاستا هستند و هر چه انتخاب چاشنی‌ها معقولانه و سنجیده‌تر باشد، طعم سالاد ماکارانی شما خوشمزه‌تر خواهد شد. در ادامه طرز تهیه انواع سالاد ماکارونی را به شما آموزش می‌دهیم. این لیست به مرور تکمیل می‌شود و می‌توانید با مراجعه به آن، با سالادهای ماکارونی جدیدی آشنا شوید.

 

۱- سالاد ماکارونی با کالباس

سالاد ماکارونی با کالباس

«سالاد ماکارونی با کالباس» یکی از لذیذترین و سریع‌ترین انواع سالاد ماکارونی است که می‌توانید آن را با استفاده از مواد اولیه متفاوتی تهیه کنید. درست کردن این غذای خوشمزه واقعا راحت است و شما می‌توانید آن را همراه با سس فراوان یا به صورت رژیمی تهیه کنید. برای آماده کردن این سالاد پاستا، ابتدا کالباس‌ها را به صورت نگینی یا نواری ریز خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را ریز خرد کنید و هویج‌ها را رنده کنید. بهتر است برای رنده کردن هویج از رنده درشت استفاده کنید. خیارشور را نیز به صورت درشت رنده کنید.

برخی افراد برای درست کردن انواع سالاد ماکارونی مثل سالاد ماکارونی با کالباس، سبزیجات آن را به صورت پخته استفاده می‌کنند. در صورت تمایل می‌توانید سبزیجات را کمی در آب بجوشانید و آبکش کنید یا از کنسرو سبزیجات پخته استفاده کنید. سپس مایه و سس سالاد ماکارونی را در ادامه آماده کنید. در این مدل سالاد ماکارونی از سیب زمینی پخته هم می‌توانید استفاده کنید. با کلیک روی مقاله طرز تهیه سالاد پاستا با کالباس، روش تهیه این غذا را یاد بگیرید. همچنین فیلم آموزش طرز تهیه سالاد پاستا کالباس را هم تماشا کنید.

برای تهیه انواع کالباس گوشت، کالباس ماکیان، کالباس گیاهی، کالباس مخلوط، خیارشور، کنسرو نخودفرنگی، کنسرو مخلوط سبزیجات و کنسرو ذرت، روغن زیتون، ماکارونی فرمی و … می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

۲- سالاد ماکارونی با پنیر و لوبیا

سالاد ماکارونی با پنیر و لوبیا و تن ماهی

«سالاد ماکارونی با پنیر و لوبیا» به همراه تن ماهی از آن‌ دسته انواع سالاد ماکارونی و پیش غذاهای خوشمزه و آسان است که تقریبا تمام افراد، طعم و بافت آن را می‌پسندند. این سالاد ماکارونی درواقع یک مدل «سالاد پاستا مکزیکی» است که با انواع لوبیا سفید، چیتی یا قرمز می‌توانید آن را درست کنید.

برای تهیه سالاد ماکارونی پنیر و لوبیا باید فلفل دلمه‌ای قرمز را ریز خرد کنید. سپس ماکارونی پخته، لوبیا پخته، تن ماهی خرد شده، پیازچه و جعفری ساطوری شده، سس مایونز، ذرت پخته، نمک، فلفل سیاه و فلفل پاپریکا، پنیر پارمسان رنده شده و آب لیموترش را با هم مخلوط کنید و به آرامی با هم ترکیب کنید. برای آموزش جزییات مراحل طرز تهیه سالاد ماکارونی با لوبیا و پنیر روی لینک مقاله مورد‌نظر کلیک کنید.

برای تهیه این سالاد ماکارونی خوشمزه علاوه بر ماکارونی فرمی به لوبیا چشم بلبلی، لوبیا قرمز، لوبیا سفید، لوبیا چیتی، تن ماهی، سس مایونز، کنسرو ذرت، فلفل سیاه، آبلیمو و پنیر پارمسان و … نیاز دارید. این مواد را می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه ته چین لبو مجلسی با مرغ و گوشت خوشرنگ با طعم لذیذ

۳- سالاد ماکارونی با تن ماهی

سالاد ماکارونی با تن ماهی

با تن ماهی و ماکارونی، می‌توانید غذاهای متنوعی درست کنید اما متداول‌ترین غذای سرد و ساده با این دو ماده اصلی، «سالاد پاستا با تن ماهی» است. این غذا و پیش غذای ساده نیازی به پخت ندارد و مواد را باید به ترتیب، آماده و در آخر با هم ترکیب کنید. معمولا از سس مایونز به عنوان سس سالاد پاستا با تن ماهی استفاده می‌شود ولی می‌توانید از ماست چکیده یا ماست یونانی یا ترکیب ماست و سس مایونز هم به عنوان سس این مدل سالاد ماکارونی استفاده کنید.

برای درست کردن این سالاد ماکارونی خوشمزه و مجلسی، باید ماکارونی را بجوشانید و آبکش کنید، سپس نخود فرنگی، ذرت کنسروی، خیارشور خرد شده، جعفری ساطوری شده، نمک، پودر آویشن، فلفل سیاه و دیگر چاشنی‌ها، سس مایونز و … را اضافه کرده و هم بزنید. برای آموزش جزییات طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی روی لینک مقاله مورد‌نظر کلیک کنید.

۴- سالاد ماکارونی چچن ترکیه‌ای

سالاد چچن ترکیه‌ای؛ سالاد ماکارونی و مرغ

طرز تهیه «سالاد چچن ترکیه‌ای» که در واقع یک مدل سالاد ماکارونی و مرغ ساده و لذیذ است، بسیار آسان است. این سالاد پاستا یک پیش غذای مشهور ترکیه‌ای و احتمالا با ریشه روسی و چچنی است که ارج و قربی به اندازه سالاد سزار نزد ترک‌ها دارد.

برای درست کردن این سالاد ماکارونی با مرغ، ابتدا باید مرغ را با پیاز و ادویه بپزید (می‌توانید مرغ را به صورت گریل هم آماده کنید). ‌وقتی مرغ پخت صبر کنید تا سرد شود و سپس آن را به صورت ریش ریش یا نگینی خرد کنید. ماکارونی را هم بپزید و آبکش کنید (برخی افراد که می‌خواهند سالاد چچن را رژیمی‌تر درست کنند ماکارونی را حذف می‌کنند یا از ماکارونی سبوس‌دار استفاده می‌کنند).

سپس مرغ خرد یا ریش شده را با ماکارونی پخته، کاهو خرد شده، پیازچه، خیارشور، ذرت، ماست یونانی، شوید تازه خرد شده و ادویه‌ها ترکیب کنید. به جای ذرت از نخود فرنگی هم می‌توانید استفاده کنید. ماست یونانی یا چکیده و سس مایونز را هم اضافه کرده و نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و نعناع خشک را هم در سالاد بریزید. در صورت تمایل روی سالاد را با گوجه گیلاسی تزیین کنید. برای آموزش جزییات و مراحل طرز تهیه سالاد ماکارونی چچن ترکیه‌ای، روی لینک مقاله مورد‌نظر کلیک کنید.

در صورت تمایل انواع ماست از جمله ماست چکیده و ماست یونانی، نمک و پودر سیر را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

۵- سالاد پاستا با میگو

سالاد پاستا با میگو

«سالاد پاستا با میگو» جزو پرطرفدارترین انواع سالاد ماکارونی و همچنین جزو غذاهای مقوی و مفیدی است که می‌توانید به عنوان یک پیش غذا یا غذای سرد مهمانی و خودمانی، آن را تهیه و سرو کنید. البته در طرز تهیه این سالاد ماکارونی با میگو باید بتوانید بوی زهم میگو را بگیرید تا این سالاد ماکارونی مقوی طعم ایده‌آلی هم داشته باشد. برای طرز تهیه سالاد پاستا با میگو، میگوها را بعد از بیرون آوردن رگ پشت آنها، به خوبی بشویید و داخل یک کاسه بریزید.

سپس ۴ قاشق غذاخوری آبلیمو، جعفری خرد شده، روغن زیتون، سیر رنده شده (یا مقداری پودر سیر)، زعفران دم کرده، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. تمام مواد را با قاشق مخلوط کنید، روی کاسه را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار بدهید تا طعم مواد جذب میگوها شود و بوی زهم میگو گرفته شود. برای آموزش ادامه طرز تهیه سالاد پاستا با میگو، روی لینک مقاله کلیک کنید.

برای تهیه این سالاد ماکارونی به موادی مثل میگو و زعفران نیاز دارید که می‌توانید این مواد را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

۶- سالاد پاستا پنه مرغ

سالاد پنه مرغ با سس آلفردو

«سالاد پاستا پنه با مرغ و سس آلفردو» یکی از راحت‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع سالاد ماکارونی به روش ایتالیایی است که می‌توانید حتی به عنوان یک وعده غذایی سیر کننده، در رژیم غذایی هفتگی خود جای بدهید.

برای تهیه این سالاد ماکارونی، باید در یک تابه، کره یا روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. سپس تکه‌های مرغ مکعبی یا نواری خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید. پودر آویشن، نمک و فلفل سیاه را برای مزه‌دار کردن مرغ به آن اضافه کنید و حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا تکه‌های مرغ نرم و پخته شود.

سپس تکه‌های مرغ‌ را از ماهیتابه خارج کنید و در ظرفی جداگانه کنار بگذارید. در مرحله بعد، سس آلفردو را برای سالاد درست کنید. آرد، شیر، کره، پنیر پارمسان و … مواد اصلی سس آلفردو هستند. این سس را بعد از آماده کردن، با مرغ‌های پخته شده، باید روی پاستا بریزید. پاستا را هم باید بجوشانید و آبکش کنید. برای مطالعه طرز تهیه سالاد پاستا پنه مرغ، روی لینک مقاله مورد‌نظر کلیک کنید.

برای تهیه این سالاد ماکارونی علاوه بر ماکارونی فرمی به گوشت مرغ، شیر، آرد و کره برای سس سالاد نیاز دارید که این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

حتما بخوانید  ۵ مدل طرز تهیه مربای لبو براق و خوشرنگ با آهک و بدون آهک

۷- سالاد ماکارونی با تخم مرغ

طرز تهیه سالاد ماکارونی با تخم مرغ

«سالاد ماکارونی با تخم مرغ» یکی از مقوی‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع سالاد ماکارونی ساده و پرطرفدار است. اضافه کردن تخم مرغ به سالاد ماکارونی بافت منحصربه‌فردی به آن می‌بخشد و روی بهبود طعم و مزه این غذا موثر است. برای درست کردن این سالاد پاستا با سس مایونز و تخم مرغ، باید ابتدا هویج، نخود فرنگی و ذرت را به صورت جداگانه آبپز کنید (اگر از کنسرو نخود فرنگی و کنسرو ذرت استفاده می‌کنید نیاز به پختن آن‌ها نیست).

تخم مرغ‌ها را هم با مقداری آب و نمک در یک قابلمه کوچک بریزید و بپزید. ماکارونی را هم در آب جوش و نمک بپزید و آبکش کنید. سپس پیاز، خیارشور، فلفل دلمه‌ای، هویج، کرفس و تخم مرغ پخته را خرد کنید و در یک ظرف با هم ترکیب کنید. سپس جعفری‌ها را بشویید و به صورت ریز خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید. برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه سالاد ماکارونی با تخم مرغ روی لینک مقاله کلیک کنید.

برای تهیه این سالاد ماکارونی به موادی مثل تخم مرغ نیاز دارید که می‌توانید آن را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

۸- سالاد ماکارونی با مرغ

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

تخفیفات لبنیات افق کوروش

«سالاد ماکارونی با مرغ» متداول‌ترین و محبوب‌ترین شیوه درست کردن این سالاد ماکارونی به عنوان یک غذای بین‌المللی است که در دیگر کشورها به عنوان «سالاد پاستا با سس مایونز» شناخته می‌شود. روش‌های مختلفی برای طرز تهیه این سالاد ماکارونی خوشمزه و مجلسی با مرغ وجود دارد. شما می‌توانید برای تهیه این سالاد خوشمزه از هر نوع سبزیجات و چاشنی که دوست دارید استفاده کنید و آن را به صورت قالبی یا ساده درست کنید. برای مطالعه مراحل درست کردن سالاد ماکارونی با مرغ روی لینک مطلب کلیک کنید.

سوالات متداول

راز خوشمزگی سالاد ماکارونی چیست؟

در طرز تهیه انواع سالاد ماکارونی یا سالاد پاستا، استفاده از انواع ادویه‌ها و چاشنی‌ها می‌تواند باعث بهبود طعم سالاد شود. به کار بردن ادویه‌هایی مثل پودر فلفل قرمز، پودر پاپریکا، پودر سیر و سبزیجاتی مثل پودر آویشن می‌تواند سالاد ماکارونی را بسیار خوشمزه کند. علاوه بر این ترکیب سس سالاد هم بر روی طعم و مزه سالاد ماکارونی بسیار تعیین‌کننده است. اگر سس سالاد کم باشد، سالادتان از طعم اصلی خود فاصله می‌گیرد.

برای سالاد ماکارونی ایتالیایی چی درست کنم؟

انواع مختلفی از سالاد ماکارونی به روش ایتالیایی وجود دارد. شما می‌توانید سالاد پاستا پنه آلفردو، سالاد پاستا میگو، سالاد ماکارونی با تن ماهی و … را درست کنید.

بهترین سس سالاد ماکارونی چیست؟

معمولا به عنوان سس ماکارونی از سس مایونز استفاده می‌شود. اما اگر می‌خواهید سالاد ماکارونی را به روش رژیمی درست کنید، می‌توانید از ماست چکیده یا ماست یونانی کم چرب هم استفاده کنید. ترکیب ماست چکیده و سس مایونز هم انتخاب بسیار خوبی است. علاوه بر این، پنیر پارمسان رنده شده روی سالاد ماکارونی، طعم فوق‌العاده‌ای به آن می‌بخشد.

چرا سالاد ماکارونی خشک می‌شود؟

از آن‌ جایی که ماکارونی‌ به خصوص ماکارونی‌های فرمی، رطوبت زیادی را به خود جذب می‌کنند، احتمال خشک شدن آنها زیاد است. برای جلوگیری از خشک شدن سالاد ماکارونی، بعد از آماده کردن آن، به مدت ۱ یا ۲ ساعت، سالادتان را در یخچال قرار دهید. قرار دادن بیش از حد سالاد در یخچال نیز باعث خشک شدن آن می‌شود. پس سالاد را به صورت تازه سرو کنید. اگر هم سالاد ماکارونی خشک شد این مشکل را با اضافه کردن کمی روغن زیتون، سس یا آب مرغ برطرف کنید.

چرا سالاد ماکارونی سفت می‌شود؟

سفت شدن سالاد ماکارونی یکی از مشکلات شایع است. برای جلوگیری از سفت شدن سالاد، ماکارونی را کاملا بپزید. برای رفع سفتی سالاد ماکارونی، به آن مقداری روغن زیتون اضافه کنید. اگر از مرغ در سالادتان استفاده می‌کنید، مقداری از آب مرغ را به سالاد بیفزایید. سس سالاد هم نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. میزان سس اگر بیشتر باشد، بافت سالادتان نرم‌تر می‌ماند. می‌توانید از مخلوط ماست و آبلیمو استفاده کنید. البته اگر بلافاصله بعد از درست کردن سالاد، نمی‌خواهید آن را سرو کنید، بهتر است سس را اضافه نکنید. سس را  ۱ یا ۲ ساعت قبل از سرو آن به سالاد اضافه کنید.

چرا سالاد ماکارونی تلخ می‌شود؟

علت تلخی سالاد ماکارونی به ادویه‌هایی که در آن استفاده می‌شود، برمی‌گردد. اگر میزان آبلیمو، آویشن و پودر سیر را بیش از حد در نظر بگیرید، سالادتان تلخ خواهد شد.

کالری سالاد ماکارونی چقدر است؟

میزان کالری سالاد ماکارونی به عوامل متعددی بستگی دارد. در حالت کلی به طور معمول در هر ۱۰۰ گرم سالاد ماکارونی ساده، ۲۲۱ کیلوکالری کالری وجود دارد. اگر سس سالاد را از سس مایونز پرچرب انتخاب کنید یا به آن خامه اضافه کنید، این میزان کالری به نسبت بالاتر می‌رود.

 

کالابرگ الکترونیک